17 אוקטובר 2012 | 17:09 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

ניו יורק ולונדון: סיכומי וידיאו

הנה קצת ממה שקרה בשלהי הפסטיבלים בניו יורק ובלונדון. פלוס עוד כמה דיווחים ממסעותיו של הקולנוע הישראלי בעולם.

א. לונדון.

פסטיבל לונדון מפיק דיווחי וידיאו יומיים קצרים על בכורות הערב הקודם. בדיווח של היום יש סקירת מקיפות של הקרנות הגאלה החגיגיות של "הייד פארק על ההדסון" בו מגלם ביל מוריי את נשיא ארצות הברית, רוזוולט, המארח בצפון מדינת ניו יורק את מלכת אנגליה; את "אוטוביוגרפיה של שקרן", סרט אנימציה תיעודי המספר את סיפורו של גרהם צ'פמן, הפייתון שהלך לעולמו לפני 23 שנים; ובדיווח על סרטי התחרות מוקדש מעט מקום גם לבכורה הלונדונית של "למלא את החלל" בקולנוע אודיאון בלייסטר סקוור. אם הבכורה היתה באולם הגדול, הרי שיוצרי "למלא את החלל" ושחקני הסרט זכו לראות אותו באחד מאולמות הקולנוע הטובים בעולם.


 

ועוד מלונדון: "זייתון" של ערן ריקליס, הקו-פרודוקציה הישראלית-בריטית הראשונה, הוצג שם לפני יומיים, וככה נראה המפגש של ריקליס ושותפיו לסרט עם הקהל אחרי ההקרנה:


 

אגב, "זייתון" ימשיך מלונדון ללוס אנג'לס שם ישתתף בפסטיבל AFI. כלומר ש"לא בתל אביב" הסופר-זול של נוני גפן ו"זייתון" הסופר-יקר של ריקליס הם שני הנציגים הישראליים בפסטיבל.

 

ב. ניו יורק.

פסטיבל ניו יורק ננעל ביום ראשון, וגם לו יש ערוץ וידיאו נאה (אך פחות מושקע מזה של לונדון). הנה אחד האירועים שהתקיימו שם המוצג במלואו: מפגש של סקוט פאונדס עם מבקר הקולנוע האנגלי דיוויד תומסון, ואבחנותיו הנאות על מצב הקולנוע של ימינו:


נושאים: בשוטף

השאירו תגובה