10 דצמבר 2013 | 14:11 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

תחרות! מצלמים סרטון וטסים ללונדון (וגם: ״בלייד ראנר״ ב-60 שניות)

הפוסט הזה מוגש לכם בשיתוף ג'יימסון וויסקי שמכריזים על תחרות הסרטונים הבינלאומית Done in Sixty Seconds, או בקיצור DISS. זוכרים? זו השנה השנייה שג׳יימסון משתפים פעולה עם ״סינמסקופ״ בתחרות הזאת. בשנה שעברה ההיענות היתה מפתיעה ומוצלחת, ויוצרי הסרט הזוכה טסו ללונדון, פגשו שחקנים ובמאים מובילים, והשתתפו בטקס חלוקת פרסי הקולנוע מטעם המגזין אמפייר וג׳יימסון.

אבל אם אתם לא זוכרים את השנה שעברה, הנה הרעיון מהתחלה: המשימה שלכם, אם תבחרו לקבל אותה (ובהנחה שאתם לפחות בני 18), היא לצלם גרסה משלכם בת 60 שניות בדיוק לסרט קיים. רצוי, כמובן, שיהיה מצחיק ומקורי ומוצלח, או לפחות אחד מהשלושה. יש לכם עד 13 בפברואר 2014 להעלות את הסרטון שלכם לאתר התחרות (בשיתוף מגזין הקולנוע הבריטי "אמפייר"). צוות שופטים יבחר את הסרטון הישראלי הטוב ביותר. יוצר הסרטון (או היוצרת) יזכו בכרטיס טיסה זוגי ללונדון לייצג את ישראל בגמר התחרות הבינלאומית שיתקיים במרץ 2014. מאוד חשוב! קראו את התקנון לפני שאתם יוצאים לדרך, גם לגבי פורמט העלאת הקובץ, אבל בעיקר בעניין השימוש במוזיקה. אל תיפסלו על שטויות.

השנה, אגב, יהיה גם פרס מיוחד לסרט שצולם בסמארטפון, כך שאפילו ציוד צילום מקצועי אתם כבר לא צריכים.

 

 

ההצעה שלי לכם? ארגנו באמצעות התגובות כאן קו-פרודוקציות של קוראי ״סינמסקופ״. מישהו עם רעיון יימצא מישהו עם מצלמה ויחד תמצאו מישהו שיודע לשחק ולערוך. בשנה שעברה שני חברים, שאחד מהם קרא על התחרות ב״סינמסקופ״, יצרו סרט וטסו ללונדון. אז קדימה, אל תתמהמהו.

ואם אתם לא מקשיבים לי, אולי תקשיבו לדני בויל, טום הידלסטון, סמיואל ל׳ ג׳קסון, כריס או׳דאוד, קנת בראנה, סיימון פג וניק פרוסט שמסבירים מה כדאי לעשות ואיך לעשות את זה. בששים שניות:

 

אם אתם מגישים סרט משלכם לתחרות, אתם בהחלט

מוזמנים לשלוח אלי לינק לסרט ביו-טיוב ואולי אעלה אותו גם כאן, בפינה לשיפוטכם, באחד הפוסטים הבאים. חוץ מההצעות של האנשים הנכבדים הנ״ל, אני כמובן מציע לכם להיות מקוריים ולבחור בסרט ישראלי. יש כעת לא מעט סרטים ישראליים המוכרים היטב בעולם: ״ביקור התזמורת״, ״ואלס עם בשיר״, ״למלא את החלל״, ״מי מפחד מהזאב הרע״, ״שומרי הסף״. וכן, יש את החשודים המיידיים, שוברי הקופות הגדולים והמפורסמים שהכי קל להריץ עליהם בדיחות.

ואם אתם רוצים לראות איך זה נראה כשזוכים בפרס הזה. אז ככה: הנה פיליפ אסקינס מתבשר שהסרטון שלו זכה, במרץ השנה:

 

 

וזה הסרטון שזכה. הוא באמת טוב. פראפרזה על ״בלייד ראנר״ בששים שניות מתומצתות מאוד, שמדמיינות את הסרט כפילם נואר מ-1949:

 

והנה, בסגנון אחר לחלוטין, גרסת ששים שניות ל״ארגו״, שהגיעה למקום השני:

 

(אגב, אתם לא צריכים להכניס שוט של בקבוק ג׳יימסון לסרטון שלכם, למרות מה שנדמה מהסרטון הנ״ל).

 

אוקיי, הכל ברור? יש שאלות? אם לא, צאו לדרך. מישהו מכם יגיע במרץ ללונדון.

 

אתר התחרות.

לדף הפייסבוק של ג׳יימסון.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה