08 פברואר 2014 | 21:36 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

אמש בלייט-נייט: ג׳ימי וג׳יי מחליפים כסאות

ג׳ימי פאלון מתופף, קרמיט ומיסי פיגי שרים. הפינאלה של ״לייט נייט״, אמש

ג׳ימי פאלון מתופף, קרמיט ומיסי פיגי שרים. הפינאלה של ״לייט נייט״, אמש

רגע לפני שהיא מפנה את הפריים-טיים לטובת אולימפיאדת החורף ברוסיה, הקדישה רשת אן.בי.סי את שני הלילות האחרונים כדי להחליף משמרות במשבצות הלייט-נייט שלה. שוב. בתוכנית ששודרה אתמול (שישי) בחצות וחצי, נפרד ג׳ימי פאלון ממשבצת השידור שבה כיכבו לפניו קונן אובריאן ודיוויד לטרמן. בעוד עשרה ימים הוא יחליף את ג׳יי לנו ב״טונייט שואו״ המשודרת ב-23:30. לראשונה מזה 40 שנה, תחזור הלייט-נייט להיות משודרת מניו-יורק, ממפקדת אן.בי.סי ברוקפלר פלאזה. הוא יתחרה בדיוויד לטרמן שמשדר כמה בלוקים מערבית ממנו, מברודוויי.

כך נפרד ג׳ימי פאלון מתוכנית ״לייט נייט״. בהומאז׳ ל״הוואלס האחרון״ הוא מבצע עם החבובות את ״The Weight״ של הבאנד (The Band). בסוף השיר הוא יוצא מהאולפן וחוצה את המסדרון אל האולפן החדש ממנו הוא יתחיל לשדר ב-17 בפברואר את ה״טונייט שואו״:

פאלון יעביר ל-23:35 את כל הצוות שלו, כולל את להקת הבית, הרוטס, ואת הדגש הרב שהוא שם בתוכניות שלו למוזיקה. זה לא הולך להיות פשוט: הקהל של 23:35 הרבה יותר מבוגר והרבה יותר שמרני מאשר הקהל של חצות וחצי. דיוויד לטרמן הצליח לעשות את המעבר הזה (למרות שג׳יי לנו ניצח אותו באופן עקבי ברייטינג), קונן אובריאן לא. האם פאלון יצליח? את ״לייט נייט״ יגיש מ-24 בפברואר סת מאייר, במקום פאלון. מאייר, כמו פאלון, התפרסם בתור מגיש ״עדכון סוף השבוע״, מהדורת החדשות שנמצאת בלב ״סאטרדיי נייט לייב״, ושממנה כבר יצאו טינה פיי, איימי פוהלר וצ׳ייבי צ׳ייס.

יממה לפני כן, ערך ג׳יי לנו את הפרידה שלו. הוא פורש אחרי 22 שנים כמנחה של ה״טונייט שואו״, מאז שהחליף את ג׳וני קרסון ב-1992. קרסון ישב 30 שנה מאחורי השולחן הזה.

אלה דברי הסיכום של לנו הדומע. מרגשת במיוחד, בלי ציניות, היא התזכורת שלו שזו תוכניות יוניוניסטית, כל אנשי הצוות שלו חברי איגוד. לא הכרזה ברורה מאליה באמריקה הקפיטליסטית, מול קהל של 15 מיליון צופים (שיא הצפייה של לנו מזה 15 שנה):

וזה המקום לזכור שזו לא הפעם הראשונה שלנו עוזב את ה״טונייט שואו״. לנו עבר בשנים האחרונות מערכת יחסים סוערת למדי עם ראשי אן.בי.סי. הוא כנראה איש לא קל לעבודה והתוכנית שלו כנראה יקרה למדי להפקה (והוא מקבל מיליונים), וב-2009 הם כבר ניסו להחליף אותו בקונן אובריאן. זוכרים את הדרמה שם? לנו עשה תוכנית פרידה, עזב, אבל היה כולו כועס ומריר. אובריאן הגיע, אבל אחרי שבעה חודשים עזב. הרייטינג קרס, הקהל לא התחבר, וראשי אן.בי.סי ההפכפכים, שהבינו שלמרות שלנו כנראה לא אהוב על ידם, הוא כן אהוב על ידי הקהל, ניסו להחזיר אותו לתוכנית משלו, להזיז את אובריאן לחצות ולעשות מיש-מש. לנו הסכים, אובריאן סרב, והוא התפטר והעביר את התוכנית שלו ל-TBS – ערוץ כבלים – ב-23:00 בלילה, להקדים את ג׳יי לנו בחצי שעה.

לכן, לא מעט מהאנשים שצופים באירועי השבוע האחרון לא יכולים שלא לחוש דז׳ה-וו: האם תוך כמה חודשים תכריז אן.בי.סי שגם פאלון כשל ותחזיר את לנו לקדנציה שלישית?

בילי קריסטל, שהיה האורח הראשון של לנו ב-1992, היה גם האורח האחרון שלו, והוא ארגן לו את המחווה המוזיקלית הבאה, על בסיס ״צלילי המוזיקה״ (ההבדל בין ״הטונייט שואו״ ובין ״לייט נייט״ הוא בדיוק ההבדל בין ״צלילי המוזיקה״ ו״הוואלס האחרון״), ושם הם אומרים את זה מפורשות: אם פאלון יפשל, תוך שנה אתה חוזר:

 

בתוך כל זה צריך להזכיר את מי שמושך בחוטים בכל העניין הזה: לורן מייקלס. המפיק של ״סאטרדיי נייט לייב״ מגשים בזאת את החזון שלו לכבוש את כל משבצות הלייט-נייט של אן.בי.סי, ולשלוט על הכל מקרוב, מהמשרד שלו ב-30 רוק. מייקלס יהיה מעכשיו המפיק האחראי של ״הטונייט שואו״ עם ג׳ימי פאלון ושל ״לייט נייט״ עם סת מאייר, ובמוצאי שבת עם ״סאטרדיי נייט לייב״. וכל זה משודר משלושה אולפנים, בשתי קומות ברוקפלר פלזה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה