15 פברואר 2014 | 21:01 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

דובים ואנגלים

״פחם שחור, קרח דק״. זוכה דב הזהב הערב

״פחם שחור, קרח דק״. זוכה דב הזהב הערב

פרסי פסטיבל ברלין חולקו ממש הרגע. בראש חבר השופטים עמד ג׳יימס שיימוס, שהיה עד לפני כמה חודשים ראש חברת פוקוס פיצ׳רס, חברת בת של אולפני יוניברסל, וחוץ מזה הוא התסריטאי הכמעט קבוע של אנג לי. אמריקאי שאוהב סרטים סיניים? זה ניכר בתוצאות. בדוב הזהב לפרס הסרט הטוב ביותר זכה הסרט הסיני ״פחם שחור, קרח דק״ שביים דיאו ינאן. הפרס השני של חבר השופטים, פרס דוב הכסף, הוענק ל״מלון גרנד בודפשט״ של ווס אנדרסון. ופרס דוב הכסף לבימוי הוענק לריצ׳רד לינקלייטר על ״ילדות״, הסרט שמאז בכורתו בסאנדאנס זוכה לשבחים מקיר לקיר (אבנר שביט קרא לסרט ״היסטוריה קולנועית״). ״ילדות״ הוא הסרט שקיבל את הציון הגבוה ביותר בטבלת המבקרים של ״סקרין דיילי״, שריכזה את הביקורות על סרטי התחרות.

״פחם שחור, קרח דק״ זכה גם בפרס השחקן. פרס השחקנית הוענק להארו קורוקי מהסרט היפני ״הבית הקטן״ ופרס התסריט לסרט הגרמני ״תחנות הצלב״. ״תחנות הצלב״, שהיו שהישוו אותו לסרטים של מיכאל האנקה, היה אחד הסרטים שזכו לתשבוחות הכי גדולות מצד המבקרים במהלך הפסטיבל. רשימת כל הפרסים בכל המסגרות.

===============

יש עוד פרסים בסוף השבוע הזה (סוף השבוע במובן האירופי של המילה): מחר בערב יחולקו בלונדון פרסי הבאפט״א, להזכיר לנו שאנחנו עדיין בעיצומה של עונת האוסקרים שיצאה להפסקה אנטי-קליימקטית לכבוד אולימפיאדת החורף. איזה סרט יתפוס מחר הובלה? ״12 שנים של עבדות״ או ״כוח משיכה״? (הטקס מתחיל ב-21:00, שעון ישראל. השידור בבי.בי.סי מתחיל שעתיים אחר כך).

ויהיה מעניין לעקוב אחר פרסי השחקנים מחר. הבאפט״א ידעה לבשר על הפתעות בקטגוריות המשחק. יהיה מעניין, למשל, לראות מי יזכה בפרס השחקן. מתיו מקונוהיי, שמוזכר כמועמד מוביל לזכייה באוסקר, לא מועמד לבאפט״א בגלל ש״מועדון הלקוחות של דאלאס״ לא הופץ באנגליה בזמן כדי להיות זכאי לפרס השנה. מה שאומר שהתחרות תהיה בין צ׳יווטל אג׳יופור על ״12 שנים של עבדות״, המועמד המוביל, ובין ליאונדו דיקפריו על ״הזאב מוול סטריט״. מכיוון שההצבעה על הזוכים באוסקר התחילה רק אתמול, ויש השנה מרווח גדול בין הפרסים המקדימים ובין האוסקר, יכול לקרות מצב שבו מצביעי האוסקר כבר יימאסו בזוכים הישנים ויחפשו שמות חדשים. זה פועל לטובתו של דיקפריו, שההצלחה של ״הזאב מוול סטריט״ (שהפך בשבוע שעבר לסרט הכי קופתי בקריירה של מרטין סקורסזי), דווקא מחזקת אותו ככל שעונת האוסקרים נמשכת.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה