27 פברואר 2014 | 23:13 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מתקפת הטריילרים: שלושה סרטים ישראלים במרץ

״הבן של אלוהים״

״הבן של אלוהים״

חודש מרץ יהיה צפוף בסרטים ישראליים. שלושה, ליתר דיוק. אני חושב שזו טעות להפיץ סרטים ישראליים כזו צפיפות ושזה יפגע בכל אחד מהם באופן משמעותי מבחינת קהל, אבל מי מקשיב לי. בכל אופן, לשלושתם יש טריילרים חדשים. מכיוון שראיתי אותם אני יכול להעיד, בסיפוק, שהטריילרים מהווים אינדיקציה טובה לאופיים של הסרטים והם עדים נאמנים.

הראשון בחבורה הוא ״בשר תותחים״, בכור סרטי הזומבים בישראל (באורך מלא), שבמקביל ליציאתו בישראל יוצא להקרנות מסחריות גם בארצות הברית, תחת השם ״Battle of the Undead״ (ללמדנו שיעור שגם באמריקה המפיצים עושים את השטויות שכל כך מצמררות אותנו בישראל, רק כדי למכור סרט אחד בתור סרט אחר. ״בשר תותחים״, בעיניי, הוא שם נפלא. אבל אני, כידוע, לא מבין דבר). איתן גפני יצר סרט היברידי, סרט מלחמה ישראלי בתוספת זומבים. הסרט יוצא ב-13.3:

״בשר תותחים״ אינו סרט האימה הישראלי היחיד שיוצא ב-13.3. באותו יום יוצא גם ״ההיא שחוזרת הביתה״, סרטה הארוך הראשון של נסיכת הסרט הקצר, מיה דרייפוס. הזומבים של גפני הם כלום לעומת האמא בסרטה של דרייפוס. לאורה ריבלין זכתה בפרס אופיר על הדמות הקומית/גרוטסקית שהיא מגלמת בתור אמה של טלי שרון, שהיא ההיא שחוזרת הביתה ובגיל 30 ומשהו פורקת כל עול. אלון אבוטבול, עכשיו ב״מקום בגן עדן״, נהדר גם כאן. אגב, את הטריילר ביים יהונתן גורפינקל.

(מכיל קצת עירום וסקס).

 

וב-27.3, יוצא ״הבן של אלוהים״, שעליו זכה מכרם חורי בפרס השחקן הטוב. ובצדק. הוא מאוד מרגש בסרט הזה, שביימו ארז תדמור וגיא נתיב, המספר על מסע שורשים ברחבי יוון שעושים אב ובנו, שחזרתו של הבן בתשובה גרמה לנתק ביניהם. אני מחכה ליום העיון שיתקיים סביב ״מקום בגן עדן״ ו״הבן של אלוהים״ העוסק בהתמודדות של אבות ובנים עם חזרה בתשובה.

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה