22 אוקטובר 2014 | 22:04 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״גט״, ״בורג״ ו״וילה תומא״ בפסטיבל AFI

פסטיבל AFI, אירוע הקולנוע השנתי של מכון הקולנוע האמריקאי, הפסטיבל הבכיר של הוליווד, ואחד האירועים הבולטים בלוח השנה ההוליוודי בדרך אל האוסקרים, פרסם עכשיו את התוכנייה המלאה שלו. לישראל יש בה שלוש נציגות.

במסגרת ״מבחר מהקולנוע העולמי״ יוקרן סרטם של שלומי ורונית אלקבץ, ״גט״. הוא יוקרן לצד ״לוויתן״, ״הון אנושי״ ו״סיפורים פרועים״, שצפויים להיות מהסרטים הבולטים במירוץ לאוסקר הזר. עד כה, התרשמתי ש״גט״ מצליח להרשים ולהדהים את צופיו האמריקאים, ויהיה מעניין לעקוב אחר תגובות תקשורת מסקרי האוסקרים כשהם ייראו את הסרט ב-AFI, ומה זה יעשה לזמזום האוסקר שלו.

באותה מסגרת יוקרן גם ״וילה תומא״ של סוהא עראף, שהוקרן לפני שבוע בפסטיבל חיפה. גם בפסטיבל AFI יוצג הסרט ללא זיהוי מדינת ההפקה שלו (למרות שהלוגואים של קרן הקולנוע הישראלי, מפעל הפיס, סינמטק ירושלים ומשרד הכלכלה מופיעים בתחילתו ולא משאירים מקום לספק בקשר לזהות הלאומית של כספי ההפקה).

״בורג״ של שירה גפן יוצג גם הוא בפסטיבל, במסגרת שנקראת ״אוטרים חדשים״ (ושפורסמה כבר לפני שבוע). באותה מסגרת יוקרן גם ״Run״, סרט מחוף השנהב שצולם על ידי הישראלי דניאל מילר, ושתסריטו פותח במעבדת התסריטים של ירושלים.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה