17 פברואר 2015 | 21:56 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

סינמסקופ ברדיו הקצה, תוכנית #23 (ספיישל אוסקרים: השירים והפסקולים המועמדים)

להאזנה לפודקאסט השבועי או להורדת הקובץ לשמיעה בדרכים, לחצו כאן.

או: היכנסו לדף התוכנית ברדיו הקצה. או לחצו על הנגן כאן, ודפדפו בין האייטמים לפי תוכן העניינים המצורף.

תוכן העניינים:

0:00: עוד חמישה ימים לאוסקר, שישודר בלילה שבין ראשון לשני, החל מ-3:30 שעון ישראל (הפרה-שואו מתחיל ב-3:00). ובמקביל לשידור הטקס בטלוויזיה אל תשכחו להיכנס גם לכאן, ללייב בלוג האוסקרים המסורתי של ״סינמסקופ״, שיתקיים השנה בפעם העשירית (!). צופים בשידור החי בטלוויזיה ומתעדכנים כאן בבלוג עם פרשנויות, רקע, ותגובות. אז אל תחמיצו. הלילה מסתיימת ההצבעה.

8:00: גרג אלכסנדר, איש הניו רדיקלס, מועמד לאוסקר השנה על כתיבת השיר ״כוכבים אבודים״, מתוך הסרט ״התחלה חדשה״. אדם לוין, שביצע את השיר בסרט, יבצע אותו גם בטקס, והוא יביא איתו את הלהקה שלו מארון 5. האתגר של מפיקי הטקס השנה הוא להביא 40 מיליון צופים לפחות, למרות שאת רוב הסרטים המועמדים (חוץ מ״צלף אמריקאי״) ראו רק עשירית מזה. איך עושים את זה? מתחילים עם נאמבר מוזיקלי מאת רוברט לופז וקריסטן אנדרסון-לופז, שכתבו את השירים ל״לשבור את הקרח״. ולהביא את אידינה מנזל ואת ג׳ון טרבולטה להגיד יחד פרס, כדי להתבדח על תקלת ״אדל דזים״ מהשנה שעברה. או להביא (וכאן אני מהמר) את הריסון פורד, מארק האמיל וקארי פישר מ״מלחמת הכוכבים״ (עכשיו בבעלות דיסני, שהיא הבעלים של איי.בי.סי, זכיינית הטקס), או את צוות ״הנוקמים 2״ של מארוול (גם בבעלות דיסני). בקיצור, לעשות הכל כדי להסיח את דעת הצופים בתחילת הטקס מהתחרות שבין ״התבגרות״ ו״בירדמן״, שמעניינת רק מבקרי קולנוע ולא את הקהל הרחב.

ביולי הייתי בטוח ש״כוכבים אבודים״ יהיה הזוכה הבטוח בקטגוריית השיר. היום, אני כבר פחות בטוח בזה. זה גם השיר היחיד מבין החמישיה שהוא ממש חלק מתוך עלילת הסרט, ולא רק קישוט.

14:00: מועמד מספר 1: ״Lost Stars״ מתוך ״התחלה חדשה״.

18:00: זו הולכת להיות השנה של אוסקר המחלות. שימו לב:

– אדי רדמיין יזכה באוסקר כשחקן ראשי על גילומו את סטיבן הוקינג, פרופסור חולה מחלת ניוון שרירים. הוקינג מן הסתם יהיה בקהל.

– ג׳וליאן מור תזכה באוסקר כשחקנית ראשית על גילומה את אליס, דוקטור לבלשנות, חולת אלצהיימר בסרט ״עדיין אליס״.

– ריצ׳רד גלצר, אחד משני הבמאים של ״עדיין אליס״, חולה במחלת ניוון שרירים.

– גלן קמבל אולי יזכה באוסקר על השיר, ״I'm Not Gonna Miss You״, המדבר על התמודדותו עם מחלת האלצהיימר. קמבל לא יוכל להופיע באוסקרים, כי הוא כבר במצב מדורדר ומאושפז במעון שיקומי (טים מקגרו יבצע את השיר בטקס).

26:30: מועמד מספר 2: ״I'm Not Gonna Miss You״ של גלן קמבל, מתוך הסרט התיעודי ״גלן קמבל: אני אהיה אני״.

29:00: יש מועמד ישראלי! לא בקטגוריית הסרט הזר, אלא בקטגוריית הסרט הקצר. זהו ״איה״ סרטם של מיכל ברזיס ועודד בן-נון. מומחי האוסקרים לא מהמרים עליהם, אלא על סרט בריטי וסרט אירי. אבל אני מאמין ש״איה״ הוא סרט מספיק חינני ושובה ואני מהמר שהם יזכו.

34:50: מועמד מספר 3: ״Everything is Awesome״ מתוך ״סרט לגו״. כאן, בגרסה העברית (והקצרה) שלו. שיר שעובד נפלא (ומצחיק) בתוך הסרט, אבל בלתי שמיע מחוץ לו.

35:30: האם מצביעי האוסקר ייתנו לשיר הזה אוסקר כמין פיצוי על זה ש״סרט לגו״ לא מועמד בקטגוריית סרט האנימציה? ובסופו של דבר: מי יזכה בפרס הסרט – ״התבגרות״ או ״בירדמן״?

והנה השיר שאני מאמין שהולך לזכות, מתוך הסרט ״סלמה״. הסרט שהאקדמיה די התעלמה ממנו, וגרם למחאה בקרב קולנוענים שחורים שזעקו ״גזענות!״. הוא אמנם מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, אבל בלי מועמדויות לבימוי, תסריט או משחק. אז הוא יקבל פרס ניחומים על השיר.

43:00: מועמד מספר 4, ואולי הזוכה: ״Glory״ מתוך הסרט ״סלמה״.

47:30: ועכשיו קצת על קטגוריית הפסקול. התחרות היא בין ״התיאוריה של הכל״ שהלחין יוהן יוהנסון ובין ״מלון גרנד בודפשט״ שהלחין אלכסנדר דספלה.

54:00 מועמד מספר 5: ״Grateful״ שכתבה דיאן וורן, שזו המועמדות השביעית שלה, מתוך הסרט האלמוני ״Beyond the Lights״.

56:00: לסיום שתי המלצות. היום בערוץ יס 3: סרט האימה הנשי האוסטרלי הנבון והמלחיץ, ״הבאבאדוק״. אפשר לראות אותו כסרט אימה על שדים ורוחות, או סרט העוסק בדכאון, סכיזופרניה והתמודדות טראומטית עם אבל ואובדן. אור סיגולי ב״סריטה״ ראיין את הבמאית ג׳ניפר קנט וגילה שם שהעובדה שאת ״הבאבאדוק״ צילם הצלם הפולני שצילם גם את ״פרינסס״ אינה מקרית: מתברר שקנט היא חברה טובה של טלי שלום-עזר, הבמאית של ״פרינסס״, ושלום-עזר המליצה לקנט על הצלם ראדק לאדז׳וק, שצילם לה את הסרט הקצר ״סרוגייט״. עולם קטן.

וביום ראשון בערב בערוץ יס דוקו, הסרט התיעודי ״החיים עצמם״ של סטיב ג׳יימס על חייו ומותו של מבקר הקולנוע רוג׳ר איברט.

==================

והנה, למי שעדיין לא שמע את הפודקאסט, חמשת השירים המועמדים לאוסקר. קראו את הטקסט למעלה, למידע על כל שיר. באיזה מהם אתם בוחרים?

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

=========================

הפסקולים המועמדים (מאת מלחינים גרמניים, צרפתיים ואיסלנדיים):

הפסקול שאני הכי אהבתי השנה (מבין חמשת המועמדים) הוא של ״בין כוכבים״, מאת האנס זימר.

 

אבל התחרות, כך נראה, היא בין ״התיאוריה של הכל״, שהלחין יוהן יוהנסון

 

ובין ״מלון גרנד בודפשט״ שהלחין אלכסנדר דספלה, שאני מהמר שייזכה:

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה