14 יוני 2015 | 17:00 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

קאן קטן. נני מורטי וג׳ון טורטורו ייפתחו את פסטיבל ירושלים (ודפדוף ראשון בסרטי קאן שיגיעו לפסטיבל)

נני מורטי ב״אמא שלי״. סרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים

נני מורטי ב״אמא שלי״. סרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים

פסטיבל הקולנוע בירושלים ייפתח בעוד כחודש, ב-9 ביולי, והנה ההודעה הראשונה לעיתונות. סרטו של הבמאי האיטלקי (הנהדר) נני מורטי, ״אמא שלי״, יהיה סרט הפתיחה בהקרנה המסורתית בבריכת הסולטן. ג׳ון טורטורו, כוכב הסרט, יהיה אורח הפסטיבל.

אני אמנם מאלה שחושבים שפסטיבל ירושלים צריך (לא באופן מנדטורי, אלא כמחווה הצהרתית) לפתוח עם סרט ישראלי, וכך אכן קרה כמה פעמים בשנים האחרונות (בשנה שעברה ״ערבים רוקדים״ היה אמור להיות סרט הפתיחה, באירוע שבוטל לבסוף עקב מלחמת צוק איתן). על פי מנכ״לית סינמטק ירושלים, נועה רגב, הבחירה בסרטו של מורטי, ״אמא שלי״, היא כמחווה לזכרה של ליה ון ליר, שנפטרה השנה, בין פסטיבל ברלין (בו היא עוד הספיקה להיות, לפני אשפוזה) לפסטיבל קאן. וזו, בעיני, סיבה ממש טובה. הפסטיבל יקדיש מחווה לזכרה של ון ליר, עם הקרנות של כמה מהסרטים שהיא אהבה במיוחד.

״אמא שלי״ של נני מורטי, שהתחרה השנה בפסטיבל קאן, יופץ בישראל על ידי קולנוע לב ויופץ מסחרית למחרת פתיחת הפסטיבל.

הפסטיבל ינעל השנה באירוע נוסף שיתקים בבריכת הסולטן: הקרנה של ״הסנדק״, יצירת המופת של פרנסיס פורד קופולה מ-1972, בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים שתבצע את הפסקול של נינו רוטה במקביל להקרנת הסרט.

במילים אחרות: הפסטיבל נפתח עם נני מורטי ונסגר עם נינו רוטה. נני ונינו.

======================

השאלה הגדולה, שאני לא מפסיק לשאול, היא: מה קורה עם ״סיפור על אהבה וחושך״? הרי זה סרט פתיחה מושלם לפסטיבל ירושלים, לא? זה ה-מקום. ואני יודע שאנשי הפסטיבל ואנשי מיזם הקולנוע בירושלים, שהיו מממני הסרט, רצו להביא אותו לפתיחת הפסטיבל. אבל זה לא קרה. אז בפרסי אופיר הוא איננו, ובפסטיבל ירושלים הוא איננו? למה מסתירים אותו מאיתנו? ולמה אף אחד לא יוצא בהצהרה מסודרת לגבי עתיד הסרט בארץ ונותן לשמועות (חלקן זדוניות והרסניות ממש) לרוץ באופן חופשי בין אנשי קהילת הקולנוע בארץ. אני לא יודע מה אסטרטגיית ההפצה של הסרט בארץ, אבל נכון לעכשיו, ההתנהלות התקשורתית סביבו הרסנית.

======================

חוץ מסרטו של נני מורטי, פסטיבל ירושלים יציג השנה כמה מהסרטים הכי מדוברים מפסטיבל קאן האחרון (חוץ מ״סיפור על אהבה וחושך״). למשל:

״המתנקשת״, סרט אמנויות הלחימה של הבמאי הטייוואני הו השיאו-השיין, זוכה פרס הבימוי בקאן.

״לובסטר״, סרטו דובר האנגלית של הבמאי היווני יורגוס לנטימוס (״שיני כלב״), זוכה פרס חבר השופטים.

״אדמה וצל״ הקולומביאני, זוכה פרס מצלמת הזהב לסרט ביכורים.

״איימי״, סרטו התיעודי של אסיף קפדיה על איימי ווינהאוס.

״חדר ירוק״ של ג׳רמי סולנייה (שסרטו הקודם, ״נקמה כחולה״, הוקרן בפסטיבל חיפה והיה נפלא).

====================

ועוד ידיעה שלא מופיעה בהודעה לעיתונות: לראשונה, אני אהיה השנה חלק מצוותי השיפוט בפסטיבל, כנציג פורום מבקרי הקולנוע בישראל בצוות השיפוט הבינלאומי של פיפרסקי, המעניק פרסים לסרטי הביכורים בפסטיבל. לצידי יישפטו ג׳ק מנר מבלגיה וחוסה לואיס לוסה מספרד. נתראה בירושלים.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה