14 פברואר 2016 | 23:25 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״האיש שנולד מחדש״ זכה בבאפט״א (פרסי האקדמיה הבריטית): האם זה מה שיקרה בעוד שבועיים באוסקר?

ברויאל אלברט הול בלונדון חולקו ברגעים אלה פרסי האקדמיה הבריטית לקולנוע (הבאפט״א) בטקס בהנחיית סטיבן פריי. אני מעדכן בזמן אמת מול הדיווחים הרשמיים של הבאפט״א בטוויטר, אבל השידור הטלוויזיוני המוקלט – כולל הנאומים והבדיחות – מתחיל רק עכשיו בבי.בי.סי.

בשנים האחרונות, הבאפט״א הפכו לאחד הטקסים הכי משפיעים על האוסקר (שההצבעה הסופית אליו התחילה אמש). לונדון מכילה יותר חברי אקדמיה מצביעי אוסקר מאשר ניו יורק ולכן הפרסים הבריטיים ידעו לחזות כמה מההפתעות הגדולות בטקסי האוסקר של 15 השנים האחרונות. לעומת זאת, הם גם יכולים לבלבל כהוגן: בשנה שעברה, למשל, הזוכה הגדול בבאפט״א היה דווקא הסרט הכל כך אמריקאי, ״התבגרות״, שלבסוף הפסיד באוסקרים ל״בירדמן״.

הנה רשימת כל הזוכים פלוס פרשנות לגבי סיכוייהם בעוד שבועיים באוסקרים:

סרט: ״האיש שנולד מחדש״

האם יזכה באוסקר?

שחקן: ליאונרדו דיקפריו, ״האיש שנולד מחדש״

יזכה באוסקר.

שחקנית: ברי לרסון, ״חדר״

תזכה באוסקר.

במאי: אלחנדרו גונסלס איניאריטו, ״האיש שנולד מחדש״

איניאריטו זכה עכשיו גם בבאפט״א, גם בגילדת הבמאים וגם בגלובוס הזהב – זכייה שלו באוסקר על הבימוי נראית כעת בלתי נמנעת.

עיצוב: ״מקס הזועם, כביש הזעם״

בינתיים (כשעוברים מהסוף להתחלה), ״מקס הזועם״ הוא הזוכה המוביל, עם ארבעה פרסים.

סרט זר: ״סיפורים פרועים״ (ארגנטינה)

הקטגוריה כאן לא תואמת לאוסקרים בכלל. סיפורים פרועים״ היה מועמד לאוסקר בשנה שעברה, ואילו ״הבן של שאול״, הפייבוריט לאוסקר, לא היה מועמד לבאפט״א (כי לא הופץ שם בזמן).

תסריט מקורי: ״ספוטלייט״

יזכה גם באוסקר.

תסריט מעובד: ״מכונת הכסף״

אם התסריט האמריקאי הזה ניצח את אמה דונהיו והתסריט שלה ל״חדר״ במגרש הביתי (הבריטי) שלה, על אחת כמה וכמה שזה גם מה שיקרה באוסקרים. צ׳רלס רנדולף, בעלה של מילי אביטל, הולך לזכות באוסקר.

תלבושות: ״מקס הזועם, כביש הזעם״

האמת, זה די מדהים: ״מקס הזועם״ מנצח דווקא באנגליה את דרמות התלבושות המבהקות והתקופתיות ״ברוקלין״, ״קרול״, ״סינדרלה״ ו״הנערה הדנית״? זה בהחלט משהו לשים לב אליו בדרך אל הימורי האוסקר.

שחקנית משנה: קייט ווינסלט, ״סטיב ג׳ובס״

הבאפט״א הולכים בעקבות גלובוס הזהב. מעניין. באוסקרים זה אמור להיות קרב בין אליסיה ויקנדר על ״הנערה הדנית״ ורוני מארה על ״קרול״. ואולי בעצם עלינו להניח שווינסלט עשויה להפתיע שוב?

סרט אנימציה: ״הקול בראש״

יזכה באוסקר.

שחקן משנה: מארק ריילאנס, ״גשר המרגלים״

זו דוגמה טובה למתח שבין הבאפט״א ובין האוסקרים. באוסקרים המועמד המוביל לזכייה בקטגוריה הזאת הוא סילבסטר סטאלון על ״קריד״, שלא היה מועמד לבאפט״א. האם הזכייה של ריילאנס (המוכר מאוד למצביעים הבריטיים) כאן היא רמיזה לכך שהוא עשוי גם להפתיע באוסקר, או שמעמדו של סטאלון מובטח מול המצביעים האמריקאיים? זו הופכת כעת להיות קטגוריה מסקרנת ולא צפויה שצריך לנסות לחזות/להמר עליה בתשומת לב.

אפקטים: ״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״

עיצוב פסקול: ״האיש שנולד מחדש״

כנראה שיזכה גם באוסקר.

עריכה: ״מקס הזועם, כביש הזעם״

המתחרה הגדול של הסרט הזה באוסקרים הוא ״מכונת הכסף״, מהסיבה שהוא ערוך כמו קליפ. אני מההתחלה הייתי לטובת ״מקס הזועם״, שיש לו עריכה מבריקה, ואני חושב שעכשיו אני משוכנע בזה.

מוזיקה: ״שמונת השנואים״, אניו מוריקונה

כנראה יזכה גם באוסקר.

סרט תיעודי: ״איימי״. במאי: אסיף קפדיה

הממ… יש לי תחושה שבאוסקר הולך לזכות דווקא ״קרטל לנד״, אבל ״איימי״ הוא בהחלט המועמד המוביל לאורך כל עונת הפרסים. עוד קטגוריה שאני מעט מהוסס לגביה.

צילום: עמנואל לובצקי, ״האיש שנולד מחדש״

עמנואל לובצדקי בדרכו לעשות היסטוריה ולזכות באוסקר שלישי ברציפות אחרי ״כוח משיכה״ ו״בירדמן״.

איפור ושיער: ״מקס הזועם, כביש הזעם״

קטגוריות יחודיות לבאפט״א:

סרט בריטי: ״ברוקלין״

סרט ביכורים: ״Theeb״, נאג׳ אבו נואר (סרט ירדני)

כוכב עולה: ג׳ון בויגה (״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״

=======================

לסיכום: ״האיש שנולד מחדש״ עם חמישה פרסים, ״מקס הזועם״ עם ארבעה. ״קרול״, שהוביל את מספר המועמדויות, נותר בלי כלום. ״חדר״, ״ספוטלייט״ ו״משחק הכסף״ עם פרס אחד כל אחד.

========================

זהו. עונת האוסקרים בעצם הגיעה כעת לסיומה. התחנה הבאה: טקס האוסקר עצמו ב-28.2 בלילה. עכשיו כל הנתונים מולנו וצריך לבחור מועמדים להימורים הסופיים. קטגוריות שחקני המשנה נשארו הכי קשות לחיזוי.

השאלה הגדולה בקשר לבאפט״א היא זאת: בשנה שעברה ״התבגרות״ זכה בפרסים על הסרט ועל הבימוי, ואז ״בירדמן״ זכה באוסקר. כלומר, הזכייה של ״האיש שנולד מחדש״ הערב היא לא רק הערכה לסרט הכביר הזה, אלא גם הצדעה ל״בירדמן״ מלפני שנה. ואילו באוסקרים, איניאריטו כבר זכה. האם מצביעי האוסקר יעשו את החשבון הזה – גישת ה״הוא כבר זכה״ – ויעדיפו לפזר את פרס הסרט למועמד אחר (במקרה כזה ל״מכונת הכסף״ יש סיכוי), או שהם ישתכנעו לתת את הפרס לסרט הטוב ביותר? אני מתחיל להינעל על זכייה ל״האיש שנולד מחדש״. זו גם ההעדפה האישית שלי.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה