31 מרץ 2016 | 06:21 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

כמה ראו את ״באטמן נגד סופרמן״ בישראל? מה חשב עליו קווין סמית? ומהו סרט האימה העכשווי האהוב על מבקרי ישראל?

"באטמן נגד סופרמן, שחר הצדק״. וגם וונדר וומן

"באטמן נגד סופרמן, שחר הצדק״. וגם וונדר וומן

״באטמן נגד סופרמן״ הגיע תוך חמישה ימים להכנסות של חצי מיליארד דולר בכל העולם. בסוף השבוע הראשון להקרנתו בישראל, הסרט מכר כ-100 אלף כרטיסים והפך לסרט עם הפתיחה הכי גדולה של השנה, נכון לעכשיו (הוא עקף את ״דדפול״, שמכר כ-70,000 כרטיסים בסוף השבוע הראשון שלו בארץ).

נדמה שכל העולם רצה לראות את הסרט עם פתיחתו, לא משנה מה אומרים עליו. אבל המגזין ״פורבס״ הפנה את תשומת הלב לעובדה שבאמריקה בין שישי ליום ראשון חלה ירידה מאסיבית בהכנסות. כלומר, שאפקט הביקורות הרעות (לא של המבקרים, אלא של הצופים עצמם) נכנס לפעולה כבר במהלך סוף השבוע הראשון.

האם הביקורות הגרועות על הסרט מזיזות לאולפני וורנר? לא נראה ככה. עם 500 מיליון דולר בחמישה ימים, יש להם סיבה טובה לורת רוח. צילומי הסרט הבא בסדרת, ״ליגת הצדק, חלק 1״, יתחילו בעוד שבועיים (כן, עם הנרי קאביל בתפקיד סופרמן וזאק סניידר בתפקיד הבמאי), והסרט מתוכנן לצאת כבר בנובמבר 2017 (חודש לפני ״מלחמת הכוכבים, פרק 8״).

אני יודע דבר פשוט: כדי שסרט יכניס כמות אסטרונומית של כסף הוא צריך להביא את צופיו ליותר מצפייה אחת. האם יהיו ל״באטמן נגד סופרמן״ מספיק מעריצים כדי לצפות בו יותר מפעם אחת? כמה מהצופים שלו באמת נהנו ממנו? זו השאלה שהפניתי לעוקביי בפייסבוק. אכן, רבים כבר ראו את הסרט בסוף השבוע הראשון שלו. חלק משמעותי מהם, להפתעתי, הכריז שהוא נהנה מהסרט (לא מעט בזכות העובדה שהמבקרים הנמיכו לצופים את הציפיות מאוד). אחרים דיווחו על סבל מהסרט. זו אכן הפכה לשיחת העיר. או לפחות לשיחת כיכר השוק.

ריכזתי את כל התגובות של הצופים הישראלים ל״סופרמן נגד באטמן״, החיביות והשליליות, רובן מנומקות מאוד (וחלקן של אנשי מקצוע מפתיעים) בתוך פודקאסט הקולנוע השבועי של ״סינמסקופ״ ברדיו הקצה. האזינו או הורידו כאן

יש כמה אנשים שסיקרן אותי מאוד לשמוע את דעתם על ״באטמן נגד סופרמן״. אחד מהם הוא קווין סמית, הבמאי של ״מוכרים בלבד״ ו״דוגמה״. סמית הוא אחד האנשים הכי בקיאים בעולם הקומיקס של די.סי, והוא למעשה כתב בעבר תסריט לסרט סופרמן שנגנז. והוא גם חבר (או היה בעבר חבר) של בן אפלק, ששיחק אצלנו ב״לרדוף את איימי״. במשך שעה, פורס סמית את מה שיש לו להגיד על ״באטמן נגד סופרמן״, ממש סצינה-סצינה (כמובן, ספוילרים בשפע, זה לא מיועד למי שמתכנן לראות את הסרט). למרות שסמית מנסה לשמור על נימה חיובית ותומכת, הוא לא נשמע מרוצה מהתוצאה הסופית (אבל מנסה לא לגרום לזה להישמע כמו קטילה). משפטי מפתח:

״הגיבורים האמיתיים של הסרט הם לא באטמן או סופרמן אלא צוות השיווק של וורנר, שדוחף לנו את הסרט למוח כבר שנתיים. ה-500 מיליון דולר בשבוע הרשון, זה הכל עבודה שלהם״.

״לא אכפת לי איך קוראים לסרט הזה, זה בעצם ׳איש הפלדה 2׳״.

הנה הביקורת הארוכה והמפורטת של קווין סמית:

==========================

אור סיגולי, בבלוג ״סריטה״, קיבץ 30 מבקרי ומבקרות קולנוע למשאל מקיף ומושקע: מה הם סרטי האימה הכי טובים של המאה ה-21 (כלומר, של 16 השנים האחרונות). את תוצאות הסקר הוא פרסם בשני חלקים (מקומות 40 עד 21; מקומות 20 עד 1). סרט האימה העכשווי האהוב על המבקרים הישראליים הוא ״האחרים״ של אלחנדרו אמנבר, ש-13 מבקרים שיבצו אותו ברשימותיהם, במקום השני, בהפרש של נקודה אחת, נמצא ״הכניסו את האדם הנכון״, סרט הערפדים הדני.

גם אני השתתפתי בסקר הזה, לבקשת סיגולי (כיום מבקר הקולנוע של ״כלכליסט״), למרות שאני לא מגדיר את עצמי כמומחה לסרטי אימה (ובעיקר כי מאז שבחרתי בעשרה סרטים, אני רק נזכר בעוד סרטים שהייתי צריך להכניס לרשימה הזאת). ובכל זאת, היא מקבצת כמה סרטים שאני בהחלט אוהב, כלומר מפחד מהם. זו העשירייה שאני בחרתי:

1) ״The Mist״, פרנק דרבונט
2) ״The Descent״, ניל מרשל
3) ״יעד סופי״, ג׳יימס וונג
4) ״המארח״, בונג ג׳ון הו
5) ״האחרים״, אלחנדרו אמנבר
6) ״Let the Right One In״ (אני אוהב את שתי הגרסאות)
7) ״האמת שמתחת לפני השטח״, רוברט זמקיס
8) ״It Follows״ (״משהו עוקב אחרי״)
9) ״הצלצול״, גור ורבינסקי
10) ״Blue Ruin״ (״נקמה כחולה״)
10) ״כלבת״, קשלס את פפושדו
10) ״Shaun of the Dead״, אדגר רייט
ציונים לשבח:
את ״המסור 2״ די חיבבתי.
״הבאבאדוק״ גם ראוי להיות שם.
״A Tale of Two Sisters״
״Devil's Rejects״

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה