11 אפריל 2016 | 00:05 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״פרינסס שואו״ ממלא אולמות ועובר להפצה רחבה

סמנתה מונטגומרי/פרינסס שו, אטלנטה (צילומים: עידו הר)

סמנתה מונטגומרי/פרינסס שו, אטלנטה (צילומים: עידו הר)

בסוף השבוע האחרון כל ההקרנות של ״פרינסס שואו״ בסינמטק תל אביב היו מלאות. לפני כשבועיים, בביקורת שלי על הסרט חזיתי שהסרט הזה עומד לשבור קופות, אבל לא ידעתי דבר אחד: שהוא מוקרן רק כמות ספורה של פעמים במהלך השבוע ורק בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה והרצליה. בשעה ש״מיסטר גאגא״ הוקרן ברשת בתי הקולנוע של לב ובבתי קולנוע נוספים בארץ והביא אליו 80,000 איש, ״פרינסס שואו״, מהנה לא פחות ממנו, לא הצליח לגרום לרשתות הקולנוע להפיץ אותו.

פניתי לפיני שץ, מנהל התוכניה בסינמטק תל אביב, בניסיון להבין למה הסרט משובץ רק שלוש פעמים בשבוע ולא בכל יום, ומתברר שיש תור עד נובמבר של סרטים ישראליים המחכים למשבצת ההפצה המלאה. ״׳פרינסס שואו׳ שובץ בהסכמה עם היוצרים לשלוש הקרנות בשבוע, וחינם למנויים כמו כל הסרטים התיעודיים״, אומר שץ. ומעדכן שמהשבוע הבא, הסרט יעבור לאולמות הגדולים יותר, כדי לנסות להיענות לביקוש. שץ מזכיר שגם ״הדירה״ של ארנון גולפינגר הופץ במתכונת דומה ובסופו של דבר מכר למעלה מ-40,000 כרטיסים. ״מבחינתי הוא ירוץ כאן שנה וחצי כמו ׳הדירה׳ או ׳הצלמניה׳״, מרגיע שץ.

מה שהותיר את ההשתוממות שלי למה אף בית קולנוע אחר, מחוץ לסינמטקים, לא לקח את ״פרינסס שואו״, לא חן ברחובות, לא בית גבריאל, בתי קולנוע שיש להם קהל נלהב לסרטים כאלה. זה כל כך חריג שזה כמעט נראה חשוד. אבל רגע לפני שהתחלתי לפשפש בתיאוריית הקונספירציה הזאת הגיעה היום ההודעה שמיום חמישי הקרוב ״פרינסס שואו״ יוקרן גם ברשת סינמה סיטי. מהלך דומה, אגב, קרה עם ״שומרי הסף״, שנאסף על ידי סינמה סיטי רק אחרי שהצליח בסינמטקים (וזכה למועמדות לאוסקר), והגיע לבסוף ל-75,000 צופים; וגם ל״איה״, שעבר לקולנוע לב אחרי שהצליח בסינמטק.

יהיה מאוד מסקרן לראות איך יהיה הביקוש ל״פרינסס שואו״ בסינמה סיטי (שם הוא יתחרה השבוע מול ״גאליס 2״), אבל נדמה לי שיש כאן לקח ללמוד: שאפשר להצליח גם עם הפצה קטנה מאוד, בתנאי שיש לך סרט ששובה את לב הקהל.

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה