18 אפריל 2016 | 13:38 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

שבוע המבקרים ויום: אסף פולונסקי ונדב לפיד בשבוע המבקרים של קאן

מתוך ״מיומנו של צלם חתונות״ של נדב לפיד. צילום: שי גולדמן

מתוך ״מיומנו של צלם חתונות״ של נדב לפיד. צילום: שי גולדמן

התוכנייה של קאן ממשיכה להיחשף מסגרת אחר מסגרת והיום תורה של המסגרת העצמאית ״שבוע המבקרים״. זו המסגרת המקבילה/העצמאית הוותיקה ביותר בקאן, שנוסדה על ידי איגוד המבקרים הצרפתי כדי לקדם סרטים ראשונים ושניים של יוצרים בתחילת דרכם. בין הבמאים שעבודותיהם הראשונות הוצגו ב״שבוע המבקרים״ אנו מצואים את וונג קאר-וויי, ברנרדו ברטולוצ׳י, ארנו דפלשן, ז׳אק אודיאר, גספר נואה ואלחנדרו גונסלס איניאריטו. ״המשגיחים״ של מני יעיש, ״הגננת״ של נדב לפיד ו״בורג״ של שירה גפן הם שלושה מהסרטים הישראליים בני זמננו שהוקרנו במסגרת הזו.

לרשימה הזאת מצטרף היום אסף פולונסקי, שיציג בפסטיבל הקרוב את סרט הביכורים הארוך שלו, ״שבוע ויום״. פולונסקי, ש״סינמסקופ״ עוקב אחריו עוד כשהיה אחד המגיבים הקבועים והאינטליגנטיים בבלוג בראשית ימיו, הוא בוגר המסלול לתואר שני ב-AFI (מכון הקולנוע האמריקאי). התסריט ל״שבוע ויום״ פותח במחזור הראשון של חממת התסריטים הבינלאומית של סם שפיגל, ששניים מעמיתיו למחזור כבר הגיעו לקאן: ״ראן״ של פיליפ לקוט (מבט מסוים) ו״הגננת״ (שבוע המבקרים). נעמי לב ארי וסער יוגב הפיקו. עקבנו אחרי צילומי הסרט לפני 11 חודשים כאן. הסרט מספר על זוג הורים (שי אביבי ויבגניה דודינה) שצריכים לחזור לתפקוד ביום שאחרי השבעה על מות בנם, בן ה-25. באמצעות השכן הצעיר (תומר קפון), האב מבטא את יגונו במרד נעורים מאוחר. ״שבוע ויום״ זכאי להתמודד על פרס ״מצלמת הזהב״ המוענק לאחד מסרטי הביכורים המוקרנים בכל מסגרות הפסטיבל.

שי אביבי ויבגניה דודינה, בצילומי ״שבוע ויום״ של אסף פולונסקי

שי אביבי ויבגניה דודינה, בצילומי ״שבוע ויום״ של אסף פולונסקי

שימו לב: זהו הסרט השני עם יבגניה דודינה השנה בקאן. דודינה משחקת גם ב״אנה״, סרט קצר שביימה אור סיני כפרויקט הגמר של סם שפיגל. הסרט יתחרה במסגרת הסינפונדסיון, התחרות הרשמית של פסטיבל קאן לסרטי סטודנטים.

אבל בזאת לא מסתיימת הנוכחות הישראלית בשבוע המבקרים. כבר פורסם שנדב לפיד יהיה אחד השופטים בפסטיבל השנה, אבל עכשיו מתפרסם שלפיד יציג שם בבכורה גם סרט חדש שלו, ״מיומנו של צלם חתונות״, סרט בן 40 דקות. הסרט יוקרן בהקרנה מיוחדת של הפסטיבל, שבדרך כלל מציג בתוכניה שלו או סרטים ארוכים או סרטים קצרים, וזה מקרה נדיר של סרט שהוא לא קצר ולא ארוך.

״מיומנו של צלם חתונות״ מבוסס על זכרונותיו של לפיד מהימים שהוא עצמו התפרסם כצלם חתונות (פגשנו אצלו כבר צלמי חתונה ב״השוטר״).

"מיומנו של צלם חתונות", מתאר את הרהוריו, הגיגיו וחלומותיו הרומנטיים והאפלים של י׳, צלם חתונות בן 40. את צלם החתונות בסרט מגלם אוהד קנולר ולצידו נעמה פרייס, דן שפירא, אלינה לוי ויעקב דניאל זאדה. הסרט הופק על ידי טליה קליינהנדלר ואוסנת קרן מ"פאי סרטים", בתמיכת קרן "גשר" וערוץ ZDF. שי גולדמן צילם.

התקשורת האמריקאית כבר ציינה שהשנה תוכניית שבוע המבקרים לא מכילה אף סרט אמריקאי.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה