19 ספטמבר 2006 | 10:35 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

גונדרי מכין קפה

כבר היה מי שכתב שאנתוני ליין מה"ניו יורקר" הוא פחות מבקר קולנוע ויותר פיליטוניסט. והוא אכן הצליח להצחיק אותי הבוקר בביקורתו על "מדעי השינה" של מישל גונדרי:

Given that he is unable, or at any rate fiercely unwilling, to tell a story straight, one wonders how the director copes with the rest of life. How on earth does he make a cup of coffee? Does he grind the water, boil the beans, and gently spew the whole thing back into the pot?

אייקון דו איט

בהמשך הטור הוא סוקר באהדה גם את סרט האפקטים העתידני הצרפתי "רנסנס", שייפתח ביום שני, 9.10, את פסטיבל המד"ב "אייקון" בסינמטק תל אביב. לאלה, כמוני, שנוסעים לפסטיבל בחיפה, אל דאגה: הוא יוקרן גם בפסטיבל חיפה.
ואם לא ראיתם את "מסיכת המראה" של דייב מקין וניל גיימן, בפסטיבל הבריטי לפני שנה, אל תחמיצו את ההקרנה של הסרט בפסטיבל "אייקון". זה אחד הסרטים היפים שראיתי בעת האחרונה. הנה, באדיבות רז-סאן, הלינק לתוכניית הקולנוע בפסטיבל.

נושאים: כללי

12 תגובות ל - “גונדרי מכין קפה”

  1. אור 19 ספטמבר 2006 ב - 13:36 קישור ישיר

    גם לי מותר לעצור את שידורינו הבוקר?
    רוג'ר פרידמן ממש אהב את the departed ועמנואל לוי כתב באתר שלו שזה טוב יותר מ"החבר'ה הטובים" ואם אין מועמדות לסקרוסזה ודה-קפריו אין צדק בעולם (פחות או יותר).

    music… music for my bloody ears

    רוה לאור: שניה, סדר. קודם כל, כולם נושאים תפילה שהסרט יהיה מצוין. הסרט עליו הוא מבוסס בהחלט מוצלח. עזוב כרגע אוסקר, בוא פשוט נקווה שהסרט יהיה טוב. ובאופן נקודתי: עמנואל לוי כתב שזה סרטו הטוב ביותר מאז "החב'רה הטובים" ולא טוב יותר מ"החבר'ה הטובים". ורוג'ר פרידמן הוא קצת אהבל, לא?

  2. אור 19 ספטמבר 2006 ב - 14:56 קישור ישיר

    אוף, יאיר… למה להרוס אבל?
    מעבר לזה, אני מאמין שקצת הפסקה מהאוסקר תעשה למאסטר רק טוב.

  3. דניאל פאיקוב 19 ספטמבר 2006 ב - 15:13 קישור ישיר

    באופן מפתיע יש כמה סרטים מסקרנים באייקון השנה. אבל איך יודעים איזה מהם מוקרנים בדי.וי.די. ואיזה בפילם? או שמא כולם מוקרנים בדי.וי.די?

    רוה לדניאל: או, שאלה יפה. ובגלל שבשנים קודמות אייקון באמת הפך למעוז הקרנות קוואזי-פיראטיות של סדרות וסרטים בדי.וי.די, ביקשתי מהיחצנית להגיד לי מה בפילם ומה לא. התשובה נמצאת, לשמחתי, בקומוניקט לעיתונות שנשלח הבוקר למערכות. ובהנחה שהוא מדויק אנו למדים ממנו את המידע המשמח שכמעט כל הפיצ'רים העלילתיים יוקרנו ב-35 מ"מ. יוצאי הדופן: "ספיישל", "גיימרים" ו"ראשונים על הירח", הסרטים של לאבקראפט (חוץ מ"דאגון"), "ההד", "סיגמה" ו"הזמיר בתיבת הנגינה" שיוקרנו מבטא דיגיטלית. "כלום", "דונט אסק", "להתחתן עם זומבי", "ליל החנונים החיים", "בופה רטרי" "מבוכים ודרקונים 2" והסרטים התיעודיים מדי.וי.די.

  4. סטיבי 20 ספטמבר 2006 ב - 9:35 קישור ישיר

    אז תסלחו לי רגע אם זה כבר עלה… החדש של קאוריסמקי (שאגב באופן לא ממש מפתיע מועמד מדינתו לאוסקר הזר) הוקרן בארץ מתישהו? ייצא לקולנוע?

    רוה לסטיבי: יהיה בחיפה.

  5. סטיבי 20 ספטמבר 2006 ב - 9:38 קישור ישיר

    הגזמתי… שכחתי את הקטע על גונדרי…
    אחד קצר:
    http://www.seattleweekly.com/film/0638/gondry.php
    באותו אתר וגיליון יש גם ביקורת על הסרט.
    ובמגזין bright lights film יש ראיון איתו מהגיליון האחרון שלהם (אוגוסט), הם בעיקר מדברים דווקא על הסרט עם דייב שאפל.

  6. תומר 20 ספטמבר 2006 ב - 9:47 קישור ישיר

    מי כתב את הרזומה של ניל גיימן בתוכניית אייקון? המיני 1602 נעשתה ב-03'-04' ובימים אלה מתפרסמת המיני סדרה Eternals. אם הוא "שינה את עולם הקומיקס מקצה אל קצה", למה לא לדייק בפירוט יצירותיו בתחום?

  7. רטוריקה 20 ספטמבר 2006 ב - 13:07 קישור ישיר

    הערה ליאיר שכדאי לשים לב אליה (ואח"כ למחוק אם אתה רוצה): אנחנו בשנת תשס"ו, תיכף תשס"ז, וקצת אחרי גם תהיה שנת 9 (תש"ע), אבל זה כבר רחוק.
    בכתבה בפנאי פלוס (לפחות באינטרנט) כתוב תאריכים של לפני 10 שנים.
    אמנם תאריך עברי, אפילו השנה, זה כבר לא דבר שימושי במיוחד (אפילו אם אתה סטודנט או מלמד כאלה), אבל לא צריך להגזים בָזלזול.

    רוה לרטוריקה: אוי ואבוי. אופס. באסה. תודה על התיקון (ארור הדפוס שאי אפשר להכניס בו תיקונים, וארורה תפיסת הזמן שלי שלעד תוקעת אותי עשר שנים אחרי שאר העולם).

  8. הארטלי 20 ספטמבר 2006 ב - 23:23 קישור ישיר

    ראיתי את ידים קשורות. סרט מיושן מכל הבחינות. גילה אלמגור בתחפושת, סיפור קלוש שלא מחזיק פיצ'ר. רעיון תסריטאי דומה ראינו כבר בסרט 'שיחות נפש' – יחי ההבדל. הסרט לא רע אבל כבר למדונו מזמן שיש סקס אחר.

  9. ניר נ. 21 ספטמבר 2006 ב - 0:25 קישור ישיר

    אנג'לו בדלמנטי מתכנן להוציא דיסק משלים לפס קול הסדרה טווין פיקס ולסרט (למעשה שני דיסקים מתוכננים) !
    בבלוג שלו הוא שואל אלו טרקים נוספים מועדפים על המעריצים…

    זה רק אני שמקפץ כאן ?

  10. חן חן 21 ספטמבר 2006 ב - 2:44 קישור ישיר

    Cinematographer Sven Nykvist Dies at 83


השאירו תגובה