20 יולי 2016 | 08:27 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

לה לה לנד: וודי (אלן) נגד וורן (בייטי)

אמה סטון ורייאן גוסלינג ב״לה לה לנד״ של דמיאן שאזאל. יפתח את פסטיבל ונציה

אמה סטון ורייאן גוסלינג ב״לה לה לנד״ של דמיאן שאזאל. יפתח את פסטיבל ונציה

לוודי אלן יוצא בסוף השבוע הזה סרט חדש, ״קפה סוסייטי״, המתרחש בהוליווד של שנות ה-30. הוא היה סרט הפתיחה של פסטיבל קאן. לוורן בייטי ייצא בנובמבר סרט חדש, המתרחש בהוליווד של שנות ה-50. וודי אלן (בן ה-81) עובד מהר, מוציא סרט כל שנה (הוא כבר בצילומי סרטו הבא). וורן בייטי (בן ה-79) עובד מאוד לאט. הוא מביים סרט בערך פעם בשמונה שנים, ועובד לאט לאט על כל סרט. צילומי סרטו החדש התקיימו כבר לפני שנתיים וחצי, ושנה אחר כך נערכו צילומי השלמה, ובייטי לקח את הזמן בעריכה.

ועכשיו – אחרי שהטריילר לסרט של בייטי נחשף השבוע – צפו בטריילרים של שני הסרטים, ותראו אם אתם מצליחים למצוא את ההבדלים. זה ישעשע אתכם:

וודי:

וורן:

 

נתחיל מהדימיון הכי בולט: המוזיקה. באופן משונה מאוד, שני הטריילרים האלה, שגם ככה קצת דומים זה לזה, משתמשים בדיוק באותו קטע מוזיקלי בחצי השני שלהם (הקטע ״סינג סינג סינג״ של לואי פרימה בביצוע התזמורת של בני גודמן). נמשיך לצילום: את הסרט של וודי אלן צילם ויטוריו סטוררו, מי שצילם לוורן בייטי שלושה חמשמת הסרטים שביים (״אדומים״, ״דיק טרייסי״, ״בולוורת״). את הסרט החדש, ״Rules Don't Apply״ לא צילם סטוררו אלא כיילב דשאנל, אבל הלוק התבעוני הזרחני עודנו שם. ולבסוף התקציר: הבחור החדש והתמים שמגיע להוליווד, עיר החטאים. את הצעיר בסרטו של בייטי מגלם אלדן ארנרייך, שכבר שיחק השנה במהתלה הוליוודית אחרת: ״יחי הקיסר״ של האחים כהן (ובקרוב יגלם את האן סולו הצעיר באחד מסרטי ״מלחמת הכוכבים״ הבאים).

סרטו של בייטי מבוסס על דמותו של הווארד יוז, שכבר זכה לייצוג קולנועי עם ליאונרדו דיקפריו ב״הטייס״ של מרטין סקורסזי.

ואם כבר סרטים צבעוניים על הוליווד, האם כבר נתקלתם בטיזר המרהיב ל״לה לה לנד״, סרטו הבא של דמיאן שאזל, והראשון שלו אחרי ההצלחה הענקית של ״וויפלאש״? זו טעימה בת דקה וחצי, רצף מסקרן של שוטים אווירתיים, הערוכים על רקע שיר ששר רייאן גוסלינג, ״עיר של מלאכים״. יש משהו בטיזר הזה שמזכיר קצת את ״כולם אומרים אני אוהב אותך״ של וודי אלן, לא?

והנה דרך אחת להתחיל לסכם את 2016:

סרט הפתיחה של פסטיבל ברלין: ״יחי הקיסר״ של האחים כהן.

סרט הפתיחה של פסטיבל קאן: ״קפה סוסייטי״ של וודי אלן.

סרט הפתיחה של פסטיבל ונציה: ״לה לה לנד״ של דמיאן שאזאל.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה