29 יולי 2016 | 12:25 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

רמה בורשטיין בוונציה. וגם: הבכורות של טורונטו ועוד כותרות פסטיבלים

״לעבור את הקיר״. רמה בורשטיין חוזרת לוונציה

״לעבור את הקיר״. רמה בורשטיין חוזרת לוונציה

התוכניה הרשמית של פסטיבל ונציה פורסמה הבוקר, ובעוד אין אף סרט ישראלי בתחרות הרשמית, יש את סרטה החדש, השני, של רמה בורשטיין, ״לעבור את הקיר״, במסגרת ״אוריזונטי״ (אופקים), לצד הסרטים החדשים של ריזה ארדהם הטורקי, וואנג בינג הסיני וביל מוריסון האמריקאי. סרטה הקודם של בורשטיין, ״למלא את החלל״, הוקרן ב-2012 בבכורה עולמית בתחרות הרשמית בוונציה, שם זכתה הדס ירון בפרס השחקנית. להבדיל מ״למלא את החלל״, שהיה סרט ארט-האוס דרמטי ומסוגנן מאוד, ״לעבור את הקיר״ הוא סרט קליל בהרבה, קומדיה רומנטית עם טוויסט, שיש בו משהו ישיר וחשוף מאוד, ושונה בסגנון מהאווירתיות הסמיכה ורבת הפיוט של ״למלא את החלל״. את ״לעבור את הקיר״, כמו ״למלא את החלל״, הפיק אסף אמיר.

בורשטיין מצטרפת בזאת לשתי במאיות נוספות שסרטיהן יוצגו בפסטיבלי הסתיו באירופה: ״אנשים שהם לא אני״ של הדס בן-ארויה מאוניברסיטת תל אביב, יוקרן בפסטיבל לוקרנו; ו״לא כאן, ולא שם״ שביימה מייסלון חמוד, יוקרן בפסטיבל סאן סבסטיאן.

(ואגב, בדיוק היום לפני שנה פרסמנו כאן כותרת כמעט זהה: שלוש במאיות ישראליות כובשות את אירופה, גם עם נציגויות בונציה, לוקרנו וסאן סבסטיאן).

השמועות מדברות שיש גם נציגות ישראלית בפסטיבל טורונטו, בסקציות שעדיין לא הוכרזו. קל להמר שהסרטים שכבר הוצגו בפסטיבלים קודמים, כמו ״שבוע ויום״ ו״מעבר להרים ולגבעות״ בקאן ו״סופת חול״ בסאנדאנס, יגיעו גם לטורנטו, ואולי גם ״ג׳נקשן 48״ מברלין. המסגרת הזאת תתפרסם בימים הקרובים ואז נדע.

========================

ישראלים בצד, הפסטיבלים בוונציה ובטורונטו פרסמו את שמות הסרטים שיוצגו במסגרות הבכירות שלהם, ואפשר כבר להתחיל לראות מה הולכים להיות הסרטים הבולטים של הסתיו, החורף ועונת האוסקרים שעוד רגע מתחילה. הנה רשימת סרטי ונציה, והנה רשימת סרטי טורונטו.

בין הסרטים המסקרנים והבולטים שפורסמו: ״לה לה לנד״, סרטו של דמיאן שאזאל, הראשון אחרי הפריצה הגדולה שלו עם ״וויפלאש״, סרט הפתיחה של ונציה, שיוקרן גם בטורונטו (ויש להניח שגם בטלורייד); ״Hacksaw Ridge״ סרט מלחמה שביים מל גיבסון (מעניין!); סרט חדש של אנה לילי אמירפור, שהפתיעה עם סרטה הקודם, ״נערה הולכת הולכת לבד הביתה בחושך״; סרט חדש למעצב האופנה שהפך לבמאי, טום פורד, ראשון מאז ״סינגל מן״; וגם אמיר קוסטוריצה, אנדריי קונצ׳לובסקי, טרנס מאליק וסרט מדע בדיוני של דניס וילנב (״אסירים״, ״סיקאריו״ֿ, ומי שמצלם בימים אלה את ״בלייד ראנר 2״, שרק על זה הוא ישמע כל הזמן שאלות במסיבות העיתונאים שהוא יקיים בוונציה ובטורונטו).

========================

מכיוון שלא היכרתי את שמה של מייסלון חמוד, בוגרת מנשר, שסרט הביכורים שלה (בהפקת שלומי אלקבץ) יוקרן בסאן סבסטיאן, חיפשתי אותה בגוגל ומצאתי סרט קצר שלה מתוך פרויקט ״קפה״ של יעל פרלוב ואוניברסיטת תל אביב. גרסה לטקסט מאת מחמוד דרוויש מ-1982, שנכתב בימי המצור הישראלי על ביירות. מוחמד בכרי מקריין את הטקסט, ובנו, זיאד בכרי מגלם את בן דמותו של דרוויש:

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה