13 דצמבר 2016 | 07:14 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״טוני ארדמן״ ו״לה לה לנד״ סוחפים פרסים ומועמדויות. וגם: המועמדים לגלובוס הזהב

״לה לה לנד״: זכה בשמונה פרסי בחירת המבקרים, מועמד לשבעה פרסי גלובוס הזהב

״לה לה לנד״: זכה בשמונה פרסי בחירת המבקרים, מועמד לשבעה פרסי גלובוס הזהב

סוף שבוע ארוך של פרסים ומועמדויות משני צידי האוקיינוס האטלנטי. הנה סיכום:

1.

במוצאי שבת חולקו בפולין פרסי האקדמיה האירופית. הזוכה הגדול והחד משמעי היה ״טוני ארדמן״, סרטה של הבמאית הגרמנית מארן אדה, שיצא עם חמישה פרסים: סרט, בימוי, תסריט, שחקן, שחקנית. שני הנציגים הישראליים בתחרות, ״מיסטר גאגא״ בקטגוריה התיעודית ו״סופת חול״ בקטגוריית סרט הביכורים (״תגלית״), יצאו ללא זכיות. ״אש על הים״, שזכה גם בפסטיבל ברלין, זכה בקטגוריה התיעודית; ״היום הנפלא של אולי מאקי״ הפיני, זכה בקטגוריית התגלית. ״חיי כקישוא״ השוויצרי זכה בפרס האנימציה. יש סיכוי שתמצאו את ״חיי כקישוא״ מועמד לאוסקר בקטגוריית האנימציה וב״טוני ארדמן״ בקטגוריית הסרט הזר. יהיה מעניין לראות אם ״אש על המים״ יצליח לזכות במועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי. הנה רשימת הזוכים המלאה.

2.

ביום ראשון בלילה חולקו פרסי בחירת המבקרים (Critics Choice Awards). כפי שכבר כתבנו לפחות פעמיים, השנה החליטו אנשי איגוד מבקרי הקולנוע של רשתות השידור להקדים את הטקס שלהם לתחילת דצמבר ובכך להיות הגוף הגדול הראשון שמעניק את פרסי סוף השנה. המהלך הזה קורה תיגר מוצהר על המעמד של גלובוס הזהב: אנשי בחירת המבקרים הבחינו שהפרסים שלהם הפכו בשנים האחרונות לחזאי אוסקר לא רעים, בשעה שהמעמד של גלובוס הזהב – המחולק על ידי 90 מבקרים בסך הכל – הולך ומידרדר.

ואם פרסי בחירת המבקרים כל כך טובים בחיזוי האוסקר הרי ש״לה לה לנד״ הולך להיות הזוכה הבא. הוא היה הזוכה הגדול אתמול לפנות בוקר. סרטו של דמיאן שאזל זכה בשמונה פרסים: סרט, במאי, צילום, עיצוב, עריכה, שיר ופסקול. הוא זכה גם בפרס התסריט, בתיקו יחד עם ״מנצ׳סטר ליד הים״, באחד מכמה הפתעות שהיו באותו ערב. הפתעה נוספת היתה כשנטלי פורטמן זכתה בפרס השחקנית על תפקידה כג׳קי קנדי ב״ג׳קי״ של פבלו לריין.

״היא״ של פול ורהובן זכה בפרס הסרט הזר ו״זוטרופוליס״ זכה בפרס סרט האנימציה. הנה רשימת הזוכים המלאה, כולל קטגוריות לסרטי אקשן, קומדיות וסדרות טלוויזיה. בקטגוריית השחקנית בסרט אקשן גל גדות הפסידה למרגו רובי, שגילמה את הארלי קווין ב״יחידת המתאבדים״.

3.

ואתמול בצהריים פורסמו המועמדויות של פרסי גלובוס הזהב, שעכשיו נראים כמו שידור חוזר של טקס פרסי בחירת המבקרים (האם הם יקדימו את הטקס בשנה הבאה?). גם כאן המועמד המוביל הוא ״לה לה לנד״ עם שבע מועמדויות. צמוד אליו נמצא ״אור ירח״ עם שש. ״מנצ׳סטר ליד הים״, שהולך ומאבד גובה, עם חמש.

המועמדים לפרס סרט הדרמה הם: ״הסרבן״ של מל גיבסון, ״באש ובמים״, ״מנצ׳סטר ליד הים״, ״אור ירח״, ״סארו, הדרך הביתה״.

המועמדים בקטגוריית קומדיה/מיוזיקל: ״לה לה לנד״ (יש מיוזיקל בקטגוריית המיוזיקל!), ״פלורנס פוסטר ג׳נקינס״, ״דדפול״, ״נשות המאה העשרים״, ״המופע של שנות השמונים״ (לגבי ״המופע של שנות השמונים״ ו״סארו, הדרך הביתה״, החוק הוותיק עובד: כשיש להארווי וויינסטין סרטים, הוא ימצא דרך להכניס אותם פנימה).

לכאורה הכל די צפוי אבל יש כמה הפתעות. למשל: טום הנקס וקלינט איסטווד לא קיבלו כלום על ״סאלי, נס על ההאדסון״. לא צפוי מצד חברי אגודת העיתונאים הזרים בהוליווד. גם דנזל וושינגטון לא מועמד על בימוי ״גדרות״, ״שתיקה״ של מרטין סקורסזי עם אפס מועמדויות ו״מוצאים את דורי״ לא מועמד לפרס האנימציה. מצד שני: יודעים מה הוא הסרט עם הכי הרבה מועמדויות משחק? ״פלורנס פוסטר ג׳נקינס״ עם מועמדויות למריל סטריפ (שחקנית בקומדיה), יו גרנט (שחקן בקומדיה) וסיימון הלברג (שחקן משנה).

הטקס יתקיים ב-8 בינואר. הנה רשימת המועמדים המלאה (כולל קטגוריות הטלוויזיה).

4.

הגלובוסים והאוסקרים ישחזרו את קרבות הלייט-נייט בין ג׳ימי וג׳ימי: המנחה של גלובוס הזהב, המשודר באן.בי.סי, יהיה ג׳ימי פאלון; המנחה של האוסקרים, המשודרים באיי.בי.סי, יהיה ג׳ימי קימל.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה