26 ינואר 2017 | 14:28 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

צפו בארבעה סרטים קצרים המועמדים לאוסקר (וגם: פסטיבל רוטרדם מגיע העירה)

״הקסדות הלבנות״. מועמד לאוסקר התיעודי הקצר, ג׳ורג׳ קלוני להפוך אותו לסרט עלילתי

נתחיל עם הכותרת המקומית המעניינת של השבוע: פסטיבל רוטרדם נפתח אתמול (שלושה סרטים באורך מלא יוצגו בו: ״מעבר להרים ולגבעות״ של ערן קולירין, ״הפורצת״ של הגר בן אשר, והסרט התיעודי ״הממלכה המופלאה של פאפא אלייב״). פסטיבל רוטרדם משיק השנה יוזמה יוצאת דופן תחת הכותרת ״רוטרדם בשידור חי״: ששה מסרטי הפסטיבל יוצגו בסוף השבוע הקרוב לא רק בפסטיבל עצמו אלא גם בכ-50 בתי קולנוע ברחבי העולם (למעשה, ברחבי אירופה). אחד המקומות האלה הוא סינמטק תל אביב. ששת הסרטים יוקרנו בין שישי לראשון, במקביל להקרנתם בפסטיבל, ואחרי הקרנת כל סרט יועבר המפגש עם יוצרי הסרט בשידור חי באמצעות טוויטר. את רשימת הסרטים, ובתי הקולנוע הנוספים, תמצאו כאן. חמישה מהסרטים מגיעים מפסטיבלים קודמים: זוכי פרסים מפסטיבלים של ונציה וסן סבסטיאן. אבל יש גם בכורה עולמית אחת: ״הגבר״, סרט דני, על צייר מפורסם שמגלה שיש לו בן בוגר שהוא לא ידע על קיומו, וגם הוא רוצה להיות אמן. שימו לב לסרט האימה ״Prevenge״ של אליס רואו (שהוקרן כבר בוונציה ובטורונטו). סרט על אשה בהריון שיוצאת למסע רציחות בהוראת העובר שבבטנה. קחו טריילר. כל הפרטים על האירוע הזה בסינמטק תל אביב בשלושת המימים הקרובים נמצאים כאן.

=================

המועמדויות לאוסקר פורסמו ביום שלישי ואחרי שראינו כבר פחות או יותר את רוב הסרטים הארוכים המועמדים לפרסים, הגיע הזמן לנסות לצפות בקצרים. למרבה המזל כמה מהם זמינים לצפייה על מסך המחשב שלכם.

סרטי תעודה קצרים

״הקסדות הלבנות״, זמין עכשיו לצפיה בנטפליקס. ג׳ורג׳ קלוני מנסה עכשיו להפוך אותו לסרט עלילתי. ״הקסדות הלבנות״ הם מתנדבי שירותי ההצלה בסוריה. הסרט בן 40 הדקות מבוסס על חומרי גלם שצילם אחד המתנדבים בעת פעילויות ההצלה שלהם בחאלב. בכל פעם שמטוסי המשטר הסורי או הצבא הרוסי מפילים פצצות על בתי חאלב, אנשי הקסדות הלבנות שעוטים לאתר, בניסיון לחלץ ניצולים. עוצמת הסרט הזה (הלא אחיד ברמתו) מצויה בחומרי הצילום האלה, מתוך רחובות חאלב, שמעניקים מבט אנושי אל מה שעד כה נשקף אלינו רק במהדורות החדשות. למעשה, חאלב חזקה השנה בקטגוריית הסרט התיעודי הקצר: לצד ״הקסדות להבנות״ מועמד גם ״וואטאני: מולדתי״, שעוסק במשפחה של פליטים סוריים שברחו מחאלב ומנסים להשתקע בגרמניה.

״הכינור של ג׳ו״. אחד המועמדים הבולטים לזכייה הוא סרט על מפגש בין ג׳וזף פיינגולד, ניצול שואה בן 91 שתורם את הכינור שלו לילדים נזקקים, ואז פוגש את הנערה בת ה-13 מהברונקס שהכינור שלו הגיע לידיה ושינה את חייה. קהני קופרמן, שביימה את הסרט, היתה אחת העורכות הראשיות של ״הדיילי שואו״ עם ג׳ון סטיוארט. הסרט בן 24 הדקות הוקרן בפסטיבל דוקאביב האחרון והוא זמין לצפייה באתר של הסרט, באתר ״הניו יורקר״, ועכשיו גם כאן.

 

״4.1 מייל״. סרטה של דפני מציאראקי, הוצג בסדרת הסרטים התיעודיים הקצרים של ״הניו יורק טיימס״. 4.1 מיילים מפרידים בין האי היווני לסבוס ובין חופי טורקיה. הסרט מלווה יום אחד (28.10.2015) בחייו של איש משמר החופים היווני, שמנסה להציל זרם בלתי נפסק של פליטים שמנסים לחצות את הים ולהגיע ליוון, כלומר לאירופה, על סירות שבקושי צפות. 21 דקות.

זה הנושא הכי חם השנה בקטגוריות התיעודיות: ״וואטאני״, ״4.1 מייל״ (בקטגוריית סרטי התעודה הקצרים) ו״אש על המים״ (בקטגוריית סרטי התעודה הארוכים) עוסקים במשבר הפליטים של אירופה.

סרט אנימציה קצר

״Pearl״. עוד רגע פורץ דרך בתולדות האוסקרים: סרט ראשון בטכניקת VR (מציאות וירטואלית), או ״קולנוע 360 מעלות״. הפקה של גוגל שעלתה ביו-טיוב ומיועדת לצפייה בציוד VR, באופן כזה שלכל מקום שבו תסובבו את ראשכם, תראו את כל הסביבה בה מתרחש סרט המסע המוזיקלי הזה. במקרה הזה, כל הסרט מוצג מתוך מכונית, במסע של אב ובתו, ברחבי אמריקה ולאורך שנות ההתבגרות של שניהם. ניתן לצפות גם בלי משקפי VR.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה