03 ספטמבר 2018 | 19:40 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל חיפה 2018: אבי נשר, דמיאן שאזל, זביגנייב פרייזנר, פאולו סורנטינו, דריו ארג'נטו, אורסון וולס ופעמיים איתן הוק

"האדם הראשון" של דמיאן שאזל. ינעל את פסטיבל חיפה

התוכניה של פסטיבל חיפה טופטפה מעט מעט בעשרת הימים האחרונים, ועכשיו – רגע לפני שמתחילה מכירת הכרטיסים – בואו נרכז את הכל לפוסט שימושי אחד עם הדברים הכי מסקרנים שיקרו במהדורה ה-34 של הפסטיבל שתיפתח ב-22.9 ותינעל ב-1.10.

סרט הפתיחה

סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "סיפור אחר", סרטו החדש של אבי נשר, עם ליהוק החלומות של ג'וי ריגר, ששון גבאי, יובל סגל, מיה דגן וגונבת ההצגה אביגיל הררי (שמגלמת עכשיו את דזדמונה ב"אותלו" של הקאמרי). הסרט יגיע לבכורה הישראלית שלו אחרי הבכורה העולמית בפסטיבל טורונטו בסוף השבוע הקרוב, ורגע לפני הקרנתו בפסטיבל שיקגו, שם שובץ סרטו של נשר תחת רובריקת סרטי המאסטרים, לצד סרטיהם של מייק לי, מאתיאו גארונה, סטיב מקווין וג'ואל אדג'רטון. "סיפור אחר" שאת הטריילר שלו תמצאו כאן (ושאת צילומיו סיקרנו כאן) יופץ בארץ ב-25.10.

סרט הנעילה

"האדם הראשון", סרטו החדש של דמיאן שאזל ("לה לה לנד") יהיה סרט הנעילה של הפסטיבל, אחרי שהיה סרט הפתיחה של פסטיבל ונציה. שאזל ממשיך להפציץ בקצב מסחרר עם כל שנתיים סרט: "וויפלאש", "לה לה לנד" ועכשיו "האדם הראשון". ריאן גוסלינג מגלם את ניל ארמסטרונג, האדם הראשון שצעד על הירח, בסרט העוקב אחר המירוץ לחלל, והמשימה של צוות אפולו להגיע לראשונים לירח.

זביגנייב פרייזנר

זוכרים כשהפסקול של "החיים הכפולים של ורוניק" היה הדבר הכי יפה ששמענו? זביגנייב פרייזנר, המלחין הפולני של סרטיו של קז'ישטוף קישלובסקי (ושל אגניישקה הולנד), יהיה אורח הפסטיבל, יקיים מפגש עם קהל וינצח על קונצרט ווקלי של מקהלת האופרה הישראלי. הקונצרט יכיל קטעים מהפסקולים שהלחין פרייזנר לקישלובסקי וילווה בהקרנת קטעים. 29.9 באודיטוריום בחיפה. פרטים וכרטיסים כאן.

כמה סרטים מסקרנים

את איתן הוק תוכלו לראות בפסטיבל פעמיים: פעם אחת בסרט שהוא ביים, "בלייז" (שזכה בציון לשבח בפסטיבל סאנדאנס), ובפעם השניה ככומר בסרט "הכנסיה החדשה" ("First Reformed"), סרטו האחרון של פול שריידר.

"לורו" הוא סרטו החדש לפאולו סורנטינו, אחד הבמאים האהובים עליי ושאני תמיד אזקוף לפסטיבל חיפה את ההיכרות שהוא ערך לי איתו. הפעם פורטרט של סילביו ברלוסקוני.

"אהבה בימים קרים" הוא השם העברי שנתנו המפיצים בארץ ל"המלחמה הקרה", סרטו של הבמאי הפולני פאבל פאבליקובסקי (זוכה האוסקר על "אידה"), שזכה בפרס הבימוי בפסטיבל קאן.

עוד מקאן: "בערה" ("Burning") הסרט שמבקרי הקולנוע הכי אהבו בפסטיבל, מאת הבמאי הקוריאני לי צ'אנג-דונג.

(יחד עם פסטיבל ירושלים זה משלים תמונה לא רעה של המבחר מפסטיבל קאן השנה. חוץ מאחד: זוכה דקל הזהב, סרטו החדש של הירוקאזו קורה-אדה, שמפיציו כנראה שומרים אותו לעונת האוסקרים).

טירוף בחצות

מסגרת סרטי האימה החביבה עלי בפסטיבל מציגה מקבץ מסקרן: "מנדי", סרט אימה עם ניקולס קייג' שזוכה עכשיו להתלהבות אחרי בכורתו בטלורייד; "תורשתי" עם טוני קולט, שקיבל ביקורות מעולות בסאנדאנס והפך להצלחה קופתית גדולה; "תעלומה בסילבר לייק" של דיוויד רוברט מיטשל ("It Follows"). ובעוד בפסטיבל ונציה מוצג הרימייק של "סוספיריה", פסטיבל חיפה יציג את סרטו המקורי של דריו ארג'נטו בעותק דיגיטלי חדש (תחת השם "אשה בצל הפחד") יחד עם "אדום עמוק", סרט נוסף שלו.

"העיניים של אורסון וולס"

תיעודי

"שלושה זרים זהים", אחד מסרטי התעודה הכי מדוברים השנה באמריקה, יוקרן בפסטיבל. ובעוד בפסטיבל ונציה מוצג "הצד האחר של הרוח", סרטו האחרון של אוסון וולס שסוף סוף הושלם מחומרי הגלם שהבמאי השאיר אחריו, פסטיבל חיפה יציג את הסרט הציעודי על וולס שביים מרק קאזינס (הסרט של וולס יוקרן בנטפליקס בקרוב).

ישראלים בעולם

הרימייק האמריקאי של "הגננת", סרטו של נדב לפיד, יוקרן בפסטיבל (לצד מחווה לערה לפיד, עורכת הסרט המקורי ואמו של הבמאי, שנפטרה השנה). "נשים מתות מהלכות", סרטה האמריקאי של הגר בן אשר, יוקרן גם. עודד בן נון ומיכל ברזיס, שסרטם הקצר "איה" היה מועמד לאוסקר, יציגו את ההפקה הבינלאומית שלהם, העיבוד לספר "החיוך האטרוסקי".

הפסטיבל יציג גם מחווה לאנייס ורדה, עם 11 עותקים חדשים לסרטיה התיעודיים והעלילתיים. הנה היא מזמינה אתכם באופן אישי:

הקשיבו לאנייס ורדה

הקשיבו לאנייס ורדה – היוצרת האגדית מברכת את צופי פסטיבל חיפה. אסופה מיוחדת של סרטיה (קצרים, ארוכים, תיעודיים, עלילתיים וכולם מלאי קסם וכישרון) תוקרן במסגרת תוכנית מחווה מיוחדת בפסטיבל הקרוב (מכירת כרטיסים תחל רק בערב ראש השנה)

פורסם על ידי ‏Haifa International Film Festival | פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה‏ ב יום שלישי, 4 בספטמבר 2018

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה