05 אפריל 2007 | 11:32 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

הפוסט ה-501

זה היה אמור להיות הפוסט ה-500. זיקוקין דינור היו אמורים לעוף מהדפדפן שלכם ברגע הכניסה לאתר. אלא שבלילה, בתום הצפייה ב"לפגוש את הרובינסונים" (באמת סרט חמוד מאוד), גיליתי ב"לוס אנג'לס טיימס" את הידיעה על תאונת הדרכים בה נהרג בוב קלארק והעליתי על כך פוסט מהיר, וכך ברח הפוסט עם המיספור העגול והחגיגי מבין ידיי. לא נורא. ניפגש בפוסט ה-1000.

===========

לפני כשבועיים שאלתי את איש יחסי הציבור של פסטיבל הקולנוע הצרפתי (אירוע סינמטקי שנתי שאני מסמפט עד מאוד) מה יהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל ב-30.4. הוא ענה "עזוב, אני אוציא הודעה מסודרת לכל העיתונים אחרי החג". כמה ימים אחר כך, לגמרי במקרה, התברר לי משיחה עם איש קולנוע אחר שסרט הפתיחה יהיה "מולייר" של לורן טיראר. לא פרסמתי את הפרט הזה כי זה נראה לי מידע משני ולא עד כדי כך חשוב כדי לחרב לבנאדם את הקמפיין התקשורתי שלו. אחרי הכל, זה גם לא מי-יודע-מה-סקופ. אלא שאתמול, בעודי מדפדף בתוכניית סינמטק תל אביב לחודש אפריל גיליתי שהמידע הזה כבר מודפס בסוף התוכנייה: פתיחת פסטיבל הקולנוע הצרפתי – "מולייר". עצה ליחצנים: אם אתם מתזמנים הוצאת ידיעה לעיתונות, ודאו שכל הפרטנרים שלכם מסונכרנים איתכם על תאריך הפרסום. עכשיו אחכה בסבלנות עד שכתבי הקולנוע בוויינט ונרג' יקבלו את הקומוניקט כדי לפרסם את המידע הזה, כמו לוח מודעות צייתני.

=========

אם היה לי קצת יותר זמן (i.e בלי שתי ילדות וארבעים דד-ליינים בשבוע) הייתי שורץ מהשבוע הבא בסינמטק כדי לראות מה זה "הקולנוע הפורטוגזי" שזוכה שם למחווה. בדרך כלל אני צונן כלפי המחוות האלה שמגיעות ארוזות מראש משגרירויות, אלא שהפעם מוצגים שם סרטים שאין לי מושג קלוש עליהם והם איכשהו מסקרנים אותי. לא שמעתי עליהם או על יוצריהם דבר. הסינמטק לא אירגן הקרנות מוקדמות או סקרינרים כדי שכתבי הקולנוע יוכלו לכתוב משהו על הסרטים לפני הקרנתם, וכמו שאני רואה את לו"ז השבוע הבא שלי אני בספק אם אצליח להגיע להקרנות. אז המשימה היא שלכם: אם מישהו רואה משהו מהמחווה לקולנוע דובר הפורטוגזית (הפתיחה ביום חמישי הבא, 12.4 עם "עיר חלולה" תוצרת אנגולה) אנא עדכנו האם נצפו דברים ראויים.

=========

ועוד סינמטק: בטוח אלך לראות את "כל אנשי המלך" של סטיב זייליאן ולטרום בכורה של "סנשיין" של דני בויל. וראיתי השבוע את "הימנית האחרונה של מכס בר", מוקומנטרי ישראלי שהתמוגגתי ממנו, ושיוקרן בשבוע הבא כמה פעמים. ארחיב עליו אז.

=========

וסינמטק פעם אחרונה: קצת שכחתי את המייל הבא בתיבת הדואר הנכנס שלי. לא יפה מצדי. תקציר הפרקים הקודמים: אהד פישוף, שהלחין את פסקול סרטו התיעודי של נורית קידר "מבוזבזים" הזדעדע לשמוע את איכות הקול בסרטו בעת הקרנת הבכורה בסינמטק במסגרת דוק-אביב. אלון גרבוז, מנהל הסינמטק, ענה כאן שהאשמה היתה בוודאי בעותק ולא באיכות הקול ושהסינמטק השקיע באחרונה כסף רב במקרן וידיאו חדיש. אבל פישוף טוען, ואני חייב להסכים, שהתגובה לא היתה עניינית. הנה פישוף חוזר:

עלבונות כלפי לא יעזרו – אין שום קשר בין איכות המקרן של הסינמטק (או לצורך זה, של כל מקרן אחר) לאיכות הסאונד באולם. אין שום קשר בין הקרנות היי-דפינישן שמתקיימות באולם הסינמטק לאיכות הסאונד בהקרנות בטא. התגובה של גרבוז לא עניינית. אף אחד לא האשים את הסינמטק בזלזול גורף ביוצרים, דיברתי אך ורק על הסאונד, אך ורק במערכת בה הם משתמשים להקרנות בטא. נראה לי שהלהט להדגים איכפתיות והשקעה כתגובה לטענה שכלל לא נטענה גרם לו להחמיץ את הנקודה. האפשרות השנייה היא, שחסרה לו הבנה בסיסית בציוד שברשות המוסד שהוא עומד ברשותו ובמה עושה מה. אני מקווה שלא זה המקרה. בכל מקרה, אני מציע להתעלם מהתגובה הזאת ולבקש שוב תגובה עניינית שמתייחסת ישירות לטענה שהעלתי.
תודה,
אהד

נושאים: בקרוב, סינמטק

2 תגובות ל - “הפוסט ה-501”

  1. michael 5 אפריל 2007 ב - 12:03 קישור ישיר

    bob clark made 2 great films:
    1.death dream/dead by night-a zombie Vietnam
    film.
    2.black christmas-influenced carpenter's
    halloween.

  2. רני 5 אפריל 2007 ב - 22:52 קישור ישיר

    ובאמת מה קורה עם "סאנשיין" של דני בויל. הוא היה אמור להיות מוקרן פה החל מהיום,אבל לפתע נעלם מהרדאר. עפ"י IMDB הוא יוקרן בארה"ב רק בספטמבר, אבל באנגליה החל מהשבוע הבא. לשמחתי אני אבלה את השבוע שלאחר חול המועד בלונדון ואשתדל לתפוס אותו שם על אחד ממסכי הענק של הווסט אנד. אבל היה נחמד לדעת שהקרנת הבכורה העולמית המסחרית שלו תתקיים דווקא בארץ. כנראה שזה כבר לא יקרה.


השאירו תגובה