22 דצמבר 2010 | 18:23 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד פעם הייתי

ועכשיו תורו של ג'יי הוברמן, המבקר של "הווילג' וויס", לבחור את עשרת סרטי השנה שלו. הוברמן, מבקר שאני מאוד אוהב שמעדיף את סרטיו אבסטרקטיים ואוונגרדיים, בחר בסרט החדש של מנואל דה אוליברה כסרט השנה שלו. את "קרלוס" במקום השני. את "סופר הצללים" במקום השלישי. ואת "לבנון" של שמוליק מעוז במקום הרביעי. כותב הוברמן: "ל'לבנון' אפשר היה גם לקרוא 'ישראל'".


===============


והנה עוד קליפ מהמיטב של סרטי 2010. אבל הפעם זה אחרת. יש כאן רק 50 סרטים והבחירה נעשתה באופן ביקורתי: רק הסרטים הטובים של השנה, על פי טעמו של עורך "מאמר הווידיאו" הזה, מאט זולר סייץ. זה מתחיל עם "Dogtooth" – מין מיכאל האנקה/אולריך זיידל תוצרת יוון שבדיוק ראיתי אתמול ושהיה קצת יותר מדי קינקי בשבילי – ונגמר עם פאנץ'-ליין אדיר מתוך "מאצ'טה". בדרך יש כמה הברקות לא רעות בכלל. והכי חשוב: להבדיל מהקליפים האחרים, שאמנם ערוכים יותר בססגוניות, בקליפ הזה לא רק שזיהיתי את רוב הסרטים, אף ראיתי לא מעט מהם.


==============


אבי לרנר מסתבך עם עמיתיו המפיקים. כמה מראשי חברות ההפקה העצמאיות באנגליה ובאמריקה קוראים להתפטרותו של לרנר מתפקיד סגן יושב ראש אגודת מפיקי הטלוויזיה והקולנוע העצמאים בגלל שחברת הפצה שהוא רכש, "פירסט לוק", נמצאת בחובות עצומים כלפי יוצרים ומפיקים. המפיקים טוענים שזה לא הגיוני שאגדות המפיקים העצמאיים תנסה מצד אחד להלחם למען חברי האגודה מול גופים אחרים, ומצד שני שאחד מחברי העמותה בעצמו חייב כספים למפיקים ומתנהג. לרנר, שמודה שהוא גילה מה מצבה של החברה רק אחרי שרכש אותה, העדיף להכריז עליה כעל פושטת רגל מאשר לנסות לאושש אותה. חשוב לציין, למפיקים אין שום טענה לגבי לרנר בתור ראש חברות "ניו אימג'" ו"מילניום", שאותן הוא מנהל בפועל. בידיעה שפורסמה באתרה של ניקי פינק לרנר מתנער מהכל: הוא לא בקיא בניהול השוטף של "פירסט לוק" והוא לא מכיר את אלה שקוראים להדחתו (חבל. אחת מהם היא הנגאמה פנאהי, הבעלים של "סלולויד דרימז", חברה לא זניחה בכלל).


================


בבלוג של ערוץ 8 ממשיכים להאיץ בכם להשתתף בבחירת הסרט התיעודי שאתם הכי רוצים לראות שוב מההיצע ששודר השנה. "אחד משבעה" של גואל פינטו כרגע מוביל בענק על פני כל האחרים.  והיום עלו שם שני טקסטים שלי מארכיון הבלוג על שניים מהסרטים שהוצגו שם השנה: "ואלס עם בשיר" של ארי פולמן ו"מות האדמו"ר" של רון מיברג. אני הצבעתי ל"ואלס עם בשיר".


==============


הדי.וי.די של "פעם הייתי" הגיע לחנויות ויש בו שתי הברקות.



1. דיסק הפסקול מצורף לדי.וי.די (בגרסת הקנייה, לא בגרסת ההשכרה), עם המוזיקה של פיליפ סארד (שקטעים ממנה העליתי כאן) והשירים מתוך הסרט. הכי חמוד: הדיסק מעוצב כתקליט ויניל קטן.


matchmaker-dvd



הפסקול הראשון שהיה לי לסרט ישראלי היה של "דיזנגוף 99 " של אבי נשר. ועל חיבתי לפסקול של פיליפ סארד כבר דיווחתי.



2. הדי.וי.די שומר על פריים הסינמסקופ של הסרט. לא עניין של מה בכך. אין עדיין גרסת סינמסקופ של "מציצים" או של "קזבלן" בדי.וי.די. הנה פריים סינמסקופי מהסרט:


vlcsnap-2010-12-22-16h18m18s72



ויש ארבע דקות של סצינות שלא נכנסו לסרט, אבל אין שם שום דבר מיוחד.



עדכון, 23:00: ובינתיים הגיעה הידיעה ש"פעם הייתי" יוקרן בתחילת ינואר בפסטיבל פאלם בפרינגס בארצות הברית.


==============


והנה משהו פלאי ממש. אמש התרחש ליקוי ירח מלא. וזה קרה בט"ו בטבת, כשהירח היה מלא, וזה קרה ב-21 בדצמבר, כלומר ביום הכי קצר של השנה, כלומר בלילה הכי ארוך של השנה, כלומר ב-Winter Solstice. אם היינו פגאניים אתמול בטח היינו מתאבדים מרוב פאניקה. והנה מישהו שצילם את הליקוי כפי שנצפה בגיינסוויל, פלורידה, והאיץ אותו ל-2 דקות של קסם סלסטלי.





נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “עוד פעם הייתי”

  1. צמח בר 22 דצמבר 2010 ב - 19:27 קישור ישיר

    הפעם זיהיתי פחות סרטים, והחל רק מהדקה ה- 6

  2. רז-ש 22 דצמבר 2010 ב - 20:09 קישור ישיר

    פאגני= כינוי גנאי שהדביקה הכנסיה לכל מי שעדיין לא אימץ את הנצרות באירופה. משמעות מילולית: "כפריים פשוטים", או "פרובנציאליים". כלומר, אנחנו כן פאגניים. לתשומת ליבנו.

  3. רני 22 דצמבר 2010 ב - 20:41 קישור ישיר

    זה נפלא שהדיוידי של "פעם הייתי" שומר על הפריים הסינמסקופי, לא ענין של מה בכך כשמדובר ביונייטד קינג שעד כה הוציאו את הסרטים הישראלים הסינמסקופיים שלהם בפריים לא סינמסקופי.

    ועתה לשאלה הבאה: האם תהיה גם גירסת בלו-ריי לסרט?

  4. hamlet 22 דצמבר 2010 ב - 20:48 קישור ישיר

    Give me a break…Dogtooth
    is just a BAD 'art 'film
    Guy Maddin is kinky but he makes
    wonderful films

  5. בני 23 דצמבר 2010 ב - 9:34 קישור ישיר

    מה תאמרו? טעה אורי קליין כאשר הכריז אי שם בשנת 2004 שלאונרדו דיקפריו אינו שם שמביא מיליוני קהלים לסרטו. והשנה זה קרה, דיקפריו נחבר לכוכב הכי קופתי של השנה. מי שנעדרה מהרשימה זו סנדרה בולוק, שאשתקד הייתה לכוכבת הקופתית הגדולה של אמריקה.

  6. ליקוי 23 דצמבר 2010 ב - 12:50 קישור ישיר

    ליקוי ירח מתרחש *תמיד* כשיש ירח מלא.
    לפיכך, תמיד באמצע חודש עברי.

    מצטער לפגוע לך בשעשוע המיסטיקה היהודי.

    הדבר היחידי המיוחד בליקוי הירח של אמש הוא שהוא התרחש ביום הקצר בשנה, ודבר זה מתרחש, מן הסתם, אחת לכשלוש מאות חמישים שנה.

    אז בפעם הבאה, לפני שמחברים את העולם בראש להרמוניה יהודית אלוהית, כדאי להציץ בוויקיפדיה.

    דרך אגב, היוונים, הבבלים והמצרים שהיו כולם פגאנים, ידעו שליקוי ירח אינו קשור לאלוהים, אלא למחזוריות. זאת אומרת, המדענים שביניהם.
    המיסטיקנים ודאי חשבו שליקוי ירח בט"ו בטבת הוא ניסיון של אלוהים לרמוז להם משהו.

    דווקא המונותואיסטים היו אלה שהשחיתו את המדע של העולם העתיק בשם הצדק האלוהי. כל כך הרבה ידע מדעי מהתקופה הפגאני אבד בשם המונותואיזם.

    לפיכך, אין קשר בין פגאניות לברבריות. דווקא להיפך.

    עד כאן ששים שניות של מדע והיסטוריה.

    לא שאני נגד חלימה בהקיץ ודמיון. אבל צריך לבדוק לפני שמפרסמים.

  7. רז-ש 23 דצמבר 2010 ב - 15:38 קישור ישיר

    לליקוי, אני מסכים עם כל מה שאתה אומר. רק למה להשתמש במונח פאגנים? פאגנים זו הגרסא של הנוצרים לברברים. זהו כינוי גנאי שמעולם לא השתמשו בו בשביל להגיד משהו טוב על מישהו. המונח הנכון הוא פוליתאיסטים.

  8. עין 24 דצמבר 2010 ב - 5:40 קישור ישיר

    ליקוי,

    לפי nasa (http://eclipse.gsfc.nasa.gov/OH/OH2011.html) שני ליקויי הירח המלאים בשנת 2011 יהיו בתאריכים הבאים:
    א. 15.6.11 – י"ג סיון תשע"א
    ב. 10.12.10 – י"ג כסלו תשע"ב

    כלומר, ליקוי ירח מלא *איננו* מתרחש תמיד בט"ו לחודש העברי.

    צריך לבדוק לפני שמפרסמים…

  9. ערן 24 דצמבר 2010 ב - 9:33 קישור ישיר

    מענין אותי לדעת איך אתה קושר בין dogtooth להאנקה או לזיידל.

  10. ליקוי 24 דצמבר 2010 ב - 13:42 קישור ישיר

    עין,
    אני לא מומחה ליהדות, אבל אני חושב אתה טועה.
    למיטב ידיעתי, היום העברי מתחיל אחרי שקיעת השמש. לפיכך הליקויים הללו מתרחשים בי"ד בחודש ולא בי"ג.
    בכל מקרה, אתה נטפל לפרטים, שלא היו קשורים לטיעון שלי. כל הטיעון היה שליקוי ירח *מוכרח* להתרחש באמצע חודש עברי כיוון שהלוח העברי הוא מבוסס ירח. הרעיון שהוא מבוסס ירח אומר שהירח צריך להיות מלא בי"ד או ט"ו בחודש. (אם לא, אולי יש בעיה בלוח העברי)
    ליקוי ירח גם הוא מבוסס ירח. הוא מתרחש כשהירח מלא.

    זה היה הטיעון: שאי אפשר להתמוגג מהעובדה שליקוי ירח מתרחש באמצע חודש עברי, כיוון ששני העניינים מבוססים על הירח גם ככה.
    אני מניח שרוב האנשים שקראו את התגובה שלי הבינו את זה. ואני מרשה לעצמי להיות קצת חצוף ולהניח שגם אתה הבנת את זה, ואתה רק עושה את עצמך.


השאירו תגובה ל - רז-ש