01 אוגוסט 2007 | 20:37 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

פנסיון מלא (כולל הרוחות)

סורפרייז, סורפרייז. "1408", סרט הרפאים הסטיבן קינגי המתרחש כמעט כולו בחדר מלון אחד, מצליח להיות ברובו לא רע בכלל. עבד עלי, צימרר אותי. חיבבתי. כל חמש דקות (עד הסוף הצפוי והמאכזב) קורה שם משהו, וברובו הוא מתרחש בתוך חדר אחד. התרשמתי. מיקאל הופסטרום ("מחיר הבגידה") הופך למישהו שאני מתחיל לשים עליו עין. הוא עוד יפתיע עם משהו ממש טוב. ולמרות האכזבה הטרנס-גלובלית מ"מבול של צרות" (השם העברי מעורר-גלגול-העיניים ל"Evan Almighty") אני רוצה לציין שבבסיסו, יש לו רעיון שהוא די מבריק. והיו שם כמה רגעים בהם שאלתי את עצמי "מה כולם רצו מהסרט הזה, הוא ממש חמוד". אלא שאז הגיע כל החצי השני והבנתי. הנה הביקורות שלי על שני הסרטים האלה מגיליון "פנאי פלוס" של היום.

=========

תראו מה זה, גם אני וגם דובדבני כתבנו על "נודל" פסקה כמעט זהה, אפילו עם אותו משחק מילים, ועם אותן שתי אבחנות, אלא שאצלי זה נכתב כמחמאה ואצלו זה נכתב בזעף.

הקטע שלי:

לפני שהספקתם לצייץ “קוליה” הופך “נודל” ל”אי.טי” סיני: ילד בן 6 – חייזר מוחלט – ננטש על ידי אמו השוהה הבלתי חוקית בתל אביב, והגיבורה שלנו מחליטה לקחת עליו חסות, הילד לומד מילים ספורות בעברית (”אני ילד סיני” שלו יצבוט בליבכם כמו “אי.טי פון הום” עברי), עושה בהן שימוש מרגש בסוף, והגיבורה מגייסת חבורה שיוצאת להרפתקה להשיב את החייזר אל חללית האם שלו. במקרה הזה, רק לאם שלו, בלי חללית.

הקטע של דובדבני:

החייזר החמוד אי.טי. הוא עתה ילד סיני בן שש, בנה של עובדת זרה, שחללית האם שלו – כלומר אמו, שגורשה על ידי משטרת ההגירה – הותירה אותו לגורלו. וכמו אותו חבר מכוכב אחר, שהביע בקול של קשיש נאנח את תשוקתו לטלפן הביתה, כך גם העזובי הנ"ל ממיס את לבבות שומעיו כאשר הוא מכריז-פועה בעברית-קשה-שפה "אני ילד סיני". כן, כזה הוא "נודל", הסרט הישראלי החדש, שלשם הדיון בו התכנסנו כאן. קומדיה שהצחוקים בה, כמו גם שיאי הרגש שהיא מספקת, עשויים מאותו חומר סינתטי שממנו נוצרים כלים לשימוש חד פעמי.

כמו שאמר אי.טי: אאוץ'.

=========

יש כאן מישהו מהקריות?

היום נפתח בקיריון, הקניון של הקריות, הגלובוס-מקס, התשובה של רשת גלובוס לסינמה סיטי ויס פלאנט, אבל עם טוויסט: המגה-פלקס הזה כולל גם אולם איימקס בו יוצגו גם גרסאות הלארג'-פורמט (ולרוב גם בתלת מימד) של הסרטים העלילתיים. נציג ראשון: מהשבוע הבא תוקרן שם גרסת האיימקס ל"הארי פוטר ומסדר עוף החול", שכוללת קטע בתלת מימד. אם יוצג שם גם "בייוולף" באיימקס 3D אני נוסע לקריות.
בקיצור: יש כאן מישהו מהקריות שכבר היה שם היום? ראה סרט? הסתובב? מישהו שידווח מה קורה? ישלח תמונות?

3 תגובות ל - “פנסיון מלא (כולל הרוחות)”

  1. יותם. 2 אוגוסט 2007 ב - 21:49 קישור ישיר

    מישהו יודע איפה ה'גלובוס מקס' הזה ממוקם בדיוק?
    אני מבקר בצפון שבוע הבא, והייתי רוצה להעיף שם מבט (ויותר מזה).

  2. יושיהידה 3 אוגוסט 2007 ב - 1:40 קישור ישיר

    וובכן, ביקור ראשון בגלובוס מקס היום (שנמצא אגב, למתעניינים, בתוך הקריון).

    לא הייתי עדיין ביס פלאנט אלא רק בסינמה סיטי, כך שאין לי עדיין מקור להשוואה. בגדול זה נראה טוב: אולמות מרווחים, כורסאות נוחים, השורות מדורגות טוב כך שאף אחד לא יכול להפריע לשני. מסכים גדולים. הטריילרים התחילו בדיוק בזמן ונמשכו פחות מרבע שעה (ככה זה באיזור, אם הסרט מתחיל בפחות מחצי שעה איחור אני מרוצה).

    ולא היתה הפסקה! שזה באמת היה נהדר. ראיתי את הרובוטריקים, שעתיים ורבע רצופות בלי לקטוע את החוויה באמצע. לא יודע איך זה בציוויליזציות המפותחות, אבל לפריפריה הרעיון הזה לא הגיע עד כה.

    אבל יש כמה מחלות ילדות. תופעה אחת שמעולם לא נתקלתי בה עד כה, למשל, היא חדירת אור מחדר ההקרנה כך שהאולם היה בלתי חשוך בעליל. לא יודע מה בדיוק היתה הבעיה, אם לא אטמו אותו מספיק או שהפלורסנט שם היה אמור להיות מכובה בזמן הקרנת הסרט, אבל בתור אחד שישב באחת השורות האחרונות האור האיר בדיוק עלי וממש הפריע לי. רק לאחר הסרט התקלה דווחה לסדרן שהבטיח לטפל בכך.

    שנית, הרמקולים. זה נחמד מאוד שיש שם 70 רמקולים היקפיים, זה פחות נחמד שרק אלה מקדימה באמת פעלו, שזה בדיוק כמו בבתי הקולנוע הישנים בקריון. אני מניח ששאר הרמקולים אינם לקישוט ובשלב מסויים יפעילו גם אותם (אגב, אם זאת נשמעת הנחה רציונלית, דעו לכם שבבתי הקולנוע הישנים החליטו שזו דרישה מוגזמת), כך שניתן להם כמה ימים של חסד.

    חוץ מזה, בעיה שאולי תציג אותי באור קצת קטנוני וחוזרת על עצמה בכל בתי הקולנוע שהייתי בהם אבל בכל זאת: תודה שאתה מקרינים את הסרט עצמו ביחס הנכון, אבל היה יכול להיות נחמד אם גם את הטריילרים הייתם מקרינים בעדשה הנכונה כך שהם לא יהיו מתוחים לגמרי.

  3. יושיהידה 3 אוגוסט 2007 ב - 1:42 קישור ישיר

    בנוסף לכך שהכורסאות נוחים, הן גם נוחות.


השאירו תגובה