19 ספטמבר 2007 | 20:04 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

כרטיסים לתזמורת

"ביקור התזמורת" יצא ביום רביעי שעבר אחרי סוף שבוע אחד של טרום בכורות, ביום חמישי – ערב ראש השנה – לא התקיימו הקרנות. הוא מוקרן ב-27 בתי קולנוע. בתום שבוע להקרנתו מכר הסרט 35,000 כרטיסים על פי יחצניו (המספר המדויק הוא 29,454 כרטיסים. היחצנים – כדי לעגל מספרים כלפי מעלה – אוהבים להתבלבל בין "צופים" ובין "כרטיסים", כך שאני מניח שכשסופרים גם הקרנות מכורות מגיעים ל-35,000 צופים, אבל אנחנו בכל זאת סופרים כרטיסים בדיווחים האלה).
גם בלי העיגול כלפי מעלה מדובר במספר יפה – ב-27 עותקים, בסוף שבוע של חג שבטח היה חלש מהרגיל – "ביקור התזמורת" הגיע למספר שכמעט משתווה לזה של "סוף העולם שמאלה" בתום שבוע ראשון. אז מכר הסרט 29,881 כרטיסים ב-24 בתי קולנוע.
יש להניח שבשבוע הבא המספר הזה אף יגדל: גם כי סרטים ישראליים נוטים להתחזק משבוע לשבוע, גם בגלל החשיפה שיקבל מחר בפרסי אופיר וגם כי ממוצאי שבת, אחרי תום יום כיפור, יוכל הסרט להיות מוקרן ברציפות ללא ימי הקרנה אבודים.

=======

דיווח אופטימי של נירית אנדרמן מהכנס הכלכלי של הקולנוע הישראלי אתמול: מארק רוזנבאום דורש מהאוצר 100 מיליון שקל בשנה במקום 58 מיליוני השקלים כיום. ירון זליכה, החשב הכללי, טוען שזה לא מספר מופרך.
אבל הקטע הכי מוצלח: מתברר שאותו ירון זליכה המפורסם, לוחם השחיתויות האימתני, אוהב את טרקובסקי ואת ברגמן. אני מתחיל לחבב את האיש הזה יותר ויותר.

=======

וכמו שכבר נכתב בתגובות: הסיפור הזה על תנאי השכר של הסדרנים בסינמטק נשמע איפשהו בין פארסה של קישון – הסדרנים בסינמטק מועסקים על ידי ניסים חצבני מנופים??? – ובין סיפור בלהות של קמצנות שהפכה לשחיתות (לכאורה). אין דרך שהסינמטק ייצא מהסיפור הזה טוב – יש כאן או זדון או עיוורון.

=======

רגע. מצאתי פתרון! חשד לשחיתות בסינמטק? ירון זליכה בקרוב יחפש עבודה חדשה? והוא אוהב את טרקובסקי ואת ברגמן? רבותי, נראה לי שיש לי מועמד לתפקיד מנהל הסינמטק!

2 תגובות ל - “כרטיסים לתזמורת”

  1. רותם 19 ספטמבר 2007 ב - 23:09 קישור ישיר

    אפשר לקבל אותו לתפקיד מיידית?
    התוכניה של החודש שוב נראית לא משהו.
    נכון יש לינץ' וברגמן ועוד קצת, אבל השיפור לא מרשים מדי.

  2. סטיבי 19 ספטמבר 2007 ב - 23:40 קישור ישיר

    יש גם את 'כוכב הפרא' ואלבר למוריס.

    מה זה "סרטי ליאור" האלה?


השאירו תגובה