26 דצמבר 2007 | 12:48 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

יאוש שקט

אז מה עדיף: לשבת בבית ולקטר כמה זה מעצבן שהסרטים הכי מדוברים של סוף 2007 ייצאו בארץ בינואר-פברואר-מרץ 2008 או להתחיל לשלוח מיילים לכל מי שאתה מכיר שמכיר מישהו שהוא חבר באקדמיה, ב-DGA, ב-HFPA וב-BAFTA לברר למי יש סקרינרים מהסרטים ולברר מי מוכן לשלוח כמה מהם ארצה. והנה זה מתחיל לשאת פירות: שניים הגיעו אמש, וחבילה של ארבעה-חמישה סקרינרים נוספים של סרטי האוסקר אמורה לנחות בתיבתי היום-מחר. אושר.

==========

דן קציר צרף את הלינק הזה בתגובות והוא בהחלט ראוי לתשומת לב: כתבת הקולנוע הדוקומנטרי של האתר about.com בוחרת בעשרת הסרטים התיעודיים הטובים של 2007 ואחרי שמנתה את הסרטים הכי מדוברים, הכי מועמדים לאוסקר, היא משבצת במקום העשירי את "אשה אגדה" של קציר. נאה ביותר.

==========

יס משיבה מלחמה להשקות של הוט בתחום ערוצי הסרטים ומשיקה בינואר ערוץ סרטים נוסף משל עצמה (למשך חודש): yes movies. ובו: מיטב הקלסיקות מכל השנים. מ"ארוחת בוקר בטיפאני" ועד "טיטאניק".

היום בבוקר היו אמורים להגיע אלי הטכנאים של יס ולהתקין לי את ממיר ה-HD, אבל ברגע האחרון – בגלל בעיות תשתית ביתיות – נאלצתי לדחות את הביקור שלהם בשבועיים. מי שמתחבר לשידורי ה-HD של יס מוזמן להתחיל לספר איך זה נראה.

=========

טוני (איי.או) סקוט מה"ניו יורק טיימס" בוחר את סרטי השנה שלו. הוא מתחיל ב"4 חודשים, שלושה שבועות ויומיים" ולצידו "רטטוי" ומסיים בציונים לשבח, בין השאר ל"ביקור התזמורת".
מאנולה דרגיס בוחרת את הסרטים שלה, ומתחילה ב"זה ייגמר בדם" ו"זודיאק".
והעשיריה של סטיבן הולדן: זה מתחיל ב"זה ייגמר בדם" וממשיך עם "חיים של אחרים".

========

כמעט שנתיים אחרי שקרן ירושלים יצאה להרפתקאה למצוא מנהל חדש לסינמטק ירושלים ולפסטיבל הקולנוע של העיר – בתחילה במקום ליה ון ליר ואז לצדה – התיישב סוף סוף אילן דה פריס ביום ראשון על כסא המנהל הכללי של הסינמטק, כשכל הצוות הוותיק לצידו: יגאל חיו, המנהל האדמיניסטרטיבי, אבינעם חרפק, מנהל התוכנייה, גילי מנדל, מנהלת תוכניות החינוך וליה ון ליר כיו"ר פעיל. עכשיו נצטרך לחכות ולראות מה ישה דה פריס בתפקידו החדש, רגע לפני חנוכת המבחנה החדש של הסינמטק ומהדורת החצי יובל לפסטיבל. כאן תוכלו לעקוב אחר כל הסיפור הזה מאז מאי 2006.

=========

אורי קליין על "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים", אתמול:

חברים ומכרים שונים שאלו אותי כבר אם למרות מעלותיו, כדאי לצפות בסרט שיצא לו שם של יצירה מדכאת וקשה. אין לי די מלים לומר עד כמה זה כדאי. אם הקולנוע חשוב לכם, והחיים גם כן, "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים" הוא סרט לראותו. וגם אם הצפייה בסרט אינה קלה, ויוצאים ממנו בגרון חנוק, עדיין עצם העובדה שהוא נוצר, ולקולנוע העכשווי נוספה יצירה כה גדולה, מעוררת גם סיפוק רב.

אורי קליין על הסרט התיעודי על אורלי קסטל בלום, שלשום:

הסרט (מלווה) את קסטל-בלום, הסובלת מכל רגע בניכר שלה, אל הקפה השכונתי שבו היא שותה את קפה הבוקר שלה מול המחשב הנייד שלה. הפרק הזה מסתיים בביקור בביתו של הסופר הנרי תורו, שספרו "וולדן" מתחיל במלים המצמררות, שמתאימות גם ליצירתה של קסטל-בלום: "מרבית האנשים חיים חיים של יאוש שקט".

==========

חוזר כעת לחובות הצפייה שלי: להמשיך לצלוח את כמעט ארבע השעות של "ימים מסוכנים", הסרט התיעודי המאוד-מאוד מקיף על "בלייד ראנר" הנמצא במארז "בלייד ראנר: הגרסה הסופית", ואז לסקרינרים שכבר הגיעו ל"Gone Baby Gone" (שבר הוקרן לעיתונאים משתפי פעולה השבוע לקראת צאתו בשבוע הבא) ו"רודף העפיפונים" שיגיע אי שם באיזור מרץ. ויש לי גם את "אין לזה סוף", אחד הסרטים התיעודיים המובילים לזכייה באוסקר, שהקלטתי מערוץ יס דוקו, לשם הוא כבר הגיע החודש. נראה מה אספיק להשלים היום.
בהמשך היום: עוד סיכומי שנה.

6 תגובות ל - “יאוש שקט”

  1. גע"ס 26 דצמבר 2007 ב - 12:58 קישור ישיר

    הערוץ של יס עולה רק למשך חודש.

  2. assafTV 26 דצמבר 2007 ב - 17:18 קישור ישיר

    כמו שגע"ס ציינה, ערוץ yesmovies הוא ערוץ זמני לחודש והוא שדרוג של ערוץ האוסקר השנתי שישדר קלאסיקות וסרטי אוסקר (ואת הטקס, אם ירצה ה-WGA). ובהקשר של פוסט קודם שלך – גם "אלה חיים נפלאים" יהיה ברפרטואר של הערוץ.

    הניוז העיקרי פה הוא בעוד בדורי-ספייק מתהדרים ב-6 אולפנים, ביס מתהדרים בכל האולפנים ההוליוודיים (וורנר, יוניברסל, פרמאונט-דרימוורקס, סוני, MGM, פוקס, ריג'נסי, דיסני-פיקסאר) ובכל המפיצים הישראליים העיקריים (יונייטד קינג, פורום פילם, א.ד. מטלון, שני, שפירא, אורלנדו, חמישה כוכבים, נחשון), חלק נכבד מהחוזים הם חוזים בלעדיים/ראשוניים (חלון ההקרנה הראשון יהיה אצל יס).
    זאת אומרת שגם ביס יהיה את בוראט וצופן דה וינצ'י ורק ביס יהיו את רטטוי, שרק 3, שודדי הקריביים 3 ורובוטריקים (ובופור, אביבה אהובתי, אדמה משוגעת וביקור התזמורת ביס ישראלי, סרטים שיס השתתפה בהפקתם).
    נחנכות החל מה-10/1 רצועות שידור חדשות כמו שישי מופתי ביס 3 עם קלאסיקות כמו האדם השלישי, רצועות גייז, אקשן, קומדיות פרועות, סרטי טינאייג'רס וקולנוע עולמי.

    רוה לאסף: הו תודה. הקומוניקט שהגיע היה מאוד מבולבל וניסיונותיי לקבל הבהרות מיחצניתכם עלו בתוהו. אז עוד כמה שאלות: האם צץ פתאום ערוץ סרטים ב-HD? האם לא תוכנן במקור ערוץ סרטים וסדרות מעורבב שיופרד בעתיד? אז מה יש עכשיו בפועל? ערוץ אחד? שני ערוצים? ומתי יהיה יס מקס HD?

  3. אורון 26 דצמבר 2007 ב - 17:33 קישור ישיר

    יאיר, קבל המלצה ממשת"פ – שב קודם כל לראות את הסרט של האפלקים. הפתעה שאני עדיין לא מבין מאיפה באה לי, והגבות שלי תקועות למעלה בתדהמה עוד ממוצ"ש. זה לא שהסרט מעולה ברמה שלא נראתה, למרות שהוא בהחלט טוב מאוד. זו העובדה שלבן אפלק יש כישרון כלשהו. מה גם שנפתרה תעלומה ארוכת שנים – לאן הלך כישרון המשחק במשפחת אפלק? אז מסתבר שאל האח הצעיר יותר. הוא קצת מרגיז בהתחלה, אבל כשמתרגלים אליו, הבחור ממגנט.

    ועוד המלצונת – האש שלך מופנית לכיוון הלא נכון. "עיתונאים משתפי פעולה" נשמע ממש בזוי בקונוטציות של ישראל. מצטער, עדיין צורם לי.

  4. אלברט 26 דצמבר 2007 ב - 20:04 קישור ישיר

    זה קצת מעצבן, אורון, מה שאתה אומר.

    זה כיאלו שרק בגלל שבן אפלק לא יודע לשחק אז זה אומר שאין לו שום כישרון, הוא פשוט לא הלך בדרך הנכונה, אתה חושב שסטיבן ספילברג או פיטר ג'קסון יודעים לשחק? כמובן שלא, הם טובים בבימוי, וכנראה שזהו גם התחום שבו בן אפלק היה צריך להיות מלכתחילה.

  5. assafTV 26 דצמבר 2007 ב - 20:24 קישור ישיר

    ערוץ ה-HD המשותף לסדרות וסרטים יתפקד בשלב זה כערוץ סרטים בלבד. ערוץ הסדרות יעלה בהמשך. אני לא רוצה לנקוב בתאריך ספציפי כרגע כי דברים לא סגורים באופן סופי אבל לא מדובר בחודשים ארוכים.
    בכל אופן למיטב ידיעתי ערוץ הסרטים ב-HD כבר עלה בתחילת השבוע.

    מקס HD צפוי יהיה כנראה, ושוב, בלי להתחייב, בסוף 2008/תחילת 2009. ה"כנראה" מתייחס לתאריך, לא למקס HD עצמו. זה יהיה בוודאות.

    עוד משהו קטן בקשר לאולפנים, האולפן היחיד שהחלון הראשון שלו אצל הוט הוא פוקס כך שצופי הוט ייהנו קודם מבוראט ורק לאחר מספר חודשים הוא ינחת אצל צופי יס. בשאר האולפנים מדובר בחלון מקביל ובחלק בחלון הקרנה ראשון או בלעדי אצל יס.

    רוה לאסף: או, תודה. סוף סוף תשובה ברורה לשאלה שלי. הפרסומים המוקדמים, באתר ה-HD של יס, היו שיושק ערוץ HD שיהיו בו סרטים וסדרות, ובעתיד הוא יפוצל לשני ערוצים נפרדים: ערוץ לסרטים וערוץ לסדרות. כשפורסם היום שעלה ערוץ סרטים ב-HD לא הצלחתי להבין האם הוא במקום/בנוסף/בינתיים. עכשיו הבנתי. כלומר, סדרות ב-HD: עוד לא. מזל שדחיתי את ההתקנה.

  6. אהוד קינן 27 דצמבר 2007 ב - 23:48 קישור ישיר

    קודם כל, אני מקווה שרכשת באחרונה טלוויזיה התומכת ב-HD, כי אחרת אין טעם בממיר כזה. כמובן שעדיף Full HD ומערכת סראונד בשביל להנות מהחוויה במלואה.

    לשאלתך, ולשאלת האחרים שמבקרים פה: זה נראה מצויין גם ביס, וגם בהוט – חוויה אחרת לגמרי. פרסום עצמי – כתבה שעשיתי עם ליאור קורן מאתר dtown בנושא: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3486508,00.html

    כשאנחנו צילמנו ביום שני בצהריים, שודרו שלושה סרטים בלבד בלופ בערוץ הסרטים, רוג'ר רביט, התרסקות, ועוד אחד.

    באשר למקס – מאנשי יס הבנתי שזה צפוי אי שם בעתיד, ולא בעתיד הקרוב, אבל מאותם אנשים גם הבנתי שיהיה ליס VOD אי שם בעתיד ויש לי תחושה שאת המקסHD נראה קודם.


השאירו תגובה