05 מרץ 2006 | 09:13 ~ 16 תגובות | תגובות פייסבוק

נעימה מאוד

“גן עדן עכשיו” זכה בפרס האינדיפנדנט ספיריט בקטגוריית הסרט הזר. מרשים מאוד.

אני עדיין מתכנן להעלות כאן קטעי אודיו מדי פעם, ואם אצליח להשתלט על כל הצדדים הטכניים (ואני דווקא מגלה יכולת למידה נאה) אנסה להעלות היום או מחר קטע מהראיון עם הית לדג’ר, המתפרסם במלואו ב”פנאי פלוס” האחרון.

אבל כדי לעשות טסט לנגן החדש של האתר, הנה קטע מוזיקלי קטן בשם “כנפיים”, שאתם אמורים לשמוע הרבה הלילה באוסקרים

brokeback.mp3
(בבקשה תעבוד, בבקשה).

מנגן? יופי. נמשיך את פוסט הבוקר נטול הקלוריות הזה לצליליו. את הקטע הלחין גוסטבו סנטאוללה הארגנטינאי, והוא מתוך “הר ברוקבק”. אולי הנעימה הקולנועית המרגשת של השנה. האם היא תזכה את גוסטבו באוסקר? הקטע, הנמשך רק 1:52 דקות, נמצא בפסקול “הר ברוקבק” שאתם יכולים לקנות בחנות הדיסקים החביבה עלי.

הנה סדר היום של מבקר קולנוע ערב האוסקרים:

16:00 אירוח חי בפורום הקולנוע של “וואלה“. אתם מוזמנים להגיע ולשאול שאלות.

18:00 “שש עם עודד בן עמי” בערוץ 2 (ירד. אולי מחר)

20:00 נמנום קל (אחרי כיוונון היס-מקס ו-19 שעונים מעוררים).

3:00 לייב בלוגינג של האוסקר, ממש כאן, לראשונה בעברית. צריך לזכור: הטקס עצמו מתחיל ב-3:30. ב-3:00 זה רק ה-Pre-Show של איי.בי.סי. בחצי השעה הזאת נחמם מקלדות, נרשום נוכחות ונסכם את כל הימורי האוסקר שהתפרסמו בתקשורת העברית. אתם מוזמנים לצרף את הימוריכם, או לינק להם, בתגובות לאייטם זה.

7:00 כתיבת אייטם סיכום לעיתון.

8:30 הולכים לישון.

מי שרוצה להכין לו ולחבריו טופס מודפס של כל המועמדויות, הנה לינק מוצלח: http://i.imdb.com/IMDb_RTO_Ballot.pdf אולי זה יעבוד?

16 תגובות ל - “נעימה מאוד”

  1. ברווז גומי 5 מרץ 2006 ב - 10:38 קישור ישיר

    כמה דברים:
    1. מועמד לפרס הראזיסקופ – הביקורת של יובל צוקר ב-NRG על “לילה טוב ובהצלחה”. צוקר קוטל את הסרט, סגנון הבימוי והתסריט (ממש כמו שעשו שכניי בקולנוע, בקול רם ובזמן שהסרט רץ), אך המועמדות ניתנת לו דווקא על כך שיחד עם הסרט הוא מצא לנכון לקטול בחוסר הבנה מקומם גם את האירוע ההיסטורי המתואר (“סיפור קטן שקיבל יותר מידי תשומת לב מצד קלוני”) ואת אד מורו עצמו (“נאומים מוסרניים וצדקניים”).
    http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/054/794.html

    2. בסיפור מאבק התסריטאים בכבלים, נשארה פינה שלא ממש ברורה לי. התגובה הקבועה של הכבלים היא שהם ניסו לקיים בוררות חיצונית שתקבע מהם זכויותהם של היוצרים, והאם יש צורך לשלם להם תמלוגים. עצם הדרישה הזאת מקוממת אמנם, אבל הבוררים שהציע הוט נשמעים אנשים רציניים ואובייקטיבים. מדוע שלא לבצע את אותה בוררות אם אמנם הצדק והתקדימים המשפטיים נמצאים בצד היוצרים?

    3. כיצד מתקדם המאבק המשפטי. הבנתי שרק מספר מצומצם של יוצרים פנו בנתיים בצורה עצצמאית לאפיקים משפטיים וטבעו את הכבלים. מדוע תל”י, כארגון גג, לא נוקט בצעדים משפטיים נגד הוט?

  2. ברווז גומי 5 מרץ 2006 ב - 11:18 קישור ישיר

    שכחתי שאלה אחת:
    כתבת בתגובה קודמת שהצעת רעיון שלך ללוויין ולזכיניות ערוץ 2, לא לכבלים. ומה עם ערוץ 10 – שכחת אותו, הוא עני מדי או שאתה בברוגז איתם לאחר שביטלו את הפינה שלך בתוכנית הבוקר (והעבירו אותה לגידי אורשר, מכל המבקרים שבעולם)?

  3. בייבי בלוז 5 מרץ 2006 ב - 11:32 קישור ישיר

    אי אפשר להיכנס ללינק של אימדב מפה:(

  4. נטע 5 מרץ 2006 ב - 12:16 קישור ישיר

    הצטרפתי למפנים לקומנטרי הלילי שלך (למרות שמדובר כנראה באותם קוראים). מאוד נהנית כאן, אגב. סיקור מאבק היוצרים מרתק. בשמחות

  5. עופר ליברגל 5 מרץ 2006 ב - 12:37 קישור ישיר

    ההימורים שלי:
    סרט – התרסקות, בעיקר כי בא לי ללכת נגד הזרם ולהמר על הפתעה. אגב, זה הסרט הפחות אהוב עלי מבין המועמדים.
    במאי – אנג לי
    שחקן – פיליפ סימור הופמן
    שחקנית – ריס וויתרספון
    שחקן משנה – מאט דילון , בכל תחרות ניחושד אוסקר הימרתי על מישהו אחר, כאן אני הולך עליו בתוך מחשבה שאם התרסקות יזכה בסרט הוא יקטוף גם עוד פרסים
    שחקנית משנה – רייצ’ל וייז
    תסריט מקורי- התרסקות
    תסריט מעובד – הר ברוקבק
    צילום- לילה טוב ובהצלחה,
    סרט זר – צוצי (דרום אפריקה)
    סרט אנימציה – ואלאס וגורמיט

  6. אהוד 5 מרץ 2006 ב - 13:51 קישור ישיר

    איך לא היה לייב בלוגינג בסזאר?

  7. יאיר רוה 5 מרץ 2006 ב - 13:58 קישור ישיר

    אהוד: לייב בלוגינג בסזאר זה אבנר שביט. אני לא מנכס לעצמי את מה שלא שלי.
    פנגווין: השמטה תמימה. אני מניח שערוץ 10 אוזכר בשיחה. ולא ידעתי שגידי אורשר קיבל פינת קולנוע בתוכנית הבוקר. זה משעשע מאוד (הערצתי את אורשר בימיו ב”זהו זה”, בעודי עולל). אגב, רק בשביל הפרוטוקול, בערוץ 10 לא הורידו את הפינה שלי הם רק החליטו יום אחד שהם לא משלמים יותר לבעלי פינות. ואני לא מוכן לעבוד בחינם (והפינה הזאת דרשה עבודת הכנה וכתיבה ועריכת וידיאו, שלא לדבר על השכמה בשעות לא הגיוניות). אז נפרדנו.

  8. הפינגווין 5 מרץ 2006 ב - 14:36 קישור ישיר

    יאיר,
    אני מוחמא מכך שאתה לא יכול להוציא אותי מהראש, אבל השאלה על ערוץ 10 הייתה של ברווז גומי. 🙂

  9. יאיר רוה 5 מרץ 2006 ב - 17:16 קישור ישיר

    עופות מחמד שלי, אני אוהב את כולכם במידה שווה.

  10. קרן 5 מרץ 2006 ב - 19:38 קישור ישיר

    ההימור שלי:
    סרט: ברוקבק מאונייטן
    במאי: אנג לי
    שחקן:פיליפ סימור הופמן (אחד השחקים האהובים אלי, ראיתי אותו בניו יורק משחק בשחף, הוא פשוט מדהים.
    שחקנית:ריס ויתרספון
    שחקן משנה: ג’ק גילנהול (כי זה הולך להיות הערב של ברוקבק מאונטיין)
    תסריט: גורג’ קלוני והשני (כי הוא מועמד בכ”כ הרבה קטגוריות חייבים לתת לו משהו).
    סרט זר: צוצי (לצערי עדיין לא ראיתי אף אחד מהם, זה הימור על בסיס באזז)
    בטח נרניה יקבל איזה אפקטים ותלבושות כזה.

  11. ברווז גומי 5 מרץ 2006 ב - 20:15 קישור ישיר

    לא כועס, רק מחכה לתשובות על שאר השאלות. גם גידי אורשר ירד מאז וכרגע תוכנית הבוקר נטולת פינת קולנוע, וחבל.
    אגב, נהניתי מאד מהפינה שלך, אבל תהיתי לא פעם אם אדם שאינו חובב קולנוע, כמו ההורים שלי, יפיקו ממנה אותה הנאה.

  12. ליאור 5 מרץ 2006 ב - 23:57 קישור ישיר

    ראיתי רק שניים מחמשת הסרטים המועמדים, “הר ברוקבק” ו”התרסקות” (“התנגשות” נראה לי תרגום מדויק יותר) ואת שניהם אהבתי, אבל אני לא חושב שאלה בהכרח סרטי אוסקר. חסר בהם… משהו. לא יודע, אולי צפייה חוזרת ב”בברוקבק” תגרום לי לשנות את דעתי. הוא סרט מרשים מאוד, אבל מינורי מדי, אם זאת המילה הנכונה. מצד שני, גם מ”נפלאות התבונה” לא התלהבתי יותר מדי בפעם הראשונה שראיתי אותו ובפעם השנייה אהבתי אותו הרבה יותר.

    go figure

    בקיצור, כמו בשנה שעברה (“מיליון דולר בייבי” מרשים מאוד, אבל שוב, סרט קטן כזה. היה מתאים יותר לתת לו על “מיסטיק ריבר”. ו”הטייס” נחמד, אבל לא סקורסזה בשיאו), גם השנה הסרטים המועמדים לא מי יודע מה מלהיבים, אין איזה “טיטניק”, “שר הטבעות” או “רשימת שינדלר” (גם בשנה שעברה המועמדים היו די מינוריים. מה קורה??) אבל אוסקר זה אוסקר.

    אני יודע בעד מי אני בתחרות השירים. in the deep מתוך “התרסקות”. שיר יפהפה.

  13. הנה התחזית שלי לקראת טכס האוסקר שיתקיים הלילה.

    1.סרט השנה:
    בשתי מילים:”הר ברוקבק”.
    למרות שמנסים לשכנע אותנו שהקרב לא הוכרע עדיין ושל”התרסקות” יש סיכוי להפתיע ולזכות בפרס,הקרב כן הוכרע ול”התרסקות” אין שום סיכוי לזכות בקטגוריה הזאת. בכל שנה שבה יש פייבוריט ברור העיתונאים מנסים ליצור כותרות יש מאין ולטעון שיש סרט שיכול להפתיע את הפייבוריט ולזכות בפרס הגדול ,אבל בסופו של דבר תמיד (טוב ,נו,כמעט תמיד) מתברר שהסרט שעל פי התחזיות המוקדמות אמור לזכות,אכן זוכה.”הר ברוקבק” זכה בגלובוס הזהב,זכה בגילדת הבמאים,גילדת המפיקים,גילדת התסריטאים,זכה ב”אפטה”,זכה בפרסי המבקרים של ניו יורק ולוס אנג’לס ובסה”כ זכה ב-17 פרסים שונים (לעומת אחד בלבד של “התרסקות”) ,הוא גם מועמד להכי הרבה אוסקרים….. הוא לא יכול להפסיד.
    ההימור שלי:”הר ברוקבק”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”התרסקות”
    3.”מינכן”
    4.”לילה טוב ובהצלחה”
    5.”קפוטה”

    2.במאי
    אנג לי יזכה באוסקר עבור הבימוי של “הר ברוקבק”.
    בניגוד לקטגוריית הסרט הטוב ביותר, כאן אין שום תחרות (אפילו לא וירטואלית) ואנג לי יזכה סוף סוף להניף ,סוף סוף,את הפרס הנכסף לאחר כל כך הרבה שנים שבהן הוא זכה בכל פרס אפשרי פרט לאוסקר (אוקיי, אז הוא זכה באוסקר בקטגוריית הסרט הזר,אבל זה לא ממש נחשב כי בקטגוריה ההיא הקרדיט נזקף באופן רשמי לזכות המדינה ולא לזכות האינדיבידואל שיצר את הסרט).
    ההימור שלי:אנג לי-“הר ברוקבק”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.פול האגיס-“התרסקות”
    3.ג’ורג’ קלוני-“לילה טוב ובהצלחה”
    4.סטיבן ספילברג-“מינכן”
    5.בנט מילר-“קפוטה”

    3.שחקן ראשי:
    מה לעשות שגם בקטגוריה הזאת אין ממש תחרות ופיליפ סימור הופמן ייקח את האוסקר בהליכה. הית’ לדג’ר הוא כבייכול המתחרה הגדול של הופמן , אבל גם הוא לא יוכל לעשות שום דבר כנגד השם החם ביותר בהוליבוד כרגע. פיליפ סימור הופמן זכה עד עכשיו ב-22 פרסים עבור תפקידו ב”קפוטה” ונראה לי שהוא שבר פה איזה שיא עבור מספר זכיות על תפקיד בסרט בודד.
    ההימור שלי:פיליפ סימור הופמן-“קפוטה”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.הית’ לדג’ר-“הר ברוקבק”
    3.חואקין פניקס-“הולך בדרכי”
    4.טרנס האוורד-“hustle and flow”
    5.דייויד סת’רטרן-“לילה טוב ובהצלחה”

    4.שחקנית ראשית:
    בניגוד לקטגוריות הקודמות,בקטגוריה הזאת הייתה יכולה להתפתח תחרות אמיתית בין ריס וית’רספון ופליסיטי האפמן ,שניהן זכו בגלובוס הזהב:וית’רספון בקטגוריית קומדיה/מיוזיקל והאפמן בקטגוריית דרמה, שתיהן זכו בגילדת השחקנים:וית’רספון בקטגוריית הקולנוע והאפמן בקטגוריית הטלויזיה (עבור “עקרות בית נואשות” אמנם ,אבל זה עדיין מוכיח עד כמה היא פופולארית בקרב המצביעים),אבל באוסקר רק אחת מהן יכולה לזכות,אלא אם כן יקרה נס ויהיה לנו תיקו (כמו שקרה ב1968 בקטגוריה זו בדיוק) . אבל זה כמובן לא יקרה ומכיוון שרק אחת יכולה לזכות ,השאלה היא מי זאת תהיה? והתשובה היא ריס וית’רספון. אפילו פליסיטי האפמן לא יכולה להתחרות ברמת הפופולאריות של ריס וית’רספון שמידי שבוע נוסקת לשיאים חדשים ,ויעיד על כך חוזה ה-29 מליון דולאר שנחתם עימה עבור סרטה הבא,וקשה לדמיין אפשרות שהיא תצא הלילה מהטכס בידיים ריקות.
    ההימור שלי: ריס וית’רספון-“הולך בדרכי”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.פליסטי האפמן-“טראנסאמריקה”
    3.שרליז ת’רון-“ארץ קרה”
    4.קירה נייטלי-“גאווה ודיעה קדומה”
    5.ג’ודי דנץ’-“גברת הנדרסון גאה להציג”

    5.שחקן משנה
    הקטגוריה הזאת היא הפתוחה ביותר מבין כל הקטגוריות הראשיות ולארבעה שחקנים יש סיכוי ריאלי לזכות כאן.
    ג’ייק ג’ילנהול משחק ב”הר ברוקבק” ובדרך כלל כשסרט זוכה בפרס הסרט הטוב ביותר אז גם אחד השחקנים (או השחקניות) שמשחקים בסרט זוכים באוסקר על משחקם,פול ג’יאמטי זכה הפרס גילדת השחקנים עבור תפקידו ב”סינדרלה מן” ויש כאלה שירצו לפצות אותו על כך ששנה שעברה הוא אפילו לא היה מועמד על תפקידו המצויין ב”דרכים צדדיות”, מאט דילון הוא הסיכוי היחיד של “התרסקות” לזכות בפרס בקטגוריה חשובה ואילו ג’ורג’ קלוני מועמד לשלושה אוסקרים וזאת תהיה מיני-סנסציה אם הוא ייצא מהטכס בידיים ריקות.
    ההימור שלי:ג’ורג’ קלוני-“סוריאנה” (אני לא מצליח לדמיין לעצמי את הסיטואציה שבה קלוני ,הבן אדם הכי מרואיין בחודש האחרון,יוצא מהאוסקר בלי כלום.

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.מאט דילון-“התרסקות”
    3.ג’ייק ג’לנהול-“הר ברוקבק”
    4.פול ג’יאמטי-“סינדרלה מן”
    5.וויליאם הרט-“היסטוריה של אלימות”

    6.שחקנית משנה:
    גם בקטגוריה זו יש מקדמה רצינית למועמדת אחת על פני כל האחרות. רייצ’ל וייז זכתה בגלובוס הזהב, בפרס גילדת השחקנים ובשלל פרסי מבקרים עבור משחקה ב”גנן המסור” והיא הפייבוריטית הברורה בקטגוריה זו.
    ההימור שלי:רייצ’ל וייז-“הגנן המסור”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.מישל וויליאמס-“הר ברוקבק”
    3.איימי אדמס-“ג’ונבאג”
    4.קת’רין קיניר-“קפוטה”
    5.פרנסס מקדורמנד-“ארץ קרה”

    7.תסריט מקורי:
    התחרות תהיה בין “התרסקות” לבין “לילה טוב ובהצלחה” אולם בסופו של דבר פול האגיס ובובי מורסקו יזכו בפרס עבור “התרסקות”
    ההימור שלי:פול האגיס ובובי מורסקו-“התרסקות”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”ג’ורג’ קלוני וגרנט הסלוב-“לילה טוב ובהצלחה”
    3.נוח באומבך-“the squid and the whale”
    4.וודי אלן-“נקודת מפגש”
    5.סטיבן גאגן-“סוריאנה”

    8.תסריט מעובד:
    גם כאן ישנם רק 2 מועמדים שיש להם סיכוי לזכות בפרס:דיאנה אוסאנה ולארי מקמרטרי על “הר ברוקבק” ודן פאטרמן על “קפוטה”.
    כמה חבל שהתסריט הכי טוב שנכתב השנה (קפוטה) ייאלץ להפסיד לטובתו של “הר ברוקבק”.
    ההימור שלי:לארי מקמרטרי ודיאנה אוסאנה-“הר ברוקבק”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.דן פאטרמן-“קפוטה”
    3.טוני קושנר ואריק רות’-“מינכן”
    4.ג’פרי קיין-“הגנן המסור”
    5.ג’וש אולסון-“היסטוריה של אלימות”

    9.סרט זר:
    בניגוד לקטגוריות הקודמות,הקטגוריה הזאת דיי פתוחה ולא ניתן לפסול על הסף אף אחד מהסרטים (אולי בגלל שאנחנו לא ממש מכירים אותם).בכל מקרה, בהיעדר אינדיקטורים מספקים איאלץ להסתפק בהימור על הסרט שנראה על פניו כמועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר-טסוטסי מדרא”פ.
    ההימור שלי:טסוטסי-דרא”פ.

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”גן עדן עכשיו”-פלשתין/הרשות הפלשתינית
    3.”סופי שול-הימים האחרונים”-גרמניה
    4.”חג שמח”-צרפת
    5.”don’t tell”-איטליה

    10.סרט אנימציה באורך מלא
    הקטגוריה הזאת דיי סגורה ואין סיכוי שמישהו יצליח לגנוב את האוסקר ל”וואלאס וגרומיט”.
    ההימור שלי:”וואלאס וגרומיט”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”הטירה הנעה”
    3.”חתונת הרפאים”

    11.צילום:
    התחרות כאן היא בין “הר ברוקבק” בעל האופי האפי ו”זכרונותיה של גיישה” בעל האופי המסוגנן,אבל “ברוקבק” יצטרך לזכות בכמה קטגוריות על מנת להצדיק את הכתרתו בתור סרט השנה ונראה לי שזאת תהיה אחת מאותן הקטגוריות.
    ההימור שלי:רודריגו פרייטו-“הר ברוקבק”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.דיון ביבי-“זכרונותיה של גיישה”
    3.רוברט אלסווית-“לילה טוב ובהצלחה”(מאז שקטגוריות הצילום אוחדו לקטגוריה אחת ב1966 {עד אז היו קטגוריות נפרדות לצבע ולשחור לבן} רק סרט אחד שצולם בשחור לבן זכה באוסקר על צילום-“רשימת שינדלר”.)
    4.עמנואל לובצקי-“העולם החדש”
    5.וולי פיסטר-“באטמן מתחיל”

    12.עריכה:
    בדרך כלל,הסרט שזוכה באוסקר הסרט הטוב ביותר זוכה בקטגוריה זו ,או לפחות מועמד בה. השנה ,לשם שינוי, מועמדים בקטגוריה הזאת רק 2 סרטים שמועמדים בקטגוריה הראשית: “התרסקות” ו”מינכן” והם גם שני המתמודדים בעלי הסיכויים הכי טובים כאן,אבל ל”התרסקות” סיכוי טוב יותר לזכות.
    ההימור שלי:”התרסקות”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”מינכן”
    3.”הגנן המסור”
    4.”סינדרלה מן”
    5.”הולך בדרכי”

    13.עיצוב אמנותי:
    הקרב כאן הוא שוב פעם בין שני סרטים :”זכרונותיה של גיישה” ו”קינג קונג”.”גיישה” עם שישה מועמדויות בסה”כ “צריך” לזכות במשהו והקטגוריה הזאת ,ביחד עם קטגורית התלבושות הן הסיכוי הטוב ביותר שלו לפרס. “קונג”עם ארבעה מועמדויות בסה”כ יסתפק בזכיה בקטגוריות הפעלולים והסאונד.
    ההימור שלי:”זכרונותיה של גיישה”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”קינג קונג”
    3.”הארי פוטר וגביע האש”
    4.”גאווה ודיעה קדומה”
    5.”לילה טוב ובהצלחה”

    14.עיצוב תלבושות:
    ל”זכרונותיה של גיישה” אין ממש תחרות בקטגוריה הזאת.
    ההימור שלי:”זכרונותיה של גיישה”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”צרלי בממלכת השוקולד”
    3.”גברת הנדרסון גאה להציג”
    4.”גאווה ודיעה קדומה”
    5.”הולך בדרכי”

    15.מוזיקה:
    שוב פעם יש לנו קרב ראש בראש ,והפעם בין “הר ברוקבק” ל”זכרונותיה של גיישה”. “זכרונותיה של גיישה” הולחן ע”י ג’ון וויליאמס, שמועמד גם עבור עבודתו ב”מינכן” וזאת היא המועמדות ה44/45 שלו במספר (כולל 5 זכיות).הוא זכה בגלובוס הזהב וב”באפטה” עבור “זכרונותיה של גיישה”. אבל אמרנו כבר ש”הר ברוקבק” יצטרך לזכות בכמה קטגוריות על מנצ להצדיק את היותו “הסרט הטוב ביותר” וזאת תהיה קטגוריה נוספת שבה הוא יוכל להתהדר בסופו של הערב.
    ההימור שלי:גוסטבו סנטהאולז’ה-“הר ברוקבק”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.ג’ון וויליאמס-“זכרונותיה של גיישה”
    3.אלברטו איגלסיאס-“הגנן המסור”
    4.דריו מריאנלי-“גאווה ודיעה קדומה”
    5.ג’ון וויליאמס-“מינכן”

    16.שיר:
    לשלושת המועמדים כאן סיכויים לזכות בפרס ,אבל נראה לי שהשיר “in the deep” מתוך הסרט “התרסקות” הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר.
    ההימור שלי:”in the deep”-“התרסקות”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”travelin’ thru”-מתוך “טראנסאמריקה”
    3.”it’s hard out here for a pimp” -מתוך “hustle and flow”

    17.סאונד מיקסינג:
    גם בקטגוריה זו יש שני מועמדים מרכזיים: “קינג קונג” ו”הולך בדרכי”.
    בקטגוריה זו בדרך כלל זוכים סרטים מרובי פעלולים או סרטים מוזיקליים והשנה הזאת לא תהיה יוצאת דופן מהבחינה הזאת ,אבל השאלה היא מי משני הסרטים האלה יזכה בסופו של דבר בפרס. נראה לי ש”קינג קונג” היה יותר מדיי גדול מכדי שיוכלו להתעלם ממנו וצריך לזכור שבשנים האחרונות גם “שיקגו” וגם “ריי” זכו באוסקר בזכות היותם סרטים מוזיקליים ,אז הפעם נראה לי שיבחרו שלשם שינוי הסרט המוזיקלי לא יזכה,אבל אולי אני טועה.
    ההימור שלי:”קינג קונג”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”הולך בדרכי”
    3.”מלחמת העולמות” (הסרט בעל הסאונד מיקסינג הכי טוב שיצא השנה)
    4.”נארניה”
    5.”זכרונותיה של גיישה”

    18.עריכת סאונד
    “קינג קונג” בזכיה נוספת.
    ההימור שלי:”קינג קונג”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”מלחמת העולמות”
    3.”זכרונותיה של גיישה”

    19.אפקטים ויזואלים:
    “קינג קונג” בזכיה נוספת.

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”נארניה”
    3.”מלחמת העולמות”

    20.איפור:
    הזכיה היחידה של “נארניה”,הסרט היקר ביותר שהופק השנה.
    ההימור שלי:”נארניה:האריה ,המכשפה וארון הבגדים”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”מלחמת הכוכבים 3″
    3.”סינדרלה מן”

    21.סרט דוקומנטארי באורך מלא:
    “משפחת הקיסרים ” הוא הסרט הדוקומנטארי השני הרווחי בכל הזמנים והוא גם הרוויח יותר מכל הסרטים המועמדים לאוסקר בקטגורית הסרט הטוב ביותר, קשה להתווכח עם עובדות.
    ההימור שלי:”משפחת הקיסרים”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”murderball”
    3.”enron:the smartest guys in the room”
    4.”darwin’s nightmare”
    5.”street fight”

    22.סרט דוקומנטארי קצר:
    כל הסרטים כאן הם בעלי פוטנציאל זכיה (יש לנו כאן 2 ביוגרפיות וביוגרפיות מצליחות היטב בקטגוריות הדוקומנטריות ויש לנו כאן 2 סרטים בעלי מוטיב הומניטרי, שגם הוא מתכון להצלחה),בסופו של דבר לאחר התלבטויות רבות אני מעריך שהסרט “god sleeps in rwanda ” יזכה בקטגוריה הזאת.
    ההימור שלי:”god sleeps in rwanda”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”the mushroom club”
    3.”a note of triumph:the golden age of norman corwin”
    4.”the death of kevin carter:casualty of the bang bang club”

    23.סרט אנימציה קצר:
    אני מעריך שבקטגוריה זו הזוכה יהיה “the moon and the son:an imagined conversation”,הסרט הכי מורכב מבחינה תימטית ואמנותית ובנוסף לכך גם אוטוביוגראפי (מזכיר את “ריאן” ,הזוכה של השנה שעברה בקטגוריה זו). “9” ו “the mysterious geographic explorations of jasper morello” דיי מדהימים מבחינה חזותית ומעוררי עניין ,אולם הם נופלים על אותה נישה ולכן סביר שיתפצלו בהצבעה .”badgered” הוא סרט פשוט מדיי מבחינה גראפית ועלילתית ולכן לא סביר שיזכה ואילו “one man band” הוא ההפקה התורנית של “פיקסאר” השנה בקטגוריה זו,אולם חברי האקדמיה בתחום האנימציה העדיפו להתעלם השנה מסרטים דיגטליים בקטגורית הפיצ’ר ולכן אין שום סיבה נראית לעין שהם יבחרו בסרט של “פיקסאר” בקטגוריה הקצרה.
    ההימור שלי:”the moon and the son:an imagined conversation”

    שאר המועמדים (לפי סיכויי ההצלחה שלהם):
    2.”one man band”
    3.”9″
    4.”the mysterious geographic explorations of jasper morello”
    5.”badgered”

    24. סרט עלילתי קצר(live-action)
    אני מעריך שהסרט “ausreisser” שמתעסק בנושא שכל כך אהוב על חברי האקדמיה (ילד קטן וחמוד ואביו לכאורה,מחפשים את אימו) ובמקרה הוא גם הסרט הכי אופטימי בחבורה יזכה בפרס.
    ההימור שלי:ausreisser (the runaway”

    2.”six shooter”
    3.”the last farm”
    4.”our time is up”
    5.”cashback”

  14. Wanne be a Sponge Bob 6 מרץ 2006 ב - 1:30 קישור ישיר

    Sorry guys – I do not have Hebrew on this computer. I think I have found the right place to raise up a question. Why are we wtaching the Oscars??? Yair has to write an item for tomorrow so I see where he is coming but the rest of us, – why??? This is not coming from a place of criticism at all – or if it does then it is self criticism as well – somewhat comforting I guess – BUT – Loving all about films and watching the Oscars has nothing to do with each other. Or dies it? Please feel free to correct me if I am wrong. And I will be more than happy to get an excuse (for myself yes, if it’s not too needy of me) – not to mention find inner peace within my truthful self and diminish the split of personality that I experience at nights like tonigh.

  15. הפינגווין 6 מרץ 2006 ב - 1:38 קישור ישיר

    למה רואים את האוסקר? כי זה כיף.


השאירו תגובה ל - Wanne be a Sponge Bob