29 נובמבר 2015 | 15:56 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

הצילו: טרנטינו לא בפילם, סנופי לא באנגלית

70 מ״מ! אבל במקום אחר

70 מ״מ! אבל במקום אחר

צרות בעולם ההפצה.

1.

התמונה בראש הפוסט לקוחה מהטריילר של ״שמונת השנואים״, הסרט החדש של קוונטין טרנטינו. זה הטריילר המוצג בימים אלה גם בבתי הקולנוע בישראל, כולל הכותרת בסופו: ״צפו בו ב-70 מ״מ המרהיבים״. הצעה מצוינת, אבל בישראל מדובר בטיזינג מעצבן, שלא לומר שקר: על פי מה שידוע לנו כרגע אין שום כוונה להציג את ״שמונת השנואים״ בעותק פילם 70 מ״מ. סיבה אחת היא שעל פי בדיקה שערכנו הבוקר, אין יותר מקרנות 70 מ״מ תקינות בישראל. מי שהיה רוצה להפוך את הקרנת סרטו של טרנטינו לאירוע בישראל – צריך לזכור, סרטיו של טרנטינו מאוד מצליחים בארץ בדרך כלל – היה יכול להביא מקרנת 70 מ״מ מחו״ל, עם גלגלי הפילם (הענקיים), לסגור לערב אחד את היכל התרבות ולהקרין בו את הסרט עם כרטיס במחיר של 150 שקל. סולד אאוט, אני בטוח. אבל כפי שזה נראה כרגע, זה לא הולך לקרות בישראל, לפחות לא בסמוך לבכורת הסרט.

בחג המולד יופץ ״שמונת השנואים״ במאה בתי קולנוע באמריקה בעותקי 70 מ״מ, עם הפריים הכי רחב שאי פעם נראה בקולנוע, ביחס של 1 על 2.76. ״שמונת השנואים״ הוא הסרט ה-11 בתולדות הקולנוע שצולם בפורמט אולטרה פנוויז׳ן 65, שיטת הצילום שבה צולם, למשל, ״בן חור״. רוב בתי הקולנוע בעולם (כולל ישראל) יציגו את העותק הדיגיטלי של הסרט, שהרי זו שיטת ההקרנה הנפוצה בימינו. אבל כדי להפוך את הקרנת הפילם לאירוע, טרנטינו ישחזר שיטת הפצה עתיקת יומין בשם Roadshow, סיבוב הופעות, ולכן הסרט בגרסת הפילם יהיה מעט ארוך יותר ויכלול אוברטורה מוזיקלית מאת אניו מוריונה וגם הפסקה – אבל הפסקה שמוקמה בסרט על ידי הבמאי ולא על ידי בעל בית הקולנוע. וכל זה, ככל הנראה, לא נראה בארץ (עד שהגרסה הזאת תופץ כמה חודשים אחר כך בבלו ריי).

הנה, לטובת הצעירים שכבר שכחו שקולנוע היו מצלמים בפילם, סרטון בהגשת סמיואל ל׳ ג׳קסון שמסביר מה זה 70 מ״מ, מה זה אולטרה פנוויז׳ן 65 ומה זה הפצת Roadshow. כל הסיבות כדי להעביר את חג המולד בארצות הברית.

נשאלת השאלה: אם אי אפשר לראות את ״שמונת השנואים״ ב-70 מ״מ בישראל, למה השאירו את הכיתוב הסופי בטריילר בארץ? למה סתם לעצבן?

2.

וכדי להוכיח לנו שיש מפיצי קולנוע שיעשו הכל כדי לבאס חובבי קולנוע, קיבלתי היום את הבשורה ש״סנופי וצ׳רלי בראון: פינאטס הסרט״, שיוצא בארץ בסוף השבוע הקרוב, יוצג בישראל רק בדיבוב לעברית. אני מעלה את הפוסט הזה כבר עכשיו, על סמך מקורות מקורבים להפצה, בתקווה שמישהו שם יתעורר מהביזיון הזה ויפיץ גם את הגרסה באנגלית (אמש בהקרנת ערב של ״הדינוזאור הטוב״ היתה משפחה אמריקאית. אם לא בשביל מבקרי הקולנוע הסנובים וכפויי הטובה, אז בשבילם) ואז נוכל לפרסם כאן בשמחה תיקון. כך שאם אתם, כמוני, גדלתם על הקומיקס של צ׳ארלס שולץ על צ׳ארלי בראון, סנופי, לוסי, ליינוס והשאר, והתמוגגתם בילדותכם מהספיישלים המונפשים שלהם לחגים, אני מציע לכם לעשות כמוני ולשבת בבית ולחכות שהסרט הזה יגיע בגרסתו האנגלית בפורמטים הביתיים. נוכחותו אינה רצויה בחנוכה הזה בבתי הקולנוע. על זה היה צ׳רלי בראון אומר: Good Grief.

(והפאנץ׳: המפיצים של טרנטינו ושל צ׳רלי בראון הם אותם המפיצים).

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “הצילו: טרנטינו לא בפילם, סנופי לא באנגלית”

  1. טלטל 29 נובמבר 2015 ב - 20:30 קישור ישיר

    מותר להם לערוך את הטריילר? הרי גם כיתוב כמו “בקולנוע במרץ 2015” כשבארץ זה יוצא בספטמבר משאירים.

    ================
    רוה לטלטל: נו, וזה לא אידיוטי? מותר להם, למשל, לבקש מהאולפן טריילר נטול כותרות, כמו שעושים במקומות רבים בעולם, ולהכניס כותרות מקומיות. ואם מותר להם לקרוא לסרט ״המרגל שתקע אותי״ קטן עליהם להחשיך את הפריים האחרון של הטריילר. זה רק עניין של רגישות ואכפתיות ותודעת שירות, דבר שקוראי הבלוג הזה מבינים כבר מזמן היטב שיש מפיצים שכל זה פשוט באמת לא מעניין אותם (רק כסף).

  2. מר קולנוע 29 נובמבר 2015 ב - 22:48 קישור ישיר

    אחד הסרטים שאני הכי מצפה לו בקוצר רוח. כל סרט חדש של קוונטין טרנטינו זו סיבה למסיבה

  3. רוני 30 נובמבר 2015 ב - 9:41 קישור ישיר

    באמת יאיר, אחרי כלכך הרבה שנים ואתה עדיין לא מבין שכל מה שמעניין את המפיצים זה כסף. מה אתה חושב שהם בביזנס בשביל להקרין סרטים מטעמי חינוך, תרבות וכו’? איך זה מפתיע אותך כל פעם מחדש? אני מופתע ממך.

    ==================
    רוה לרוני: אני אגיד את זה בשפה קפיטליסטית: הפחדנות, השמרנות והבוז של כמה מהמפיצים הוותיקים לקהל שלהם גורמים להם להפסיד כסף. הם מפסידים כסף בזה שהם לא יקרינו את ״סנופי״ באנגלית. הם מפסידים פוטנציאל כלכלי ושיווקי בזה שהם מוותרים על טרנטינו ב-70 מ״מ. הם פשוט פחדנים. אבל לא כולם כאלה. לדוגמה: על פי המחשבה המפיצית השמרנית הרגילה והזקנה, לא היה לכאורה הגיון כלכלי בהבאת ״Straight Outta Compton״ לישראל. ובכל זאת, היה מפיץ שראה שיש עניין תרבותי בסרט, שגם אם הוא לא יביא הרבה קהל הוא יביא תשומת לב ודיבור (גם את זה המפיצים רוצים) ואני מניח שנמצאה הנוסחה הכלכלית להביא את הסרט הזה בלי שזה יהיה סיכון כלכלי הרסני. כנ״ל להביא את ״אנומליסה״. יש מפיצים עם תעוזה, עם רצון למצוא קהל חדש ולא להיתקע על הדפוסים הישנים וליצור ניכור. אני אומר את זה שנים: רוב מפיצי הקולנוע בארץ, ובייחוד פורום פילם, ממש טובים בלהביא את הילדים הקטנים ואת המאוד מבוגרים, את קהל הביניים – בני 20 עד 30, אחרי הצבא ולפני החתונה והילדים – הם לא יודעים איך להביא לבתי הקולנוע. זה עשור אבוד של צופים. של כסף. אז מצד אחד הם נלחמים בפופקורן-טיים, שהיה החבר הכי טוב של הקהל הזה, ומצד שני הם לא מספקים לו שום תחליף. אני בטוח שאם פורום פילם היו מרימים טלפון ל(נגיד) שוקי וייס ואומרים לו ״תפיק לנו הקרנה חגיגית של טרנטינו ב-70 מ״מ״, וייס היה מגייס נותני חסות שישתתפו בעלות באירוע, זה גם היה מכניס להם כסף וגם יוצר באז עצום לסרט. בקיצור: שמרנות ופחדנות, זה הכל.

  4. h8ful 3 דצמבר 2015 ב - 10:46 קישור ישיר

    יאללה, בואו נהיה יותר פרגמטיים:
    http://www.atzuma.co.il/hateful8
    מי יודע, כבר קרו דברים בעבר.

    ====================
    רוה ל-h8ful: רעיון יפה, אבל היה נכון יותר לפתוח קמפיין קיקסטארטר לגיוס כסף להפקת העניין, ולא להקרנה אחת אלא לשלוש.

    • h8ful 3 דצמבר 2015 ב - 15:16 קישור ישיר

      הכוונה היא יותר להראות כמות אפשרית של קהל בעל אינטרס.
      גיוס ממשי מצריך מגעים ממשיים עם פורום פילם, יש להניח, אך לי אין דרך להתממשק איתם.
      אם יש דרך להגיע ולברר איתם סכומים מדויקים, אשמח לפתוח מיזם גיוס תחת פיקוחם.
      (וכן, ברור לי שאם כבר מרימים, שלוש יותר הגיוניות מאחת.)

    • צחי 3 דצמבר 2015 ב - 18:51 קישור ישיר

      איפה הייתם כשיצא ״עלייתו של האביר האפל״? איפה הייתם כשיצא ״בין כוכבים״?

    • אורן שטרנברג 7 ינואר 2016 ב - 13:33 קישור ישיר

      המעבר לדיגיטלי בקולנוע רצח את הענף. אין דבר כזה “קולנוע דיגיטלי”, אלו סתם מקרני וידאו באיכות מאוד גבוהה שלא התאפשרה עד היום. ביום שהעבירו בישראל את אולמות הקולנוע לדיגיטלים מיעטתי את יציאותי לסרטים. כמובן כשהתחילו עם ההקרנות הדיגיטליות הראשונות בארץ (דבר שקרה לא לפני הרבה זמן) שיווקו את זה לקהל הצופים כלא פחות מ”מהפכה טכנולוגית” שתביא איכות שלא הייתה כמותה. מהפכה טכנולוגית אכן הייתה רק שהבשורה לא הייתה באיכות אלא בכסף שחסכו המפיצים על העותקים. בקיצור מכרו את הנשמה של ענף הקולנוע בשביל בצע כסף וכמובן שעדיין ממשיכים לגבות מהצרכנים מחירים מופקעים על כרטיסים וממשיכים להתעשר על חשבון הטמטום שלנו.

      חבל שאין בארץ במאים עמיצים כמו טרנטינו שהיו דורשים מהמפיצים להמשיך לאפשר את הקרנות הסרטים שלהם ב35 מ”מ. אבל כנראה שמדובר כאן רק בענף של כסף יותר מאומנות והדור הצעיר של הבמאים כאן לא מראה נכונות ללכת ברכי אבותיהם בכל מה שנוע לצילום סרטי קולנוע.

      פשוט עצוב.


השאירו תגובה ל - h8ful