26 אפריל 2011 | 11:29 ~ 15 תגובות | תגובות פייסבוק

קיץ 2011: השואו-דאון

"סופר 8". למרות שמו, אין כאן גיבורי-על וזה לא סרט המשך שמיני

 

 

קוראיי הקבועים כבר מכירים את השעשוע שאני מוצא בהימורי וניחושי קולנוע. בתחילת השנה זה עם האוסקרים, באמצע השנה זה עם הקופות. הסיבה לכך, אגב, חיצונית לחלוטין לקולנוע: בחגים כל מי שעובד בעיתונות הדפוס נדרש לנפק מדורים בדד-ליינים בלתי אפשריים, לעיתים שני מדורים תוך ימים בודדים, ולרוב שבועות רבים לפני שהגיליון מגיע לדוכנים. כך שצריך להכין חומרים שהם לאו דווקא אקטואליים שאפשר לסגור מראש. לשמחתי, מה שהתחיל כצורך טכני של מחויבות לדד-ליין הפך לאחד התחביבים שהכי משעשעים אותי בשגרת השנה. ולהפתעתי המכופלת, יוצא שההימורים שלי לגבי קופות הקיץ לא רעים בכלל. כלומר, אני לפחות קולנוע בעקביות לזהותו של הסרט שיהיה הכי קופתי באותו קיץ. המשך רשימה פחות מרשימה. כך זה נראה בשנים קודמות: קיץ 2007. קיץ 2008. קיץ 2009. קיץ 2010.

 

האם גם השנה אצליח לקלוע למשהו? מה דעתכם? ומה הימוריכם? הוסיפו בתגובות. הנה הניחושים והנימוקים שלי:

 

 

פורסם ב"פנאי פלוס", 20.4.2011

 

 

גם זו כבר מעין מסורת עבורי. בפברואר אני מהמר על האוסקרים, באפריל אני מהמר על הסרטים הקופתיים של הקיץ בהוליווד. למה? ובכן, כי להפתעתי מאז שהתחלתי לעשות את זה ב-2007 התברר שההימורים שלי לא רעים בכלל. לפחות בהימור על מי יהיה הסרט הכי קופתי של הקיץ. למשל, המגזין "אנטרטיינמנט וויקלי", ה"פנאי פלוס" של אמריקה, הימר ב-2008 ש"אינדיאנה ג'ונס" הרביעי יהיה הסרט הקופתי של הקיץ, ואילו אני ב"פנאי פלוס" – ה"אנטרטיינמנט וויקלי" של ישראל – הימרתי ש"האביר האפל" ינצח. מי צדק? אני. ובשנה שעברה, רבים הימרו ש"איירון מן 2 " יהיה אלוף הקופות. אני הימרתי על "צעצוע של סיפור 3 " – כשרבים טענו שאין סיכוי שסרט אנימציה יהיה במקום הראשון. ומי צדק? אני.

 

עד כאן פינת הגאוותנות של השבוע, שנועדה להסתיר באחיזת עיניים מלהטטת גם את הכמות הלא-קטנה של הימורי שווא וסרק שהימרתי במקביל, ובהם הימרתי על סרטים שיהיו להיטים, כשלבסוף הם התרסקו לגמרי. למשל, "סקס והעיר הגדולה 2 ".

 

תשאלו: למה? למה בכלל להמר על שוברי קופות באמריקה? ובכן, יש לכך שתי תשובות. האחת: פסח. המדור הזה נכתב שבועיים לפני פרסומו ולכן זו דרך מסורתית יפה לפילר, שמקבל את פני עונת סרטי הקיץ שנפתחת בסוף אפריל. השנייה: זה תרגיל בלהיכנס לראש של הקהל. או לשוטט על הקו שבין ראשם של ראשי האולפנים ובין ראש הקהל.

 

בואו נחשוב רגע: איך נוצר להיט? זה מתחיל באולפן. האולפנים ההוליוודיים הולכים כעת על בטוח. אם סרט כלשהו הכניס יותר מ-200 מיליון דולר אתם יכולים להיות בטוחים שייעשה לו סרט המשך. ואכן, הסרטים הכי קופתיים של העשור האחרון היו סרטי המשך. הקהל אכן רוצה עוד ממה שהוא כבר קיבל ומכיר. זה גם נובע מזה שעל סרטי ההמשך האולפן מוכן להשקיע סכום כסף גדול יותר, וכך סרטי ההמשך למעשה מושקעים יותר מסרטי המקור.

 

ואם לא סרטי המשך, לפחות שיהיה מותג מוכר. עיבוד לסדרת טלוויזיה, למשל. או משחק מחשב. אבל זה לא ממש עבד בשנה שעברה. מה כן עובד? עיבוד לקומיקס. גם מותג מוכר, וגם פוטנציאל לשפע סרטי המשך. במילים אחרות: כדי לנחש אילו סרטים יצליחו הקיץ באמריקה צריך קודם כל להסתכל על סרטי ההמשך ועל סרטי גיבורי העל.

 

אבל אם הצלחות קודמות ומותגים מוכרים ותקציב נדיב הם כל מה שצריך כדי ליצור שובר קופות, אין כאן שום הימור. לכאן נכנסים שני פקטורים נוספים: אחד הוא הקהל, השני הוא הסרט. האם הקהל בכלל רוצה את הסרט הזה, האם יש לו חשק אליו? ויותר חשוב: האם הוא סומך על כך שיש סיכוי שהסרט יהיה טוב? ולא פחות חשוב: האם הסרט יהיה טוב? זו נקודה שלא תמיד מדברים עליה כשעוסקים בנתוני קופות, אבל אני מאמין שהקהל אינו טיפש, וסרטים גרועים (לרוב) לא זוכים להצלחה, כי הקהל מזהה שהם איומים ומתרחק מהם. נכון, יש יוצאי דופן. ונכון, המושג "טוב" בעונת הקיץ מאוד יחסי. נגדיר "טוב" כ"סרט שנותן לקהל את מה שהוא רוצה, ועושה את זה בצורה מכובדת".

 

ועכשיו מולנו תפריט סרטי הקיץ שיעלה בין 28 באפריל ל-1 בספטמבר באמריקה (וכמעט במקביל גם בישראל), ומסקרן לתהות: האם הקהל יאכל את זה? מהצד של סרטי ההמשך, השנה צפויים לנו סרטי המשך לכמה להיטי ענק עצומים. מצד שני, יש תחושה (ואולי היא פרטית שלי) שאף אחד לא באמת מחכה להם. האם "שודדי קריביים" הרביעי ו"רובוטריקים" השלישי יביאו מאות מיליוני צופים לאולמות, אחרי שהסרטים הקודמים בסדרה לא נחשבו למוצלחים במיוחד גם כשמקטינים ציפיות? האם הקהל יסלח להם? ומצד שני, הסרטים הקודמים היו לא טובים, אבל עדיין מאוד מצליחים. אז אולי הוליווד פשוט למדה איך לשווק לקהל מראית עין של שובר קופות גם כשהקהל יודע שעובדים עליו (אנחנו בארץ לא מכירים את זה, אבל אם תגיעו לעיר גדולה בארצות הברית בימי הקיץ תראו איך שוטפים את מוחם של בני הנוער בפרסומי ענק שישכנעו אותם לרוץ בסוף השבוע לסרט החדש שיוצא לקופות, קצת כמו החלילן מהמלין).

 

מהסיבה הזאת, נדמה לי שהקיץ הזה יעשה המון כותרות על שבירת שיאים. לא אתפלא אם במהלך מאי עד יולי יישבר כמה וכמה פעמים השיא לסוף השבוע הבכורה הכי טוב. כמה מהסרטים שייצאו השנה אכן יגרמו לבני 13 לרייר. אבל בני 13 לבדם לא יכולים להפוך סרט לשובר קופות של 300 מיליון דולר. צריך גם את ההורים. וצריך גם שבני ה-13 ירצו לראות את הסרט פעם שניה מרוב התלהבות.

 

אז כשיגיע 1 בספטמבר ועונת הקיץ תגיע לסיומה, מי יהיה האלוף? הנה ההימורים שלי:

 

 

1. "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'"

תאריך יציאה בישראל: 14.7

תלת מימד? כן.

כמה כסף? 350 מיליון דולר

 

שבעה סרטי הארי פוטר יצאו עד כה, מאז 2001, כולם הכניסו בין 250 ל-317 מיליון דולר, נתון יציב למדי. וגם אם נדמה שהסרט האחרון עד כה קצת יצא בליווי תחושה של "כבר לא ממש אכפת לנו", אני מאמין שמבין כל סרטי ההמשך וגיבורי העל הצפויים לנו השנה, זה יהיה היחיד שיהיה בגדר אירוע. הסרט שחותם את הסדרה, הגרנד-פינאלה, הפרידה הגדולה. גם כל מי שקצת זנח את הסדרה ירצה בוודאי לבוא לראות אותה נחתמת. תוסיפו לכך את מחירי הכרטיסים הגבוהים יותר של התלת מימד (הראשון מבין סרטי הסדרה שמופץ בתלת מימד) ונדמה לי שאפשר להמר שזה לא יהיה רק הסרט הקופתי של הקיץ, אלא הסרט הקופתי מבין שמונת סרטי סדרת "הארי פוטר".

 

 

2. "רובוטריקים 3 "

תאריך יציאה בישראל: 30.6

תלת מימד? כן.

כמה כסף? 310 מיליון דולר

 

האמת, אני נורא בדילמה בין "רובוטריקים" השלישי ובין "שודדי הקריביים" הרביעי (ראו להלן). אחד מהם – נראה לי – יהיה ענק, והשני יעשה בושות. אבל מי? אני בוחר כאן גם קצת על סמך טעמי: אם עלי לבחור סרט אחד לצפייה בין "רובוטריקים" ובין "שודדי הקריביים", אני מעדיף את הראשון. אם יש עוד 50 מיליון כמוני, הרי שאני צודק. והנה הפרדוקס ההוליוודי: הסרט הראשון היה חמוד והכניס 300 מיליון דולר. הסרט השני היה מזעזע ומביך… אבל הכניס 400 (!) מיליון דולר. עכשיו מגיע הסרט השלישי ומייקל ביי כבר הודה בראיונות שאכן הסרט הקודם לא היה כל כך טוב. האם הקהל יאמין לו הפעם? אם כן, אז אולי הסרט הזה יכניס 500 מיליון דולר ויהיה הסרט הקופתי של השנה? ואולי הסרט יחזור למימדיו המקוריים. קחו בחשבון: 300 מיליון דולר זה סכום עצום ונדיר למדי. העובדה שזה הסרט שתפס את סוף השבוע הארוך והלוהט של יום העצמאות האמריקאי גם מעידה לטובתו, לפחת מבחינה מסחרית.

 

 

3. "שודדי הקריביים: זרמים זרים"

תאריך יציאה בישראל: 19.5

תלת מימד? כן.

כמה כסף? 290 מיליון

 

 

האמת, אם הייתי צריך להמר על סרט שיש סיכוי שיהיה פלופ מביך הקיץ, זה הסרט. זה הסרט שהכי מריח כמו חלטורה. גור ורבינסקי, הבמאי של שלושת הסרטים הקודמים, כנראה הבין את זה ופרש. הוא הלך לעשות את "רנגו" במקום. מי שהובא במקומו הוא רוב מרשל, שהתחיל ככוריאוגרף, המשיך כבמאי של סרט זוכה אוסקר ("שיקגו") ומאז הפך לסוג של חלטוריסט ("זכרונותיה של גיישה"). מצד שני, ג'וני דפ הסכים לחזור, אחרי שאיים שבלי ורבינסקי הוא לא חוזר. אז אולי התסריט היה ראוי? שלושת הסרטים הקודמים הכניסו סכומים עצומים של כסף – בין 300 ל-400 מיליון דולר כל אחד. אז אני מהמר על מספר שהוא קצת נמוך מ-300 מיליון.

 

 

4. "סופר 8 "

תאריך יציאה בישראל: 28.7

תלת מימד: לא.

כמה כסף? 250 מיליון

 

אחד הסרטים היחידים הקיץ שמבוססים על תסריט מקורי והם לא עיבוד לשום סרט קודם או קומיקס או ספר או סדרת טלוויזיה או משחק מחשב. לכאורה, זו אמורה להיות מגרעת. אלא ש"התחלה" לימד אותנו שכשיש עודף המשכונים וקומיקסונים, הקהל מחפש גם משהו מקורי יותר. ואם יש מישהו שיכול לעשות להיט יש מאין זה ג'יי.ג'יי אברמס, שחובר כאן לסטיבן ספילברג לסרט שעוסק בילדים ובחיזרים. בזכות המוניטין של אברמס ("סטאר טרק" בקולנוע, "אבודים" בטלוויזיה) ובזכות מעטה המסתורין שאופף את הסרט, מדובר באחד הפרויקטים היותר מדוברים ומסקרנים שמתקרבים אלינו.

 

 

5. "מכוניות 2 "

תאריך יציאה בארץ: 23.6

תלת מימד? כן.

כמה כסף? 240 מיליון דולר

 

האמת, זה די תמוה: נדמה היה שיש קונסנזוס רחב למדי לכך ש"מכוניות", הסרט של פיקסאר מ-2006 היה די מאכזב, אז מה פתאום עושים לו סרט המשך? מצד שני, שימו לב: זה הסרט הראשון שג'ון לאסיטר – הבוס הגדול של פיקסאר, ובאחרונה גם הבוס הקריאטיבי הגדול של כל תאגיד דיסני – חתום עליו כבמאי, מאז "מכוניות" מ-2006. תגידו "זה הבייבי שלו", אבל גם "צעצוע של סיפור" היה הבייבי שלו והוא הפקיד את סרט ההמשך בידי לי אונקריץ', העורך של הסרטים הקודמים. אז אולי לאסיטר יודע ש"מכוניות 2 " יתקן את הרושם של הסרט הקודם? באופן נדיר לפיקסאר, בפעם הראשונה שטריילרים לסרט ממש לא גירו אותי. מצד שני, בנים בני 8 מתים על ספידי מקווין, אז אהמר בשמרנות שהסרט יכניס באופן דומה לסרט המקור, שהכניס 244 מיליון דולר (כשכרטיסי הסרטים היו זולים יותר ונטולי תוספת תלת מימד).

 

5א': "קונג פו פנדה 2 "

תאריך יציאה בארץ: 16.6

תלת מימד? כן.

כמה כסף? 210 מיליון דולר.

 

אותו רציונל בדיוק כמו "מכוניות". קהל היעד: ילדים (בנים בעיקר) בני 8-10. יביא פחות צופים מהמקור, אבל בגלל המחירים הגבוהים של התלת מימד הסכום הסופי יישאר בקרבת מה שהיה הסרט הראשון.

 

 

6. "X מן: ההתחלה"

תאריך יציאה בארץ: 2.6

תלת מימד? לא.

כמה כסף? 200 מיליון דולר

 

מתיו ווהן ("קיק-אס") עוד מעולם לא ביים סרט שהכניס יותר מ-50 מיליון דולר, מצד שני מותג "X מן" מוכיח את עצמו כאמין ויציב למדי, ונע בין 150 ל-230 מיליון דולר. גם סרט לכאורה משני בסדרה, "וולברין", הכניס 180 מיליון דולר. אז הפריקוול הגדול והמושקע העוסק בהיווצרות חבורת המוטנטים אמור להתייצב איפשהו בטווח הזה. והטריילר שלו היה די נהדר בעיניי.

 

 

7. "קפטן אמריקה"

תאריך יציאה בארץ: 4.8

תלת מימד? כן.

כמה כסף? 180 מיליון

 

למעשה, אני נמצא כאן בדילמה. הקיץ ייצאו שני סרטי גיבורי-על מושקעים בתלת מימד וקשה לי להכריע מי מהם יצליח יותר – "קפטן אמריקה" או "ת'ור". מהסיבה שקשה לי להכריע למי מהם יש סיכוי להיות טוב יותר. במצב שקול ומאוזן, המלהיב והמגניב והלא-משעמם שביניהם ינצח. יתכן והסדר בין שני הסרטים האלה יהיה הפוך לבסוף. אבל השיקול הוא כזה: ג'ו ג'ונסטון הוא אולי במאי פחות ייחודי (אם כי אני מאוד מחבב אותו), אבל קפטן אמריקה הוא (לפחות בעיניי) מותג קומיקס יותר מלהיב ומעורר ציפייה מת'ור.

 

8. "ת'ור"

תאריך יציאה בארץ: 28.4

תלת מימד? כן.

כמה כסף? 170 מיליון

 

האמת, זה מעניין למדי: קנת בראנה, במאי ושחקן המזוהה עם סרטי איכות שיקספיריים, קיבל הצעה מהוליווד לבוא לביים סרט גיבורי על מרובה אפקטים. איך זה ייצא, מבריק או מקושקש? האם ת'ור, האל הנורדי שנזרק מהיכלי האלים והופך לגיבור על על כדור הארץ, יהפוך בידיו לגיבור שייקספירי? האם הסרט, בו משתתפים נטלי פורטמן ואנתוני הופקינס, ישים דגש על משחק ולא על אקשן? (עדכון: מאז כתבתי את המדור כבר ראיתי את הסרט. ובכן, הוא סבבה לגמרי. קאט דנינגס הנהדרת גונבת את ההצגה).

 

 

9. "קאובואים וחיזרים"

תאריך יציאה בישראל: 14.8

תלת מימד? לא

כמה כסף? 120 מיליון דולר.

 

ג'ון פברו, הבמאי של שני סרטי "איירון מן" ויתר על בימוי הסרט השלישי בסדרה ברגע שקיבל טלפון מסטיבן ספילברג שהציע לו לביים את סרט הקומיקס מעורבב הז'אנרים הזה. האם יש סיכוי שסרט המתרחש במערב הפרוע, עם הריסון פורד בתפקיד הראשי, ושהופך לסרט פלישה חייזרית, יעבוד? אם מדובר בהברקה חיננית – כמו שהיה "איירון מן" הראשון – בוודאי. אבל אם הסרט יתברר כיצירה פלגמטית ולא מצחיקה, הוא יתרסק. אני מהמר על איפשהו באמצע.

 

 

10. "הדרדסים"

תאריך יציאה בארץ: 4.8

תלת מימד? כן.

כמה כסף? 90 מיליון דולר.

 

הדרדסים כובשים את מנהטן. זה נשמע מופרך לגמרי. אבל אולי יתברר שזה סרט פולחן מפתיע? זה מאותם סרטים שעשויים לזרוח או לשקוע. קשה להעריך.

 

 

11. "פו הדב"

תאריך יציאה בארץ: 21.7

תלת מימד? לא.

כמה כסף? 80 מיליון דולר.

 

האמת, זה רעיון מבריק. מול כל הסרטים עצומי המידות למקם סרט קטן שעשוי לגנוב מהם את ההצגה – קצת כמו לשים זמר עם גיטרה אקוסטית שאוסף מטבעות בכובע מחוץ להופעת איצטדיון ולהמר מי ישיג יותר כסף. וכך, סרט שהוא כולו נוסטלגיה, עם אנימציה כמו פעם, בלי תלת מימד, משובץ מול כל הפיקסארים וגיבורי העל. ובינינו, זה הסרט שאני הכי מחכה לו הקיץ.

 

======================

 

 

נ.ב 1:

ספילברג בריבוע

 

2011 תהיה שנה ענקית לסטיבן ספילברג. הוא המפיק האחראי של "רובוטריקים 3 ", "קאובואים וחיזרים" ו"סופר 8 ". במקרה של "סופר 8" המעורבות שלו צמודה יותר. כך שבתור מפיק יתכן שעד ספטמבר שלושת סרטיו יכניסו יותר מחצי מיליארד דולר באמריקה בלבד. ובחורף הוא יוציא שני סרטים כבמאי: לילדים ולמשפחה את "טין טין" המונפש בתלת מימד, ולמבוגרים (ולאוסקרים) את "סוס מלחמה", העיבוד שלו לאחת ההצגות היותר מדוברות השנה בלונדון.

 

נ.ב 2:

ומה עם פלופים?

 

שניים מהסרטים הגדולים והמדוברים של הקיץ נראים לי כמו שני פלופים בהתהוות. האחד הוא "גרין לנטרן", סרט גיבורי על שנראה קצת מקושקש מדי כדי לתקשר עם קהל רב. גם אם הוא יהיה טוב, נדמה לי שהוא פונה לקהל מצומצם וגיקי למדי. ומצד שני יש את "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק", סרט המשך מהיר מדי להפתעה הקומית (הקופתית, אותי הסרט הראשון לא הצחיק), שכנראה ממחזר את ההוא, אבל בבנגקוק. יש לי תחושה שיהיה כאן מקרה "סקס והעיר הגדולה 2 ": מה שהצליח באופן מפתיע בתחילה יהפוך לפלופ מביך בסיבוב השני. אבל, כאור, הכל ניחושים והימורים. בסוף עוד יתבר שאלה יהיה שני הסרטים הגדולים של הקיץ.

 

נ.ב 3:

ומה עם הפתעות?

 

הכל ברשימה הזאת די צפוי. סוג של ניסיון לאמוד את באז הסרט ולתרגם אותו להצלחה. הנוסחה הזאת משתבשת לא רק בפלופים, אלא גם בהפתעות. כשסרט פתאום מגיע בלי שמצפים לו ומתברר כהברקה אדירה ושהופך להצלחה בלתי צפויה. למעשה, בשנה שעברה לא מעט סרטים מקוריים הפתיעו בקופות: "התחלה", "הדרקון הראשון שלי", "פלונטר", "גנוב על הירח" ו"ברבור שחור". לפני שנתיים זה היה "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס". אז מה יהיה השנה? איזה סרט יתגנב מתחת לציפיות ולתחזיות ויהפוך ללהיט ענק, מהסוג שתוך שנתיים שלוש כבר יהפכו ממנו סרט המשך? חטטו לכיוון הקומדיות: "מורה רעה"? "בוסים איומים"?

 

 

נ.ב 4:

 

ובארץ?

 

קופות זה לא הכל. יהיו גם כמה סרטים מסקרנים אחרים, שלא קשורים לסקירת קופות. הנה כמה מהסרטים שאני הכי מחכה להם, שהם לאו דווקא שוברי קופות (לפחות לא הוליוודיים). הסרטים האלה יכולים להפוך ללהיטים גדולים בישראל, מעל 100 אלף צופים. למשל:

 

1. "עץ החיים". הסרט החדש של טרנס מאליק. בראד פיט, שון פן ומסע סהרורי והזוי בין תקופות ומצבי תודעה. ואפילו דינוזאורים, איכשהו.

 

2. "הערת שוליים". הסרט החדש של יוסף סידר. חלפה שנה מאז שסרט ישראלי זכה להצלחה אדירה בקופות. מאז "זוהי סדום" ו"פעם הייתי" כל הסרטים הישראליים לא עשו מספרים מרשימים במיוחד. האם "הערת שוליים" יצליח סוף סוף להחזיר קהל רב – כ-200 אלף צופים – לסרטים הישראליים?

 

4. "החיים הכפולים של וולטר". מל גיבסון מככב בסרטה של ג'ודי פוסטר על איש שנפשו מעורערת, לכן הוא מתקשר עם העולם באמצעות בובה של בונה על ידו. (עדכון: מאז הכתיבה כבר ראיתי את הסרט וממש אהבתי אותו).

 

 

5. "חצות בפריז". הסרט החדש של וודי אלן.

 

 

6. "לארי קראון". קומדיה רומנטית עם טום הנקס וג'וליה רוברטס, בבימויו של הנקס? בארץ יזללו את זה.

 

 

7. ואל נשכח: בישראל חודשי הקיץ דווקא מאוד טובים דווקא לסרטי איכות, בזכות העובדה שבקיץ מתקיימים גם פסטיבל דרום בשדרות וגם פסטיבל ירושלים.

 

15 תגובות ל - “קיץ 2011: השואו-דאון”

  1. צליל סיון 26 אפריל 2011 ב - 11:43 קישור ישיר

    הימורים בצד – הסרט שאני באופן אישי הכי מחכה לו הוא Super 8. השילוב בין ספילברג לאברמס יוצר אצלי ציפיות גבוהות ביותר. בנוסף – כפי שציינת – זה אחד הסרטים היחידים הקיץ שמבוססים על תסריט מקורי והם לא עיבוד לשום סרט קודם או קומיקס או ספר או סדרת טלוויזיה או משחק מחשב. בקיצור – זה סרט שמתחיל "מדף חלק". מהטריילר זה נראה קצת כמו גרסה מודרנית ואגרסיבית יותר ל"אי.טי". כולי תקווה שלא נתאכזב…

  2. הברמן 26 אפריל 2011 ב - 12:35 קישור ישיר

    אני ממש מחכה לת'ור – בעיקר בגלל בראנה. הנרי החמישי והמלט היו אפוסים מרהיבים ומדוייקים. מהומה רבה על לא דבר ו midwinters tale היו פנינות קומיות מודעות לעצמם. אבל אז אני נזכר בפרנקנשטיין המגלומני והמסורבל …ומתחיל לדאוג.
    ועכשיו בא ה – "סבבה לגמרי" של יאיר. סבבה זה לא וואו. סבבה זה סתם עוד אבטיח של קיץ. ממש קיוויתי, למרות הטריילרים שאיכשהו בראנה יפתיע. כנראה שלו.
    העיקר שמאליק יוצא.

  3. מייק 26 אפריל 2011 ב - 14:46 קישור ישיר

    לא הייתי בונה על אקס מן. זה עושה קולות של זבל שמנסה למחזר את עצמו ולא יצליח לו גם הפעם.
    רובוטריקים? באמת יאיר? אפילו אם ביי הודה בראיון שהקודמים היו מסריחים, מה משתנה עכשיו כדי שהסרט הזה יצליח? שיה לבוף, האטרייה האנושית בפנים, ביי עדיין מביים ושה בתלת מימד. שלוש פרמטרים לכישלון.
    אני בונה בעיקר על ת׳ור, פחות בגלל בראנה יותר בגלל פורטמן.

  4. איתי 26 אפריל 2011 ב - 16:12 קישור ישיר

    עדיין לא יצא לי לראות סרט של מתיו ווהן שלא נהנתי ממנו. נקווה שהוא יצליח לשחזר קצת את סדרת האקס מן לאחר "אקס מן 3" ו"וולברין".

  5. אוהד 26 אפריל 2011 ב - 16:17 קישור ישיר

    איה 'קונג פו פנדה 2'?

  6. רז 26 אפריל 2011 ב - 17:02 קישור ישיר

    אה… מה עם קונג-פו פנדה 2?

    =======================

    רוה לרז: אכן, נשמט לי מהקובץ. הוספתי אותו עכשיו. הוא פשוט התמזג לי לתוך "מכוניות 2" שאני רואה בשניהם סרטים די זהים מבחינת הקהל, העניין וההכנסות.

  7. איתן 26 אפריל 2011 ב - 17:48 קישור ישיר

    סרטי קיץ זה לא השטח שלי, אבל יש בכל זאת אחד שאני מצפה לו, והוא לא הוזכר פה:
    שיתוף הפעולה השני בין ג'ו רייט וסירשה רונאן. הקודם היה הדרמה התקופתית היפה "כפרה". החדש נראה כמו סרט פעולה יחסית פשוט (כלומר, עם מינימום CGIׂׂ), והוא "האנה". נדמה לי שסירשה רונאן מתבגרת יפה (גם את "מבט מגן עדן" החלש של פיטר ג'קסון היא עברה סביר), ומהטריילר, ומקריאת הביקורות המוקדמות, נדמה שיש כאן סרט לא רע בכלל (לכל הפחות, המקבילה של "סולט", שמאוד סימפטתי).

    וצריך להזכיר גם שמתישהו הקיץ צריך להגיע הסרט הדחוי-עד-מאוד "החוב", הרימייק האמריקאי של דרמת המתח-מוסד ישראלית.

  8. אורי 26 אפריל 2011 ב - 20:10 קישור ישיר

    אתה מהמר שקפטן אמריקה יעשה רק 180 מיליון דולר ? באמריקה ? אני לוקח את האובר ובהפרש גדול. אני חושב שקאפ יעשה קרוב יותר ל-300. הדרך היחידה שזה לא יקרה היא אם הסרט יהיה גרוע וכרגע זה לא נראה ככה. שני הסרטים של איירון מן עשו מעל 300 אז אין סיבה שהקפטן לא.
    בעקרון, אני מסכים עם השלישיה הראשונה אבל חושב שאתה לא נותן מספיק קרדיט למותג "שודדי הקאריביים". אין לי מושג מי אהב את שני הסרטים האחרונים או זוכר בכלל מה היה שם, אבל הסרט יוצא לקראת סוף מאי, ללא תחרות ומסיבה כלשהי, ג'וני דפ הוא עדיין הכוכב הכי גדול בעולם למרות שהוא ממשיך להתעקש לשחק בסרטים מביכים.
    בקשר ל"קארס", זה ידוע ש"פיקסאר" עושים את הסרט בגלל הרווחים העצומים שהיו מהמרצ'נדייז. וכן, שכחת את "קונג פו פנדה 2" למרות שאני לא חושב שהוא יהיה טוב כמו הראשון.

    ההימורים שלי:
    1. "רובוטריקים 3".
    2. "הארי פוטר" (הרבה צפיות חוזרות).
    3. "שודדי הקאריביים".
    4. "קפטן אמריקה" (ארבעת סרטי ה-300 ומעלה).
    5. "קארס 2" (למרות הבאזז השלילי).
    6. "קונג פו פנדה 2" (למרות הבאזז השלילי).
    7. "ת'ור" (באזז טוב, תאריך יציאה והשם נטלי פורטמן).
    7. "סופר 8" (הסרט הטוב של הקיץ).
    8. "גרין לנטרן" (יפתיע).
    9. "האנגאובר 2" (הברק יכה פעמיים).
    10. "פו הדב" (מסכים עם מה שכתבת).

    האכזבות יהיו אקס-מן וקאובויז. אני מאמין ששניהם יהיו סרטים מוצלחים אבל הקהל לא יקנה אותם. לעומתם, כוכב הקופים פשוט יתרסק.

    ההפתעות יהיו הדרדסים ומהיר ועצבני 5. וגם איזו קומדיה שאף אחד עוד לא שמע עליה.

    ואחרי כל זה, הקיץ הזה הוא רק מתאבן לקיץ הבא. באטמן, ספיידרמן, סופרמן ווולברין הן ארבעת דמויות הקומיקס הגדולות ביותר. אם מכניסים למשוואה את האוונג'רס שהוא אירוע ראשון מסוגו בקולנוע, אני רואה שיאים שלא ישברו הרבה זמן. אחרי זה הייתי מציע להוליווד לעשות הפסקה קצרה עם הקומיקס.

  9. עומר 27 אפריל 2011 ב - 0:04 קישור ישיר

    איך קובעים מתי ייצא הסרט? אני מניח שהרבה אולפנים רוצים להוציא את הסרט שלהם ביום העצמאות אז איך קובעים מי יהיה שם? מי שהודיע על כך קודם? יש הסכמים בין האולפנים?

  10. מושיקו 27 אפריל 2011 ב - 0:13 קישור ישיר

    ראינו את פו הדב – סרט מקסים וחם. כמו פעם…

  11. ענבל קידר 27 אפריל 2011 ב - 2:13 קישור ישיר

    אני מנצלת את הפוסט שכולו תחזיות, ציפיות והפרכות כדי לנסות בפעם האלף לתקן שגיאה נפוצה שאני מנסה להכחיד כבר כמעט עשרים שנה, אצלך ואצל אחרים (ד"ש לרענן שקד): פירוש המילה "התברר" הוא "נעשה ברור". לכן הצירוף "התברר ש…" הוא טוב ושימושי, אבל הצירוף "התברר כ…" הוא חסר היגיון לשוני. הדבר שמתברר כשאתה מגלה שסרט הוא מחורבן/סטנדרטי/מצחיק בניגוד לציפיות הוא עובדה (עובדת היותו כזה). הסרט עצמו לא מתברר מזה. בעיקר לא אם הוא סרט קיץ קליל. סרטים מתבררים בדרך כלל אם קוראים להם "התחלה", או לחלופין "כביש אבוד", ואנשים שראו אותם כמה פעמים כותבים עשרות אלפי מילים מודפסות ואלקטרוניות כדי לנסות להפוך אותם לברורים יותר (וגם אז נכון יותר לומר שמה שמתברר הוא העלילה שלהם או המשמעות שלהם).

    ובאופן ספציפי לפוסט: "אולי יתברר שזה סרט פולחן מפתיע" הוא משפט תקין. "כשסרט פתאום מגיע בלי שמצפים לו ומתברר כהברקה אדירה" או "אם הסרט יתברר כיצירה פלגמטית ולא מצחיקה, הוא יתרסק" – נייט.

    ותזכורת לסיום: גם "ייתכן" (עוד מילה שמככבת בפוסטים של תחזיות) הולך עם "ש". אולי אם תנסה לזכור את שניהם יחד זה יעזור.

  12. דני 27 אפריל 2011 ב - 2:50 קישור ישיר

    פאברו לא ויתר על בימוי הסרט השלישי של "איירון מן 3" בגלל הסרט על החייזרים יאיר, הוא ויתר עליו (לטענתו) בגלל סרט אחר שהוצע לו מדיסני, משהו סטייל "לילה מוטרף במוזיאון" רק עם מתקן בדיסני-לנד במקום.

    זה כמובן מה שהוא טוען, כל השאר יגידו שמארוול העיפו אותו כי הוא נהיה יקר מדי והם קמצנים.

  13. אורי בן-דב 27 אפריל 2011 ב - 7:32 קישור ישיר

    שתי הערות:
    1. מה המוניטין של ג'י ג'י אברהמס ב-א-מ-ת?
    האם לא נכון להגיד שאבודים הסתיימה בכל מפח חרישי ופרינג' פשוט איומה? אז נשארנו עם פלסיטי.
    האם מישהו זוכר באמת את משימה בלתי אפשרית שלו? אז נשארנו עם סטר-טרק. לא
    בעיני מדובר במישהו שמבטיח ובאופו קבוע לא מקיים, ואני מדבר בתור מי שחושב שהכתיבה בשתי העונות הראשונות של אבודים הייתה מבריקה, לא פחות. הבעיה היא שהוא לא באמת יודע מה לעשות עם מה שיש לו ביד. לכן אני צופה ממנו רק לפלופים.
    2. עם רובוטריקים 2 עשה יותר מ1 למרות שהוא הרבה פחות טוב, האם אפשר לסכם סופית שאין שום קשר בין רשימת שוברי קופות לאהבת קולנוע? זה שאתה עוסק בזה, גם כפילר פסחי, זה מיותר בעיני. ומזיק.

  14. ציבוקא 30 אפריל 2011 ב - 19:46 קישור ישיר

    בלאט, כתבתי תגובה מושקעת שנמחקה בגלל שהאתר נתקע. בכל מקרה: נראה לי הגזמת עם "פו הדב" ו"סופר 8". הראשון יגיע בלחץ ל-30 מיליון דולר (בעיקר כי הוא יוצא באותו סופ"ש של הארי פוטר, כך שכל תשומת הלב שהייתה יכולה להיות לו לא באמת קיימת) והשני יאכזב כמו "קלוברפילד" – ייתן פתיחה נאה ופה זה ייגמר. יכניס 150 מיליון דולר, אולי טיפה יותר.

  15. אנונימי 18 יוני 2011 ב - 8:06 קישור ישיר

    בסוף בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק, עוד מעט עוקף את קודמו ונמצא במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות בארצות הברית.


השאירו תגובה ל - מושיקו