28 יוני 2011 | 13:07 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

לקראת פסטיבל ירושלים 2011: עלעול בתוכניה

מבחינתי , פסטיבל ירושלים מכיל שלושה סרטים שאני מרגיש חובה והשתוקקות עזה לראות: "הסוס מטורינו" של בלה טאר, "היו זמנים באנטוליה" של נורי בילגה ג'יילון ו"מערת החלומות האבודים" של ורנר הרצוג. וזהו.

 

כלומר, אני משוכנע שיש עוד סרטים מצוינים. ואני מתכנן לחפש אותם. אבל כמי שמדפדף בתוכניה קודם כל כדי לחפש סרטים שהוא ממש מצפה לקראתם, זו הרשימה שלי.  סימנתי לי גם את "חוף בומביי" ואת "הגל הירוק". מסקרנים.

 

מבין הסרטים הישראליים, יש רק שני סרטים שאני ממש להוט לראות: "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני ו"שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ. וכן, גם "השוטר" וגם"עמק תפארת" מסקרנים אותי, אבל אני גם קצת חושש מהם.

 

אני גם מאוד רוצה לראות את "הדרך חזרה" של פיטר וויר, אבל מתלבט האם לחכות לפסטיבל או לצפות בו עוד קודם בדי.וי.די. יש לא מעט דילמות כאלה השנה. למשל, "13 מתנקשים".

 

אין הרבה סרטי מפיצים השנה בירושלים. מצד אחד, זה טוב. הופך את התוכניה לקצת יותר אקסקלוסיבית ולא למועדון טרום-בכורה. מצד שני, מי שרוצה שפסטיבל ירושלים יהיה עבורו חלון ראווה לסרטים הבולטים של השנה החולפת בפסטיבלי העולם, מקבל תמונה חלקית מאוד. הסרטים הכי בולטים מקאן ומברלין, למשל, נמצאים בידיים של קולנוע לב, שלא נתנו לפסטיבל כמעט כלום (חוץ מ"בגינרס"). "פינה" בסוף נשאר בחוץ, כמו גם כל השלל העצום שלהם מפסטיבל קאן. לכאורה קולנוע לב יכול מחר להקים פסטיבל קולנוע משל עצמו (ואין לי מושג למה נותק הקשר בין קולנוע לב ובין פסטיבל ירושלים, אבל זה מצער).

 

יש כמה סרטים מצוינים בפסטיבל שכבר ראיתי, אבל אני ממליץ לכם לראות: "מותרות" של דוד אופק, למשל (מעניין סרטים חדשים של אופק ומדמוני באותו פסטיבל, אבל בנפרד); את "טבלואיד" של ארול מוריס; הסרטים של ספייק ג'ונז (הסרט שלו עם ארקייד פייר, על כל 28 הדקות שלו, זמין עכשיו לצפייה ב-Mubi, עד מחר בלבד); הסרטים של פייר אטקס, תגלית הפסטיבל מבחינתי; הסרט הקצר והמתוק "אל האהבה" של לוק מתיני מאוניברסיטת ניו יורק, שזכה השנה באוסקר לסרט הקצר.

 

הנה רשימת הסרטים של הפסטיבל. מה מסקרן אתכם? מה כבר ראיתם ואתם ממליצים/מזהירים?

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “לקראת פסטיבל ירושלים 2011: עלעול בתוכניה”

  1. מיקי-ל 28 יוני 2011 ב - 14:19 קישור ישיר

    ראיתי את "הדרך הביתה" בדי-וי-די ומאוד נהנתי. סרט מעולה לטעמי. באותה נשימה, אם יש לך הזדמנות לראות אותו בקולנוע אז אני ממליץ מאוד לעשות את זה. הצילומים והלוקיישנים המדהימים יראו, כמובן, הרבה יותר טוב על המסך הגדול.

  2. ענת נוי 28 יוני 2011 ב - 16:04 קישור ישיר

    יש לך מושג אם פינה יעלה בקולנוע לב או פשוט לא יוקרן בישראל?

    =================

    רוה לענת: על פי האתר של לב, "פינה" יעלה בארץ ב-8.9. לפני כשבוע הוא עוד היה מסומן כמיועד ליציאה בארץ ב-14.7. אבל כנראה שמרגע שווים ונדרס הודיע שהוא לא יכול להגיע ארצה לפסטיבל ירושלים (הוא בצילומים, כך עדכנו אותי), הסרט מן הסתם נמשך מהפסטיבל ויציאתו נדחתה.

  3. Eran 28 יוני 2011 ב - 17:31 קישור ישיר

    עושה שימוש טוב ב-3D אבל להרצוג אין מספיק חומר לשעה וחצי והוא חוזר שוב ושוב לאותם הציורים ומתעכב עליהם דקות ארוכות שמתארכות בכל סיבוב. השוטים היפים ביתר הם דווקא אלה של העצמות והשלדים שעל רצפת המערה.

  4. Eran 28 יוני 2011 ב - 17:32 קישור ישיר

    נשמט לי השם Cave of Lost Dreams מהתגובה הקודמת

  5. Spartak 28 יוני 2011 ב - 22:02 קישור ישיר

    הסרטים שראיתי שכבר יצא לי לראות:

    ממליץ:
    בלדה טריסטה – יהיו שלושה הקרנות לסרט הזה.שתי האחרונות יהיו בשישי ובשבת,ואני די ממליץ לכם שזה יהיה הסרט האחרון שתראו בפסטיבל (בהנחה שאתם רואים לפחות 5-6 שסרטים).לאמרות שכמו שכבר כתבתי זה סרט מסוג "TAKE IT OR LEAVE IT",אני חושב שהרוב ייהנה מסרט שהייתי מגדיר אותו כקומדיה שחורה קצת גריינדהאוסית.
    נ.ב. עוד שתי דברים קטנים על הסרטים.יש סיבה נוספת לראות את הסרט,הוא זכה גם בבימוי וגם בתסריט הכי טובים בפסטיבל ונציה האחרון.והצעה קטנה,אולי שנשמעת די מופרכת,אם אתם עדיין לא יודעים מה מסופר בסרט,על תבדקו פשוט תלכו לראות (אני לא סביר בשביל לא להרוס).

    חיי דג – סרט חביב ולא יותר מזה,אבל יש לו כמה שוטים שאני הייתי מגדיר כמאוד יפים ואם אתם רוצים משהו יחסית קליל (עדיף אם בןבת זוג),אבל לא הוליוודי אז הסרט בשבילכם.

    שמחה כפולה – זוכה פסטיבל הסנדאנס האחרון (בקטגוריה של סרטים זרים).בדיוק בגלל סרטים כאלו,אני כה אוהב את סנדאנס…סרטי dramedy עם דיאלוגים מצוינים ולא רק.
    נ.ב. "שמחה כפולה"?נו באמת!!!

    לא ממליץ:
    האהאהא – כנראה אני פשוט לא מתחבר לסאנג-סו הונג (במאי הסרט,ראיתי 3 או 4 סרטים שלו ולא אהבתי אף אחד מהם),אבל סרט על משולש אהבה (כמו גם שאר סרטיו שראיתי) שמסופר על ידי שני גיבורים שיושבים על כוסיות אלכהול (שאת זה מראים לנו אם תמונות סטילס שחור לבן ואחרי כמה פעמים זה כבר מתחיל לעצבן) ומספרים אחד לשני,מה קרה להם לאחרונה ובעצם הם מספרים על אותם האנשים,אבל לא יודעים את זה…פשוט מאוד,אבל מאוד משעמם.

    הרג הכרחי – אני לא יודע איך אתם,אבל מה לעשות אני לא חש אפילו טיפה של חמלה לטרוריסטים…

    נפשות חרישיות – הסרט זכה בצילום בפסטיבל ונציה האחרון,האמתי מגיע לו…אבל חוץ מזה…אני אוהב סרטים שיש בהם מעט דיאלוגים,אבל לאמרות ש"נפשות חרישות" הוא מסוג הסרטים כאלה,איני התחברתי לסרט,כי רוב המילים בו זה וויסאובר של דמות ראשית שמספרת על מנהגי המקום ועל ילדות שלו (יותר נכון על אבא שלו).
    אז עוד פעם,10 על צילום ו1-3 על תוכן,תחליטו בעצמכם עם אתם רוצים לראות את זה (לאמרות שאני בטוח שמספיק אנשים יאהבו את הסרט)…

    מחר או מחרתיים אני אראה את אטנברג ואכתוב עליו פה או בפוסט אחר על פסטיבל ירושלים אם אהיה.

  6. ג'ק 28 יוני 2011 ב - 22:08 קישור ישיר

    עוד לפני שראיתי את התוכנייה של הפסטיבל נתקלתי בטריילר הזה : http://www.youtube.com/watch?v=C8sEZAB13_o . הטריילר פשוט מרשים .
    שילוב של לייצני קרקס מטורפים , זונות והרבה נשק חם . הזכיר קצת את הטרוף של הג'וקר בבאטמן האחרון . ואז כשנתקלתי בתוכנייה ראיתי שזה מגיע לארץ .
    בלדה קריסטה קוראים לזה .

    פשוט תראו את הטריילר ותגידו מה אתם חושבים . נראה כמו יצירה שנעלמה לה .

  7. PS 29 יוני 2011 ב - 9:38 קישור ישיר

    13 מתנקשים, הגל הירוק וחוף בומביי יחד עם סרטי פייר אטקס יוקרנו גם בתל אביב

  8. חורחה גורביץ 29 יוני 2011 ב - 16:14 קישור ישיר

    דווקא יש סרטים לראות, הסרט שאני הכי מסוקרן לראות הוא הסרט הזה:http://jff.org.il/?CategoryID=825&ArticleID=1011&SearchParam=%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D
    מצ'ילה, מהבמאי המצוין של הסרט "עוזרת בית"

  9. טל לוטן 30 יוני 2011 ב - 5:26 קישור ישיר

    המלצת אנימציה חמה בבלוגי.
    http://cafe.themarker.com/post/2246318/

  10. Spartak 1 יולי 2011 ב - 2:21 קישור ישיר

    אז כן,כמו שהבתחתי אטנברג…
    עוד סרט יווני מוזר ודי קשה לי להחליט מי יותר מוזר "שן הכלב" (שאני אישית חושב שהוא מצוין) או "אטנברג"…לאורך כל הסרט די סבלתי בגלל העריכה שלו (שינויים פתאומיים בקומפוזיציה או גודל שוט) לאמרות זאת משהו גורם לי די לחבב את הסרט.אם אתם מתלבטים פשוט תסכלו על התמונה בעמוד הסרט באתר הפסטיבל ותמצאו את הפוסטר של הסרט באינטרנט ותחליתו בעצמכם אם אתם צריכים את זה…
    אה…ואני גם ראיתי מקבץ סרטים קצרים של האקדמיה האירופאית…בשנה שעברה הלכתי לראות אותו בפסטביל והתאכזבתי,השנה ראיתי אותו בבית והתאכזבתי עוד יותר,רק נתון אחד,הציון הכי גבוה שסמתי היה 8 מ 10 (לזוכה המוצדק) ותאמינו לי שזה אומר הרבה…


השאירו תגובה