10 אוגוסט 2011 | 12:00 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

פרויקט "נמאס לי! התעוררתי!" יוצא לדרך

זוכרים את הסצינה הנצחית והנפלאה הזאת מתוך "רשת שידור"?

 

 


 

 

ובכן, בימים אלה מציינים 35 שנה לסרט הזה, שהוא לא פחות מנבואי, ולו מהסיבה שהוא פשוט יהיה כנרה תמיד לנצח אקטואלי. ובעקבות כמה ציוצי טוויטר מהימים האחרונים עלה הרעיון של אמיר בן-דוד, גדי שמשון ושלי לערוך מחווה למחאת האוהלים, וגם לסרט הזה באירוע אחד, שהוא חצי מחאה וחצי רימייק:

 

בעוד 13 יום – ביום ג', 23.8, ב-18:30 – אנו מבקשים מכם בכל הארץ ובכל העולם, לגשת לחלון, לפתוח אותו, להוציא ראש ולצעוק בכל הכוח "נמאס לי! התעוררתי! אני דורש/ת צדק חברתי!". ביד אחת החזיקו מצלמה סלולרית וצלמו את עצמכם צועקים, ואז העלו את הסרטון ליו-טיוב או לפייסבוק, או לרשת החברתית המועדפת עליכם. עשרות, מאות ואולי אלפי ורבבות צועקים שיצעקו ויצלמו בו בזמן ייצרו רגע אחד, כלל ארצי, כלל ציבורי, של מחאה, של רצון להתעורר מהאדישות ולדרוש שינוי.

 

התוצאה? המוני סרטונים קצרצרים של אנשים שלא מוכנים יותר לשבת בשקט. מהם נערוך קליפ אחד גדול שמציג את ישראל בדקה אחת בקיץ יוצא הדופן הזה, קיץ של התעוררות. ואגב, כל אחד יוכל לערוך בעצמו קליפ כזה, אין לנו בעלות על החומרים.

 

מאז עלה דף האירוע בפייסבוק הלילה, הצטרפו לרעיון כבר כמה מאות. הצטרפו גם. הפיצו לחבריכם. צלמו את עצמכם.

 

 

אגב א': פיטר פינץ' זכה באוסקר על התפקיד הזה, אלא שבין הצילומים ובין הזכייה הוא הלך לעולמו.

אגב ב': בין צילומי "רשת שידור" ובין מותו פינץ' הספיק גם לגלם את יצחק רבין, ב"מבצע אנטבה", גרסתו של אירווין קירשנר (לימים במאי "האימפריה מכה שנית").

אגב ג': על ההבדל התימאטי בין הסאטירה בסרט (שהיא מאוד צינית) ובין הרעיון שלנו, אני עומד בדף האירוע שלנו בפייסבוק. הרעיון העיקרי הוא שלנו אין רשת שידור. רק רשת.

 

 

יאללה! התעוררו! הפיצו את האירוע הזה לכל חבריכם.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “פרויקט "נמאס לי! התעוררתי!" יוצא לדרך”

  1. יוני 10 אוגוסט 2011 ב - 13:03 קישור ישיר

    לדעתי יש פה התלהבות שרק תגרום לאויר לצאת מהר מהבלון. זה COOL וזה חמוד אבל מהפכות, ובעיקר מהפכות עומק, צריכות קשב ואורך רוח. הייתי במאהל, והרגשתי שהוא בנוי כמיצג. אנשים שצועקים מהחלון עם חיוך גדול ופלאפון ביד? זה לא אמיתי, וחבל. זו יוזמה לחובבי מדיה. המציאות דורשת רגש עמוק יותר.

  2. חבר 10 אוגוסט 2011 ב - 13:19 קישור ישיר

    אכן, ה"מחאה החברתית" מתאימה בול למסר האמורפי הזה.
    אני מציע את השיר הבא כהמנון:
    http://youtu.be/zFJM6CI-144

  3. שירי 22 אוגוסט 2011 ב - 23:31 קישור ישיר

    לא ראיתי את הסרט למרות שנראה לי שיש לי עכשיו סיבה טובה לראות
    נראה נבואי למדי או שמא זה פשוט תמיד נכון…


השאירו תגובה