07 אוגוסט 2008 | 21:51 ~ 31 תגובות | תגובות פייסבוק

בלאגן ב"אנטרקטיקה"

עד לפני דקה וחצי "אנטרקטיקה" היה סרט ישראלי עצמאי, עם פוטנציאל קווירי פולחני (אני, חוששני, לא התחברתי אליו) שניסה להשתחל לפרסי אופיר, שאף להגיע לוולג'ין וזכה לביקורות נאות ולהצלחה בפסטיבלי הקולנוע ההומו-לסביים בניו יורק ובלוס אנג'לס, כשבסוף החודש הוא יוצג גם במסגרת צדדית של פסטיבל ונציה. לאורך כל הדרך מי ששיווק את הסרט ועידכן אותי (ואחרים) לגבי הצלחותיו היה יאיר הוכנר, במאי הסרט.

אבל היום הוכנר מרחיק מעליו את הסרט ויוצא בקריאה להחרים את הסרט של עצמו. הסיבה? הוכנר אומר שמפיק הסרט, איתן ראובן, גזל ממנו את הקרדיט והוא מפיץ את הסרט בלי לשתף במהלכיו את יוצר הסרט. הוכנר אף הקים קבוצה בפייסבוק "מחרימים את אנטרקטיקה". זה די מדהים שבמאי קורא לקהל להחרים את הסרט של עצמו. כך כותב שם הוכנר:

בשנת 1999 במהלך לימודי בקמרה אובסקורה כתבתי את הדראפט הראשון לסרט, אנטרקטיקה. אחרי שנים של שכתובים, בדצמבר 2006 יצאנו לצילומים של הסרט. במהלך 2007 ו-2008 ליוויתי באופן שוטף את עריכת הסרט בכול שלביו כולל תיקוני צבע וסאונד.
ליוויתי את הלחנת המוסיקה והשירים המקוריים, אפילו התעסקתי עם התרגום לאנגלית.
יצרתי יחסי ציבור חסרי תקדים לסרט עצמאי דל תקציב ועזרתי למפיק ליצור קשרים עם חברות הפצה ופסטיבלים בחו"ל ולשמחתי הסרט גם נמכר בסכומים יפים והפך ללהיט פסטיבלים.
המפיק מר איתן ראובן לא חושב ככה, הוא החליט לערוך קדימון, טריילר בלועזית, בלי ידיעתי ולא לתת לי קרדיט כנהוג בפרומואים. לשחקן שיש לו שלוש סצנות בסרט הוא נותן קרדיט, אבל לעורכת הפרומו הוא נתן הוראה מפורשת לא לתת לי קרדיט.
אנטרקטיקה נלקח ממני בגסות רוח כאילו לא מדובר בתינוק שלי.
בפגישה אתמול עם מר אלון גרבוז מנהל הסינמטק איתן ראובן התחייב לתקן את הפרומו ועל סמך זה נחתם הסכם הפצה מול הסינמטק, עכשיו איתן ראובן לא עונה לטלפונים שלו, להודעות ואס.אם.אסים.
הוא מעלה את הפרומו באינטרנט ומפיץ אותו בלי אישור שלי, יוצר הסרט במטרה אחת לפגוע בי.
הכאב שלי גדול אבל אני מבקש ממכם לא לעזור למפיק לסרסר ביצירה שלי.
אני מבקש מכם לא להגיע לסינמטק תל אביב לצפות בסרט ולשלוח למפיק אימליים הדורשים ממנו לתקן את המעוות:
או לצלצל אליו ולדרוש ממנו לתקן את הפשע נגד היוצר של הסרט.

תודה
יאיר הוכנר
תסריטאי, במאי

בדף הפייסבוק הוא מצרף את המייל, הטלפונים והתמונה של ראובן.

פניתי לאיתן ראובן לקבל את תגובתו:

אם תסתכל בסוף הטריילר יש בלוק קרדיטים ובו הבמאי מופיע במפורש לא יעלה על הדעת שמישהו לא יקבל קרדיט עבור עבודתו.
חשוב לי לציין כי הסרט לא של יאיר והוא שייך לכל הצוות והשחקנים המוכשרים שעמלו במשך חודש שלם ונתנו את הנשמה והסינרגיה של כולם הביאה את הסרט להצלחתו.
ההצלחה היא לא נחלתו הבלעדית של אף אחד כולל לא שלי.
פרטי הסיפור מסולפים ולא נכונים, ואם יתבקש ממני אגיב לכל אחת מהטענות שמועלות שם כי כולן שגויות, לא נכונות ומציגות מציאות שונה ממה שהיה בפועל.
דרך אגב, את הקשרים העסקים על חברות ופסטיבלים יצרתי על ידי כישורי העסקיים ואף טסתי לחו"ל (עם מנהל ההפקה שלומי אבינר, שמגיעה לו תודה רבה על העזרה)
להיפגש עם אותם גורמים ואף ניהלתי את המשאים ומתנים על מנת שהסרט יימכר להפצה בחו"ל.
ודרך אגב – אני לא צריך את האישור שלו על מנת להעלות טריילר לאינטרנט, כבעל הזכויות הבלעדי של הסרט אני רשאי לעשות בסרט כל דבר אשר יקדם אותו ויפרסם אותו ובמיוחד לאור עלייתו לאקרנים.

אכן, בטריילר ("הלא רשמי", טוען ראובן) מתחת לשם הסרט כתוב – באותיות לא מאוד גדולות – "במאי ותסריטאי: יאיר הוכנר". אבל המילים של ראובן אכן משדרות – סליחה על משחק המילים – צינה גדולה כלפי הוכנר: " הסרט לא של יאיר" הוא כותב, ואף מדגיש שהוא בעל הזכויות הבלעדי. אני לא מכיר את ראובן ולא יודע מה כוונותיו, אבל בשם כל הזרגים: מי מוסר למפיק שלו בלעדיות על כל הזכויות בסרט שאמור להיות הבייבי שלך. זה הרי הזמנת צרות מפורשת. או נאיביות אקוטית.

אז זהו? ככה יגמר הסיפור של "אנטרקטיקה"? מלחמה בין היוצר והמפיק תהרוג את הסרט, שהיה לו פוטנציאל פולחני פנים-קהילתי? או שיש כאן מקום לפשרה? אמשיך לעקוב.

31 תגובות ל - “בלאגן ב"אנטרקטיקה"”

  1. פוקסי 8 אוגוסט 2008 ב - 0:05 קישור ישיר

    כמה עצוב שבסוף רבים ושוברים את הכלים. זה כנראה קורה בסרטים, כמו בפרויקטים אחרים שמעורב בהם אגו של כמה אנשים, אבל צריך לנסות להתעלות מעל זה ולהמשיך קדימה. אני מניחה שאחד משני הצדדים יתעשתו במהרה, אחרת באמת חבל על כל העבודה שהושקעה. אגב, מישהו מיודע מי מימן את הסרט הזה?

  2. דודי קינג 8 אוגוסט 2008 ב - 0:09 קישור ישיר

    מעניין על מה נסוב הסכסוך בין השניים באמת… הרי ברור שהקרדיטים בטריילר הם רק סימפטום למשהו אחר. בכל מקרה, תמיד עצוב שהפקה מתפרקת באופן מכוער שכזה, במיוחד כשזה הופך להיות פומבי. קצת כמו גירושין.

  3. movek 8 אוגוסט 2008 ב - 0:18 קישור ישיר

    "אבל בשם כל הזרגים: מי מוסר למפיק שלו בלעדיות על כל הזכויות בסרט שאמור להיות הבייבי שלך."
    בתשעים ותשע ואולי אפילו במאה אחוז מהמקרים הזכויות הבלעדיות בסרט מצויות בידי המפיק! במקרים מאוד ספורים (שיש להם תנאים) הזכויות האלה יוחזקו במשותף עם הבמאי אבל לעולם לא במאי לעצמו אלא אם כן הוא גם המפיק. זה מצב טבעי, הגיוני שבלעדיו אי אפשר בכלל להשיג כספים למימון הפקת סרט ואי אפשר לנצל אותו מסחרית בשלב השווק וההפצה. מה שכנראה מבלבל אותך זו השאלה למי יש את הסיי ביחס לקאט הסופי וזה עניין חוזי שלא שייך לזכויות. אגב גם עניין הקרדיט לבמאי, כן/לא ובאיזה אופי הוא שאלה חוזית שלא שייכת לתחושת בטן או לתפיסה של צדק טבעי.
    אם באמת אתה עומד לביים סרט דוקומנטרי, מניח שתבין בעיה זו לאשורה בשלב שבו תכנס להליך מעשי.
    אגב. אם אני צריך להמר, התחושה שלי שבמקרה הזה הצדק לצידו של המפיק – זוכרים תמקרה ההוא שבה אמרה ההיא שאם זה המצב אז "גם לי גם לך לא יהיה"

  4. נדב 8 אוגוסט 2008 ב - 0:25 קישור ישיר

    האם זו לא דרישה סטנדרטית בחוזה התקשרות בין מפיק ובמאי – העברת מלוא זכויות הקניין למפיק

    ?

  5. movek 8 אוגוסט 2008 ב - 0:44 קישור ישיר

    אלה זכויות "ניצול מסחרי", או זכויות "קניין מעשי", זכוית "הקניין הרוחני" שיש להן משמעות אחרת ממה שמתואר כאן נשארות לעולם בידי מי שמחזיק בהן מלכתחילה ובכלל אינן ניתנות להעברה.

  6. דודי קינג 8 אוגוסט 2008 ב - 1:11 קישור ישיר

    מאחר והמפיק הוא האחראי, מקצועית ומשפטית, לסיומה המוצלח של ההפקה במסגרת התקציב והלו"ז, הוא לרוב ידרוש את מלוא הזכויות לפני שיקבל על עצמו את ההפקה. לעיתים הוא גם מקבל על עצמו את הסיכון הכלכלי של שלב הפיתוח ושלב גיוס הכספים, כך שאחריות זו היא כבר לא רק כלפי המשקיעים, אלא גם כלפי הונו שלו ממש. החלוקה הקלאסית היא שהבמאי הוא בעל האחריות האמנותית, והמפיק הוא בעל האחריות הכלכלית. מבין השתיים, מעל כשלון אמנותי לא מרחפת הסכנה של עיקול חשבונות הבנק.

    מנגד, במיוחד במקרים שבהם מדובר בבמאי מוערך שיש לשמו ערך בגיוס המימון ובקופות, הבמאי ידרוש ויקבל שותפות בהפקה, בשביל שליטה רבה יותר ביצירה שלו ובדרכי הפצתה. עדיין, לא כל המפיקים יסכימו להכנס לשותפות כזו (במיוחד הוותיקים והמנוסים מביניהם), גם אם מדובר בבמאי כוכב של סרט שסביר שיצליח.

    בנוגע לקרדיט, זו דווקא זכות השמורה לכל יוצר באשר הוא, כולל במאי קולנוע. זה מתוקף "זכויות יוצרים מוסריות" שאינן קשורות לזכויות היוצרים במובן המקובל של המילה, והן מעוגנות בחוק ברוב מדינות אירופה, וגם בישראל (ולכן, כנראה, הקרדיט הקטן בסיום הטריילר). מעניין לציין שתוקפה של זכות זו אינו פוקע לעולם.

  7. עמיצי 8 אוגוסט 2008 ב - 9:56 קישור ישיר

    ואם אנחנו כבר בענייני קרדיטים אז את הטריילר ערכה מיכל יניב. השיר שמופיע בטריילר הוא "100 percent light", של יעל דקלבאום שגם משחקת בסרט. זוהי הגרסה האנגלית ל"100 אחוז אור" שמופיע בדיסק של "הבנות נחמה" ואמורה לצאת בדיסק הבכורה של דקלבאום.
    ואם אנחנו כבר בענייני י. דקלבאום אז הנה:
    http://www.youtube.com/watch?v=0sD0TstMR8I
    סתם, עוד סרט שהיא שחקה בו.

  8. דרורית 8 אוגוסט 2008 ב - 9:58 קישור ישיר

    אופטופיק – בניק לינק גלנגרי גלן רוס ג'וניור
    (או "הבולדווינים האלה מתרבים כמו שפנים").

  9. יאיר הוכנר 8 אוגוסט 2008 ב - 13:16 קישור ישיר

    שלושת החברות שקנו את הסרט הן:

    Optimale
    החברה הצרפתית שמפיצה את ילדים טובים

    Pro-Fun
    המתחרה של GM Films שמפיצה את ילדים טובים. המנהל של החברה פנה אלי במסיבה במהלך פסטיבל ברלין ואני הפנתי אותם לאיתן ראובן.

    regent releasing
    שנהלתי איתם משא ומתן על ילדים טובים והפנתי את איתן אליהם

    בהמלצתי איתן הגיע לפסטיבל ברלין האחרון שם תפקדתי כשופט בתחרות הטדי. אם לא הייתי ממליץ לו לעשות זאת הוא לא היה פוגש את נציגי החברות ולא היה מוכר את הסרט במהירות שכזו.

    עוד הפנתי את איתן ראובן לנציגים של החברות הבאות
    ariztical
    Strand Releasing
    picture this
    tla releasing
    water bearer films
    שמפיצים את סרטי הראשון בארה"ב
    wolfe video
    media-luna
    Peccadillo Pictures
    ועוד רבים

    כולם נהלו איתי משא ומתן על ילדים טובים ועובדים מולי כספקי סרטים בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע הומו לסבי.

    בקשר ליחסי הציבור אני זה שפניתי אל אנשי התקשורת, אל נירית אנדרמן, איתי שטרן, ינון מילס, יאיר רווה ועוד רבים כדי שיסקרו את הסרט.

    במהלך פסטיבל ברלין מסרתי ידנית עותקים של הסרט למנהלי הפסטיבלים בניו-יורק, לוס אנג'לס, (שבהם זכיתי בעבר בפרסים), פילדלפיה, סיאטל, סן-פרנסיסקו, מיקס ברזיל, בואנוס איירס, ג'קרטה ועוד
    שלא נדבר שעם חלק ממנהלי הפסטיבלים נוצרו קשרי חברות והם תומכים ביצירתי בעקבות סרטי הראשון.
    אז שממש לא יקח לעצמו את הקרדיט על הפסטיבלים.

    ונציה פנו אלי באימייל ואני הפנתי את האימייל אל המפיק שישלח להם עותק.

    איתן ראובן עד הפקת הסרט עסק בקניית סרטי די.וי.די מחברת יוניטד קינג ומכר אותם לחנויות בארץ ובחו"ל.

    הבלגן הגדול נוצר בעקבות שתי סיבות עיקריות:
    נראה לי שראובן אוכל את הלב על ההשקעה שלו בתחרות האקדמיה ועל הכישלון הצורב, הוא טרח כבר להדגיש באוזני שבגללי הוא הפסיד כסף.

    הסיבה השנייה היא ההקרנה הנוספת בפסטיבל ההומו לסבי הבינלאומי של לוס אנג'לס. כידוע אזלו הכרטיסים לסרט כשבוע מראש והפסטיבל פנה אלי ואל המפיצים המקומיים בבקשה לעשות עוד הקרנה. הפנייה נערכה ביום ראשון בבוקר כשנפגשתי עם המפיצים לבראנץ כולנו שמחנו מאוד על ההצלחה המסחררת ובלי לחשוב הרבה אישרנו מיד את
    ההקרנה בלי להתייעץ עם איתן.

    כאשר שלחתי אימייל לרשימת התפוצה שלי כולל ליאיר רווה, קבלתי מהמפיק תגובה בה הוא מאשים אותי בהפסד של 1000 דולר שהוא היה יכול לדרוש מהפסטיבל. הוא אף איים על הפסטיבל בתביעה משפטית.

    זו הסיבה האמיתית לכך ששמי איננו מופיע בפרומו.

    ראובן גם משך את הסרט מפסטיבל מיקס ברזיל וטען באימייל שהוא שלח אלי שהדרישות הטכניות שלהם מוגזמות. האמת היא שהוא שלח אימייל למיקס ברזיל שבו הוא כותב על ההפסד הכספי שלו בלוס אנג'לס ושהוא לא מסכים שפסטיבלים ינצלו אותו יותר. מנהלת מיקס
    ברזיל סוזי קאפו היא חברה טובה שלי ומן הסתם מידעת אותי בתכתובת ביניהם.

    הפסטיבל היה מעוניין להטיס אותי לסאן פאולו ולממן את השהות שלי ולכן ביקש לא לשלם דמי הקרנה, דבר שגרתי שנהוג בעולם הפסטיבלים. כמו כן הפסטיבל הסכים להקרין עותק די.וי.די ולא עותק בטה שראובן לא יכול לספק.

    הסיבה היחידה שאיתן ראובן משך את הסרט מהפסטיבל בברזיל היא כדי לנקום בי על ההפסד הכספי שלו בלוס אנג'לס.

    חבל שחבר מימי הצבא יכול להיות כול כך עיוור מבחינה רגשית לאדם שיזם את הסרט, שכתב את התסריט, ביים את הסרט, לא עזב את חדר העריכה על כול שלביו, חירפן את המוסיקאים שלו, השתתף באופן פעיל בליהוק, עמל על יחסי הציבור, עזר בעיצוב האתר הרשמי וגם סידר את אולם הקולנוע היחיד בארץ שהסכים להקרין את הסרט באופן שוטף ובעצם עכשיו גורם לי להעמיד אנשים שהוא אוהב באמצע קרב.

    חבל שראובן נתן הוראה מפורשת לעורכת לא לתת לי קרדיט. לפי דבריו של שלומי שותפו של איתן אתמול בערב בטלפון, הראף-קאט הראשון הכיל קרדיט מרכזי.

    לפי דבריה של העורכת ראובן ביקש ממנה להסיר
    אותו. אגב אפילו את העורכת הנ"ל אני זה שיצרתי ביניהם את הקשר. היא חברה טובה של ניר נאמן אחד מחברי הטובים ביותר.

    מוזר שאני צריך לקבל לינק לפרומו מאדם שפנה אלי כדי לעזור למכור את הסרט לחברות הפצה בהולנד, אדם שאני הכרתי לאיתן. מוזר שאני צריך לשמוע מניר נאמן שנערך פרומו בלי ידיעתי.

    איתן היה מעוניין שאני אערוך את הפרומו בשבוע שלפי הפסטיבל ובמהלכו, דבר שבאופן מובן מאליו לא יכולתי לעשות בגלל עומס עבודה. הצעתי רעיונות לפרומו ובקשתי שיינתן לי קרדיט מרכזי כנהוג.

    אני נמצא כבר שבועיים בארץ מהרגע שחזרתי מלוס אנג'לס ולא זכיתי לפנייה מהמפיק בבקשה לקחת חלק בעריכת הפרומו. די ברור גם למה.

    אני אולי נאיבי כי לא האמנתי שהדברים יגיעו למה שהם הגיעו. במחשבה לאחור הייתי צריך לקרוא את הכתובת שהיתה על הקיר ולא אפרט מעבר לזה.

    וכן למדתי המון: למדתי שבחוזה עם המפיק הבמאי חייב לדרוש ששמו יופיע בפרומו במקום מרכזי ובכול אמצעי יחסי הציבור של הסרט בצורה מרכזית ובולטת, שפסטיבלים שמעוניינים להטיס אותו ולשכן אותו יזכו לקבל את הסרט בחינם, שפסטיבלים שמעוניינים לערוך רטרוספקטיבה יקבלו את העותקים של הסרטים ועוד.

    ואנקדוטה לסיום
    המפיק בשיא החובבנות שלח לחברת ההפצה האמריקאית את החוזים של הצוות בעברית, מן הסתם אף אחד שם לא קורא עברית והם הודיעו לראובן שהוא יצטרך לממן את התרגום. המפיק צעק על עורך הדין של החברה ועל עוד אנשים מספר. מה שגרם להם לזמן אותי לשיחה כדי לעמוד על טבעו של ראובן.
    אני הגנתי עליו ספרתי להם שהוא בסך הכול בחור טוב, שהוא לא מנוסה ולחוץ בגלל ההשקעה הכלכלית הגדולה בסרט. שלא יקחו את זה קשה.
    ברגעים אלו אני מצטער שהגנתי עליו.

  10. movek 8 אוגוסט 2008 ב - 14:23 קישור ישיר

    1.למי שלא ממש הבין בתיאוריה למה חובה שבידי המפיק יהיו הזכויות הבלעדיות אז הנה בא הוכנר ומספק דוגמא מעשית למצב הפוך שממנו אפשר ללמוד על הסיכויי להחזר השקעה בסרט כשהזכויות נשארות בידי במאי שמטבע הדברים לא מעניין אותו כסף (בייחוד כשהוא של אחרים) אלא רק ניפוח אגו.

    2. אני מאוד מקווה שלמקרא הפירוט ההוכנרי, המביך רצוי לומר, יהיו כאן ולו מעטים שישנו במידה מסויימת את התפיסה שלהם שלפיה לעולם מפיק הוא נבלה שרק חושב על כסף ואילו במאי הוא נפש אומנותית שכל מעיניו נתונים לאומנות לשמה. שם המשחק האמיתי הוא אגו וברוב הזמן אין בינו לבין אומנות ולא כלום.

    3. לעניין אגו. מותר לי לנחש שמסאו פאולו לא הציעו לך כבמאי כרטיס וארוח אלא הציעו באופן כללי כרטיס ואירוח וזה אומר שמבחינתם זה גם יכול להיות גם מפיק אירוח. העובדה שגם בתיאור פשוט כזה אתה מציב תעצמך במרכז וכל השאר לא נחשבים היא חומר טוב למחשבה.

  11. יאיר הוכנר 8 אוגוסט 2008 ב - 15:10 קישור ישיר

    כמפיק הסרט "ילדים טובים" דאגתי להחזר ההשקעה כול השחקנים והצוות הטכני קבלו צ'קים נחמדים מאוד ויקבלו גם לקראת ראש השנה עוד צ'קים, שלוש שנים אחרי שהסרט יצא למסכים.

    אני מאוד רוצה שהמפיק יחזיר את ההשקעה שלו ולכן עזרתי לו ביצירת קשר עם חברות ההפצה והסברתי לו שהוא חייב לדרוש דמי הקרנה מכול פסטיבל שהסרט מציג בו.

    אבל גם בקשתי ממנו שאם פסטיבל מזמין אותי כיוצר הסרט הוא ימנע מדמי הקרנה. גם בקשתי שיסכים לתרום הקרנה לפסטיבלים הסובלים מהומופוביה בארצות שבהם הם מתקיימים כמו בפולין ואינדונזיה. כמובן שהוא כתב לי באחד האימליים האחרונים שהוא לא יתרום את הסרט לשום פסטיבל.

    וברור שמעורב כאן גם אגו, אדם כותב תסריט, משכתב אותו בלי הפסקה, משקיע חצי שנה מחייו בהכנות לצילומים, חזרות, פגישות, אודישנים, חודש שלם של צילומים ושנה של עריכה ופוסט.
    זו יצירה שיצאה מהקרביים שלי, כול מי שרואה את הסרט ומכיר אותי רואה את היוצר מאחוריו ולא את המפיק.

    בקשר למיקס ברזיל
    סוזי קאפו מנהלת מיקס ברזיל פנתה לנציגי הקהילה היהודית בסאן פאולו והם מתכוונים לממן לי כרטיס טיסה ובית מלון למהלך הפסטיבל. הפסטיבל יקרין גם את סרטי הראשון "ילדים טובים" ו"פאקינג דיפרנט תל אביב" שהשתתפתי בבימויו והפקתו. וגם מקבץ של סרטים קצרים מהפסטיבל בניהולי.
    אז היא לא מעוניינת בנציג מהסרט היא מעוניינת בי כאיש קולנוע גאה ומנהל הפסטיבל בתל אביב.

  12. שלומי 8 אוגוסט 2008 ב - 15:31 קישור ישיר

    סתם שאלה מצד מי שכנראה לא ממש מבין: מה האטרקטיביות הכלכלית של סרט עצמאי כ"אנטארקטיקה" עבור מפיק אם בכלל? הרי מלכתחילה ההשקעה הכלכלית בסרטים מעין אלו היא בסיכון גבוה, ונועדה קודם כל לממש יומרות אומנותיות(או ניפוח אגו. מה שתגידו. כאילו מה, היצ'קוק לא עשה את יצירות המופת שלו כדי לנפח לעצמו ת'אגו? תתבגרו)ולא להפיק רווחים? אני לא חושב שמפיק הוא נבלה(כנראה היכרתי ת'מפיקים הלא נכונים… 🙂 ) ולא חושב שבמאי הוא נפש אומנותית מסכנה ותמימה. מה שכן, שידוך מפיק-במאי הוא שידוך בעל פוטנציאל מתח גבוה מלכתחילה. האם כל הרקע לשידוך הזה זו חברות מימי הצבא? האם באמת אין למר ראובן כל רקע בהפצת סרטי עצמאיים? לי השידוך הזה נראה מוזר. או לכל הפחות מאולץ.

  13. איתן (המפיק) 8 אוגוסט 2008 ב - 17:03 קישור ישיר

    הגיע הזמן שהמפיק יגיב לא ?

    יאיר מאוד רצה שהסרט יהיה סופר דל תקציב, דהיינו מצלמה פשוטה, תאורה מינמלית והפקה דלה. כמפיק, חשבתי קדימה, על העולם ולכם השקעתי מכיסי סכומים אדירים על מנת שהסרט יראה כמו שהוא (מושקע ואיכותי). לקחתי אנשי צוות ברמה, שחקנים מוכשרים (אשר חלקם באו בעקבות יאיר), וציוד משוכלל ויקר מאוד. איש הסאונד שעבד על הסאונד הובא מארה"ב (עבד על הסרט KING ARTHUR ובנות גילמור) וכל זאת על מנת שנקבל את התוצאה הטובה ביותר. ואי הפוסט שעבד על ביקור התזמורת ועוד סרטים גדולים נוספים.

    בעולם יש מספר מצומצם מאוד של חברות הפצה וזאת לא חוכמה גדולה להגיד לי – תפנה לחברה הזאת או לחברה הזאת. בסופו של יום – מי שהתקשר, בדק חקר ואף טס לפגישות בחו"ל (על חשבונו) הוא אני – וזאת במטרה להביא את העסקות המצולחות ביותר לסרט. במשך חצי שנה הקזתי דם במהלך המשאים ומתנים על מנת לתת לזה לקרות.

    הבמאי קיבל ממני תמיכה מלאה ואף בסצינות מסויימות הייתה התנגדות נחרצת לסצינות הסקס (מצד החשקנים והצוות) ונאלצתי לגעור בכולם על מנת שקיבלו את קביעת הבמאי – הודעתי לכולם – מה שהבמאי קובע זה מה שיהיה – תמיכה ללא שייג.

    הבמאי קיבלת יד חופשית ואף ניצל אותה לביזבוזים (שירים, מוסיקה ואנשי מקצוע הטובים בישראל).
    המשקעים החלו ביום שבו גאי זוארץ ביקש ממני לסגור את יום הצילומים. כאשר ביקשתי את חוות דעת של הצוות כולם הביעו הסכמה כי יש לסיים את יום הצילומים.
    הבנתי כי עקב מגבלות תקציביות נאלץ לוותר על צילומי 2 סצינות כתוצאה מכך ועלות צילומים שלהם תעלה עוד 5000$ נוספים – סצינות שהוגדרו כלא נחוצות.

    לראשונה בסרט השתמשתי בסמכותי כמפיק ונענתי לבקשת גאי זוארץ והצוות והודעתי על סיום הצילומים. מאותו יום במשך 7 חודשים הבמאי סירב לדבר איתי, זאת כאשר אנחנו באמצע צילומי הסרט !!! איפה נשמע דבר כזה ??

    יאיר ערך את הסרט ללא התערבותי לחלוטין ונתתי לו את הגיבוי המלא ואף אני מרוצה מהתוצאה.

    כאשר נאלצנו לערוך את הטריילר – יאיר היה עסוק מדי וביקש ממני לערוך אותו לבד (בניגוד למה שהוא טוען), וכך עשיתי – שכרתי עורכת טריילרים מקצועית והיא ערכה אותו על פי הדרך שהיא ראתה לנכון. היא פיזרה את הקרדיטים לאורך הטריילר מה שמאריך אותו והופך מסורבל (קיטועים באמצע) עבור הצופה. טריילר מטרתו ללהיות קצר וקולע ולכן כמקובל בטריילרים בינלאומיים ריכזתי את כל הקרידטים בסוף – כאשר יאיר הוא היחידי בעל שורה בודדת ומכובדת.

    למען הסר ספק – סוכם ביני לבין יאיר (חברה, לא לצחוק) כי הבסיס לקביעת הקרדיטים יהיה מושתת על שר הטבעות וכך היה – כך הקרדיטים בסרט וכך הקרדיטים בטריילר (לאחר בדיקה של הטריילרים של שר הטבעות).
    מה יותר מכובד מלהעתיק את פיטר גקסון ?

    נוצר מצב מביך, אשר נעשה בתום לבף בו שמות השחקנים הזוטרים מופיעים במהלך הטריילר בגדול כאשר שמו של הבמאי (והמפיק !) מופיעים בקטן בסוף.
    בלי לבדוק את העניינים, יאיר הכריז כי לא קיים קרדיט לבמאי ופתח במלחמת חורמה נגד המפיק.
    חשבת פעם להרים טלפון ולבקש יפה ובצורה מכובדת לבצע שינויים ? לא, למה שתעשה את זה – יאללה מלחמה.

    הוצעה הצעת פשרה (כי לשנות טריילרים זה כסף) כי שמות השחקנים יורדו מהטריילר וזאת על מנת לפאר את שמו של הבמאי – מה שהתקבל בבוז.

    חשוב להדגיש – זהוא **אינו** הטריילר הרשמי וכי הטריילר הרשמי כולל את שמו בצורה מכובדת.

    ישנו טריילר נוסף שנעשה עבור הסינמטק (לבקשתם) ובו שמו של הבמאי בגודל טקסט שהוא גדול יותר משם הסרט. מה עוד אדם צריך ??

    המבאי עוד פנה לקרן לקולנוע בדרישה לא לאשר את המענק – כסף שמיועד לשחקנים ולצוות – פשוט יריקה בפנים לכל מי שעמל קשה !!

    לגבי הפסטיבלים :
    1. יאיר אישר על דעת עצמו הקרנה נוספת ל 700 איש – בחינם. הפסד הכנסות של 8400$. לאחר שיחת הבהרה ההקרנה אושרה אולם ביקשתי ממנו להפסיק לאשר ללא ידיעתי.

    2. פסטיבל בפולין ואינודנזיה קיבלו אישור עקרוני. האישור בוטל עקב ההוצאות הרבות שכרוכות בהשתתפות בפסטיבלים – כסף שאין לי להוציא.

    3. פסטיבל מיקס ברזיל הוא פסטיבל הגדול ביותר בדרום אמריקה וגם העשיר ביותר. הפסטיבל דרש 9 הקרנות חינם בתמורה להטסתו של יאיר – יאיר אישר להם את הנושא וכל זה שלא על דעתי והסכמתי.

    לאחר בירורים קצרים הבנתי כי לא הפסטיבל ממן את הטיסה – אין שום סיבה בעולם שהם לא ישלמו.
    כמו כן הם דרשו עותק מיוחד (לא קיים בישראל) שעלות ההכנתו עולה כ 600$. הודעתי לפסטיבל שאין באפשרותי להסכים לעותק מיוחד זה (עקב בעיות תקציביות). לאחר משא ומתן ממושך עם הפסטיבל סוכם כי הסרט אכן ישתתף בפסטיבל והם כן משלמים עבור השתתפות הסרט. כנראה שחברתו הטובה סוזי קפאו שכחה לספר לו.

    4. פסיטבל אירלנדי הציע לי או לבמאי לטוס לפסטיבל (ללא קשר לתשלום על ההקרנה). הבמאי לא היסס לרגע וחטף את ההצעה ואישר את השתתפותו. אולי גם לי מגיע לטוס ? חשבת על זה ??

    חשבת על זה לאחר שאני (כן חמוד שלי – אני) מימנתי מכיסי הפרטי 1500$ על מנת להטיס את יאיר לפסטיבל בארה"ב שנערך לפני שבועיים. כנראה שאת זה הוא גם שכח לספר לכולם.

    בשום כתבה או ראיון (בארץ ובחו"ל) הבמאי בכוונת תכילה לא הזכיר את המפיקים או מי מהבכירים של הסרט, לא חילק קרדיט, לא אמר תודה או חלק את ההצלחה של הסרט עם מישהו אחר – רק הוא הוא והוא. הוא היחיד שזוכה להערכה ולא המפיק, הצלם, העורך, העוזר במאי, השחקנים, סאונד, מוסיקה, ומי לא ? ההצלחה היא של כולם – כ ו ל ם.

    ואף אחד לא פצה פה, כולם שתקו ובלעו את הצפרדע.
    אז כשחס וחלילה השם שלך טיפ טיפה קטן אז אוי ואובי – גנבים, שודדים, הרסו לי את החיים והבייבי שלי. אוי מסכן שלי……..רחמים.

    לסיום רציתי לספר לכם שמשפחתי (אישה יפה ו 2 ילדים מתוקים) זכו לאיומים : "אני יגמור אותך ואת המשפחה שלך" אף המילה השמדה העולתה בשיחה. (מעניין מה הכוונה). הוא יחסל אותי כמפיק, ידאג שאני יפסיד כספים, מתפלל שאני לא יחזיר את ההשקעה, ועוד מלא השמצות…..

    איך אומרים בעברית ……. נו בוא נראה אותך גבר.

  14. איתן (המפיק) 8 אוגוסט 2008 ב - 17:07 קישור ישיר

    תשובה לפוקסי – אני מימנתי את הסרט

    ל MOVEK – תודה על התמיכה.

    לשלומי – כן אפשר להרוויח, כן לקחתי סיכון וזאת מאהבה שלי לתחום וקולנוע. ולא, אני לא מגולומן ולא מחפש תהילה.

    למפיק יש זכות בלעדית בכל ההחלטות. כולל אם בכלל לשים קרדיט של מישהו. מעולם לא חשבתי או העלתי על דעתי להסיר את שמו של הבמאי מהסרט, למרות שהזכות נתונה לי.

  15. חנה 8 אוגוסט 2008 ב - 18:38 קישור ישיר

    חברי צוות ויוצרי אנטרקטיקה שלום
    כמי שנכחה ביצירת הסרט מתחילתו ועד סופו (לא באופן פעיל) אני חושבת שהגיע הזמן להפסיק את המלחמות.
    המפיק והבמאי כמו שכולכם יודעים בוודאי, בעלי יכולות מדהימות כל אחד בתחומו, הצליחו בעזרתכם ליצור יצירה יוצאת דופן וחבל שלא תינתן לצופים הזכות לשפוט בשם מלחמת התהילה (אגו, מגלומניות ואיך שלא תקראו לזה).
    אני אין בידי המידע לשפוט אך ככל הנראה השניים האלה (המפיק והבמאי) אינם יכולים ואולי לא רוצים לפתור את הנושא, אך בידכם מוטלת האחריות ונמצא הכוח להביא לידי הקרנת היצירה הזו והצלחתה.
    טריילר, מניסיוני, אינו בעל פורמט קבוע, ואם הבמאי מרגיש שנשללה ממנו הזכות על יצירתו בגלל ששמו אינו מופיע בתחילתו, ייתכן והוויכוח אינו קשור בכך כלל, והטריילר הוא רק קטליזטור, על אחת כמה וכמה שמדובר רק בטריילר ראשוני. אנא, במאי ומפיק יקרים, הירגעו!
    חישבו מה מונח על הכף, והאם שווה שפרי עמלם של כל כך הרבה אנשים (שאת רובם אני מכירה באופן אישי ויכולה להעיד שמגיע להם להתגאות ביצירתם) ירקב בגלל טמטום של שניים?
    יאיר, שקול שנית את הצעתו של המפיק בדבר השינוי הקל בטריילר שיביא לכך ששמך יופיע ראשון לצד שם הסרט בסיום הטריילר (הרי שיש מספיק טריילרים בעולמנו שנראים כך, ואל תיתן לקטטנויות ואגו להשפיע על שיקוליך).
    איתן, אומנם הכוח בידך כמפיק, אבל חשוב להתחשב גם בדרישות הבמאי (למרות יחסי האיבה) ולו רק כדי להוציא את היצירה לאור בצורה מכובדת.
    אנשי צוות אנטרקטיקה המדהימים, אנא, נסו בכל כוחכם להשפיע על שני הצדדים להגיע לפשרה האמורה, הרי השקעתם מאמצים יזע ודמעות לשם יצירת הסרט הזה, אל תשבו בצד בזמן שמתנהלת מערכה על לא כלום, הרי מי מכיר טוב יותר מכם את השניים על מגרעותיהם ומעלותיהם? קדימה, לפעולה!!!!

  16. רוג'ר ראביט 8 אוגוסט 2008 ב - 19:19 קישור ישיר

    כצופה מהצד, אני יכול להגיד שהמלחמה הזאת נראית לי מיותרת לגמרי.

    יאיר – ז-ה ר-ק ט-ר-י-י-ל-ר!! למען השם. והרי ידוע לך (או לפחות כך אני משער) שזהו אינו הטריילר הרשמי ושהקרדיט שלך כבמאי עוד יוכל להופיע בגדול ובגאווה שם. אז למה כל המלחמה הזאת? מה זה נותן? יש לי הרגשה שזה נובע מאגו בלבד. אני חושב שהתעצבנת מחלק מההחלטות של איתן כמו סיום יום הצילומים. אבל אתה צריך להבין שחלק מההחלטות שהוא קיבל היו משיקולים כספיים וזה לגיטימי לגמרי. אני מאמין לאיתן שהוא לא חושב אך ורק על התהילה ושיש לו הערכה ואהבה לקולנוע. אבל מה לעשות שגם לאיתן אין סכומים אינסופיים של כסף ושאם כל הכאב שבדבר, הוא צריך לחשוב גם על הכיס הפרטי שלו ולא רק על מה שטוב לסרט. אם זה המצב, אני מציע לך לשקול שוב את פעולותיך. שלא תדפוק את הסרט שלך עצמך. קח את עצמך בידיים ותפסיק לחשוב רק על עצמך, מה שאתה רוצה ומה הכי טוב בשבילך. אלא על היצירה שלך ומה שהכי טוב בשבילה.

  17. דן ברזל 8 אוגוסט 2008 ב - 19:57 קישור ישיר

    ולי כקורא מהצד זה נראה כמו מקרה קלאסי שבו שני הצדדים צודקים וגם טועים, ובעיקר מפספסים לגמרי את התמונה הגדולה בגלל התעקשות על הפרטים.

    יאיר ואיתן, שמישהו מכם (לא משנה מי) ירים לשני טלפון, שבו לקפה ותדברו. יש לכם בסופו של דבר מטרה משותפת והיא לקדם את הסרט. תחשבו על זוגות שמתגרשים, ותבינו מה אתם כרגע עושים לילד שלכם מרוב שאתם מרוכזים בעצמכם. שימו את זה בצד, תתגברו על עצמכם ויאללה, לכו תעשו קולנוע במקום להשחית מילים בבלוגים.

    תנו לי לחסוך לכם את השורה התחתונה של הויכוח פה: אף אחד מכם לא יצא ממנו טוב, אלא אם הוא יסגר בסולחה.

  18. מקמ"ש 8 אוגוסט 2008 ב - 20:10 קישור ישיר

    אף אחד לא יוצא מהויכוח הזה טוב גם אם הוא ייגמר בסולחה. שני הצדדים יכולים עכשיו רק לנסות למזער את הנזק.

  19. שיגור 8 אוגוסט 2008 ב - 20:15 קישור ישיר

    עצה למפיק. תמצא מישהו שיגיה את הפוסטים שלך. טיפהלה מביך

  20. מצחיק 8 אוגוסט 2008 ב - 20:36 קישור ישיר

    אני חושבת שזה ממש קומדיה, הסערה בכוס תה הזו, על גודל של פונט בקרדיט לטריילר, או על עמלה להקרנה בפסטיבל הומואים באינדונזיה. והכל בכלל בגלל סרט קומדיה אמצע-הדרך. לא איזה סוקורוב אלמודוברי חס וחלילה.
    אלוהים ישמור עלינו. אני בהלם. כמה אגו יש לאנשים האלה. וכמה חוסר בושה. "Official Selection of Venice" הם כותבים בטריילר, כאילו סומכים על זה שאף אחד לא יבדוק אם זה נכון או לא, ושאולי זה לא כל כך Official כמו שהם אומרים. מצא מין את מינו.
    שמישהו ילמד אותם להסב אפילו טיפה מהאנרגיות האלה ליצירה.

  21. מצחיק 8 אוגוסט 2008 ב - 20:40 קישור ישיר

    וזו, אגב, הOfficial Selection, כי יש אנשים שיכולים לשקר בפרצוף, אז אני צריכה להיות מוכנה לזה.

    http://www.labiennale.org/en/cinema/festival/program/

  22. אבינתן 8 אוגוסט 2008 ב - 20:42 קישור ישיר

    לא ברור לי מדוע שני הצדדים בחרו לגרור סכסוך מתמשך לבלוג הקולנוע הזה. נראה שתהליך של בירור וגישור בדלתיים סגורות יעזור מעט יותר.(בצירוף של מישהו אובייקטיבי, אולי אפילו מגשר מקצועי.)

  23. יאיר הוכנר 8 אוגוסט 2008 ב - 21:36 קישור ישיר

    ותגובה אחרונה שלי

    1.היו אודישנים לסרט וכמובן יובל רז, תומר אילן ודביר בנדק שעבדו איתי על "ילדים טובים" לא עשו אודישנים, יובל רז ליהק את הסרט ועשה עבודה מדהימה. רבקה נוימן, לוסי דובינצ'יק, ליאת אקטע וגיא זו-ארץ שאהבו את התסריט הצטרפו לפרויקט בגללו. אושרי סהר, עופר רגירר ויפתח מזרחי המדהימים היחידים שעברו אודישנים והתקבלו באופן מיידי.

    2.היה צוות טכני מעולה והושקע בו רבות, אני מאושר וכבר אמרתי תודה אין ספור פעמים גם לאיתן וגם לשלומי.

    3.אני לא המפיק של הסרט ואין מתפקדי לנהל משא ומתן. העברתי את האימליים והטלפונים של האנשים ומתפקידו של המפיק לנהל את המשא ומתן.

    4.המפיק רומז שהוא טס מספר פעמים, הוא טס פעם אחת לברלין.

    5.אם היתה תמיכה מלאה כולל סצנות הסקס למה סצנות הסקס של אחד מכוכבי הסרט רוככו ביום הצילומים? למה אז לא עמדת מאחורי כאשר אותו שחקן שנייה לפני הצילומים אמר לי שהוא לא יעשה זאת? אל תדבר איתי על תמיכה על הסט.

    6.גיא זו-ארץ רצה להמשיך בצילומים, יובל רז רצה להמשיך בצילומים ואתה לא הבאת את האביזרים שבקשתי ממך כבר בצהריים. הצילומים שהיו צריכים להתחיל בצהרי היום התעכבו בגלל שהמפיקים לא הביאו את הציוד, ישבנו בדירה וחיכינו לציוד, שחקן מסוים לא הגיע בכלל לצילומים כי משהו שכח לספר לו שהוא מצטלם ולא הרחיב על החובבנות וזריקת הזין על הצוות שהיתה באותו היום. היה מדובר ביום צילומים שנגרר על לפנות בוקר מאחר ולא יכולתי יותר לעבוד ואחרי 14 או 16 שעות עבודה קרות ובלתי נסבלות קטעתי את יום הצילומים. זו היתה ההתפרצות הגדולה היחידה שלי על הסט.

    7.הצילומים המשיכו כסדרם ואינני מחויב לדבר עם אדם שיורק ליוצר שלו בפנים תוך כדי חיוך ואח"כ מתפלא למה הוא עצבני.
    8.
    אני מאושר שאתה מרוצה מהתוצאה. אני חושב שהיא הוכיחה את עצמה מעל ומעבר ראה הביקורות הטובות בחו"ל והמכירות המאוד מוצלחות.

    9.שוחחתי עם מיכל העורכת של הפרומו והיא אמרה לי בדיוק מה היו ההוראות ואל תשקר.

    10.לעולם לא קבעתי עם איתן ראובן שטות כמו קרדיטים על סמך שר הטבעות.

    11.ישבנו מול אלון גרבוז שביקש ממך להוסיף את שמי בטריילר. חייכת ולא דברת על טעות בתום לב, מעניין שוב פעם אני מעדיף להאמין לעורכת ולא לשקרן הסדרתי.

    12.למחרת בבוקר צלצלתי לשלומי לברר מתי נכנסים לעריכה והוא אמר לי שאין בכוונתכם לערוך מחדש את הטריילר. אז כן הרמתי את הטלפון, כן צלצלתי לשותף שלך והייתי מאוד נחמד, וכן אמרו לי שאין בכוונתכם להוסיף את הקרדיט. כמובן שאני כעסתי ואמרתי בלהט הרגע שאתם לוקחים ממני את הילד שלי, ואיך אתה תרגיש שייקחו ממך את הילדים. לא ברור לי איך איתן ראובן חושב שאני אקח ממנו את הילדים שלו ואיך אני אפגע במשפחתו. אשתו דורית, היא אחת הנשים המדהימות, הטובות והיפות שאני מכיר, לא הייתי עושה דבר כדי לפגוע בה. כשהם נפרדו אחרי שנים של חברות נפגשתי איתה, שוחחתי איתה בטלפון מספר פעמים והייתי בין האנשים שדחפו את איתן לחזור אליה ולהתחתן.
    מה אני כבר יכול להגיד שיהרוס את חיי הנישואים שלך?
    אתה באמת חושב שאני מסוגל לפגוע במלאך כמו דורית ובילדים שלך?

    13.איפה הטריילר הרשמי? למה שבועיים לפני ההקרנה של הסרט בקולנוע בתל אביב הוא לא קיים? האם הטריילר הרשמי הוא הספוט שיהיה בפלאזמה של הסינמטק? למה הטריילר הרשמי שאתה כול הזמן כותב עליו וקיים לטענתך לא עלה באינטרנט?

    14.קרן הקולנוע מעניקה לסרט 66 אלף ₪ על סמך עבודתי. זה מה שנאמר על ידי דויד ליפקינד לצמד המפיקים. הוא אמר להם במפורש אין לו מושג מי הם ושהוא זקוק לאישור בכתב של יוצר הסרט. אם יוצר הסרט חש מאוים על ידי המפיקים אין סיבה שהוא יעזור להם. במכתב כתוב שאני מבקש להשהות את המענק עד שהטריילר יתוקן. אל תדבר איתי על עבודה קשה אני חי את הפרויקט הזה מרגע כתיבת השורות הראשונות שלו בשנת 1999 עד רגעים אלו. לא ראיתי אגורה שחוקה מהפרויקט הזה אבל כן גיליתי שאנשים מסוימים יכולים להיות נקמנים.

    יש לי תמיכה של חלק מהצוות אפילו בקבוצת הפייסבוק הקוראת להחרים את הסרט, הצטרפו לקבוצה הצלם של הסרט, עוזר הבמאי וחלק מהשחקנים. מעניין למה הם מצדדים בי ולא בך?

    15.כפי שטענתי קודם איתן ראובן מתנקם בי בגלל ההקרנה בלוס אנג'לס :"יאיר אישר על דעת עצמו הקרנה נוספת ל 700 איש – בחינם. הפסד הכנסות של 8400$". אני לא אשרתי על דעת עצמי, זה היה במהלך ארוחה עם חברת ההפצה שהתלהבה לא פחות ממני. אתה באמת חושב שהפסדת 8400$ בלוס אנג'לס? אתה באמת חושב שיש פסטיבל בעולם שהיה משלם לך את הסכום הזה?

    16.פסטיבל בפולין ואינודנזיה קיבלו אישור עקרוני. האישור בוטל עקב ההוצאות הרבות שכרוכות בהשתתפות בפסטיבלים – כסף שאין לי להוציא. הייתי שמח לדעת איזו הוצאה גבוהה בקשר לפסטיבלים בוארשה וג'קרטה משלוח עותק די.וי.די? אני הייתי מממן את משלוח עותקי ה די.וי.די. מבחינתי מדובר כאן באידיאולוגיה חברתית אבל אצלך אידיאולוגיה יש צבע של כסף בלבד.

    17.פסטיבל מיקס ברזיל הוא פסטיבל הגדול ביותר בדרום אמריקה וגם העשיר ביותר. הפסטיבל דרש 9 הקרנות חינם בתמורה להטסתו של יאיר – יאיר אישר להם את הנושא וכל זה שלא על דעתי והסכמתי. לאחר בירורים קצרים הבנתי כי לא הפסטיבל ממן את הטיסה – אין שום סיבה בעולם שהם לא ישלמו.
    כמו כן הם דרשו עותק מיוחד (לא קיים בישראל) שעלות ההכנתו עולה כ 600$. הודעתי לפסטיבל שאין באפשרותי להסכים לעותק מיוחד זה (עקב בעיות תקציביות). לאחר משא ומתן ממושך עם הפסטיבל סוכם כי הסרט אכן ישתתף בפסטיבל והם כן משלמים עבור השתתפות הסרט. כנראה שחברתו הטובה סוזי קפאו שכחה לספר לו.
    18. התכתובת מהשבוע עם מנהלת הפסטיבל
    Thu 7 Aug 03:52:21

    DateIDT 2008
    From: "Suzy Capó" Add to Contacts
    Subject: Re: Antarctica by Yair Hochner
    To: "Yair Hochner"
    Hi Yair,

    Yes, I've been in contact with Eitan.
    He won't waive the screening fee, even if we are screening a DVD. We are still negotiating.
    Best,

    Suzy

    On Tue, Aug 5, 2008 at 12:21 AM, Yair Hochner wrote:
    Dear Suzy

    Hope you are fine and doing well,
    Is there any news?

    all the best
    Yair Hochner

    אני נמצא בקשר עם סוזי וזו התכתובת מהשבוע.

    19. פסטיבל iris לקולנוע הומו לסבי, הוא פסטיבל בקרדיף בוולס ולא באירלנד.
    מידע בסיסי שלא תשלח בטעות את הסרט למקום הלא נכון.

    מדובר בפסטיבל שמשתף פעולה עם הפסטיבל בתל אביב, אתם יכולים לראות את הלינק לאתר הפסטיבל שלהם באתר של הפסטיבל של תל אביב ולינק לפסטיבל שלנו באתר שלהם. אני נמצא איתם בקשר שוטף כבר מאפריל בקשר לשיתופי פעולה והם הציעו לי להיות שופט בתחרות היוקרתית שלהם לקולנוע קצר. מעניין מה איתן ראובן כמפיק שלא היתה לו שום החלטה אומנותית היה מספר לקהל ואלו תשובות הוא היה עונה.

    איך אדם ללא השכלה מקצועית חוץ מחיבה עצומה לסרטי צ'אק נוריס ופעולה, סטרייט מוחלט היה מסוגל לשפוט בתחרות לקולנוע קצר קווירי?
    זה כמו שפסטיבל נשים בצרפת היה מקרין את "אור" ומרק רוזנבאום היה מחליט לטוס במקום קרן ידעיה. לינק לאתר הפסטיבל בתל אביב: http://tlvfest.com/ לינק לאתר הפסטיבל בקרדיף: http://www.irisprize.org/partners/index.html
    20. לא ידעתי שאתה מממן את הטיסה ללוס אנג'לס, גיליתי זאת בישיבה אצלם כאשר הם הציעו לי לטוס לוונציה על חשבונך ואז שאלתי אותם האם גם הטיסה הזאת על חשבונך והם צחקו וענו שכן. בקשתי מהם לממן את הטיסה מכיסם ודחיתי הצעה מאוד מפתה לבית מלון וכרטיס טיסה לונציה.
    21. איתן טוען שבשום כתבה או ראיון (בארץ ובחו”ל) הבמאי בכוונת תכילה לא מדבר על הצוות של הסרט: שטויות במיץ עגבניות!!!! בסך הכול ראיינו אותי פעמיים על הסרט ובשני בראיונות שוחחתי על השחקנים והצוות: הינה שני לינקים לראיונות שבו אני מדבר על השחקנים והמוסיקאים: http://www.gogay.co.il/content/article.asp?id=7170http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/735/746.html התפרסם ראיון במעריב במהלך יוני שבו ספרתי על העבודה המדהימה של לוסי וגיא. בנוסף לזה התפרסם ראיון באתר גוגיי בו אני משוחח לא רק על השחקנים אלא גם על המוסיקאים שעבדו על הסרט. אני תמיד מתראיין ומדבר על צוות השחקנים, המוסיקאים, הצלם וגם עליכם המפיקים. מה נעשה אתה ושלומי לא מעניינים את הכתבים ובעריכה אתם נערכים החוצה, תתרגל לזה אתה לא ג'רי ברוקהיימר וגם לא מרק רוזנבאום, אתה לא מעניין מספיק שיכתבו עליך, אתה בתחילת דרכך, ואתה לא ממש מעניין את העיתונות לא המקומית ולא העולמית.
    בעצם אולי עכשיו אחרי כול הבלגן ירצו לראיין אותך כדי להוציא ממך עוד לכלוך ושקרים.
    נצל את 15 דקות הזוהר שלך. לינקים לכול הידיעות שנכתבו על הסרט: http://www.antarcticathemovie.com/press.htm

    כיוצר הסרט והאיש שיזם אותו, כתב אותו, ביים אותו, ליווה אותו בכול שלבי העריכה, יחסי הציבור, בניית האתר ובסופו של דבר האיש שנותר ללא כלים למלחמה עשיתי את הכול כדי להוכיח לאיתן שהוא לא היחיד בעל הכוח והוא לא היחיד שיכול לפגוע בי וגם לי יש כלים לפגוע בו ובמקום שהכי כואב לך בכיס.

    איתן כותב: "בוא נראה אותך גבר."
    ראינו אותך!

    איתן ראובן התחייב להוריד את הטריילר היום (8.8) בחצות נחיה ונראה, אולי יהיה לסיפור הזה סוף טוב אבל עם טעם לוואי מחורבן.

    למסקנות אישיות בחיים אני לא אחתום על חוזה כמו שחתמתי עליו ואני ממליץ לעוד במאים לא להתפתות לכסף קל ומהיר ולחשוב טוב מאוד לפני שהם נכנסים להפקה עם אנשים שאינם אנשי מקצוע. להתייעץ עם עורך דין, עם איגוד הבמאים והתסריטאים ולא לתת לתשוקה שלכם ליצור לשלוט בהחלטות שלכם.

    תודה לרווה על המקום שהוא נתן לנו לפרוק קצת עצבים. מקווה שבפעם הבאה שאוזכר כאן או אכתוב כאן זה יהיה בקונוטציות אחרות. שבת שלום.

  24. איתן (המפיק) 8 אוגוסט 2008 ב - 21:37 קישור ישיר

    שמעתם פעם על פרסום חינם ?
    אין דבר כזה פרסום רע – יש פרסום.
    הסרט מקבל חשיפה גדולה מאוד ואנשים ילכו לראות את הסרט בזכות השחקנים והצוות המופלא ואני לא מאמין שיש אחד שלא ילך כי הפונט בגודל לא לטעמו 🙂

    יאיר רווה טוען שהוא יושב ונהנה לראות את המריבה (שמתרחשת במוחו של הוכנר) – אין שום מריבה ולי אין שום ויכוח עם אף אחד. יחסי ציבור אלו הביאו לכך שאתם קוראים על הסרט, מביעים עניין ואף בטח מספרים לחברים שלכם הל ה"טירוף" באנטרקטיקה.

    לגברת המצחיקה, אם לא הייתי עיוורת או מוגבלת היית רואה כי הסרט נבחר באופן רשמתי כ 1 מתוך 12 המועמדים לאחד הפרסים החשובים בקולנוע הקווירי והוא ה QUEER LION AWARD. השימוש בלוגו נעשה על דעת הפסטיבל ובאישורם ובעזרת השם, ב 4.9 (טקס ההכרזה) אוכל להודיע חגיגית על זכייתנו בפרס היוקרתי.

  25. רותם 8 אוגוסט 2008 ב - 21:43 קישור ישיר

    מצחיק באמת:
    התגובה האחרונה של המפיק מחזקת את ההרגשה שהייתה לי מקודם שאני מופתע שאף אחד לא חשב עליה מקודם – הכל מפוברק למען יחסי ציבור ותו לא.

  26. עמיצי 8 אוגוסט 2008 ב - 22:48 קישור ישיר

    משהו מהצפייה בטריילר חורה לי שלא קשור בכלל במלחמת מפיק/במאי (אולי). נראה כאילו הטריילר הולך בגדול על הקטע של הסקס. זו לא ההומופוביה שלי שמטרידה אותי אלא השימוש בסקס. באופן כללי סקס בסרטים הוא על פי רוב מיותר ומשמש כ-filler או כאמצעי מלאכותי למשיכת קהל. סרט צריך להשען על הדרמה שלו ולאפשר לסקס להיות שם אם הוא נדרש לעלילה, באופן שבה הוא משרת אותה. אחרת, הסקס נהיה פורנוגרפי במקרה הסביר ובמקרה הנפוץ יותר, פשוט משעמם.
    אתמול ראיתי את הגרסה הארוכה של אפוקליפסה עכשיו. זו גרסה באמת ארוכה. עם זאת, למרות התיאורים הויזואליים המורכבים והארוכים של המלחמה, הסקס שקיים בסרט הוא על גבול הצניעות.
    גם כשהסקס מעניין ויזואלית ועלילתית כמו ב"שורטבאס" עדיין נשאלת השאלה, האם זה מה שהומוסקסואליים רוצים שהתדמית שלהם תכלול? כלומר, סקס בכל מיני תנוחות וזוויות? דווקא בטלוויזיה הקדמה כבר מזמן כאן, וישנם זוגות הומוסקסואליים בסדרות "רגילות". חלק מהזוגות האלה נראים עושים סקס באותה מידה שבה הזוגות הסטרייטים עושים זאת, כלומר, במינימום הנדרש כדי לא להפריע לעלילה. הם לא מאופיינים באופן מיוחד על ידי המיניות שלהם, גם אם אין, באופן מובן, התעלמות ממנה.
    מצפייה בטריילר לא הצלחתי להבין מי הן הדמויות, ועל מה הסרט. אבל אולי אני לא קהל היעד. מה אני מבין, אני בסך הכל סטרייט.

  27. איתן (המפיק) 9 אוגוסט 2008 ב - 2:28 קישור ישיר

    עמיצי, זה בדיוק כל הרעיון – זה סוג של טיזר משני שאמור לגרות את קהל היעד שמחפש את הסקס בסרט. הטריילר הרשמי של הסרט יציג את העלילה עצמה ולא את הפרובוקטיביות שלו. סקס מוכר ואנחנו מתהדרים בזה שהסרט שלנו הוא הסרט הישראלי הפרובוקטיבי ביותר עד היום ואני גם מניח שייקח הרבה זמן עד שיקום יורש.

    הסרט עולה ממש בקרוב, ותוכל כמו כולם, להיחשף לדרמה קומית מרגשת ומצחיקה – יש סקס, הרבה אבל זה לא הורס למי שלא אוהב.

    הסרט עולה בכל הסינמטקים בישראל, ומקווים שהקהל בישראל יחבק את הסרט כמו הקהל בחו"ל.

    בגלל שאתה סטרייט אתה מתקשה להבין מה כל המהומה בסקס אבל הקהילה ההומו-לסבית מחפשת סרטים עם סצינות סקס מרשימות ובמיוחד כאשר הקאסט הוא מושך מאוד חיצונית – מה שהופך אותו לווינר בכל הפסטיבלים הממוקדים שקהל הספציפי הזה.

    או בשפה פשוטה – הצלחה בטוחה והחזר כסף בטוח 🙂

  28. אודי 9 אוגוסט 2008 ב - 9:30 קישור ישיר

    היי איתן ויאיר

    מספיק עם המלחמות, תוציאו את כל האנרגיה בהפצת הסרט. אתם לא רוצים להות במקום של סרט שנגנז בזכות מריבה גדולה בין מפיקי הסרט, הסרט נקרא "מלאכים ברוח" משנת 1992, בבמויו של גור הלר, עם משה איבגי, ענת עצמון ואורי גבריאל. אנחנו מעולם לא זכינו לראות את הסרט הזה ויש אומרים שהוא מעניין.