08 יוני 2012 | 09:49 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

האזינו: קטעים מפסקול "העולם מצחיק"

זה כבר הפך להרגל שאני מאוד מרוצה ממנו: לא רק הצצות לטריילרים, אלא אפשרות להאזין לקטעים מפסקולי סרטים רגע לפני שהם יוצרים. אני, אישית, אוהב להגיע לסרט כשאני כבר מיודד עם התימות המוזיקליות שבו. אז הנה, קטע בן חמש דקות מתוך פסקול "העולם מצחיק" של שמי זרחין שמרכז את הנעימות העיקריות מתוך הסרט ואת המוטיבים המוזיקליים של הדמויות הראשיות. זו, למעשה, האוברטורה של פסקול הסרט, אלא שהיא אינה ממוקמת בסרט בפתיחה, במקום שבו אוברטורה אמורה להיות, אלא בסוף. בהמשך מוסיף מלחין הפסקול, יונתן בר-גיורא, כמה מילים על המוזיקה, לסרט השלישי הוא מלחין לזרחין:

 

(לחצו על הלינק להפעלת הנגן)

 

"העולם מצחיק", פסקול

 

מסביר יונתן בר-גיורא:

"את המוזיקה של ה'כוכבים של שלומי' ו'אביבה אהובתי' כתבתי הרבה לפני שהסרטים צולמו. כי ככה שמי עובד. הקצבים והצלילים שנרקחו בהשראת התסריט הפכו לבסוף לפסקול הסופי. גם ב'העולם מצחיק' נכתבה המון מוזיקה בשלבים מוקדמים מאוד, חודשים לפני הצילומים, אלא שהפעם קרה משהו אחר. כבר בשלבים הראשונים של העריכה הרגשנו שהסרט המתהווה דורש ניגונים אחרים מאלה שליוו אותו בשלב הרעיון.
"רק מנגינה אחת מאלה שנכתבו לפני הצילומים שרדה. אפשר לשמוע אותה בגרסתה המלאה רק כשהסרט נגמר ועולות הכותרות, ולתוכה נשזרו גם חלקים מהמנגינות שנכתבו בתקופת העריכה. והיא זו שמצורפת כאן. כל חלקיה מצטרפים למעין אוברטורה, כזו שלרוב מנגנים בהתחלת היצירה, אבל בסרט בו הגיבורים הרבים מחפשים סוף לסיפוריהם אך מוצאים רק התחלות – אוברטורה על הרולר היא לגמרי הגיונית…".

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה