22 יולי 2012 | 16:20 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

דר דילערים (יש עדכון)

מתוך דף הפייסבוק של אמיר קולבי

 

בלאגן הבוקר מגיע בחסות הפוסטר הירושלמי של "הדילרים". זה ריטואל קבוע ומעורר חימה – מעורר חימה מכל הכיוונים – שבו כולם מאשימים את כולם. זה התחיל עם פוסט של אמיר בר-קול בפייסבוק שקלט בירושלים גרסה אחרת של הפוסטר של "הדילרים" – ללא יובל שרף ומיכל גבריאלוב.

 

בתגובה פרסמו אנשי יונייטד קינג, מפיצי הסרט, תגובה בפייסבוק שלהם: "ככלל, חברת יונייטד קינג פועלת בהתאם להנחיות חברות השילוט בערים השונות. לצערנו, צנזור דמויות נשיות משילוט חוצות הינו תוצר של החלטה פסולה לטעמנו. בשנתיים האחרונות נאבקנו ללא הצלחה באותה הנחיה פסולה, ובמקביל יצאנו חדשות לבקרים לתקשורת לגבי צנזור בסרטים רבים. אנו נמשיך להאבק על מנת שההנחיות הבלתי שוויוניות הללו ישונו לאלתר."

 

זה כזה בולשיט. באמת. לבי צונח מייאוש כשאני רואה את הריטואל הזה, שכולל מסכת של גלגולי עיניים. יונייטד קינג מנסה להגיד "זה לא אנחנו, זו חברת שלטי החוצות", כאילו שהפוסטר נלקח מהם מכוח ועבר טיפול בידיים זרות. העיפו מבט בפוסטר הירושלמי: זה פוסטר אחר! זה צילום אחר! הרי ברור שמלכתחילה אנשי יונייטד קינג הכינו גרסה נטולת נשים לפוסטר של "הדילרים".

 

זה ריטואל קבוע. קבוע כמו שלכת או כמו חמסינים. יש בירושלים כמה וכמה שבאבניקים שמשחיתים פוסטרים עם נשים. זו גרסת הצניעות של תנועת אד-באסטרס. בעלי חברות הפרסום בירושלים, במקום להילחם במשחיתים, החליטו להילחם במפרסמים ומלכתחילה לא מסכימים לקבל פרסומות עם נשים לתלייה בירושלים, מחשש שישחיתו להם את הציוד. המפרסמים מצידם מסכימים. ואז קורה אחד משני דברים: יש רשת בתי קולנוע אחת, כולכם יודעים איזו, שביד אחד מוציאה לחברת הפרסום את הגרבה ה"צנועה" וביד השנייה הם מיד גם מוציאים הודעה לעיתונות תחת הכותרת "צנזורה בירושלים!". וכך הם גם משתפים פעולה עם חברת הפרסום, גם יוצאים נגדה, וגם זוכים לכותרת בתקשורת על היותם הקורבנות האמיתיים של המאבק הזה. יונייטד קינג טעו וחיכו שיתפסו אותם על חם כדי להוציא את ההודעה לעיתונות שבה הם מנסים להציג את עצמם כמי שנכפה עליהם הקמפיין הזה, בשעה שהם בבירור משתפי פעולה של חברות הפרסום: זו צנזורה עצמית שנובעת מפחד. זו צנזורה עצמית שמפרסם מרכזי כמו יונייטד קינג יכול בקלות למרוד בה אם רק יחליט שזו מטרתו.

 

אבל הפוסט המקורי של קולבי בפייסבוק היא זו שחושפת את הפרדוקס האמיתי שבסיפור הזה. תראו לאן הגענו: אין לנו (וב"לנו" אני מתכוום גם לחילונים וגם לחרדים) שום בעיה להציג סמים ומסוממים בשלטי חוצות, אין לנו שום בעיה שילדינו יביטו בפוסטר יצביעו על קססה וישאלו אותנו "אבא, מה זה?", אבל יש לנו בעיה עם נשים. אם להיות פוריטניים, לפחות להיות עקביים.

 

תוספת, 18:00: הנה מכתב שנשלח אחר הצהריים מאחראית הפרסום של יונייטד קינג בפרסום גולן אל לירון אדרי, מנהלת ההפצה של יונייטד קינג (והבת של). המכתב מבהיר ש-א) משרד הפרסום נוטל על עצמו אחריות על עניין הפוסטרים נטולי הנשים בירושלים; ב) הפוסטרים נטולי הנשים נתלו בירושלים על פי דרישה מחברת השילוט הירושלמית, זוהר שלטים; ג) משרד הפרסום לא ידע (ולא עודכן) שתקנה עירונית חדשה אוסרת על הדרת נשים משלטי חוצות; ד) הפוסטרים יוחלפו לאלתר.

 

 

לכבוד:

לירון אדרי

יונייטד קינג

הנדון: שילוט "הדילרים"

 

בהמשך לעליית שילוט "הדילרים" בירושלים ע"ג שלטי זוהר חוצות, הנני מצרה על כך שהשלטים הועלו ללא דמויות הנשים בפוסטר.

השלטים הועלו בגרפיקה הנוכחית, עקב הנחיה גורפת שנתנה לנו ע"י ניסים מזוהר חוצות לפיה לא ניתן להעלות שלטים בירושלים בהן מופיעות נשים.

לצערי, זו אינה הפעם הראשונה ששלטים עולים בירושלים בצורה זו.

אנו מתנצלים על אי הנעימות שנוצרה, אך לא ידענו שיצא חוק עזר עירוני חדש המונע הדרת נשים גם בשילוט.

אנו מברכים על ההוראות החדשות, ואין ספק, שלו ידענו על קיומם, היינו מתעקשים על העלאת גרפיקת השלט המקורי, או נמנעים מלהעלות כלל את השלטים בירושלים.

 

אי לכך אנחנו פועלים באופן מיידי להחליף את כל השלטים שצונזרו מהם נשים בשלטים מקוריים התלויים ברחבי הארץ.

בברכה

נעמה מליחי נחום

פרסום גולן

 

מסקנה? בראבו לאמיר בר-קול שבהנפת תמונה אחת בפייסבוק תיקן את העולם – או קלקל אותו, תלוי מאיזה כיוון אתה מסתכלים על זה – בתוך יממה אחת.

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “דר דילערים (יש עדכון)”

  1. ק 22 יולי 2012 ב - 18:22 קישור ישיר

    חבל שכל הסיפור קורה עם הדילרים ולא עם המשגיחים. זה היה מקבל נופח אירוני במיוחד.

    • צור שפי 23 יולי 2012 ב - 5:00 קישור ישיר

      נופך, אף אחד לא מפליץ (נופח) כאן, אני מקווה.

  2. כנרת 22 יולי 2012 ב - 18:23 קישור ישיר

    מסוג האירועים שלא ברור אם הם יותר מרתיחים או יותר מגוחכים.

  3. צביקה 22 יולי 2012 ב - 18:57 קישור ישיר

    כבוד לאמיר קולבי כמובן. אלא שללא ניסיון להיות קטנוני ולריב על קרדיטים, כדאי להזכיר (וגם לתת קצת כבוד) שהכל התחיל בדף הפייסבוק של 'לא מצונזרת' כאשר אולג דרבקין צילם את התמונה הירושלמית והעלה אותה לדף…ומאז זה התחיל להתגלגל.
    הנה המקור:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=417893618262097&set=o.255096121189114&type=1&theater

    כמו כן, חברי הקבוצה מתורגלים בפעולות שכאלה והפצצנו את הדף של יונייטד קינג בתגובות ופוסטים. התגובה שלהם לאחר 24 שעות היא הישג משותף להרבה אנשים ולכן קבל תיקון קל רק למען הסדר הטוב וההרגשה הכללית של אלה שעומדים על המשמר האזרחי. מוזמנים להצטרף כחברים בקבוצה כי המלאכה עוד רבה….תודה!

  4. אידיש 22 יולי 2012 ב - 21:03 קישור ישיר

    מצחיק שקראת לפוסט דר דילרים – כי צלצלתי הבוקר ליונייטד קינג – וענה לי תקליט באידיש… באמת, קטע מוזר, אין לי מושג מה זה היה, אולי מישהו הצליח להשתלט על הקו בתגובה. אחרי שתי דקות צלצלתי שוב ואז כבר זה היה המענה הרגיל

  5. שרונקה 22 יולי 2012 ב - 21:04 קישור ישיר

    "אך לא ידענו שיצא חוק עזר עירוני חדש המונע הדרת נשים גם בשילוט". אם לא היה יוצא חוק עזר עירוני זה היה ממש סבבה.

  6. אילן 23 יולי 2012 ב - 1:30 קישור ישיר

    מסריח מפרובוקציה שתוכננה מראש.

  7. מיכאל גינזבורג 23 יולי 2012 ב - 13:20 קישור ישיר

    מחרימים נשים? תחרימו את בית הקולנוע.
    ישראל 2012 הופכת לאירן וזה עצוב.

  8. אמיר בר-קול ולא אמיר קולבי 24 יולי 2012 ב - 9:59 קישור ישיר

    אהלן יאיר, תודה על הפרגון. רק הערה קטנה – כפי שניתן לראות בפייסבוק שלי לא קוראים לי אמיר קולבי אלא
    אמיר בר-קול

    =================

    רוה לאמיר: תיקנתי. סליחה על הטעות ותודה על התיקון.


השאירו תגובה