10 אוגוסט 2012 | 12:59 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

"רווקה פלוס", הטריילר


 

אני לא יודע להגיד לכם באופן חד משמעי אם זה טריילר טוב או לא, אבל הוא בהחלט מייצג את סרטו החדש של דובר קוסאשווילי, שהוא פארסה פרועה, גרוטסקית וחסרת עידון או כל יחס לפוליטיקלי קורקטיות. (שמשום מה בוואלה, שקיבלו את הבכורה על הטריילר לפני כמה ימים, החליטו שהסרט הוא "מלודרמה". מה?).

 

בימים האחרונים מפיצים אנשי טרנספקס, מפיקי הסרט ומפיציו, בשמחה גדולה בפייסבוק את הלינק למאמר שפורסם ב"הארץ" מאת צפי סער שמכתיר את "רווקה פלוס" דווקא כסרט פמיניסטי רדיקלי, להבדיל מהטענות הראשונות נגד הסרט מאת נשים שטענו שהוא מיזוגני. ובכן, נתחיל בזה: הפרוספקטים המסחריים של סרט "שונא נשים" זהים לחלוטין לסרט "פמיניסטי רדיקלי". איש, או אשה, לא ירצו לראות לא את זה ולא את זה, כך שאני לא יודע למה אנשי טרנספקס חושבים שהטקסט מ"הארץ" מקדם את סיכוייו המסחריים של סרטם.

 

אבל סרט שמצליח להוציא משתי נשים שונות שתי אבחנות פוליטיות קוטביות – האחת רואה בו "שונא נשים" והשנייה מצדיעה ל"פמיניזם הרדיקלי" שבו – הוא בהחלט סרט מבריק שמצליח לחשוף משהו עקום במציאות הפוסטמודרנית שבה הוא פועל, מציאות שאין בה אמת אחת, אלא רק תגובות אישיות וסובייקטיביות שכנראה מייצגות יותר את אידיאולוגיית הכותב מאשר את אידיאולוגיית היוצר אותו מנתחים. כי אני תוהה: האם קוסאשווילי הוא מיזוגני או פמיניסט רדיקלי? תחליטו.

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “"רווקה פלוס", הטריילר”

  1. איתן 10 אוגוסט 2012 ב - 13:28 קישור ישיר

    הבהרה: אין לי בעיה עם סרטים פרובוקטיביים ("וביום השלישי", "הנותנת", "אנטיכרייסט") או אנטי פוליטיקלי קורקט (נגיד, "ברוז'" של מרטין מקדונה, או "שומר חוק" של אחיו). את כל הסרטים שציינתי אהבתי מכיוון שראיתי בהם כוונה מעבר לפרובוקציה. הסרט של קוסשוילי הוא קומדיה ברוטלית, שזה לגיטימי לגמרי בעיניי, אבל לטעמי הקומדיה עשויה לא טוב (או במילים אחרות: היא פשוט לא מצחיקה), אז מה שנשאר ביד הוא רק הפרובוקציה נטו. ופרובוקציה לשם פרובוקציה לא מעניינת אותי, ואפילו דוחה אותי.

    מצד שני, ברור לי לגמרי הקו השיווקי של טרנספקס. הם מנסים לרכב על הפרובוקציה (והם עושים את זה כבר יותר מחודש). זה נאמר במפורש גם בטריילר ("סרטו הסנסציוני של דובר"). אבל זה לא ילך. הסרט הזה יביא פחות צופים מ"התגנבות יחידים".

  2. פידלר 10 אוגוסט 2012 ב - 14:42 קישור ישיר

    אחלה טריילר. הלוואי שהסרט היה טוב כמוהו

  3. לירון 10 אוגוסט 2012 ב - 15:05 קישור ישיר

    נראה דוחה במיוחד.

  4. אורון 10 אוגוסט 2012 ב - 15:29 קישור ישיר

    "בהחלט סרט מבריק שמצליח לחשוף משהו עקום במציאות הפוסטמודרנית שבה הוא פועל, מציאות שאין בה אמת אחת, אלא רק תגובות אישיות וסובייקטיביות שכנראה מייצגות יותר את אידיאולוגיית הכותב מאשר את אידיאולוגיית היוצר אותו מנתחים".
    ואני תוהה אם אתה מתכוון ברצינות. זה פשוט סתם סרט גרוע, שאפילו יוצריו יודעים שהוא גרוע ולכן משווקים אותו כפרובוקטיבי. לנתח אותו בכלים יענו-פוסט-וואטאבר זה לגמרי לא לעניין, לא קשור ולא ברור. יצא גרוע, קורה, הכל בסדר. סרטים גרועים מוציאים מאנשים תגובות קוטביות וזה גם בסדר. לא מצליח לחשוף, לא מנסה לחשוף, לא קשור אפילו בטעות למציאות. פשוט לא. ולדובר אין אידאולוגיה, למקרה שתהית.
    ולא, לא צפיתי בטריילר – הסרט הספיק לי.

    • יאיר רוה 10 אוגוסט 2012 ב - 15:33 קישור ישיר

      "רווקה פלוס" הוא סרט לא טוב. וגם יש בו משהו מבריק. איך שני המשפטים האלה מתיישבים יחד, אנסה להסביר (גם לעצמי) בביקורת שלי עליו בעוד שבועיים.

  5. אלי 10 אוגוסט 2012 ב - 17:00 קישור ישיר

    תגובות קוטביות לאותו סרט או לכל יצירת אמנות בכלל לא הופכות אותה למבריקה.

  6. חיים 10 אוגוסט 2012 ב - 18:18 קישור ישיר

    נותן תחושה של פדרו אלמודובר מינוס השיק מינוס המודעות. יכול להיות שחתונה מאוחרת היה יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל?

  7. יוסי ק. 14 אוגוסט 2012 ב - 15:52 קישור ישיר

    לא מיזוגני – מִיזוֹגִינִי
    וכן, זה ברור מכל סרטיו.


השאירו תגובה