11 מרץ 2024 | 01:00 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2024: דיווח חי ורשימת הזוכים

ליל האוסקרים, ואנחנו ערים. השנה, מוקדם מהרגיל. רשת איי.בי.סי רוצה להגדיל את הרייטינג אז היא הקדימה את השידור בשעה, ואמריקה עברה אתמטל לשעון קיץ, וככה הטקס למעשה הוקדם בישראל בשעתיים, ואנחנו מתחילים ב-1:00 במקום ב-3:00. אז…

רפרשו את הדף, כי הוא מתעדכן.

התחלנו.

ג'ימי קימל מנחה בפעם הרביעית. והוא מתחיל כשהוא יושב על יד ברבי (מרגו רובי).

"ברוכים הבאים לאוסקר ה-96. תראו כמה אנשים אמיתיים יושבים כאן. תודה שהגעתם, ועוד בזמן. כםי שאתם יודעים התחלנו השנה שעה מוקדם יותר, אבל עדיין נגמור מאוד מאוד מאוחר".

"אנחנו חוגגים היום את המיטב שבמיטב, ובעיקר את הלהיט הכי גדול של השנה 'ברבי', איזה הישג – לקחת בובת פלסטיק שאף אחד כבר לא אהב ולהפוך אותה לאייקון פמיניסטי. וזה קרה בזכות גרטה גרוויג, שרבים האמינו שהיתה צריכה להיות מועמדת לבימוי. (כולם מוחאים כפיים). אתם מוחאים כפיים, אבל אתם האנשים שלא הצביעו לה".

"הסרט השני הכי מועמד הערב הוא 'מסכנים שכאלה' שביים יורגוס לנתימוס. לעורך הסרט גם קוראים יורגוס, ושניהם מועמדים לאוסקר. האם הם יזכו? Yorgos is as good as mine".

"האורך הממוצע של עשרת הסרטים המועמדים השנה הוא 2:20 שעות, שזה עליה של 3 דקות משנה שעברה. 'רוצחי פרח הירח' כל כך ארוך שכשהלכתי לקולנוע לראות אותו עשיתי פורוורד לדואר שלי לבית הקולנוע. הוא כל כך ארוך שהייתם יכולים לנהוג לאוקלהומה ולפתור את הרציחות האלה בעצמכם".

"זו היתה שנה קשוחה עם שביתות שהעלו שאלות קיומיות לגבי התעשיה שלנו. זו היתה שנה שהוכיחה שזו לא רק תעשייה רדודה, אלא תעשייה מאוגדת, עיר של איגוד חזק".

1:21. הפרס הראשון. שחקנית משנה.

ג'יימי לי קרטיס, שזכתה בשנה שעברה על "הכל בכל מקום בבת אחת", עולה לצד זוכות נוספות מהעבר: מרי סטיברג'ן, לופיטה ניונגו וריטה מורנו.

שחקנית משנה:

דאוויין ג'וי רנדולף, "נשארים לחג"

רנדולף נתנה את נאומי הזכייה הכי טובים בעונת הפרסים הזאת.

ג'ימי קימל: "הקטגוריות הבאות הן לסרט אנימציה ארוך וסרט אנימציה קצר. תרימו ידיים אם נתתם לילדים שלכם למלא את הקטגוריה הזאת".

כריס המסוורת ואניה טיילור ג'וי אולי יעניקו עכשיו אוסקר לבמאית ישראלית?

סרט אנימציה קצר:

"War Is Over: Inspired by the Music of John and Yoko".

לא "מכתב לחזיר" של טל קנטור. חבל. שון לנון אונו עולה על הבמה יחיד עם הבמאי דייב מולינס ומאחל לאמו, יוקו אונו, יום הולדת 91 שמח. יוקו אונו כעת באנגליה, שם מתקיימת תערוכה מקיפה מיצירותיה בטייט מודרן.

סרט אנימציה ארוך:

"הנער והאנפה", היאו מיאזאקי

זה האוסקר השני של מיאזאקי-סאן, שזכה כבר על "המסע המופלא". כמה סרטים יפניים יזכו באוסקר עד סוף הערב? זה הראשון. ואגב, "השכן שלי טוטורו" של מיאזאקי הוא כעת הצגה מופלאה ביופיה באנגליה בהפקת הרויאל שייקספיר קומפני והיא זכתה בפרס האוליבייה לבימוי בשנה שעברה, אז בגיל 81 העולם נזכר במיאזאקי, שוב. מיאזאקי לא הגיע לטקס.

1:45. קימל: "הקטגוריות הבאות הן של תסריט מקורי ותסריט מעובד. מה שמעלה את השאלה באיזה גיל אפשר להגיד לתסריט שהוא מעובד".

מליסה מקארתי ואוקטביה ספנסר מגישות את הפרסים.

תסריט מקורי:

"אנטומיה של נפילה", ז'וסטין טרייה וארתור הררי

זה הזוג הנשוי הראשון שזוכה הערב באוסקר. כמה יהיו כאלה עד סוף הערב?

תסריט מעובד:

"מעשיה אמריקאית", קורד ג'פרסון

לא רק שני זוגות נשואים היו מועמדים השנה בקטיגוריות התסריט (טרייה והריי וגרטה גרוויג ונואה באומבך), גם שני תסריטאים מהטלוויזיה שהיו מועמדים השנה על התסריט הראשון שלהם שהופק לקולנוע: דיוויד המינגסון על "נשארים לחג" וקורד ג'פרסון על "מעשיה אמריקאית" שקורא להוליווד לעשות 20 סרטים ב-10 מיליון דולר במקום סרט אחד ב-200 מיליון.

1:54: השיר הראשון לערב זה. בילי אייליש ואחיה, פיניאס אוקונל, מבצעים את "What Was I Made For" (מה תכליתי בעולם?) מתוך "ברבי".

2:00 השעה הראשונה עברה ועכשיו קתרין אוהרה ומייקל קיטון עם פרס האיפור והשיער. כאן "גולדה" מועמד. האם האף של בראדלי קופר יזכה באוסקר?

איפור ושיער:

"מסכנים שכאלה"

נו, ברור. ראו כאן. היו רבים שהימרו כאן עם "מאסטרו" והאף של בראדלי קופר, שהיה טעות ולא אוסקר. "מסכנים שכאלה" – כך אני חוזה – ימשיך להפתיע לאורך הערב.

ועכשיו, האם "מסכנים שכאלה" ינצח את "ברבי" בעיצוב האמנותי?

עיצוב אמנותי:

"מסכנים שכאלה"

כן.

כמו שכתבתי כאן – "מסכנים שכאלה" הבריטי מנצח את "ברבי" האמריקאי, למרות ששני הסרטים מספרים פחות או יותר את אותו סיפור.

במלאת חמישים שנה לרגע ההוא באוסקרים שבו איש ערום רץ מאחורי דיוויד ניבן בשידור חי, עולה ג'ון סינה ערום עם מעטפ למבושיו לתת פרס למעצבי התלבושות. זה רגע שיחזור בקליפים עתידיים באוסקרים:

תלבושות:

"מסכנים שכאלה"

שוב, "ברבי" מפסיד.

2:20: ברגע זה – בהטרלת ענק של ועדת מיון המועמדים בקטגוריית השיר המקורי, באופן כזה שיביא בוודאי לפיזורה המיידי – מוצג על במת האוסקרים שיר מקורי מועמד לאוסקר שנשמע כמו מזמור אינדיאני עתיק בביצוע מקהלת שבט האוסייג', שגם מבצעת אותו בסרט "רוצחי פרח הירח".

באד באני ודוויין ג'ונסון עם פרס הסרט הבינלאומי. הזוכה הצפוי הוא "איזור העניין", האם תהיה הפתעה?

סרט בינלאומי:

"איזור העניין"

זו הפעם הראשונה שאנגליה זוכה בפרס הסרט הזר/הבינלאומי. "איזור העניין" הוא סרט דובר גרמנית ופולנית. זה הסרט השני בכיכובה של סנדרה הולר שזוכה באוסקר הערב, אחרי "אנטומיה של נפילה". זה האוסקר הראשון של ג'ונתן גלייזר, שביים את "לידה" ואת הקליפים של ג'מיראקוויי. גלייזר, בנאומו, מוחה על כך שיהדותו נחטפה על ידי הכיבוש והמלחמה, והוא קורא להפסיק את הדה-הומניזציה שהובילה לטבח ב-7 באוקטובר ולהרג בעזה.

ריאן ריינולדס ואמילי בלאנט במערכון על ריב בין "ברבי" ו"אופנהיימר", ועם מחווה לפעלולנים.

בפודקאסט שלי (האזינו כאן) דיברתי על זה שלדעתי גזלו מדואה ליפה מועמדות לשיר שלה מתוך "ברבי" שהוא השיר הכי מזוהה מתוך הסרט והיה יכול להיות רגע נהדר ומלא אנרגיה בטקס. אבל הוא לא קיבל מועמדות, אבל בשעה וחצי מאז שהטקס התחיל השיר כבר נוגן פעמיים, כולל השיר הראשון שנשמע כשהטקס התחיל, כי הוא באמת הכי מסיבה והיה צריך להיות מועמד.

ועכשיו חמישה זוכי אוסקר לשעבר בקטגוריית שחקן המשנה עם פרס האוסקר. רוברט דאוני ג'וניור נראה הכי שמח להיות שם, רוברט דה נירו נראה הכי אדיש.

שחקן משנה:

רוברט דאוני ג'וניור, "אופנהיימר"

איירון מן זוכה באוסקר. הנראטיב של רוברט דאוני ג'וניור, מהשחקן הכי בעייתי בתעשייה לכוכב הכי גדול בה לזוכה אוסקר, הוא אחד הסיפורים הכי יפים בתולדות הוליווד. "אני מודה לילדות הדפוקה שלי", הוא פותח את נאום התודה שלו, "ואז לאקדמיה, בסדר הזה".

2:46: ארנולד שוורצנגר ודני דה-ויטו מתאחדים אחרי "תאומים" אבל אומרים: "אנחנו מגישים יחד כי שנינו ניסינו להרוג את באטמן". הם מעניקים את הפרס לאפקטים.

אפקטים מיוחדים:

"גודזילה מינוס אחד"

הסרט היפני השני שזוכה הערב (השלישי, "ימים מושלמים", הפסיד מקודם ל"איזור העניין"). זו הזדמנות לאמריקאים להתוודע לעניין שביפן ממשיכים להפיק סרטי גודזילה כל הזמן, והם אפילו זוכים שם בפרסי אקדמיה. אבל בהמשך החודש הזה ייצא "גודזילה נגד קונג", של אולפני וורנר. זה בטח יבלבל לא מעט אנשים.

ועכשיו עריכה.

עריכה:

"אופנהיימר", ג'ניפר ליים

זו המועמדות הראשונה שלה.

3:00. שעתיים לתוך הטקס. גיירמו, הסייד קיק של ג'ימי קימל, מחלק שוטים של טקילה לכל הקהל. ואז אמריקה פררה וקייט מקינון עם קטע ההגשה הכי מצחיק הערב, בהשתתפות סטיבן ספילברג.

תראו:

ואז:

סרט תיעודי קצר:

"The Last Repair Shop"

אם לילי גלאדסטון תזכה הערב בפרס השחקנית, היא תהיה הזוכה השניה הערב ממוצא אינדיאני, אחרי בן פראודפוט, שביים את הסרט עם כריס באוורס. צפו בסרט המלא כאן.

סרט תיעודי ארוך:

"20 ימים במריופול", מסטיסלב צ'רנוב

צ'רנוב אומר שזה האוסקר הראשון בתולדות אוקראינה. "אהיה הבמאי הראשון על הבמה הזאת שיגיד הלוואי שלא הייתי עושה את הסרט הזה, הלוואי שרוסיה לא היתה תוקפת את אוקראינה ולא היתה הורגת עשרות אלפים אוקראינים".

זנדאיה עם פרס הצילום.

צילום:

"אופנהיימר", הויטה ואן הויטמה

זה האוסקר הראשון לצלם ההולנדי-שבדי, וכנראה בכיר צלמי הפילם כרגע בהוליווד. "הנה בקשה לצלמים הצעירים: נסו לצלם בפילם, זה קל יותר". ואן הויטמה היה מועמד לאוסקר לפני זה על צילום "דאנקרק" של נולן.

רמי יוסף ואיסה ריי עם סרט קצר.

סרט עלילתי קצר:

"הסיפור המופלא של הנרי שוגר", ווס אנדרסון

ווס אנדרסון לא הגיע לטקס לקבל את האוסקר הראשון שלו. ואני מופתע, כי בינתיים זכו שלושת הסרטים הראשונים ברשימת סרטי השנה שלי.

ג'ון מולייני עם הפרס לעיצוב סאונד. אני חושב שיש איזשהו מהלך להפוך את מולייני – הרוברט דאוני ג'וניור של הסטנדאפיסטים – למנחה האוסקרים של השנה הבאה. הוא כבר הנחה את את טקס האוסקרים למפעל חיים והיה מצוין, והנה הוא שוב.

סאונד:

"איזור העניין"

אוסקר שני ל"איזור העניין" הערב.

3:30: הרגע הגדול של הערב – ריאן גוסלינג מבצע את "I'm Just Ken", הסצינה הכי טובה מתוך "ברבי". מארק רונסון, מלחין השיר, איתו על הבמה. והנה גם סלאש מגאנז אנד רוזז מצטרף לסולו גיטרה, וגרטה גרוויג ומרגו רובי מצטרפות לשיר מכסאותיהן, ובילי אייליש מתפקעת מצחוק. יופי של סצינה.

הנה הוא:

אריאנה גראנדה וסינתיה אריבו באות לקדם את "Wicked" בכיכובן וגם להעניק פרסים לשיר ולפסקול.

פסקול:

"אופנהיימר", לודוויג גורנסון

גוררנסון, יליד שבדיה שלמד ועובד בלוס אנג'לס, זכה כבר באוסקר על "פנתר שחור". בגיל 39 יש לו כבר שני אוסקרים.

שיר:

"What Was I Made For", בילי אייליש ופיניאס אוקונור, מתוך "ברבי".

האחים לבית אוקונור זכו כבר באוסקר על "אין זמן למות". בגיל 22 לבילי אייליש יש כבר שני אוסקרים.

סיקוונס "לזכרם" מתחיל עם מחווה לאלכנסדר נבלני, שהסרט התיעודי עליו זכה באוסקר בשנה שעברה. ואז גם מייקל גמבון, אלן ארקין, בו גולדמן, ג'וליאן סנדס, אנדרה בראוור, צ'יטה ריוורה, טום ווילקינסון, ג'יין בירקין, פול רובנס, פייפר לורי, ריאן אוניל, ריצ'רד ראונדטרי, ריוצ'י סקמוטו, רובי רוברטסון, מתיו פרי, ג'ון ביילי, ריצ'רד לואיס, ביל באטלר, קרל וות'רס, וויליאם פרידקין, גלנדה ג'קסון, טינה טרנר. ולבסוף באותיות קטנות עוד הרבה מאד שמות.

שחקן:

קיליאן מרפי, "אופנהיימר"

אגב, קולמן דומינגו היה מועמד ל"ראסטין" וג'פרי רייט מועמד ל"מעשיה אמריקאית", אבל הם שיחקו יחד גם ב"ראסטין".

לפני 40 שנה הוא זכה באוסקר על "רשימת שינדלר" (שנה אחר כך הוא העניק אוסקר לרוברט זמקיס על "פורסט גאמפ") ועכשיו סטיבן ספילברג מעניק את פרס האוסקר לבימוי. (ספילברג מועמד בםרס הסרט הטוב על הפקת "מאסטרו").

בימוי:

כריסטופר נולן, "אופנהיימר"

סוף סוף אוסקר ראשון לבמאי ולתסריטאי של "היוקרה", "באטמן מתחיל", "האביר האפל", "התחלה" ו"בין כוכבים".

זה עוד מעט נגמר. עוד שתי קטגוריות והולכים.

הקטגוריה הכי קשה לחיזוי הערב מגיעה עכשיו, פרס השחקנית. סטון, גלדסטון או הולר.

מישל יהו, סאלי פילד, ג'ניפר לורנס, שרליז תרון, וג'סיקה לאנג מציגות את המועמדות.

שחקנית:

אמה סטון, "מסכנים שכאלה"

בגיל 35 לאמה סטון יש כבר שני אוסקרים, הראשון היה על "לה לה לנד".

קימל: "חברים תקרעו את המעטפה (של אמה סטון) שלא נתבלבל עם פרס הסרט". ב-2018, כשקימל הנחה, היה הבלבול הגדול בין "לה לה לנד" ו"אור ירח", כי התבלבלו שם המעטפות עם זו של אמה סטון שסכתה על "לה לה לנד".

אל פצ'ינו מגיע לחגוג 50 שנה ל"הסנדק 2" ולתת את הפרס לסרט הטוב ביותר.

סרט:

"אופנהיימר"

אמה תומס וכריסטופר נולן הם הזוג הנשוי השני שזוכה הערב באוסקר.

לסיכום: "אופנהיימר" – 7. "מסכנים שכאלה" – 4. "איזור העניין" – 2. "ברבי" – 1. "רוצחי פרח הירח" – 0.

בהימורים שלי קלעתי ב-19 מתוך 23 קטגוריות.

"

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “אוסקר 2024: דיווח חי ורשימת הזוכים”

  1. איתן 11 מרץ 2024 ב - 1:32 קישור ישיר

    אם 5 שחקנים/יות ידברו על 5 שחקנים/יות, זה באמת יהיה טקס ארוך

  2. איתן 11 מרץ 2024 ב - 2:17 קישור ישיר

    אני הייתי אומר לג'ון סינה
    That took some Balls
    ושמת לב ש"אופנהיימר" עוד לא זכה בכלום?

  3. איתן 11 מרץ 2024 ב - 3:20 קישור ישיר

    אוי, זה מאכזב. ווס אנדרסון זוכה והוא לא בא לקחת את הפרס?

  4. Eran 11 מרץ 2024 ב - 3:24 קישור ישיר

    רק אותי מעצבן הטקילה פרודקט פלייסמנט באמצע הטקס?

  5. איתן 11 מרץ 2024 ב - 3:25 קישור ישיר

    דרך אגב, מה קרה לוולי פפיסטר? הוא צילם את הסרטים של כריס נולאן עד "התחלה", הלך לביים סרט כושל עם ג'וני דפ, ונעלם, ובכך השאיר את הבמה להוויטה ואן הויטמה.
    ============
    רוה לאיתן: הסרט הכושל עם ג'וני דפ וקיליאן מרפי. ומרגע שאתה במאי אתה לא חוזר להיות צלם. פפיסטר כיום מביים פרסומות.

  6. Eran 11 מרץ 2024 ב - 4:09 קישור ישיר

    יש סיבה לזה שנולן עזב את הבמה לצלילי שודדי הקאריבים של האנס זימר?

  7. Eran 11 מרץ 2024 ב - 5:01 קישור ישיר

    בראיון פוסט זכיה מתברר שאבא של בילי ופיניאס עבד במאטל, יצרנית הבובה.


השאירו תגובה