05 אוגוסט 2012 | 18:17 ~ 18 תגובות | תגובות פייסבוק

בקרוב: "סינמסקופ" עוזב את הבית

 

הנה בשורה בלעדית ל"סינמסקופ": בתחילת חודש ספטמבר "סינמסקופ" ואורנג' יסיימו את שיתוף הפעולה ביניהם. להתראות ותודה על הדגים.

 

שיתוף הפעולה ביני ובין אורנג' התחיל ב-2008 בתיווכו וביוזמתו של גדי שמשון. זה היה אמור להימשך שנה עם אופציה לשנה נוספת, ונגמר עם כמעט ארבע שנים של שיתוף פעולה. אלה היו ארבע שנים די מדהימות מבחינתי ומבחינת הבלוג שבו הוא צמח וצמח והגיע לכמה וכמה שיאים. וכן, גם הפרנסה נהייתה נוחה. אז לסיכום ארבע השנים האלה אני חייב המון תודה ליניב זך ולשי גיסין באורנג' שהיו פרטנרים נהדרים, וכמובן לגדי שמשון שהיה מעין אבא של הבלוג בשנים האלה.

 

מה הלאה? בתחילת ספטמבר – אני מקווה שכבר ב-1 בחודש – "סינמסקופ" יזנק מחדש בכתובת המקורית שלו, cinemascope.co.il (אתם מוזמנים כבר להכניס אותה למועדפים שלכם. הכתובת ההיא מפנה כעת לכאן).

 

ומה יהיה אז? ובכן, אני עוד לא ממש יודע. ברגעים אלה מתקיימים כמה וכמה דיונים עם גופים כאלה ואחרים לגבי שיתוף פעולה. אני בהחלט מחפש ספונסר חדש שייקח חסות על הבלוג, אבל אני גם מנסה לבדוק אופציות אחרות, עצמאיות יותר. אחרי ארבע שנות נוחות, זה בהחלט מלהיב לתכנן מחדש מה יהיו הכיוונים שאליהם ילך הבלוג.

 

וכאן, אגב, אתם יכולים לעזור: אם מישהו מקוראיי הקבועים (או המזדמנים) הוא טייקון תקשורת שרוצה לקחת חסות על בלוג הקולנוע הכי גדול בישראל (קראו את המחמאות מימין), בין אם כדי לשלב אותו במיזם תקשורתי או סתם מתוך פילנתרופיה, זה הזמן לשלוח מייל ולהציע הצעה. כל מי שיש לו רעיון אחר, ובכן: זה הזמן להציע הצעה. המייל שלי הוא yraveh@cinemascope.co.il

 

במקביל, אני מקווה שאחד הדיונים המתגבשים ישא פרי ואוכל להכריז על משהו חדש בקרוב ממש. כרגע עוד אין שום דבר סגור. הרבה מחשבות, אופציות ופרטנרים אפשריים, אבל שום דבר לא סופי.

 

אז זה העדכון בשלב זה. עידן חדש בפתח. הפרק השלישי בתולדות הבלוג (שהוקם ב-2006) עומד לצאת לדרך. נראה לי – אם להשתמש במילותיו של לורנס איש ערב – שהולך להיות כיף.

נושאים: בשוטף

18 תגובות ל - “בקרוב: "סינמסקופ" עוזב את הבית”

  1. טלy 5 אוגוסט 2012 ב - 18:34 קישור ישיר

    היה יכול להיות מעניין, מסקרן ומרגש אם היה אתר בית לקולנוע הישראלי.. גם עם הטורים שלך, וגם עם כתבי עת, מאמרים, הגיגים, ביקורות, במה לתיאורטיקנים, במאים, שחקנים, מפיקים, כותבים ומבקרים.

    ואמנם יש את כתב העת 'מערבון' ויש לו אתר… אך הוא נראה קטן וככזה שרוצה להישאר קטן. הגירסה הכתובה כמעט ולא נגישה, הגירסה האינטרנטית נראית כמו עיתון שנמצא ברשת ולא כאתר אינטרנט.

    כמו שהיו כתבי העת של פעם – אנחנו בעולם שאפשר לנצל את האינטרנט הופך פס ייצור יקר לאתר וירטואלי וזול בהרבה ולתת במה רצינית לקונלוע הישראלי.

    (אוסיף ואומר.. שקל להגיד וקשה לעשות.. אך אוסיף ואומר על כך, שאתה מאנשי העשייה, ולכתוב אתה כבר כותב.. ו'מערבון' קיים ויש לו אתר, רק צריך לשדרג ולהפוך אותו לדבר מעודכן… אבל אסיים ואומר שקטונתי ובהחלט קל להגיד וקשה לעשות)

  2. פילם באף 5 אוגוסט 2012 ב - 18:52 קישור ישיר

    למה שקרנות הקולנוע לא יתמכו בבלוגים מרחיבי דעת ותודעת קולנוע.

    ================

    רוה לפילם: עלותו השנתית של הבלוג שווה לתקציבו הזעום של הסרט העצמאי "אף פעם לא מאוחר מדי", ומן הסתם של רוב הסרטים העצמאים שהופקו כאן בשנה האחרונה. הגיוני יותר שקרנות הקולנוע ישקיעו בסרט עצמאי אחד בשנה, בכיסוי תקציבו המלא, במקום להשקיע בבלוגי קולנוע.

    • ק 6 אוגוסט 2012 ב - 21:16 קישור ישיר

      ויותר מזה- הדבר האחרון שאתה רוצה זה בלוג שמוטה בדעותיו, במודע ובמופגן או שלא, בעקבות הקרן המממנת שלו. זה כמו שנחמן אינגבר יכתוב ביקורת בעיתון על סרט שהוא בחר לממן.

  3. רני 5 אוגוסט 2012 ב - 18:54 קישור ישיר

    ואם להשתמש בפאראפרזה על ציטוט אהוב עלי במיוחד מסרט אחר: נראה שאתה זקוק לספינה קצת שונה.

    • יאיר רוה 6 אוגוסט 2012 ב - 12:06 קישור ישיר

      לא צריך פראפרזה, הציטוט המקורי עובד כאן נהדר: We're going to need a bigger boat. ממש ככה.

  4. רני 5 אוגוסט 2012 ב - 18:54 קישור ישיר

    וכמובן: בהצלחה! אני אמשיך להיות כאן.

  5. איריס 5 אוגוסט 2012 ב - 20:16 קישור ישיר

    אני לא מאמינה מה אתה מוכן לעשות כדי שלא יכריחו אותך לראות את החלק האחרון של סאגת "דמדומים" 🙂
    בהצלחה בכל!

  6. גמצופה 5 אוגוסט 2012 ב - 21:20 קישור ישיר

    ממש חבל שלא דואגים שיהיה מקום קבוע לבלוג נפלא על הקולנוע בעברית.

  7. D 5 אוגוסט 2012 ב - 22:04 קישור ישיר

    אתה במועדפים שלי עוד מאז המדור ב"העיר" בניינטיז

  8. איתי 6 אוגוסט 2012 ב - 0:00 קישור ישיר

    אוף טופיק: למעוניינים, פירסמתי התייחסות מפורטת שלי ל24 מ29 סרטי תחרות האקדמיה, לפי הקטגוריות השונות שבהם הם מתחרים. מומלץ במיוחד לחברי האקדמיה שעדיין מחפשים לעשות סדר בראש בין כל המועמדים השנה, למרות שאני מזהיר שמדובר בדעה סובייקטיבית ולרוב מאוד ביקורתית: http://archaicinema.wordpress.com/2012/08/05/israeli-academy-2012/

    • יואלה 6 אוגוסט 2012 ב - 12:13 קישור ישיר

      קראתי בעניין את רוב מה שכתבת. אבל להגיד על חדר 412 שהתסריט שלו טוב?? כאן נשברתי.
      אחד התסריטים האנפנטיליים והרדודים שנכתבו כאן. באשר לשחקנית של אותו סרט, היא מאוד יפה, וחבל לי להשמיץ אותה, כי הדמות הכתובה בתסריט כל כך לא עגולה, כל כך מעצבנת, שבמהלך ההקרנה הבחורה על המסך פשוט גרמה לסבל.

    • איתי 6 אוגוסט 2012 ב - 19:16 קישור ישיר

      אני מודה שיש רגעים של חוסר אמינות וסכמטיות בתסריט (הוספתי התייחסות לזה גם בטקסט), אבל אני עדיין חושב שהמהלך שהוא עושה מצליח לעורר עניין ומחשבה לאורך רוב הסרט. ואם הגעת עד לקטגורית התסריט אז אני כבר מרוצה.

    • יואלה 6 אוגוסט 2012 ב - 21:20 קישור ישיר

      חוסר אמינות וסכמטיות זה אנדר סטייטמנט. אתה כנראה מקורב לבמאי או לשחקנית או למישהו מצוות ההפקה. או שאולי אתה יכול להסביר את הדמות הזו שעושה הכל כדי להוציא את האמת, בלי שום סיבה. או שאולי זה הטלפונים מאימא שלה שהופכים אותה לכזו אובססיבית, קרה ונטולת רגשות- כמעט דמות של קומיקס, מה שהתסריט שכח זה שגם דמויות קומיקסיות (כמו האביר האפל) כבר לא מה שהיו פעם.
      כן, סה"כ נהנתי לקרוא את רוב מה שכתבת.

    • איתי 6 אוגוסט 2012 ב - 22:39 קישור ישיר

      לא יודע, אתה כל כך ציני שאתה לא יכול להאמין שמישהו ירצה לחשוף את האמת סתם כי זה האופי שלו? אולי היה לי קל לקבל אותה כי אני מזדהה עם האופי הזה. ולא נראה לי שמישהו שהיה מקורב להפקה היה כותב את מה שכתבתי על הצילום של הסרט. ותודה.

  9. יוסי 6 אוגוסט 2012 ב - 5:46 קישור ישיר

    בלוג חדשות קולנוע לא רע בכלל. אולי כדאי לשדרג בעזרת מבקר קולנוע נבון.

  10. מיכאל גינזבורג 6 אוגוסט 2012 ב - 14:39 קישור ישיר

    בהצלחה!

  11. אסף 6 אוגוסט 2012 ב - 21:30 קישור ישיר

    יאיר, כמה קוראים יש לך?
    סתם שאלה. אם כל קורא יתרום, נאמר , 50 שקל בשנה. זה יכסה את עלות הבלוג?


השאירו תגובה