29 נובמבר 2012 | 01:36 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל סאנדאנס: איפה הישראלים?

יש עדכון בהמשך, 29.11.2012. 23:00.

אופס. פאדיחה קטנה לקולנוע הישראלי. פסטיבל סאנדאנס פרסם הלילה את התוכניה הראשית שלו – לתחרויות העלילתיות והתיעודיות, האמריקאיות והבינלאומיות – ואין שם אף סרט ישראלי. ומדובר בפסטיבל שקידם לא מעט סרטים ישראליים בעבר. לפני שנה, למשל, הוצגו בו שלושה סרטים תיעודיים ישראליים בתחרות הבינלאומית, ושניים מהם – "5 מצלמות שבורות" ו"שלטון החוק" – יצאו משם עם הפרסים הראשיים. השנה – אפס.

למען ההגינות נציין שהיה אמור להיות סרט ישראלי השנה בסאנדאנס: "למלא את החלל" של רמה בורשטיין כבר התקבל לפסטיבל סאנדאנס בשנה שעברה (הסרט גם פותח במעבדות התסריט והבימוי של סאנדאנס, וזכה למענקים ממכון סאנדאנס לאורך רוב שלביו) אבל נאלץ לפרוש ברגע האחרון כי הם לא הצליחו לסיים את העריכה בזמן. לסרט הובטח שהוא יוכל להיות מוצג בפסטיבל הבא, קרי השנה. אלא שמאז הוא כבר התקבל לפסטיבל ונציה ולפסטיבל ניו יורק, וסאנדאנס נשארו בחוץ.

וגם נזכיר שאמנם אין ישראלים בסאנדאנס השנה, אבל אולי זו דרכם להחזיר לנו שהשנה סאנדאנס היגרה לישראל: אליסיה ווסטון, אחת הבכירות במכון סאנדאנס ובחממות הפיתוח שם, שקידמה בימיה שם לא מעט סרטים ישראליים (מ"אדמה משוגעת" ועד "מדוזות"), עזבה השנה את סאנדאנס ועברה לנהל את פסטיבל ירושלים (ואולי בלי ווסטון שם, אין מי שידחוף סרטים ישראליים למיון).

הנה רשימת הסרטים של תחרויות סאנדאנס 2013, שייפתח באמצע ינואר (מחר וביום שלישי יוכרזו עוד סרטים במסגרות נוספות, שאינן תחרותיות. מעניין אם שם יימצאו סרטים ישראליים).

עדכון: 29.11.2012. 23:00.

יממה אחר הפרסום הראשון הנ"ל מתפרסמת רשימת הסרטים בסקציית ה"זרקור": קרי, סרטים שכבר הוצגו בפסטיבלים אחרים בעולם, אבל שמקבלים חשיפה שנייה בסאנדאנס. ושם נמצאים שני הסרטים הישראליים הבולטים של העונה: "למלא את החלל" (ההסבר לעיל) ו"שומרי הסף".

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “פסטיבל סאנדאנס: איפה הישראלים?”

  1. איתן 29 נובמבר 2012 ב - 8:54 קישור ישיר

    אני קצת לחוץ בזמן היום (בחירות בעבודה, ועוד כמה דברים), אז חפרתי ממש קצת בתכניה של סאנדאנס. יש מישהי חצי ישראלית שם:
    בתחרות הרשמית יש סרט חדש של שרין דאביס (Amreeka), וגם כאן משתתפת היאם עבאס.
    חוץ מזה, יש שם סרט חדש של לין שלטון, שרק לפני כמה שבועות גיליתי אותה עם "האחות של אחותך" המקסים.
    ובתחרות הדוקומנטרית העולמית יש סרט חדש של קים לונגינוטו, דוקומנטריסטית בריטית מעולה עם מצפן חברתי מכוון היטב. הפעם היא נסעה להודו לעשות סרט על ילדה שנכלאה ע"י הוריה עם הגיעה לבגרות (היה כבר פעם סרט מרסק כזה באירן. "התפוח" של סמירה מחמלבף)

  2. אבי 29 נובמבר 2012 ב - 9:37 קישור ישיר

    חכה לרשימה של הקצרים.

  3. גנית 29 נובמבר 2012 ב - 18:56 קישור ישיר

    לצערי לא הספקנו לסיים את העריכה, אחרת היינו שם…
    http://beammeup.weebly.com/


השאירו תגובה