05 דצמבר 2012 | 21:56 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

סרטי השנה של NBR: "כוננות עם שחר" בראש. "שומרי הסף" מוזכר גם

NBR, הנשיונל בורד אוף רוויו, מה שפעם היה גוף הצנזורה של הוליווד ומאז נותר גוף צללים של אנשים שצופים בסרטים, מחלקים פרסים אבל לא ממש קשורים לעסקי הקולנוע, הכריזו הערב על זוכיהם לשנת 2012. כמו אגודת העיתונאים הזרים בהוליווד המחלקים את גלובוס הזהב, גם פרסי ה-NBR לא ממש משמעותיים, לבד מהעובדה שהם מגיעים מוקדם ועוזרים להבין לאן הרוח נושבת מבחינת האוסקרים (במקרה שלהם, הם חזאים לא רעים לגבי מועמדים, אבל לא זוכים (בשנה שעברה הם נתנו את הפרס ל"הוגו". בפעם האחרונה שהם חזו את הזוכה באוסקר זה היה ב-2008 עם "נער החידות ממומבאי"). והם הופכים לגוף השני השבוע שמכתיר את "כוננות עם שחר" של קתרין ביגלו לסרט השנה.

בפרס הסרט התיעודי של השנה הם בחרו (ממש כמו מבקרי ניו יורק) ב"חמישיית סנטרל פארק" של קן ברנז (שבכלל לא נמצא במירוץ לאוסקר). אבל "שומרי הסף" של דרור מורה מוזכר ברשימת חמשת סרטי התעודה הטובים של השנה.

בקטגוריית הסרט הזר זכה "אהבה" של מיכאל האנקה. שאר הסרטים הזרים ברשימה הם "ברברה" הגרמני, "מחוברים לחיים" הצרפתי, "הילד עם האופניים" הבלגי, "נו" הצ'יליאני ו"מכשפת מלחמה" הקנדי. "למלא את החלל" לא שם.

הנה רשימת הזוכים המלאה.

==================

דיוויד אדלסטין, המבקר של "ניו יורק מגזין", פירסם את רשימת עשרת סרטי השנה שלו. במקום הראשון: "כוננות עם שחר" של קתרין ביגלו. במקום הרביעי: "שומרי הסף" של דרור מורה.

=================

ריצ'רד קורליס בוחר ב"טיים מגזין" את עשרת סרטי השנה שלו. במקום הראשון: "אהבה" של מיכאל האנקה.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “סרטי השנה של NBR: "כוננות עם שחר" בראש. "שומרי הסף" מוזכר גם”

  1. איתן 5 דצמבר 2012 ב - 23:15 קישור ישיר

    עושה רושם שמתחיל להיווצר סחף לכיוון "כוננות עם שחר". טרם ראיתי, אם כי רציתי להוסיף הערה לגבי 2 סרטים אחרים שכן ראיתי: גם "ארגו" וגם Silver Linings Playbbok הם קראוד-פליזרים חביבים (אני אהבתי יותר את הסרט של אפלק, אבל אני משוכנע שהסרט של דיויד או. ראסל יהיה להיט גדול בקופה) אבל אין בהם גדולה. אין בהם איזה קולין פירת' עם הופעת משחק מושלמת כמו ב"נאום המלך" או משהו באמת שומט לסתות. יש בהם כיף ורגש, וזהו. מכל הדיווחים שאני קורא, יש את הגדולה הזו, את הערך המוסף הזה ב"כוננות עם שחר".

  2. יערה 6 דצמבר 2012 ב - 13:07 קישור ישיר

    פרויקט דיסטופי אינטראקטיבי מסקרן זקוק לתמיכה שלכם:

    http://www.kickstarter.com/projects/409137061/lets-kickstart-an-interactive-story-universe


השאירו תגובה