13 ינואר 2013 | 12:20 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

סלט אבוקדו לאוסקר

 

לפני חודשיים העליתי את הסרטון הקצרצר הזה כאן כאחד מעשרת הסרטים בשורטליסט לקטגוריית סרט האנימציה הקצר. היום הוא כבר מועמד רשמי לאוסקר, והוא היכרות נאה עם האמן החותם על סרטוניו בשם העט פז (כתבתי עליו כאן).

וכך, שלושה מחמשת המועמדים בקטגוריית הסרט הקצר כבר היו זמינים לנו לצפייה בישראל. "גוואקמולי טרי" לעיל". "מעון היום הארוך ביותר", סרט התלת מימד בכיכובה של מגי ממשפחת סימפסון הוקרן לפני "עידן הקרח 4", אז 370 אלף מכם ראו אותו. "Paperman", סרט אנימציה מקסים בשחור לבן (ואדום) שנראה כמו רישום עיפרון על דף, מוקרן לפני "ראלף ההורס" אז 150,000 מכם כבר התמוגג ממנו (אני מהמר שהוא יזכה). זה משאיר לנו שני סרטים שלא ראינו. האחד הוא "אדם וכלב" – סיפור גן עדן, ברגעים שלפני הגעת חוה לחיויו של אדם, בו החבר הכי טוב שלו הוא כלב. ו"Head Over Heels", סרט הגמר של טימותי רקארט בנשיונל פילם סקול בלונדון, שנראה כה מבטיח מהטריילר, שהוא עוד עשוי להפתיע את הוותיקים, המנוסים והממוסדים ממנו ולגנוב להם את הפרס. זו טעימה מתוכו:

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “סלט אבוקדו לאוסקר”

  1. איתן 13 ינואר 2013 ב - 13:06 קישור ישיר

    ואן תומפסון מדווחת:

    האקדמיה האמריקאית עושה שינוי של הרגע האחרון בחוקים. ההצבעה לקטגוריות: הדוקומנטרי הארוך, והסרטים הקצרים (לייב-אקשן, ואנימציה, שבה באופן ספיציפי דן הפוסט הזה) היו פתוחות רק לחברי אקדמיה שבאו להקרנות מיוחדות ו'החתימו כרטיס'. מאתמול ההצבעה בקטגוריות האלו פתוחה לכלל חברי האקדמיה, שיקבלו סקרינרים לביתם.

    אני לא בטוח אם זה טוב או רע ל"5 מצלמות שבורות". אני חושב שזה טוב ל"שומרי הסף". כשאדם (כל אדם) מקבל לביתו חבילה של DVD, הוא יראה קודם את הסרטים המדוברים. ו"שומרי הסף" מאוד מדובר.

    ====================

    רוה לאיתן: כמו כל שינוי תקנוני, גם כאן יש פוטנציאל לדברים מצוינים, אבל גם סימני שאלה וחורים שיכולים להוביל להשחתה. ברמה המצוינת, זה קודם כל אומר שאם בשנים קודמות לקטגוריות האלה (כולל הסרט הזר) הצביעו רק כ-500 איש, השנה יצביעו לקטגוריה הזאת 5,000 איש. זה גם אומר שהרבה יותר אנשים יראו את הסרטים האלה (המשמעות האמיתית היא שהאקדמיה תממן את הדפסת והפצת הסקרינרים. נשיא האקדמיה לא יכול לקבוע חוק כזה ובעצם להטיל על עימאד בורנט וגיא דוידי שיממנו הדפסה של 6,000 עותקים מכיסם). אלה חדשות טובות ליוצרי "5 מצלמות שבורות" שעשויים לקבל הצעה לעשות רימייק עלילתי לסרטם. קולין פארל בתפקיד עימאד, ראסל קרואו בתפקיד אדיב. הצד הבעייתי היא הסרת הפיקוח על הצפייה של המצביעים. תיאורטית יכולים עכשיו להצביע לקטגוריות האלה גם אנשים שלא צפו בכלום. ל"5 מצלמות שבורות" ול"שומרי הסף" לא תהיה בעיה עם השינוי הזה (מייקל מור דוחף את "5 מצלמות שבורות" כ"כ חזק, שעבור מצביעי האקדמיה הסרט הזה לא פחות מדובר מ"שומרי הסף"). בהנחה שחבר האקדמיה הממוצע ייתן לכל סרט חסד של כ-15 דקות לפני שהוא עובר הלאה, ליוצרים הישראליים לא תהיה בעיה כי שניהם לופתים כבר מההתחלה. הסרט שיסבול מזה הכי הרבה הוא "מחפשים את שוגר מן", סרט נהדר אבל כזה שיש לו באמצע נקודת מפנה כל כך מדהימה, שמי שידגום רק 15 דקות ממנו ולא ימשיך הלאה, יפספס את גדולת הסרט.

  2. יואב 13 ינואר 2013 ב - 13:56 קישור ישיר

    סרט חביב "Head Over Heels", אבל יש בו משהו שכבר ראינו בהרבה סרטי אנימציה קצרים מהסוג שגורפים פרסים בזכות רעיון ויזואלי אחד, אבל לא מחדשים הרבה ברמת הסיפור. בכל מקרה, פגשתי את הטימותי שעשה אותו והוא איש חמוד מאוד.


השאירו תגובה