30 ינואר 2013 | 01:31 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

מלחמת הכוכבים, המיוזיקל

המפגש בין ג'יי.ג'יי אברמס ו"מלחמת הכוכבים" מוליד סרטון ויראלי ראשון. ומי יהיה המפסיד הגדול מ"מלחמת הכוכבים" של אברמס?

או. לזה חיכיתי. מרגע שפורסמה הידיעה הרשמית שג'יי.ג'יי אברמס יהיה הבמאי של "מלחמת הכוכבים" המתחדש בהפקת דיסני, היה לי ברור שתוך דקה וחצי יצוצו הסרטונים הוויראליים שיתחילו לצחוק על העולמות האברמסים ולשלב אותם לתוך היקום הסטאר-וורזי. והנה מגיע הראשון שבהם: ג'יי.ג'יי אברמס ודארת ויידר בקטע מתוך מיוזיקל א-לה דיסני המדמיין את עתיד הסדרה תחת הנהגתו של האיש שהקים לתחייה את "מסע בין כוכבים", אבל גם חתום על "פליסיטי":

 

ככל שעוברים הימים, אני משתכנע שאברמס הוא בחירה מצוינת – יותר מזה, מעולה – לבימוי "מלחמת הכוכבים". הוא מעריץ ותיק, יש לו המון כבוד לסדרה, לדמויות, ליקום הזה, אבל הוא גם לא מעריץ שוטה, כך למדנו מ"סטאר טרק", הוא יודע לשחק עם המיתולוגיה כשצריך. והוא במאי פי אלף יותר טוב מג'ורג' לוקאס, אין בכלל ספק בזה. ונדמה לי שאברמס הוא מאותם אלה שמבינים את היקום של "מלחמת הכוכבים", את החשיבות שלו ואת הקשר שלו עם הקהל הרבה יותר טוב מלוקאס, שהשנים האחרונות העידו שהוא לא לגמרי הבין בדיוק מה החשיבות של סרטיו למעריצי הסדרה, וניסה בכוח להשמיד את המיתולוגיה המקורי לטובת איזשהו חזון אחר. לוקאס ניסה לגנוב את "מלחמת הכוכבים" בחזרה מהמעריצים. אברמס יחזיר אותה הביתה.

אבל אגב כך קל להבין גם מי הולכות להיות המפסידות הגדולות של המהלך הזה:

א. פרמאונט. אולפני פרמאונט בטח זועמים על אברמס. הם אלה שהיה להם את החזון המקורי, את האמונה, את ההימור ושנתנו לו את הרשות לעדכן את המותג "מסע בין כוכבים" לשנות ה-2000, הם האמינו בו, ועכשיו הוא לא רק עורק למתחרים, הוא עושה את זה רגע לפני ש"סטאר טרק 2" יוצא למסכים והם בוודאי מבינים שכשיתחיל מסע יחסי הציבור של הסרט כל העיתונאים יירצו לדבר עם אברמס רק על "מלחמת הכוכבים" ולא על "סטאר טרק". לא אתפלא אם פרמאונט יעלימו קצת את אברמס ממסע יחסי הציבור של הסרט ויצמצמו את מפגשיו עם התקשורת למינימום ההכרחי. החתימה שלו עם דיסני גם אומרת שהוא לא יהיה זמין ל"סטאר טרק 3"

מצד שני, פרמאונט ירוויחו מזה שכל מעריצי "מלחמת הכוכבים" יבואו עכשיו ל"סטאר טרק 2" כדי לרחרח איך אברמס יתייחס למותג האהוב עליהם.

ב. דיסני. אברמס מבין את הכוח שניתן לו. לתת לאברמס לביים סרט, זה לתת לו לקחת שליטה ולתת לו חופש פעולה. הוא לא במאי מתחיל. זה תקדימי ב"מלחמת הכוכבים". חוץ מלוקאס, הבמאים שביימו את סרטי הסדרה היו אירווין קירשנר וריצ'רד מרקאנד, במאים מיומנים מאוד, אבל יוצרים טכניים, מנהלי עבודה אפקטיביים, ולא אנשים עם חזון או אגו. הם באו להיות המוציאים והמביאים של לוקאס, שהשליטה האמנותית שלו היתה מלאה ומוחלטת. אברמס בא כדי להיות הקפטן. מה שאומר שזה יעשה לראשי דיסני לא מעט כאב ראש, האם הוא יספק את הסחורה. הוא כבר מתחיל להראות להם מי פה מנהל את העניינים עם ההכרזה הראשונה: הסרט לא יהיה מוכן ל-2015. אולי ל-2016. לדיסני יש עכשיו בור בהכנסות הצפויות ל-2015.

מצד שני, כשהסרט יכניס מיליארד דולר בעולם, דיסני ישכחו את שלוש שנות כאבי הראש שאברמס יעשה להם עכשיו.

 

=====================

 

ואגב, מתברר שאברמס לא היה הראשון שפלירטט בין "מלחמת הכוכבים" ובין "מסע בין כוכבים". מתברר שוויליאם שאטנר, קפטן קירק המקורי, כבר עשה את זה קודם ב-2005, באירוע המחווה לג'ורג' לוקאס במכון הקולנוע האמריקאי. זה מצחיק:


נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “מלחמת הכוכבים, המיוזיקל”

  1. Eran 30 ינואר 2013 ב - 22:47 קישור ישיר

    לדיסני לא יהיה שום בור בכנסות. אוונג'רס 2 יוצא במאי 2015.

    האם ג'יי.ג'יי הולך להיות הבמאי הראשון שכל סרט שאי פעם ביים עובר 100 מיליון דולר בהכנסות? זה די חסר תקדים, לא?

  2. שלו 4 פברואר 2013 ב - 6:19 קישור ישיר

    1. אני אוהב לראות את הדור החדש של הבימאים משתלט על הוליווד. זה כריסטופר נולן, זה אברהמס שמקבל את מלחמת הכוכבים. יש כאן העברת לפיד ברורה וחד משמעית אבל גם אחריות גדולה. בנתיים, הם מספקים את הסחורה ומצדיקים את התואר.

    2. לוקאס הפך לאיש מתועב. רק להביט בגרוגרת הדשנה שלו מעורר חלחלה וכשאני נזכר בטרילוגייה החדשה של מלחמת הכוכבים, אני כבר צריך לרוץ לשירותים.


השאירו תגובה