07 ספטמבר 2008 | 10:10 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

קמים לתחייה

adam resurrected telluride
"אדם בן כלב": אהוד בלייברג (המפיק), יורם קניוק (הסופר) וג'ף גולדבלום (הבן כלב). צילום: אינדי-ווייר

אחרי ש"אדם בן כלב" יצא עם זמזום יפה מטלורייד, ועם הרהורים לגבי אפשרות שג'ף גולדבלום עשוי להגיע לכדי מועמדות לאוסקר על תפקידו בסרט, מגיע טוד מקארתי, המבקר של "וראייטי", וממטיר קצת גשם על המצעד. הוא אמנם מחמיא לתסריט של נוח סטולמן ("צלול") ולמשחק של גולדבלום ("טור דה פורס") אבל טוען שעדיף היה לו הרומן הזה היה נשאר על הנייר ולא מעובד. הוא גם מנבא לו פוטנציאל כלכלי נמוך מאוד. עכשיו יהיה צריך לראות מה יחשבו שאר המבקרים שיראו את הסרט השבוע בטורונטו, ומי ישפיע יותר על האחרים – המבקר הממוסד, או הבלוגרים הנלהבים?

שאול דישי, שהיה עוזר הבמאי על הסט של "אדם בן כלב", מעדכן שהסרט יוקרן בבכורה בישראל במסגרת פסטיבל חיפה ב-15 באוקטובר.

========

אז אם ג'ף גולדבלום לא יזכה לקאמבק שלו בזכות מועמדות לאוסקר, אולי מיקי רורק כן. "המתאבק" של דארן ארונופסקי זכה אמש בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה. ורורק זוכה לביקורות שקשה להאמין שהן אמיתיות מאותו טוד מקארתי. כך ש"המתאבק" הוא כרגע הסרט הראשון שנכנס עם זמזום אוסקרים מוכח לעונת הפרסים. אני אומר "הידד". אחרי שלושה סרטים מופתיים, נראה לי רק הגיוני שארונופסקי סוף סוף יזכה גם בפרסים.

ולא רק מיקי רורק מפתיע בקאמבק איכותי, גם ז'אן-קלוד ואן דאם.

נושאים: פסטיבלים

6 תגובות ל - “קמים לתחייה”

  1. אורון 7 ספטמבר 2008 ב - 21:26 קישור ישיר

    שוב אני מתנגש עם המציאות – או שאיני מבין את הגדרת המושג "קאמבק", או שאני היחיד שראה את רורק מככב/מתקמבק, ועוד איך, ב"עיר החטאים" של רודריגז.

    אבל אכן הידד לשניהם, גם לארונופסקי הכוונה. "פיי" הוא עדיין סרטו החביב עליי. וגם מי ששנא סרט זה או אחר שלו לא יכול להתכחש לעובדה שהאיש יודע קולנוע. ואם הפעם יצא לו משהו שמחלקי הפרסים יאהבו – גם אני בעד.

  2. איתן 7 ספטמבר 2008 ב - 22:09 קישור ישיר

    אורון – כן, גם אני (מאוד) אהבתי את "עיר החטאים", אבל ידידנו יאיר כתב פעם שהוא מאוד לא אוהב את רוברט רודריגז, ונראה לי שהוא די הדחיק את הסרט ההוא.

    ובאותו נושא : הייתי היום ב"יס פלאנט". בין הפוסטרים המפוזרים שם, יש שם גם את החדש של פרנק מילר, משהו שנקרא "The spirit". אני יודע שהוא היה במאי-שותף של רודריגז ב"עיר החטאים", אבל האסטתיקה הויזואלית של החדש היא העתקה בוטה של הסרט ההוא. אני זוכר שמתישהוא אמורים להתרחש עלינו "עיר החטאים2+3", ובמקרה הזה, שחזור המראה הויזואלי יהיה מובן, אבל ביצירה אחרת של אותו במאי, זה כבר מתחיל להימאס. (ואני בור לחלוטין בכל הקשור לקומיקס, אז אולי אני טועה, אבל זוהי דעתי הקולנועית הצנועה).

  3. רותם 7 ספטמבר 2008 ב - 23:07 קישור ישיר

    הבעיה שעיר החטאים היה לפני 3 שנים בערך, אבל מאז לא ראינו אותו.
    אלא אם מישהו רוצה להחשיב את "דומינו".

  4. bazz 8 ספטמבר 2008 ב - 2:57 קישור ישיר

    מצחיק/מגוחך איך כל ה"באזז" העולמי הזה סביב "אדם בן כלב" מכוון תעצמו בסוף יום לשוק הישראלי. שאול דישי מדווח… כותרת ראויית אוסקר.

  5. עמיצי 8 ספטמבר 2008 ב - 9:34 קישור ישיר

    אני תמיד חשבתי שואן דאם הוא שחקן מבוזבז. הוא, למשל, שיחק בכלל לא רע ב"טיים קופ".

  6. אורון 8 ספטמבר 2008 ב - 10:57 קישור ישיר

    איתן ורותם – אם כך אני חוזר לטענה שלי: אולי אני לא מבין את המושג קאמבק. כנראה שבימינו הדחוסים, בו הכל הוא כל-כך שבוע שעבר, שלוש שנים (בלי להחשיב את "דומינו" ו"אלכס ריידר") הם זמן מספק להכרזה על חזרתו מן המתים של רורק.
    ואיתן, הטענה שלי הייתה כללית יותר, בלי קשר דווקא להדחקה הספציפית של יאיר את "עיר החטאים". הרי גם בעין הדג השתמשו במילה קאמבק (אם כי אולי הם דיברו על ארונופסקי והבנתי לא נכון). בקיצור, שוב אני והמציאות מתנגשים, ושוב אני צריך לעשות כאילו אני מפסיד 🙂

    והספיריט יבויים על-ידי פרנק מילר, אבל מבוסס על קומיקס של אסנר אחד. ובגלל שפרנק מילר חושב שהוא המציא את השחור-לבן-אדום, אפילו הטריילר נראה כמו "עיר החטאים". מצד שני, אולי יפתיע הספיריט ויהיה משהו מעבר לסתם סרט מסוגנן שראינו כבר.


השאירו תגובה