09 דצמבר 2013 | 23:30 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

האם זה השיר שיזכה השנה באוסקר?

שובר הקופות הכי מוצלח והכי מהנה כרגע בבתי הקולנוע הוא ״לשבור את הקרח״ של דיסני. רוב הסיכויים שאין לכם מושג מזה כי בעלי בתי הקולנוע בארץ שיבצו אותו רק להצגות יומיות, והחמיצו את ההזדמנות להפוך אותו לאירוע גם למבוגרים (זה צ׳יק-פליק קלאסי, שנערות מבוגרות יתמוגגו ממנו, גם בלי ילדים). לפני כעשרה ימים, אחרי שראיתי את ״לשבור את הקרח״, היה לי ברור שזה הסרט שיזכה השנה באוסקר בקטגוריית סרט האנימציה. אבל אין ספק שהוא גם יהיה מועמד מוביל בקטגוריות המוזיקה והשירים.

בסוף השבוע האחרון ״לשבור את הקרח״ טיפס ועקף את ״משחקי רעב״ והגיע למקום הראשון בטבלת שוברי הקופות באמריקה, ואולפני דיסני שחררו סצינה שלמה מתוך הסרט ליו-טיוב. כל מי שראה את הסרט זוכר אותה ומיד ירוץ לצפות, ואני מקווה שגם השאר. זו הסצינה שחותמת את המערכה הראשונה, ובה אלזה – המלכה שנולדה עם יכולת קסומה לייצר קרח מידיה – בורחת מממלכתה ויוצרת לעצמה ארמון קרח מבודד בהרים, שם לא ירדפו אותה. ואגב כך היא שרה את ה-להיט מתוך הסרט: ״Let It Go״. דיסני הבינו שזה הלהיט מהסרט לכן הם כבר שיחררו אותו כסינגל בביצועה של דמי לובטו, כוכבת דיסני בשיקום. אבל כנראה כדי לקדם את סיכוייו באוסקרים הם מוציאים אותו בגרסה הווקאלית מהסרט, ולא בגרסת הפופ.

מה שמעניין ב״לשבור את הקרח״ הוא שדיסני קצת חזרו איתו לימים שלפני ״אלאדין״, כשאת התפקידים הראשיים בסרטי האנימציה שלהם הם נתנו לשחקני במה בעיקר, בעיקר בגלל יכולויות השירה שלהם. את אלזה מבצעת בסרט אידינה מנזל, שהתגלתה בברודוויי ב״רנט״ ואז ב״Wicked״. מלחין הסרט, בובי לופז, טוען שאין כרגע בברודוויי אף זמרת עם המנעד הקולי שלה. הנה היא פותחת מבערים:

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “האם זה השיר שיזכה השנה באוסקר?”

  1. הש״ג 10 דצמבר 2013 ב - 0:38 קישור ישיר

    יונתן ריגר, ״כתב התרבות״ של ערוץ 2 מהמר במיטב כספו בחדשות הלילה שכחול של קאשיש לוקח את האוסקר לסרט הזר. מי מתנדב לעדכן אותו שהסרט לא מועמד? ושיש עוד מקורות לעיתונאים חוץ מהיחצנים?

  2. ההוא 10 דצמבר 2013 ב - 15:10 קישור ישיר

    זה רק אני או שזה שיר יציאה מהארון? (במיוחד בולט בקטע שהיא מעכסת בסוף).


השאירו תגובה