12 פברואר 2014 | 01:42 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

נביאים, מלאכים ושדים

כמה עניינים שליקטתי במשך היום:

1.

כולם מדברים על התפקיד החדש של גל גדות, אבל אף אחד לא מדבר על התפקיד החדש של איילת זורר. זורר התחילה השבוע את צילומי סרטו החדש של רודריגו גרסיה (הבן של גבריאל גרסיה מרקס, והבמאי של ״בטיפול״ האמריקאית): ״ימים אחרונים במדבר״. היא משחקת שם לצד יואן מגרגור (לצידו היא כבר שיחקה ב״מלאכים ושדים״). הסרט הוא עיבוד קולנוע לספר… יהושע. מגרגור הוא יהושע, רגע לפני שהוא מכניס את בני ישראל לארץ כנען.

מה שהופך את ״ימים אחרונים במדבר״ לסוג של סרט המשך ל״אקסודוס״ (או ״יציאת מצרים״), סרטו הבא של רידלי סקוט, בו מגלם כריסטיאן בייל את משה רבינו, בשנים שלו במצרים, עד ליציאתם של בני ישראל משם. בסרט הזה מגלם ארון פול (״שובר שורות״) את יהושע (אותו ארון פול שישחק עם גל גדות בסרטה האמריקאי הבא, בו היא תעביר את הזמן עד לתחילת צילומי ״באטמן נגד סופרמן״). היאם עבאס מגלמת את בת פרעה, שמוצאת את משה ומגדלת אותו.

מה שהופך את סרטו של רידלי סקוט, המבוסס על ספר שמות, לסוג של סרט המשך לסרטו של דארן ארונופסקי, ״נוח״ (שייקרא בעברית ״המבול״, כי ״נוח״ או ״תיבת נוח״ הן מילים שקשה לבטא בעברית), שייצא בעוד חודש והמבוסס על פרקים מספר בראשית. ״מבול״, אגב, כבר היה סרט ישראלי מלפני כמה שנים שביים גיא נתיב. אותו גיא נתיב שממש במקביל ל״המבול״ האמריקאי יוציא בארץ את סרטו החדש (יחד עם ארז תדמור), ״הבן של אלוהים״. היי, ״הבן של אלהים״ יכול להיות השם העברי ל״אקסודוס״ של רידלי סקוט, כדי שלא יבלבלו אותו עם הסרט של פול ניומן.

בקיצור, תורה ונביאים בשנה הקרובה בהוליווד.

2.

עלעול במה שקורה בשוק הסרטים בברלין.

* עומר פסט, אמן וידיאו ישראלי שחי ופועל בשנים האחרונות בברלין, יביים בקרוב את סרטו העלילתי הראשון, שנמכר בשוק לחברת ״מאץ׳ פקטורי״ למכירות בינלאומיות. פסט יביים את ״Remainder״, על פי ספרו של טום מקארתי, מותחן על אדם שאיבד את זכרונו בתאונת דרכים וצריך לבנות אותו מחדש. הצילומים יתקיימו באביב בלונדון ובברלין.

* סרטי לב קנו להפצה את ״דיפלומטיה״, סרטו החדש של פולקר שלונדורף, המתרחש בימי מלחמת העולם השניה ומספר על הקצין הנאצי שהצליח לשכנע את מפקדיו שלא להחריב את פריז.

* הסרט התיעודי התלת-מימדי, ״Cathedrals of Culture״ (״קתדרלות תרבות״), יוקרן בבכורה היום בפסטיבל ברלין. זהו מקבץ של ששה סרטים מאת ששה יוצרים, ביניהם וים ונדרס (שגם הפיק) ורוברט רדפורד, שכל אחד עוסק במבנה אדריכלי שהבמאי אוהב. מי שממונה על מכירות הסרט בעולם היא פיליפה קוברסקי מסינפיל, שממשיכה את ההתרחבות הבינלאומית שלה, אחרי ההצלחות של ״שומרי הסף״ ושל ״מעשה בהרג״. יס דוקו כבר קנו את הסרט לשידור בארץ (מה יעשו עם סרט תלת מימד ביס דוקו? אין לי מושג).

* ״סקרין דיילי״ מוציא לאור מגזין יומי בפסטיבל ברלין, עם הכותרות (מקבץ מהן קראתם לעיל), ביקורות והרבה פרסומות. כמו למשל זו, לפסטיבל ירושלים הקרוב:

Screen Shot 2014-02-11 at 7.56.03 PM

 

3.

עוד כותרת שהגיעה היום מברלין: תום שובל זכה במלגת התפנות מטעם קרן הקולנוע הגרמנית, שתאפשר לו לגור שלושה חודשים בברלין ולהקדיש אותם לכתיבת סרטו הבא, השני אחרי ״הנוער״. הידיעה לעיתונות דיווחה על זה כעל אירוע הקשור לפסטיבל ברלין, אבל זה לא לחלוטין מדויק (אם כי, ההכרזה אכן התקיימה במהלך הפסטיבל). זהו מיזם מתמשך שנולד כשת״פ בין קרן הקולנוע הגרמנית וקרן הקולנוע הישראלי, בו בכל שנה מוזמן יוצר ישראלי לכתוב בברלין. בשנה שעברו היו אלה אתי ציקו ורונה סגל שזכו במלגה.

חוץ מזה, יש לפסטיבל ברלין עצמו מסגרת דומה אבל בינלאומית הנקראית ״Residency״, שהוקמה לפני שנתיים, ושמאפשרת לכמה יוצרים מהעולם להגיע לברלין, ולהתפנות לכתיבה. במחזור הראשון להקמת תוכנית ה-residency (במתכונת הדומה לתוכנית האטלייה של פסטיבל קאן) היה שמוליק מעוז, שישב בשנה שעברה בברלין כדי לכתוב את סרטו הבא, ״פוקסטרוט״.

4.

ו״בשר תותחים״ של איתן גפני נקנה להפצה באמריקה, ובשוק הברלינאי הוא מוצע למכירה בשאר העולם. למרות שאני חושב ש״בשר תותחים״ הוא שם מצוין, המפיצים – בהיותם מפיצים בכל העולם – שינו את שמו ל״Battle of the Undead״. מסחרי יותר, אני מניח. כמו ש״הדייט שהביך אותי״ הוא שם יותר מסחרי מ״רגע של מבוכה״ ו״גן עדן לאוהבים״ הוא שם מסחרי יותר מ״גן עדן: אהבה״ (וויי, וויי, וויי, מה מחכה למי שהולך לראות סרט שנקרא ״גן עדן לאוהבים״ ומחכה לראות שם גם גן עדן וגם אוהבים). זה מה שמפיצים עושים.

בכל אופן, ״בשר תותחים״, בשמו המקורי והמצוין, יופץ בישראל במרץ. הנה, לקינוח, הפוסטר הבינלאומי:

1531771_10151959886991848_480171594_n

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “נביאים, מלאכים ושדים”

  1. איתן 12 פברואר 2014 ב - 19:50 קישור ישיר

    1. שכחת את "מקום בגן עדן" הנפלא שיוצא בשבוע הבא. גם הוא סרט מאוד תנ"כי.
    2. תראה איזה יופי. פעם הקולנוע הישראלי היה נדחק לחלון הזה שבין יוני לספטמבר. חלון החופש הגדול-חגים. החלון של פסטיבל ירושלים-האופירים. עכשיו יש כל כך הרבה סרטים שהקולנוע הישראלי נוכח על המסכים באופן רצוף. "שש פעמים" הלך לא רע, ותכף יורד. "סוכריות" נמצא עכשיו על המסכים. מחר יוצא "מבצע חמניה" (זה לא בדיוק סרט, אבל לא חשוב). בשבוע הבא יוצא "מקום בגן עדן". בחודש הבא יוצאים "ההיא שחוזרת הביתה" הבעייתי מאוד, ובאותו יום גם "בשר תותחים". ושבועיים אחרי זה יוצא "הבן של אלהים". וליבול 2014 כבר יש סנונית ראשונה: "זינוק בעליה" המסקרן של אורן שטרן יוצא במאי.
    3. "גן עדן: אהבה" הוא לא חלק מטרילוגיה? רק "האהבה" יוצאת להקרנות מסחריות?
    4. רודריגו גרסיה – צ'מע, אני קצת בבעיה. אני אוהב את הבמאי הזה, אבל אני חושב שהוא באלמנט שלו כשהוא מתעסק בנושאים הקרובים לליבו – סיפורי נשים בימינו. הסרט הקודם שלו, דרמת התלבושות "אלברט נובס", היה החלש בקריירה שלו. אז עכשיו הוא עושה אפוס תנ"כי? לא נראה לי תפור עליו.
    5. ונלווה אייטם אחד מהפוסט הבא – אני לא הבנתי עד עכשיו אם נטלי פורטמן מביימת סרט בעברית או באנגלית. לענייני הפצה עולמית זה מאוד משנה.

    ================
    רוה לאיתן: הסרט של פורטמן בעברית. זה יהיה סרט ישראלי לחלוטין. זוכה פרס אופיר לשנת 2015? זוכה האוסקר הזר הראשון לסרט ישראלי? יתכן מאוד.

  2. גיל 14 פברואר 2014 ב - 0:15 קישור ישיר

    סוכריות אולי "נמצא" עכשיו על המסכים, לצערי בזה זה מסתכם.
    עוד דוגמא מצערת לסרט שהצופים בארץ לא ממש סופרים.
    במאמר מוסגר, לאור הבקרוב שלו קשה להאשים את אלו שלא באו.


השאירו תגובה