02 דצמבר 2014 | 06:45 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2014: ״התבגרות״ ו״בירדמן״ מתחילים ללקט פרסים

״התבגרות״

״התבגרות״

אז זה מה שהולך לקרות ב-12 השבועות הקרובים: מהיום ועד ל-22.2, כמעט בכל יום, בקצב הולך וגדל, יחלקו אגודות ואיגודים שונים את פרסי סוף השנה שלהם לקולנוע, בעיקר באמריקה אבל לא רק. חלק מהפרסים האלה מהווים אינדיקציה לגבי מה שהולך לקרות באוסקר, חלקם מהווים השפעה על מצביעי האוסקר, אבל כולם מעניקים תמונת חתך אמינה למדי לגבי הסרטים הבולטים של השנה החולפת. בשלב הראשון, עד סוף דצמבר, מחלקי הפרסים יהיו מבקרי הקולנוע ואנשי העיתונות, ובמהלך ינואר יצטרפו אנשי המקצוע עצמם, חברי הגילדות ואנשי תעשיית הקולנוע, שהם בסופו של דבר גם אלה שיצביעו לאוסקרים.

הגוף הראשון שהכריז על פרסיו הוא איגוד מבקרי הקולנוע של ניו יורק. 34 מבקרי קולנוע שגרים בניו יורק התכנסו אתמול לאירוע ההצבעה השנתי שלהם והם בחרו ב״התבגרות״ (״Boyhood״) של ריצ׳רד לינקלייטר כסרט השנה שלהם. האם 34 מבקרי קולנוע ניו יורקיים מהווים אינדיקציה לזוכה האוסקר? ובכן, כן ולא. לפעמים הסרט שהם בוחרים גם זוכה באוסקר, ולפעמים לא. אבל הסרט הזוכה שלהם, גם אם הוא לא זוכה באוסקר, הוא אחד המועמדים הבולטים בתחרות. וכרגע, ״התבגרות״ הוא בהחלט מועמד מוביל במירוץ לאוסקר. המעניין הוא שהסרט השני הכי מדובר בדרך לאוסקרים, ״בירדמן״ של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, לא קיבל שום פרס מהמבקרים הניו יורקיים.

״התבגרות״ יצא עם פרס הסרט, הבמאי ושחקנית המשנה (פטרישיה ארקט, שתזכה גם באוסקר).

פרס השחקן הוענק לטימותי ספול (״מר טרנר״) ופרס השחקנית למריון קוטיאר (על ״המהגרת״ ו״יומיים ולילה״). לשניהם אין סיכוי באוסקר.

פרס שחקן המשנה הוענק לג׳יי.קיי סימונס על ״וויפלאש״. הוא ככל הנראה יזכה גם באוסקר.

סרט אנימציה: ״סרט לגו״

תסריט: ״מלון גרנד בודפשט״ של ווס אנדרסון (יפה שהם מזכירים את קיומו של הסרט הזה למצביעי האוסקרים. חשבתי ששכחו ממנו).

סרט תיעודי: ״סיטיזן-פור״ על אדוארד סנואדן.

סרט זר: ״אידה״ של פאוול פבלובסקי.

סרט ביכורים: ״הבאבאדוק״.

לרשימת הזוכים המלאה.

======================

ובינתיים, ״בירדמן״ אסף הלילה את הפרס הראשון שלו לעונה בתור הזוכה הגדול של פרסי גותאם, המוענק בניו יורק לקולנוע עצמאי, על ידי ועדה בת חמישה אנשים. לפרס הזה אין משמעות גדולה מבחינת האוסקרים, אבל כשסרט מתוך מירוץ האוסקר מקבל כותרות בזכות פרס שהוא מקבל, זה שם אותו על הרדאר של המצביעים לפרסים הבאים. מייקל קיטן קיבל את פרס השחקן על ״בירדמן״, וג׳וליאן מור זכתה בפרס השחקנית על סרטה הקטן, ״עדיין אליס״, בו היא מגלמת בלשנית נודעת שמגלה שהיא חולה באלצהיימר. יש המנבאים שניהם יזכו גם באוסקר על הסרטים האה. לרשימת זוכי פרסי גותאם.

======================

ובאנגליה, המגזין ״סייט אנד סאונד״ פרסם את סקר סרטי השנה שהוא קיים בין 50 מסקרי קולנוע בינלאומיים. ״התבגרות״ נבחר לסרט השנה. אתם מתחילים לראות את התמונה שמצטיירת ושתלווה אותנו בחודשים הבאים. רשימת סרטי השנה של ״סייט אנד סאונד״.

=====================

גילדת המפיקים האמריקאית, אחד הגופים החוזים הכי טוב את הזוכה באוסקר, יפרסם את מועמדויותיו רק בעוד חודש, אבל אתמול פורסמו המועמדים לפרס הסרט התיעודי. ״הנסיך הירוק״ של נדב שירמן, הפקה ישראלית-אמריקאית, הוא אחד המועמדים.

======================

וחוץ מהמירוץ על פרס הסרט הטוב ביותר, יש גם את המירוץ לפרס סרט האנימציה הטוב ביותר. המועמדויות ל״אנני״, הפרסים של אגודת האנימטורים, פורסמו הלילה. המועמדים הם: ״הקופסונים״, ״ששה גיבורים״, ״הדרקון הראשון שלי 2״, ״סרט לגו״ (ארבעתם סרטי אולפנים) ״האגדה על הנסיכה קגויה״ מאת סטודיו ג׳יבלי היפני, ״בגידה״ של ביל פלימפטון העצמאי, ״שירת הים״ הבריטי ו״ספר החיים״.

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “אוסקר 2014: ״התבגרות״ ו״בירדמן״ מתחילים ללקט פרסים”

  1. רז 2 דצמבר 2014 ב - 8:42 קישור ישיר

    "שירת הים" הוא לא בריטי אלא אירי.
    וכפי שציינתי בהודעה קודמת כאן, מדובר ביצירת מופת שלא נופלת מ-"טוטורו" או "המסע המופלא".

  2. איתמר 5 דצמבר 2014 ב - 20:30 קישור ישיר

    אין שום סיכוי ש"התבגרות" יהיה מועמד לאוסקר, בוודאי לא לפרסים הגדולים. כך גם בנוגע ל"בירדמן". הכל תלוי במה ישווקו בחודש האחרון לפני ההצבעה האחים ויינסטיין. בשנים האחרונות הם היחידים שמצליחים להשפיע על חברי האקדמיה. בנוגע ל"מלון גרנד בודפשט", בשבועות האחרונים הוא מוזכר כמועמד לאוסקר בטורים רבים של מבקרים אמריקאים. גם במקרה שלו… אין שום סיכוי. אולי יהיה מועמד בקטגוריה של העיצוב. לא יותר

  3. אסי 24 ינואר 2015 ב - 3:21 קישור ישיר

    בירדמן אחד הסרטים המשעממים!
    פשוט סרט גרועעעע


השאירו תגובה