22 ספטמבר 2015 | 15:12 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

גמר חתימה טובה

עיצוב הכרזה: אמנון וינר

"סינמסקופ״ מאחל לקוראיו גמר חתימה טובה. סליחה מכולם על הכל.

מכיוון שבכל ימות השנה אני משתף אתכם בדעותיי וממליץ לכם מה לראות, ואתם קוראים, לעיתים מסכימים, לעיתים לא, לעיתים מתעצבנים ולעיתים מתווכחים איתי, אין סיבה שלא אעשה זאת גם היום. ובכן, אני ממליץ – המלצה של חמישה כוכבים מלאת סופרלטיבים – לנצל את יום כיפור למשהו שהוא שונה משאר ימי השנה. צום למשל. לכל הפחות צום מאינטרנט. כן, אני מבקש מכם לכבות עכשיו את האינטרנט. אני מתחנן שביממה הקרובה הטראפיק באתר יהיה מינימלי. ניפגש במוצאי הצום ונתחיל לדבר על פסטיבל חיפה שכבר עוד מעט מתחיל. עד אז, לכבות. לפתוח ספר, או להביט בשמיים.

אבל אם אתם פשוט לא מסוגלים להתמודד עם השקט וחייבים את הרעש והסחות הדעת של האינטרנט והזפזופים בין הדפים והסרטונים ומה לא, הנה מקום שיכול להיות שזה יום טוב להתוודע אליו: עוד פרויקט שהייתי שותף לו השנה הוא אתר האינטרנט החדש ״ליבא״ (״ליבא״ בארמית זה לב) שהוקם בתחילת יוני. אתר שעוסק בחיבורים שבין יהדות, תרבות וחברה. אתר שמנסה להציג יהדות כעולם מעורר השראה, מנותק מפוליטיקה ופלגנות וכל אופן אחר מלא רוע וציניות שאיתו מדברים על יהדות ואמונה בתקשורת (כולל התקשורת הדתית). מעין תפריט טעימות של ״יהדות, זה גם זה:״. אתם מוזמנים לעשות לייק ל״ליבא״ בפייסבוק.

דפדפו בין התכנים. יש שם טקסטים של יוסי בבליקי, יונתן ברג, אדם ברוך, אהוד בנאי וחיים סבתו. יש שם קטעים מוזיקליים של דניאל זמיר, יונתן רזאל, ומוזיקאים נוספים (ובקרוב עוד). ויש קטעי וידיאו נדירים שהיו גנוזים עד היום, של מאיר אריאל המשוחח על יהדות ועל הלימוד שלו ויחסו לאמונה. יש סדרת שיעורים מצולמים של סיון רהב-מאיר על פרשת השבוע. סרטים קצרים המבוססים על שיחות קצרות של מורים כמו מיכי יוספי והרב עופר גיסין (מעורכי האתר ויוזמו). סדרת שיחות מרתקת ומפתיעה מאוד (שתמשיך אחרי החגים) עם פרופ׳ דן אריאלי. ויש גם לא מעט שיחות על חברה, ועל האחריות החברתית שיש ביהדות (האזינו, למשל, לעמיחי שיקלי, שמדבר באופטימיות גדולה על דור העתיד, שהוא אחד ממחנכיו). המון תוכן עלה בארבעת החודשים הראשונים שלנו באוויר (ומיד אחרי החגים תוכלו למצוא את ״ליבא״ גם אוף-ליין, בסדרת מפגשים ושיעורים בירקון 70).

הנה שלושה סרטונים מתוך ״ליבא״, בסגנונות ויזואליים שונים, העוסקים ביום כיפור.

מיכל וולשטיין מסבירה בשיחה הזאת, מה בעצם קורה לנו ביום כיפור, מה פירוש מילות חז״ל ״עצם היום מכפר״, ומה הרעיון מאחורי הצום:

 

הרב דוב זינגר מנסה לעזור למי שחושב ללכת לבית הכנסת ביום כיפור, איך להתמודד עם הכמות העצומה של המילים במחזור התפילה, ואיך אפשר למצוא חיבור אישי לכל הפרקטיקה הדתית של היום:

 

והרב צבי שפיגל מנסה להסביר, בסרט קצר ופיוטי שביים אמנון וינר, מה המשמעות הרוחנית במושג הזה, ״תיקון״:

עיצוב הפוסטר בראש הפוסט: אמנון וינר

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה