21 דצמבר 2015 | 11:58 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

״מלחמת הכוכבים״ בישראל: מצליח מאוד, אבל לא שובר שיאים

מלחמת הכוכבים, הכוח מנומנם

מלחמת הכוכבים, הכוח מנומנם

110 אלף איש ראו בסוף השבוע האחרון את ״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״. אנשי הפצה בישראל מעריכים שעד יום ראשון הבא הוא כבר יחצה את קו מאתיים אלף הכרטיסים (לא צופים, לא מעט יהיו כאלה שייצפו בסרט בפעם השנייה). זה מספר עצום ומרשים… אבל.

בעוד בארצות הברית ״מלחמת הכוכבים״ שבר את שיא ההכנסות לסוף שבוע ראשון עם 238 מיליון דולר בהכנסות, בישראל 110 אלף כרטיסים, מרשים ככל שיהיה, רחוק מלשבור שיא*. כמו באמריקה, שם נשבר שיא ההכנסות לסוף שבוע ראשון פעמיים השנה (פעם ראשונה עם ״עולם היורה״ ופעם שנייה עם ״מלחמת הכוכבים״), גם בישראל נשבר שיא המכירות לסוף שבוע אחד השנה, אלא שזה קרה באפריל עם ״מהיר ועצבני 7״, שמכר 140,000 כרטיסים בסוף השבוע הראשון.

״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״ הוא לפיכך הסרט השני הכי חזק השנה, והרביעי השנה שמביא כמאה אלף צופים בסוף השבוע הראשון לצד, שימו לב – ״50 גוונים של אפור״ ו״בובספוג מכנס מרובע, הסרט״. ״מלחמת הכוכבים״ עקף את שני הסרטים האלה ב-10,000 כרטיסים.

צריך לזכור שלמרות הקדחת של כותב שורות אלה, ושל לא מעט מעמיתיו בתקשורת סביב ״מלחמת הכוכבים״, בישראל סדרת הסרטים הזאת מעולם לא ממש הצליחה. לא בסדרי הגודל ההיסטוריים וההיסטריים באמריקה. את ההיסטריה הזאת, מצד המפיצים שחששו שהסרט הכי מדובר של השנים האחרונות יתרסק בישראל, ראיתם היטב בסוף השבוע כשהמון הקרנות טרום בכורה סגורות לגופים, חברות וערוצי יו-טיוב התקיימו במקביל להשקת הסרט, דבר שאף פעם לא קורה בסרטים בסדר גודל כזה. מפיצי הסרט רצו למכור לו כמה שיותר כרטיסים מראש. זכרו, הנתון הזה, של 110 אלף כרטיסים, כולל מכירה מוקדמת של כמעט חודשיים מראש. כך שמפיצי הסרט יכולים לנשום לרווחה – זה לא פלופ, ואף רחוק מכך – אבל הוא רחוק מאוד להיות הסנסציה המטורפת שהוא בארה״ב (ובריטניה).

לכן, כשמדברים איתכם על ״מלחמת הכוכבים״ בישראל, תמיד זכרו: בארץ שלנו, בובספוג מכנס מרובע יותר מצליח פחות או יותר כמו לוק סקייווקר.

(* אולי מעכשיו המפיצים יתחילו לדבר איתנו בהכנסות ולא במספרי כרטיסים. כי בגלל שהמון כרטיסים נמכרו לאיימקס ולתלת מימד היקרים יותר, יש סיכוי סביר שמבחינת הכנסות ״מלחמת הכוכבים״ דווקא כן עשה יותר כסף מכל סרט אחר בארץ, אבל את הנתון הזה לא מוסרים לנו. אז ככל שזה מגיע למכירות כרטיסים, אלה הנתונים).

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “״מלחמת הכוכבים״ בישראל: מצליח מאוד, אבל לא שובר שיאים”

  1. איתן 21 דצמבר 2015 ב - 13:46 קישור ישיר

    2 נקודות קצרות:
    לגבי הפסקה האחרונה שלך: התלת מימד זניח להכנסות סרט. שים לב שמאז "אווטאר", כל גרסאות התלת מימד של כל הסרטים נעלמות די מהר מהמסכים, ומשאירות רק את גרסת הדו מימד. אפילו סרטים שזקוקים לתלת מימד כדי באמת להשאיר אפקט (Gravity, או "חיי פאי", לדוגמא) נשארים מהר מאוד עם הדו, והתלת מתאייד לו. ותעשה תרגיל: תבדוק כמה הקרנות תלת וכמה דו של מלחמת הכוכבים משובצות ברשתות השונות, ומה התפוסה בכל אחת מהן.

    ושנית: ל"מהיר ועצבני" היה יתרון אחד משמעותי: הוא יצא למסכים בפסח. זה לא היה סופ"ש רגיל. זה היה סופ"ש חג. יותר אנשים יצאו מהבית.

  2. יוס ואחיו 24 דצמבר 2015 ב - 22:58 קישור ישיר

    הבעיה שהדור הצעיר לא מכיר את הסרטים. הטרילוגיה האחרונה עברה לפני 10 שנים ולא חזרה מאז בחופשים, כמו המקורית שהוצגה שנים אחרי הסרט האחרון ב-83'.

    מעניין אגב אם יש רשימה כללית של סרטים שהצליחו בארץ לעשורים האחרונים. למי שזוכר זמנים ישנים, 'שיער' של פורמן רץ בת"א בשנת 79' משך שנה וחצי ברציפות.


השאירו תגובה