26 ינואר 2016 | 12:07 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

עדכוני ״בלייד ראנר 2״: הריסון פורד בפנים, הצילומים מתחילים ביולי

״בלייד ראנר״, 1982

״בלייד ראנר״, 1982

אולפני סוני הוציאו אמש הודעה שהם רכשו את זכויות ההפצה הבינלאומיות לסרט ההמשך של ״בלייד ראנר״. זכויות ההפצה של צפון אמריקה שייכות לאולפני וורנר. ההודעה הזאת מקרבת אותנו אל העובדה ש״בלייד ראנר 2״ הוא כבר מזמן לא ספקולציה אלא מציאות שאכן תגיע אל מסכי הקולנוע שלנו ב-2017. הנה מה שאנחנו כבר יודעים:

א. הריסון פורד יחזור לגלם את דקארד, הבלש מיחידת בלייד ראנר לחיסול רפליקנטים, שעמד במרכז הסרט הראשון שביים רידלי סקוט ב-1982. לצידו, במה שמסתמן בתור התפקיד הראשי, יופיע רייאן גוסלינג.

ב. הבמאי הוא דניס וילנב והצלם הוא רוג׳ר דיקינס, בשיתוף הפעולה השליש שלהם אחרי ״אסירים״ ו״סיקריו״ המצוינים.

ג. התסריט הוא מאת המפטון פנצ׳ר, שכתב את התסריט ל״בלייד ראנר״ המקורי (שהיה עיבוד לכמה פרקים מתוך ״האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות״ של פיליפ ק׳ דיק). מייקל גרין שותף לכתיבה. יש לזכור: את הדראפט הסופי והגאוני של ״בלייד ראנר״ המקורי כתב דיוויד פיפלז, לימים התסריטאי של ״בלתי נסלח״.

ד. הצילומים יתחילו ביולי. דיקינס, שגמר לצלם את סרטם החדש של האחים כהן, כבר סיפר שהוא עובד על הפרה-פרודקשן של הסרט. וילנב עדיין נמצא בסוף העבודה על סרטו הבא, ״Story of Your Life״, סרט מדע בדיוני על פלישת חיזרים, עם איימי אדמס בתפקיד הראשי.

ה. רידלי סקוט אמנם החליט לבסוף לא לביים את סרט ההמשך, אבל הוא ממשיך להיות המפיק האחראי של הסרט, והשותף לכתיבת הסיפור.

ו. בנובמבר האחרון פרסמנו אייטם שבו הציג רידלי סקוט את הסטוריבורד לסצינת הפתיחה של הסרט, המבוסס על סצינה שצולמה ונגנזה מ״בלייד ראנר״ המקורי. מה שמעלה את החשש: האם ״בלייד ראנר 2״ הוא הניסיון של סקוט ופנצ׳ר פשוט להגשים את כל הרעיונות שנגנזו מהסרט הראשון?

ז. באוגוסט האחרון הלך לעולמו באד יורקין (המפיק של הסיטקום ״הכל נשאר במשפחה״), ומי שהיה אחד ממפיקי הסרט המקורי. יורקין הוא האיש שאחראי לגרסה של ״בלייד ראנר״ שיצאה לבתי הקולנוע והפכה לסרט פולחן, הגרסה שרידלי סקוט כל כך שונא. הוא האיש שהחליף את הסוף והוסיף את הקריינות. חברת אלקון קנתה ממנו את הזכויות לפני מותו, והוא ימשיך לקבל קרדיט כאחד ממפיקי הסרט (גם אחרי מותו), אבל הוא לא יהיה שם בשביל לתקן את הטעויות.

ח. הסרט המקורי התרחש בלוס אנג׳לס של 2019. הסרט החדש יתרחש כמה עשורים אחר כך. אם הסרט הזה יצליח, לאלקון יש את הזכויות ל העלילות והדמויות והשם, גם לסרטי המשך נוספים ופריקוולים.

ט. בחודשים הקרובים נקבל את העדכונים הבאים: החלטה לגבי שם הסרט; צילומים ראשונים מסט הצילומים בקיץ; טיזר ראשון בסתיו. כן, זה מסקרן בטירוף.

והנה מה שאנחנו לא יודעים:

א. האם בסרט החדש דקארד הוא בן אנוש או רפליקנט? כלומר, האם זהו סרט המשך לגרסת ״בלייד ראנר״ על פי יורקין (דקארד שואל את עצמו מי הוא, לבטים פילוסופיים אנושיים) או לגרסת ״בלייד ראנר״ של סקוט (דקארד מבין שהוא בעצמו רפליקנט שלא יודע שהוא כזה, ממש כמו רייצ׳ל). יש להניח שהמעורבות של סקוט בפרויקט תיקח אותנו לכך שדקארד הוא רפליקנט (קו עלילה שלדעתי פשוט הורס את ״בלייד ראנר״, מה שסקוט מעולם לא הבין ויורקין כן). ואם הוא רפליקנט, איך זה יכול להיות שהוא עדיין חי, עשרות שנים אחר כך? אורך החיים של רפליקנטים מוגבל לארבע שנים. תעלומה.

ב. האם זה יהיה סרט טוב? ״בלייד ראנר״ המקוריֿ, בגרסה אותה ראינו בבתי הקולנוע ב-1982, היתה יצירת מופת. חזון מבריק של עתיד עגום. עם כל אהדתנו ל״אסירים״ ול״סיקאריו״, האם יש איזשהו סיכוי שהסרט החדש לא ייגמר בשברון לב?

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “עדכוני ״בלייד ראנר 2״: הריסון פורד בפנים, הצילומים מתחילים ביולי”

  1. hamlet 26 ינואר 2016 ב - 13:56 קישור ישיר

    זה ייגמר בדמעות

  2. אביגיל 27 ינואר 2016 ב - 15:46 קישור ישיר

    אוף טופיק, אבל לא יכולה שלא להעיר: Story of Your Life מבוסס על סיפור קצר בעל אותו השם מאת סופר המד"ב המעולה טד צ'יאנג. זהו סיפור שכלתני ומרחיב אופקים על בלשנית שמגלה שראיית העולם שלה משתנה כשהיא לומדת להבין את שפתם של חייזרים המבקרים בכדור הארץ. בהחלט אפשרי שהוליווד תהפוך את הסיפור הזה לסיפור על פלישת חייזרים, אבל זה יהיה רידוד בלתי נסלח של אחד מסיפורי המד"ב החשובים והמיוחדים של המאה ה-21.

    את הסיפור אפשר למצוא באוסף "סיפורי חייך ואחרים" שהוצא לאור ע"י הוצאת אופוס, בתרגומו של רחביה ברמן. לקרוא אותו כנראה יהיה שימוש הרבה יותר טוב בזמן מאשר לצפות בסיקוול שאף אחד לא רצה ולא צריך.


השאירו תגובה