18 פברואר 2016 | 14:26 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל ירושלים מוסיף תחרות בינלאומית, ועוד חדשות פסטיבלים

״Bone Tomehawk״, סוף סוף מגיע לסינמטקים

״Bone Tomehawk״, סוף סוף מגיע לסינמטקים

הנה הכותרת הקולנועית המקומית המעניינת של השבוע: פסטיבל הקולנוע של ירושלים הכריז על השקתה של תחרות בינלאומית, החל מהפסטיבל הקרוב. ב-31 המהדורות הראשונות של הפסטיבל האטרקציה המרכזית בו, והמשיכה התקשורתית העיקרית שלו, היתה התחרות הישראלית. ועכשיו תהיה גם תחרות בינלאומית, עם פרס ראשון בסך 20,000 דולר (מתנת קרן משפחת וילף מניו ג׳רזי). אלעד סמוזיק, מנהל התוכניה של הפסטיבל, הנמצא כעת בפסטיבל ברלין, עדכן את ״סקרין דיילי״ ששני סרטים ראשונים כבר שוריינו לתחרות הראשונה: ״A War״, הסרט הדני המועמד לאוסקר הזר; ו״דרורים״, סרט איסלנדי שזכה בפסטיבן סן סבסטיאן האחרון.

התחרות הבינלאומית של פסטיבל ירושלים מצטרפת לתחרות הבינלאומית החדשה של פסטיבל חיפה, שהושקה בפסטיבל האחרון (ושהחליפה את התחרות לקולנוע ים תיכוני שהתקיים שם לפני כן).

====================

והנה עוד פסטיבלים מתקרבים:

1. פסטיבל אפוס מספר 7 ייפתח ב-16.3 במוזיאון תל אביב. הפסטיבל, המוקדש לסרטים העוסקים בתרבות ובאמנות, ייפתח בסרט תיעודי על האמן ג׳ף קונס. מבין סרטי התחרות התיעודית הישראלית מסקרנים במיוחד סרט על מיקי שביב בבימויו של דורון ג׳רסי (שביים את הסרט הנהדר על ניסים אלוני), וסרט על אמיר אוריין שביים גיא דוידי (״חמש מצלמות שבורות״).

מבין סרטים הבינלאומיים כדאי לשים לב ל״דפוקים, זרוקים, מבריקים, מתים: סיפורו של הנשיונל למפון״; ״הכת של ג׳יי.טי לרוי״, אחד משני סרטי תעודה על הדמות הספרותית שחתמה בשם ג׳י.טי לרוי, עד שהתגלה שמדובר בסופרת בשם לורה אלברט (אלברט סירבה לשתף פעולה עם הסרט הזה, והתראיינה לסרט מתחרה: "סופר: סיפורו של ג׳יי.טי לרוי", שהוצג בפסטיבל סאנדאנס לפני חודש וזכה לשבחים); ו״יום אחרון של חירות״, סרט אנימציה תיעודי בן 30 דקות שמועמד לאוסקר, ושאחת הבמאיות שלו, הישראלית נעמי טליתמן, תגיע להקרנה. את רשימת כל סרטי הפסטיבל תמצאו באתר.

2. פסטיבל חדש בשם "States of Mind״ לסרטים אמריקאיים עצמאיים, יתחיל בכל הסינמטקים מ-1.3. מדובר, על פי ההודעה לעיתונות, ב״סרטים עצמאיים המופקים מחוץ לאולפנים הגדולים״. שזה רעיון אדיר, סאנדאנס תל אביבי. אבל סרט הפתיחה – כמה משונה – יהיה ״בלתי הפיך״, סרט בהפקתו של רידלי סקוט המופץ על ידי אולפני סוני. כלומר… מה…? אגב, ״בלתי הפיך״ הוא שמו העברי של הסרט ״Concussion״ עם וויל סמית, על טראומת הראש של שחקני הפוטבול באמריקה. נכון שזה קצת עצוב שסרט של וויל סמית, עם שם כל כך קל לתרגום, מקבל שם של סרט גספר נואה? אבל חוץ מהבחירה המשונה, הנואשת והשגויה כל כך בבחירת סרט הפתיחה הפסטיבלונצ׳יק יציג עוד חמישה סרטים, באמת עצמאיים. ובראשם את ״Bone Tomehawk״, מערבון האימה הברוטאלי של ס. קרייג זאהלר, והמערבון המוצלח יותר מבין אלה שקורט ראסל עשה בשנה שעברה; ואת ״פגוש את משפחת פאטל״ ואת ״הניסוי״ של מייקל אלמרידה, שהוקרן בפסטיבל חיפה.

======================

האירוע השנתי של הקרן על שם דוד פרלוב התקיים השבוע, ובו נבחר סרט תיעודי של יוצר צעיר, שיקבל מענק הפקה בסך 40,000 שקל. זו השנה ה-13 שבה מתקיים האירוע מאת הקרן שהוקמה על ידי משפחת פרלוב וקשת ב-2004, חודש אחרי פטירתו של הבמאי התיעודי האגדי דוד פרלוב, ולהנצחתו. באירוע, המתקיים בסינמטק תל אביב, העולים לגמר עושים פיצ׳ינג לסרטם, ובתום דיון של חבר השופטים, נבחר אחד מהם. הסרט הזוכה יוצג באירוע הקרן בשנה הבאה. במענק השנה זכה יבין רובינשטיין מבית הספר מנשר בתל אביב על סרטו ״יום נפלא לעלי הבננה״. הסרט יתעד את מסען של הבננות מהמטע של אביו של הבמאי, על גבול לבנון, דרומה לתוך עזה.

===================

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “פסטיבל ירושלים מוסיף תחרות בינלאומית, ועוד חדשות פסטיבלים”

  1. עודד 18 פברואר 2016 ב - 16:17 קישור ישיר

    מעניין, ומשמח!

  2. דורון (אחר) 19 פברואר 2016 ב - 11:08 קישור ישיר

    states of mind הוא לא בדיוק אירוע חדש. היה גם בשנה שעברה, וגם ב-2013
    http://statesofminds.org/


השאירו תגובה