18 מאי 2016 | 02:29 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

פסטיבלי מאי-יוני: טרום בכורות למני יעיש, איתן גרין וערן קולירין

״מדינת הגמדים״ של יניב ברמן, פסטיבל קולנוע דרום

״מדינת הגמדים״ של יניב ברמן, פסטיבל קולנוע דרום

מבול הפסטיבלים מתחיל. פסטיבל דוקאביב ייפתח השבוע ועוד נעסוק בו כאן מחר, אבל מיד אחריו חוזרת כמדי שנה תאונת השרשרת של שלושה פסטיבלים משמעותיים, בכירים, מעניינים, מרובי אירועים שמתקיימים באופן כמעט חופף על פני 17 יום.

פסטיבל TLV לקולנוע גאה: 29.5-7.6

את הסרט שזוכה בפסטיבל ונציה אתם הייתם מצפים למצוא בפסטיבלים של ירושלים או חיפה, אבל השנה הוא מגיע לפסטיבל TLV לקולנוע גאה. מדובר ב״Afar״ (״מרחוק״) מותחן תוצרת ונצואלה, שהבמאי שלו, לורנצו ויגאס יהיה אורח הפסטיבל. יוקרנו גם ״ויוה״, נציג אירלנד לאוסקר הזר האחרון; ו״נשיקה אחת״, סרט איטלקי שביים התסריטאי של ״אני אהבה״ שבעיקר מסקרן בזכות העובדה שהצלם הוא לוקה ביגאצי, הצלם הקבוע של פאולו סורנטינו. התוכניה.

פסטיבל קולנוע דרום: 5-9 ביוני

האירוע השנתי של מחלקת הקולנוע של מכללת ספיר, בניהולה האמנותי של אפרת כורם, יפתח ויינעל עם שניים מהסרטים שאני הכי מרייר עליהם השנה (במה שאמורה להיות שנה מסקרנת מאוד לקולנוע הישראלי אם כל הסרטים המסקרנים יושלמו בזמן): ״אבינו״, סרטו השני של מני יעיש (״המשגיחים״) יהיה סרט הפתיחה בפסטיבל שכל ההקרנות שלו, במתחם סינמטק שדרות, הן בחינם. סרט הנעילה יהיה ״מעבר להרים והגבעות״ של ערן קולירין, שהוקרן השבוע בפסטיבל קאן. בין לבין, תתקיים מחווה לקולנוע של רפאל נדג׳ארי, הבמאי הצרפתי שעשה סיבוב עצמאי מעניין בסצינה הניו יורקית לפני שעלה לישראל והתחיל לעשות סרטים בארץ, ביניהם ״תהלים״ ו״אבנים״. וכך יהיה בארבעת ימי הפסטיבל סרט אחד בשם ״מעל הגבעה״ וסרט אחר בשם ״מעבר להרים והגבעות״. איתן גרין, שתמיד משמח שהוא מוציא סרט חדש, יקיים הקרנת טרום בכורה לסרט העלילתי החדש שלו, ״חדרי הבית״. ויניב ברמן, שלפני עשר שנים יצר את הסרט הקצר ״גם ילדים התחילו קטנים״, ימשיך לעסוק באלימות בין צעירים ומבוגרים בפיצ׳ר הראשון שלו, ״במדינת הגמדים״. זה הטריילר:

פרויקט מעניין בפסטיבל יהיה פתיחתו המחודשת של קולנוע חן במרכז שדרות ויוקרן בו סרט של ברוס לי, ״גט״ (לזכרה של רונית אלקבץ) ו״סינמה פרדיסו״. התוכנית הדוקומנטרית מסקרנת אף היא, ובה נעסוק בסמוך לפתיחת הפסטיבל. הנה התוכניה.

פסטיבל סרטי סטודנטים: 9-16 ביוני

אני מניח שתוכניית הפסטיבל הבינלאומי לסרטי הסטודנטים תתפרסם בקרוב, אבל אני יכול להסגיר שיהיו שם הרבה סרטי סטודנטים מכל העולם. השאלה היא אילו אורחים יגיעו, כי מזדמזמים סביבי כמה שמות מעניינים. הפסטיבל השנה יציין 30 שנים להיווסדו. ובקיצור, מחכים לתוכניה המלאה כבר.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “פסטיבלי מאי-יוני: טרום בכורות למני יעיש, איתן גרין וערן קולירין”

  1. איתן 18 מאי 2016 ב - 13:03 קישור ישיר

    * אני קצת מודאג. כלומר, כל הכבוד לפסטיבל דרום שיש להם את הסרט החדש (והמאוד מאוד מסקרן) של מני יעיש, אבל, בכל זאת, יש איזושהי היררכיה של פסטיבלים, ואם הסרט הזה, שעל פי ההגיון הפשוט, היה אמור להיות בקאן (הקודם היה), והוא גם לא היה בברלין, ולא יהיה בונציה – אז מה, הוא לא מספיק טוב?

    * אני שמח שאיתן גרין סוף סוף חושף את הסרט החדש שלו. גרין תמיד ביים בקטן, וברוב המקרים ריגש בגדול.

    * הטריילר לסרט של ברמן נראה מסקרן, אני רק לא בטוח כמה זה יכול להחזיק פיצ'ר שלם.

    * ראיתי את "ויוה", שהתוית המזהה שלו היא אירית, אבל אין שום דבר אירי בו. הוא דובר ספרדית, ומתרחש בקובה. סרט יפהפה ומאוד מומלץ.

    ==================

    רוה לאיתן: אתה לא עוקב אחרי דיווחי הבלוג. אנחנו בעולם חדש. אחרי ״פרינסס״ ו״תיקון״ המפיקים והיוצרים כבר הפסיקו לפחד מבכורות מקומיות. מתברר שבכורה בקולנוע דרום/ירושלים יכולה להזיק מבחינת פסטיבל ונציה, אבל אני מניח שבאופן מפוכח הם הבינו שוונציה זו לא המטרה. ואחרי דרום ו/או ירושלים הם יכולים להמשיך ללוקרנו, קרלובי וארי, סן סבסטיאן, טוקיו ואפילו עד סאנדאנס. אז נכון, אני מניח שיעיש וצוותו קיבלו תשובה שלילית מקאן.


השאירו תגובה