06 ספטמבר 2016 | 13:26 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

ביקורות אוהדות (וגם אחת פחות) אחרי הבכורה העולמית של ״נורמן״, סרטו של יוסף סידר

ליאור אשכנזי ב״נורמן״ של יוסף סידר. ריצ׳רד גיר מקבל את כל הביקורות

ליאור אשכנזי ב״נורמן״ של יוסף סידר. ריצ׳רד גיר מקבל את כל הביקורות

ביום ראשון הוקרן לראשונה סרטו החדש של יוסף סידר, ״נורמן״, בפסטיבל טלורייד, בשבוע הבא הוא יעבור לפסטיבל טורונטו. הפרויקט המסקרן הזה, קופרודוקציה אמריקאית-ישראלית עם ריצ׳רד גיר וליאור אשכנזי בתפקידים הראשיים, הריץ לא מעט מבקרים, בין השאר של ״וראייטי״ ושל ״הוליווד ריפורטר״ למחשביהם, והנה הביקורות הראשונות שלהם: טוד מקארתי ב״הוליווד ריפורטר״ מתלהב ופיטר דברוג׳ ב״וראייטי״ מחבב בלי סופרלטיבים. סקוט פאונדס, שהיה עד לא מזמן המבקר הראשי של ״וראייטי״, יצא מגדרו בטוויטר:

 

דיוויד ארליך מ״אינדי-ווייר״ הוא כרגע המבקר הכי מסויג והוא מכנה את הסרט ״בלאגן״. הקונסנזוס בקרב כל המבקרים הוא שזהו תפקידו הטוב ביותר של ריצ׳רד גיר. בנג׳מין לי ב״גרדיאן״ כותב שהמשחק של גיר מפצה על מגרעות הסרט. קריסטופר טייפלי, שמכסה את התחום האוסקרים ב״וראייטי״, מונה את גיר כאחד השחקנים בעלי סיכויי האוסקר שהגיעו לטלורייד, פיטר המונד ב״דדליין״ ממשיך את הקו הזה, ואומר שזה התצפקיד הטוב ביותר בקריירה של גיר, אבל רק מזכיר שאם גיר יהיה מועמד לאוסקר (לראשונה) זה יהיה רק בשנה הבאה, כי סוני מתכננת להפיץ את ״נורמן״ בארצות הברית רק במרץ 2017, בתום עונת האוסקר הנוכחית. המונד קורא ל״נורמן״ ״terrifically entertaining״.

כותב המונד:

Gere has the role of his career. He’s funny, complicated, touching and unforgettable as a guy who finally picks “the right horse” when he does an expensive act of kindness for an Israeli politician (an excellent Lior Ashkenazi) who years later becomes the Prime Minister of Israel and doesn’t forget Norman. It has been very well received here.

איי.או סקוט ב״ניו יורק טיימס״, שממש התלהב מהסרטים שהוא ראה בטלורייד בסוף השבוע הארוך של לייבור דיי, כותב משפט אחד על ״נורמן״ בסקירה שלו, אבל איזה משפט:

There is the prickly wit and delicious complication of “Norman: The Moderate Rise and Tragic Fall of a New York Fixer,” Joseph Cedar’s ebullient Israeli-American comedy, with Richard Gere in the title role.

עכשיו בואו נדבר רגע על זה שסוני מתכננת להפיץ את הסרט רק במרץ 2017. האם עלינו להסיק מכך שהבכורה האירופאית של הסרט תתקיים בפסטיבל ברלין בפברואר?

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “ביקורות אוהדות (וגם אחת פחות) אחרי הבכורה העולמית של ״נורמן״, סרטו של יוסף סידר”

  1. Spartak 6 ספטמבר 2016 ב - 16:00 קישור ישיר

    למה שסוני תקריב את סיכוי האוסקר בשביל ברלין? למה שבברלין ייקחו סרט שכבר הוקרן ב2 פסטיבלים בכירים (הכוונה היא כמובן לתחרות הרשמית)?

  2. ברק 14 ספטמבר 2016 ב - 13:55 קישור ישיר

    אשמח להבין: למה הסרט יצא לקולנוע רק בשנה הבאה? מה הגיון לסיים סרט טוב ואז להשאיר אותו על מדף למעלה מחצי שנה? זה נשמע כאילו סידר והמפיצים מייעדים את הסרט לתצוגה בפסטיבלים ולא לקהל.


השאירו תגובה