08 נובמבר 2009 | 13:46 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

המועמדויות לפרסי הקולנוע האירופי, וכו'

הבוקר הצביע בית הנבחרים האמריקאי למען רפורמה היסטורית במערכת הבריאות הציבורית. עכשיו תור הקונגרס הסנאט לאשרר את החוק והמהפכה המשמעותית הראשונה של ברק אובמה – והאג'נדה שהילרי קלינטון ניסתה, אך נכשלה, ליישם בימי נשיאותו של ביל קלינטון – יוצאת לדרך. ובצירוף מקרים ישודר מחר ביס "סיקו" של מייקל מור (22:00, יס דוקו), סרט שמציג את תחלואי מערכת הבריאות האמריקאית.


=========


ועוד בעניינים תיעודיים: פורסמו המועמדויות לפרסי Cinema Eye לקולנוע תיעודי. הסרט המוביל במועמדויות הוא "The Cove", אחד הסרטים התיעודיים המדוברים של השנה (מאז זה בפרס הקהל בפסטיבל סאנדאנס), העוסק בציד דולפינים ביפן. "הגלגול" של נתי ברץ מועמד לפרס הצילום (צלם: ירון אורבך).


========


המועמדויות לפרסי הקולנוע האירופי הוכרזו אמש. "נביא" של ז'אק אודיאר – שזכה כבר בפרסים בקאן ובלונדון – מתקדם בקצב לקראת זכייתו באוסקר (המועמדות שלו כבר די בטוחה), והוא הסרט עם הכי הרב  מועמדויות. לפרס הסרט מועמדים: "נביא" של אודיאר (צרפת), "הסרט הלבן" של מיכאל האנקה (אוסטריה/גרמניה), "נער החידות ממומביי" של דני בויל (אנגליה), "מחוץ למים" של אנדריאה ארנולד (סקוטלנד), "הכניסו את האדם הנכון" של תומס אלפרדסון (שוודיה) ו"נער קריאה" של סטיבן דולדרי (אנגליה/גרמניה).


בקטגוריית הצילום יתחרה הדני אנתוני דוד מנטל בעצמו, עם מועמדויות גם על "נער החידות ממומביי" וגם על "אנטי-כרייסט" של לארס פון טרייר.


בשנתיים הקודמות לישראל היתה נציגות נכבדת עם "ביקור התזמורת", "עץ לימון" ו"ואלס עם בשיר". השנה "עג'מי" מציל את הכבוד הישראלי עם מועמדות יחידה בקטגוריית "התגלית האירופית". ו"חוטא" של מני פיליפ מועמד לפרס הסרט הקצר.


הפרסים יחולקו ב-12 בדצמבר בברלין.

נושאים: מאבק היוצרים

9 תגובות ל - “המועמדויות לפרסי הקולנוע האירופי, וכו'”

  1. בודק העובדות 8 נובמבר 2009 ב - 15:00 קישור ישיר

    שכחת את "השמצה" של יואב שמיר בתיעודי.

    =============

    רוה לבודק: לא ממש. על המועמדות של "השמצה" כבר דיווחתי, אבל הזוכים בקטגוריית הסרט התיעודי נקבעים על ידי חבר שופטים ולא על ידי כלל חברי האקדמיה האירופית, ו"השמצה" לא זכה בפרס. "קולות של חרקים" זכה. דיווחתי על זה כאן .

  2. אחד 8 נובמבר 2009 ב - 15:53 קישור ישיר

    הקונגרס אישר. עכשיו תור הסנאט, שם יש לדמוקרטים רוב.

  3. אביגיל 8 נובמבר 2009 ב - 17:03 קישור ישיר

    בשני הבתים יש לדמוקרטים רוב, אך 39 חברי קונגרס דמוקרטים הצביעו נגד החוק, ולכן ההצעה עברה ברוב זעום (ורק לאחר שהוכנסו לתוכה הגבלות על כיסוי של הפלות בביטוח בריאות). נותר לראות אם התופעה תחזור על עצמה בסנאט.

  4. א. 8 נובמבר 2009 ב - 17:06 קישור ישיר

    ממליץ לראות את פרק הבכורה לסדרת המד"ב החדשה של ABC – "וי" (V). גם היא מרמזת לא מעט על השלטון החדש של אובמה והשינויים שלכאורה רוצה להעביר.

  5. רז-ש 8 נובמבר 2009 ב - 17:58 קישור ישיר

    לתקן בלבול קל, גם בפוסט למעלה וגם אצל המגיבים הקודמים:
    בארה"ב יש קונגרס, שהוא הפרלמנט של ארה"ב כמו הכנסת שלנו. רק שהקונגרס כולו מחולק לשני בתים: בית הנבחרים ובו 458 חברים וסנאט עם 100 נבחרים.
    לדמוקרטים יש רוב בשני הבתים, אבל בניגוד לשיטה היחסית בישראל, אין "סיעה" ולכן גם אין משמעת סיעתית. כל הנבחרים נבחרים באופן ישיר ולכן לא ממש מחויבים למפלגה. לכן הרוב לא אוטומטי בנושאים שנויים במחלוקת לא בבית הנבחרים ולא בסנאט.
    הרפורמה עברה בבית הנבחרים, עכשיו הסנאט צריך להצביע. אם וכאשר הסנאט יאשר יחשב הדבר שהצעת החוק עברה בקונגרס (שהוא כאמור שני הבתים גם יחד), ואז החוק יעבור לחתימת הנשיא.
     

  6. אורון 8 נובמבר 2009 ב - 23:09 קישור ישיר

    אוף-טופיק:
    ראיתי עכשיו את "זומבילנד". פשוט כיף טהור! אקצר את התגובה כדי למנוע ניתוחי יתר וליהנות מהתחושה של אחרי בידור מעולה (וגם בגלל שיש לי שיר מסרט אחר בראש). כשיעבור לי, אולי ארחיב.

  7. עדן 9 נובמבר 2009 ב - 0:59 קישור ישיר

    2012 – ארוך מדי, מלא קיטש דביק ובעל מערכה אחרונה מייגעת מאד.
    אבל הספקטקל, הוי הספקטקל. אי אפשר לעמוד בפניו. הסרט הזה הורס מכוניות, מטוסים, בניינים, ערים ואפילו יבשות באופן כ"כ חינני שאי אפשר בשום אופן לכעוס עליו.
    אני לא יודע למה אנחנו נהנים מהרס, אני לא יודע למה אני נהנה מהרס, אני רק יודע שהסרט הזה גרם לי הנאה מרובה למרות אלפי פגמיו.

  8. עמיצי 9 נובמבר 2009 ב - 1:27 קישור ישיר

    כן, זומבילנד באמת כיפי, ולבד מנפילות קטנות בהחלט רענון מעניין לז'אנר קצת עבש

  9. Spartak 11 נובמבר 2009 ב - 13:12 קישור ישיר

    הנביא לא יוכל להתחרות באוסקר,כי הוא יוצא בקולבנוע בארצות הברית,רק בפברואר (נכוןן לעכשיו)…אני גם לא חושב ש"נשיא" יזכה כאן,),“הסרט הלבן” הרבה יותר טוב ממנו,כש"מחוץ למים" עדיין לא הספקתי לראות.

    ==========

    רוה לספרטק: "נביא" יתחרה בקטגורית הסרט הזר וכרגע נראה שמועמדות שלו היא עניין ודאי. המועמדויות שלו לפרסי האקדמיה האירופית והזכייה שלו בלונדון הופכים אותו למתחרה שקול לסרט של האנקה, זוכה קאן. אבל בגלל שלא ראיתי אף אחד מהם, אין לי מושג כרגע למי יש יותר סיכוי באוסקר (אם כי, קשה לי לדמיין את מצביעי האוסקרים מתחברים לסרט בשחור-לבן ולאכזריות של האנקה. וטובים הסיכויים שהפרס ילך לבסוף לסרט ילדים/זקנים צ'כי או לדרמת שואה הולנדית, שלא זכו לשום תהודה פסטיבלית). לקטגוריית הסרט הזר אין קשר עם תאריך ההפצה באמריקה. מי שנבחר כנצג הרשמי של מדינתו יכול להשתתף בלי קשר לעובדה האם בכלל יש לו מפיץ באמריקה, ו"נביא" הוא נציג צרפת.


השאירו תגובה