22 נובמבר 2009 | 19:41 ~ 14 תגובות | תגובות פייסבוק

"הבודדים" בינואר

"קפיטן פראקסה", הבלוג של קולנוע לב, מעדכן ש"הבודדים", סרטו של רנן שור, ייצא למסכי הקולנוע בינואר 2010, והוא מלנקק לסקיצות של הפוסטר. אני לא ממש מבין למה למפיקים/יחצנים/מעצבים לחשוף את הסקיצות לפני עליית הסרט (גם ב"עג'מי" עשו את זה לפני עליית הסרט. טרנד שיווקי/אינטראקטיבי/ויראלי-עלק חדש?) – זה יכול מקסימום להיות קוריוז חביב בדיעבד, בייחוד אם רוצים לנסות לנתח באמצעות הפוסטר הצלחה או כישלון של סרט. אבל לפני העלייה? הצפת הרשת בסקיצות שונות משדרת בעיניי חוסר החלטיות במסווה של ניסיון לשתף את הקהל בקבלת ההחלטות. וניחא, אם ההתלבטות היתה בין חמש סקיצות מעולות, במקרה של "הבודדים" יש כמה ואריאציות נחמדות, אבל כמה די מצחיקות.



(עדכון, דצמבר 2009: חברת אדרבא, מעצבי הפוסטרים, ומפיקי "הבודדים" ביקשו להסיר את הסקיצות מהאתר. לדבריהם הסקיצות הועלו לאינטרנט על ידי קולנוע לב ללא אישורם ופרסומם מהווה הפרה של זכויות יוצרים).



הגרסה הנ"ל היא החביבה עליי, אני מאוד אוהב מה שקורה ברקע, שנותן לסרט טעם מעניין מאוד, טעם שקיים בסרט ושהכרזה הזאת מבליטה אותו. גם הטיפוגרפיה בסקיצה הזאת מוצלחת: נראה כמו שילוב בין קשקוש/חריטה על קיר ובין חוטי תיל, ובעיקר זה לא נראה כמו פונט ספרייה נדוש (הייתי מאריך טיפה את ה-ב', שתיראה קצת פחות כמו נ').


הוואריאציה השנייה חושפת את אחד מרגעי הצילום היפים בסרט, של דוד גורפינקל, אבל במבט ראשון משדרת לצופה מידע מוטעה על הסרט: הוא נראה כמו סרט על במה/שואו-ביזנס ולא על צבא/כלא:



שתי הגרסאות הבאות גרמו לי כמעט לצחוק במבוכה. הראשון גורם לנו לחשוב שבמקום "הבודדים" לסרט קוראים "הציפורים":



והאופציה הבאה נראית כמו פרודיה על הפוסטר של "דמדומים 2 " ("New Moon") שמישהו אירגן מהר בפוטושופ הביתי שלו – הערפד, איש הזאב, הנערה שקרועה ביניהם והירח שיגרום לכולם לאבד שליטה. "הבודדים" או "הדמדומים":



ויש עוד כמה גרסאות, שמדגישות יותר את הכיוון הצבאי של הסרט, אבל בעיניי זורק את הצופה יותר מדי לטריטוריית סרטי הצבא/מאצ'ו של אורי ברבש.

נושאים: בשוטף

14 תגובות ל - “"הבודדים" בינואר”

  1. דן 22 נובמבר 2009 ב - 20:21 קישור ישיר

    כל נושא הפוסטרים לסרטים ישראלים הוא בעיה גדולה. כמעט כולם נראים כמו תאונות פוטושופ וגם כאן יש הרגשה כזאת. שתי הגרסאות הראשונות לא רעות, אבל יש לשתיהן הרגשה שטוחה מדי ולא מתוחכמת וזה במיוחד בולט בגרסה השניה, שם פניו של גלורי קמפל הורסות את הפריים היפה והחזק מספיק. אגב, הפונטים בכל המקרים די מזעזעים. בשני המקרים הראשונים זה נראה כמו משהו שסרטי הכאילו אינדי של השנים האחרונות עושים, מעין שפיציות חמודה כזאת (נראה לי דומה לפוסטר הישראלי של "ארץ יצורי הפרא", אולי). הפונטים של 2 הגרסאות האחרות מאוד שגרתיים.
    ואחרי כל זה – מדובר בסרט טוב. שיהיה בהצלחה.

  2. שמיר 22 נובמבר 2009 ב - 20:34 קישור ישיר

    מת על זו שאתה קורא לה הציפורים.

    קלאסית.

  3. עודד 22 נובמבר 2009 ב - 22:20 קישור ישיר

    ה"ציפורים" וה"פארודיה" (השניים האחרונים) הם המוצלחים ביותר. הפונט המקושקש שבאחרים לא מתאים ומביך מבחינה עיצובית.
    מסכים עם שמיר, הציפורים יצא קלאסי, ממש יפה!

  4. יעלי 22 נובמבר 2009 ב - 22:41 קישור ישיר

    לא נעים להגיד אבל זה מרגיש כמו שנה ראשונה בבה"ס לעיצוב …די מביך. אם אין צילומים מספיק טובים יש לקחת את השחקנים לסטודיו ולצלם אותם בצורה מקצועית עם תאורה נכונה.הפונט אנכרוניסטי אבל אולי זה מתיישר עם הקו של הסרט.

  5. 3.14 23 נובמבר 2009 ב - 0:09 קישור ישיר

    פשוט מביך שאנשים שאמורים לעסוק באמנות כל כך ויזואלית נופלים שוב ושוב בעיצוב הפוסטר, שהוא אמנות בפני עצמה. אני מתכוון כמובן ליוצרים בקולנוע הישראלי. קשה לי להיזכר אפילו בפוסטר ישראלי אחד שעמד בסטנדרטים אמריקאים או אירופאים, אולי מלבד זה של 'ביקור התזמורת'.
    יש כל כך הרבה מעצבים מוכשרים בארץ, מה הבעיה למצוא אותם ולתת להם לעצב את הפוסטר? או אפילו לעשות שת"פ עם בצלאל או שנקר, תחרות בין הסטודנטים לעיצוב הפוסטר. הפוסטרים הנ"ל ובלינק המצורף כל כך מביכים שבא לבכות. נראה כמו תרגיל לעיצוב בשנה א' במכללה נידחת. איזה חוסר כבוד לטיפוגרפיה, לעימוד. פשוט מביך.

  6. קובי 23 נובמבר 2009 ב - 2:11 קישור ישיר

    אין מספיק Trajan בפוסטרים של סרטים ישראלים. אולי זאת הסיבה.

    http://goodiebag.tv/episodes/06_trajan_is_the_movie_font.htm

  7. ערן 23 נובמבר 2009 ב - 6:40 קישור ישיר

    הבעיה הקשה בפוסטר ויאיר צודק זה כל הפוסטרים לא מבריקים .כלומר יש הרגשה של סרט קטן וקמצן. בסרט כמו עגמי לפוסטר לא היה פקטור ממש לא. בסרט כמו הבודדים שראיתי והוא לא קל לקהל בארץ במיוחד ובחול בפרט דרושה מחשבה נוספת מעמיקה ולא שימוש בגימיק ובלי תוכן למעשה.

  8. דוקטור קולנוע 23 נובמבר 2009 ב - 8:53 קישור ישיר

    הפוסטרים לא טובים כי אין מאחוריהם קונצפט. הפוסטר צריך להיות תרגום ויזואלי לרעיון שמנסים למכור. לא ברור מה הסרט ולמי הוא מכוון. פרצופים גדולים, דרך אגב, שמים רק אם הם של שחקנים מפורסמים, אחרת מה היתרון? הטוב מבין שלושת אלה הוא הראשון, במידה ויזרקו את הפנים הענקיות שלא ברור אם הן מאיימות או מהרהרות. הפוסטר השני אומר שזהו סרט על חיילים משועממים ומהורהרים. בפוסטר השלישי שלוש פנים לא מוכרות שלא ברור מי הן ומה הן רוצות. הן ממלאות את הפריים ויוצרות תחושת מחנק לא נעימה. לא ברור הז'אנר. איום ונורא. חובבנות מוחלטת.

  9. דני 23 נובמבר 2009 ב - 12:56 קישור ישיר

    יאיר בכנות האם אתה חושב שהבעיה היא בפוסטרים? ראיתי את הסרט בתל אביב באקדמיה מה בין הדוגמאות הלא יוצלחות האלה לסרט? לי לא ברור מה שכן ברור לי שהצדק איתך יתכבד המפיק יבחר לו אופציה אחת או יותר ויתן לקהל לבחור. מי הגאון שחשב על זה לא ברור לי

  10. מיכאל 24 נובמבר 2009 ב - 6:47 קישור ישיר

    סרט איך לומר בעדינות לא משהו. הכרזות "המוצלחות "האלה הצליחו לפחות להיות עוד יותר רעות מהסרט עצמו .לכל הדעות הישג

  11. Daryl Beck 18 ינואר 2011 ב - 1:24 קישור ישיר

    Interesting post, thank you! Could you tell us about the second paragraph more?

  12. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 1:23 קישור ישיר

    Thanks friend. That has been nice reading

  13. hampton bay ceiling 28 ינואר 2011 ב - 7:48 קישור ישיר

    Are all of these posts written yourself or did you appoint a ghost writer?

  14. RV Parts and Accessories 4 פברואר 2011 ב - 0:38 קישור ישיר

    Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the article. It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commenters here It's always nice when you can not only be informed, but also entertained I'm sure you had fun writing this article.


השאירו תגובה